Sizce ihtiyaç mıdır, 500-600cc den sonra sorusunu bile sormam ama kawasaki sl örneğinde 250cc bir motor için abssi var diye sırf 1000lira fazladan vermek ne kadar mantıklı
Sizce ihtiyaç mıdır, 500-600cc den sonra sorusunu bile sormam ama kawasaki sl örneğinde 250cc bir motor için abssi var diye sırf 1000lira fazladan vermek ne kadar mantıklı
Bence panik halindeyken her vasıtaya lazımdır, kendinize mukayyet olabiliyorsanız başka tabi ama çok az insan bunu başarabilir
Kesinlikle gerekli bir ozellik.
Sadece bu nedenden dolayi motorumu degistirip Abs.li bir model almayi dusunuyorum.
Geçen günde konusu acıldı forumda ABS muhabbetinin yok "250CC altına gerekmez", "yok frenleme tekniği öğren gerek işinin görür", "takip mesafeni koru, gözünü 4 aç abs'ye gerek yok" falan muhabbeti yapıldı. Kardeşim 1 lira fazla ver abs'li olsun. Ben eğitime gittiğimde gördüm ABS'nin güzelliğini.
Bastın mı duruyor böyle bir güzellik var mı ?.
Bu sene aldığım CBR125R'ı mı yazın satıp KTM Race 200 almak istiyorum sırf ABS yüzünden. 3 ay önce kaza yaptım arkadaşımın motoru ile.
Bomboş yolda giderken aniden bir araba çıktı karşıma (oradan çıkmasıda ayrı bir olay nasıl başardı hiç bilmiyorum) ABS olsa emindim bu kaza olmazdı.
CC'sine bakma al gitsin.
kesinlikle gereksiz bir özelliktir. fren mesafesini uzatır. kaymayı önler ve gereksiz ve zararlı bir güven verir. abs'siz bir motosiklete bindiğinizde, alışkanlıktan ötürü ilk frende asvalt ile buluşmanızı sağlayabilir. fren kullanmayı öğrenmek için abs'siz motosiklet tercih edilmeli.
bir kere fazladan vereceğiniz bin tl yi hesaplamak anlamsız zira motoru satarken geri alacaksınız o parayı. alacağın motosiklette güvenlik amaçlı her donanımı aramak gerek. x max 250 abs kullanıyorum. keşke bin tl daha pahalıya satıp adam akıllı fren koysalarmış diyorum.
iyi frenaj yapmayi bilmek ve ABS sistemi harika bir kombinasyondur..
ben 250 cc altı için tercih etmiyorum etmemde. bunu dusunme sebebım tamamen kişisel cc vs ile alakası yok. kız arkadsımda xmax250 abs ve duke 200 bendede duke 690r abs ve fazer8 abs var. saydıgım motorlardan sadece duke 200 de abs yok. şimdi ben neden tercih etmemi açıklamam gerekıyor cunku buna ıtıraz edenler olucaktır bılıyorum bu arada eğer yeni kullanmaya başladıysan kesinlikle abs almanı tavsıye ederım eger aralarında 1000 tl gıbı bır fark varsa. bu arada abs gerçekten her motorda olması gereken bır teknoloji artık ki nerdeyse her marka her modelde artık konulmaya başlandı. abs nın tek kötülüğü kuru yolda normal frenden daha az performansı var ama ıslak zemınde ki çok önemli bir detay ıslak zemınde normal fren sistemini 5 kere cebinden çıkartıyor... ama unutmayalım ki gereksiz hız gereksiz hareketler yaptıgımızdada ne abs kurtarır ne başka bişi. özeliikle virajlarda fren kullanımı abs falan işe yaramaz
Her durumda tekeri kitlemiyen bir sistem var ise tercih ederim. Sonucta adi ustunde 2 teker. Araba degil ki bu. 1 teker kitlenince yuksek ihtimal kaza ile son buluyor.
Bazıları ABS yi gereksiz bulur, bazıları güvenlik için şart der... Buradan da güzel bir kavga çıkar
Benim kendi fikrim, kesinlikle gerekli.
Özellikle yağmurlu bir kış günü böyle dandik bir asfaltta motor kullanacaksanız, nefes almak gibi bir şey.
Benim motorum da yok, lastiklerim çift hamurlu yumuşak olanından. Buraya kadar her şey çok güzel.
Fakat soğuk havada birde yağmur varsa, arka freni kilitlemek çok kolay oluyor.
Yazın güzel güneşli günlerde kilitlenmeyen arka lastik, kışın yağmurda ısınamayıp anında kayıyor.
Hal böyle olunca ister istemez daha kontrollü kullanıyorsunuz. Yavaş gidip takip mesafesi açma gibi.
Evet pratik için tecrübe için süper, fakat bir süre sonra kim kimin üstünde gidiyor anlayamıyorsunuz
Bu şekilde 2 3 saat motor sürmek tam bir sinir harbi oluyor.
İki şey sonsuzdur insanoğlunun aptallığı ve evren. Albert EINSTEIN
büyük cc motorlarda abs yi bedavayamı verdiklerini düşünüyorsun?
Kişiden kişiye, görüşten görüşe değişir bence. Sende onların yorumlarını oku ama kendi aklından, tecrübenden sana ne gerekli ise onu alman konusunda kararını ver.
The European Parliament has approved a proposal to require anti-lock braking systems on all new motorcycles and trikes with engines larger than 125cc beginning in 2016.
http://www.americanmotorcyclist.com/...torcycles.aspx
1.yorum:
bosver abi. bu avrupalilar salak. en guzel freni biz yapariz zaten. ABSye ne gerek var. biz avrupaya uymayalim, onlar bize uysun!!!
2.yorum:
bizim bu milletden adam olmaz.
avrupa buna karar vermis. adamlarda teknik var, bilgi var, adamlar super.
biz de hemen alalim. batililasalim. cagdaslasalim.
kendi mesajımda "kaymayı önler"den sonra "ama" olacaktı. düzenleme zamanı dolmuş. abs iyidir hoştur ama ben bir defa ıslak zeminde abs'li motosiklet ile fren yapma şerefine eriştim ve bu işin biraz yaş olduğunu anladım. fren mesafesi acayip uzuyor. abs'li motosiklet kullanmadığım için şaşırdım. ışıkta önümdeki araca vurmamak için kaldırıma çıkıyordum az daha. bu iyi özelliğin mükemmel olmadığını o zaman anladım. analog candır. abs dijital oluyor burada
geleneksel modern karşılaşması bir bakıma. buradan şu anlaşılıyor: ben advanced ayar kullanıcam motorda diyorsan abs olmasın.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)