Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

250cc motorda ABS?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    beyefendi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Aralık 2014
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    CB125e
    Sizce ihtiyaç mıdır, 500-600cc den sonra sorusunu bile sormam ama kawasaki sl örneğinde 250cc bir motor için abssi var diye sırf 1000lira fazladan vermek ne kadar mantıklı
    mete_han bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Cuhara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2014
    Şehir
    Beylerbeyi / İstanbul
    Alıntı beyefendi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizce ihtiyaç mıdır, 500-600cc den sonra sorusunu bile sormam ama kawasaki sl örneğinde 250cc bir motor için abssi var diye sırf 1000lira fazladan vermek ne kadar mantıklı
    ABS teknolojisinin motorun hacmiyle, torkuyla hicbir baglantisi yoktur. Ozellikle acemilikte ki tecrubeli bile olsan motosikletinde ABS olmasi bazi anlarda hayat kurtarir. 1000 liraya deger mi? Hayatimi kurtaracaksa az bile diye dusunuyorum
    Vitus bunu beğendi.

  3. #3
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Bence panik halindeyken her vasıtaya lazımdır, kendinize mukayyet olabiliyorsanız başka tabi ama çok az insan bunu başarabilir

  4. #4
    Siyah&Beyaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2013
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr 250
    Kesinlikle gerekli bir ozellik.
    Sadece bu nedenden dolayi motorumu degistirip Abs.li bir model almayi dusunuyorum.
    ardacik ve F54 bunu beğendiler.

  5. #5
    imtarky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2014
    Motosikleti
    Honda CBR 125R 2014
    Geçen günde konusu acıldı forumda ABS muhabbetinin yok "250CC altına gerekmez", "yok frenleme tekniği öğren gerek işinin görür", "takip mesafeni koru, gözünü 4 aç abs'ye gerek yok" falan muhabbeti yapıldı. Kardeşim 1 lira fazla ver abs'li olsun. Ben eğitime gittiğimde gördüm ABS'nin güzelliğini.

    Bastın mı duruyor böyle bir güzellik var mı ?.

    Bu sene aldığım CBR125R'ı mı yazın satıp KTM Race 200 almak istiyorum sırf ABS yüzünden. 3 ay önce kaza yaptım arkadaşımın motoru ile.

    Bomboş yolda giderken aniden bir araba çıktı karşıma (oradan çıkmasıda ayrı bir olay nasıl başardı hiç bilmiyorum) ABS olsa emindim bu kaza olmazdı.

    CC'sine bakma al gitsin.

  6. #6
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    kesinlikle gereksiz bir özelliktir. fren mesafesini uzatır. kaymayı önler ve gereksiz ve zararlı bir güven verir. abs'siz bir motosiklete bindiğinizde, alışkanlıktan ötürü ilk frende asvalt ile buluşmanızı sağlayabilir. fren kullanmayı öğrenmek için abs'siz motosiklet tercih edilmeli.
    xawa, D e m i r ve 94CanRR bunu beğendiler.

  7. #7
    logan07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2014
    bir kere fazladan vereceğiniz bin tl yi hesaplamak anlamsız zira motoru satarken geri alacaksınız o parayı. alacağın motosiklette güvenlik amaçlı her donanımı aramak gerek. x max 250 abs kullanıyorum. keşke bin tl daha pahalıya satıp adam akıllı fren koysalarmış diyorum.

  8. #8
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    iyi frenaj yapmayi bilmek ve ABS sistemi harika bir kombinasyondur..
    RAMİREZ, metinkilic, TimFx ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  9. #9
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    ben 250 cc altı için tercih etmiyorum etmemde. bunu dusunme sebebım tamamen kişisel cc vs ile alakası yok. kız arkadsımda xmax250 abs ve duke 200 bendede duke 690r abs ve fazer8 abs var. saydıgım motorlardan sadece duke 200 de abs yok. şimdi ben neden tercih etmemi açıklamam gerekıyor cunku buna ıtıraz edenler olucaktır bılıyorum bu arada eğer yeni kullanmaya başladıysan kesinlikle abs almanı tavsıye ederım eger aralarında 1000 tl gıbı bır fark varsa. bu arada abs gerçekten her motorda olması gereken bır teknoloji artık ki nerdeyse her marka her modelde artık konulmaya başlandı. abs nın tek kötülüğü kuru yolda normal frenden daha az performansı var ama ıslak zemınde ki çok önemli bir detay ıslak zemınde normal fren sistemini 5 kere cebinden çıkartıyor... ama unutmayalım ki gereksiz hız gereksiz hareketler yaptıgımızdada ne abs kurtarır ne başka bişi. özeliikle virajlarda fren kullanımı abs falan işe yaramaz
    xawa bunu beğendi.

  10. #10
    Siyah&Beyaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2013
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr 250
    Her durumda tekeri kitlemiyen bir sistem var ise tercih ederim. Sonucta adi ustunde 2 teker. Araba degil ki bu. 1 teker kitlenince yuksek ihtimal kaza ile son buluyor.

  11. #11
    ahmetkorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Bursa / İçinden
    Motosikleti
    V-Strom
    Bazıları ABS yi gereksiz bulur, bazıları güvenlik için şart der... Buradan da güzel bir kavga çıkar

    Benim kendi fikrim, kesinlikle gerekli.

    Özellikle yağmurlu bir kış günü böyle dandik bir asfaltta motor kullanacaksanız, nefes almak gibi bir şey.

    Benim motorum da yok, lastiklerim çift hamurlu yumuşak olanından. Buraya kadar her şey çok güzel.

    Fakat soğuk havada birde yağmur varsa, arka freni kilitlemek çok kolay oluyor.

    Yazın güzel güneşli günlerde kilitlenmeyen arka lastik, kışın yağmurda ısınamayıp anında kayıyor.

    Hal böyle olunca ister istemez daha kontrollü kullanıyorsunuz. Yavaş gidip takip mesafesi açma gibi.

    Evet pratik için tecrübe için süper, fakat bir süre sonra kim kimin üstünde gidiyor anlayamıyorsunuz

    Bu şekilde 2 3 saat motor sürmek tam bir sinir harbi oluyor.
    İki şey sonsuzdur insanoğlunun aptallığı ve evren. Albert EINSTEIN

  12. #12
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kesinlikle gereksiz bir özelliktir. fren mesafesini uzatır. kaymayı önler ve gereksiz ve zararlı bir güven verir. abs'siz bir motosiklete bindiğinizde, alışkanlıktan ötürü ilk frende asvalt ile buluşmanızı sağlayabilir. fren kullanmayı öğrenmek için abs'siz motosiklet tercih edilmeli.
    tekeri kilitleyip kaydığın zaman fren mesafesi daha çok uzar, abs ise lastikleri kaydırmadan minimum düzeyde durmanı sağlar.
    dünyanın en iyi fren yapan adamı ile abs yi karşılaştırsam kafa kafaya gelir diye düşünüyorum.
    Siyah&Beyaz bunu beğendi.

  13. #13
    logan07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2014
    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kesinlikle gereksiz bir özelliktir. fren mesafesini uzatır. kaymayı önler ve gereksiz ve zararlı bir güven verir. abs'siz bir motosiklete bindiğinizde, alışkanlıktan ötürü ilk frende asvalt ile buluşmanızı sağlayabilir. fren kullanmayı öğrenmek için abs'siz motosiklet tercih edilmeli.
    haha bu çok iyiymiş. kask da gereksiz bir güven veriyor. death match yapsın diyorsun hatta köprüden kazıklara aparkatla düşeceğini bilsin ki ona göre oynasın :D
    Siyah&Beyaz, berkcigdem, imtarky ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  14. #14
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    büyük cc motorlarda abs yi bedavayamı verdiklerini düşünüyorsun?

  15. #15
    xbuky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2014
    Şehir
    İZMİR
    Kişiden kişiye, görüşten görüşe değişir bence. Sende onların yorumlarını oku ama kendi aklından, tecrübenden sana ne gerekli ise onu alman konusunda kararını ver.

  16. #16

    Üyelik
    01 Eylül 2014
    Şehir
    ankara / washington dc
    Motosikleti
    MT07ABS / FZ09
    The European Parliament has approved a proposal to require anti-lock braking systems on all new motorcycles and trikes with engines larger than 125cc beginning in 2016.
    http://www.americanmotorcyclist.com/...torcycles.aspx

    1.yorum:
    bosver abi. bu avrupalilar salak. en guzel freni biz yapariz zaten. ABSye ne gerek var. biz avrupaya uymayalim, onlar bize uysun!!!

    2.yorum:
    bizim bu milletden adam olmaz.
    avrupa buna karar vermis. adamlarda teknik var, bilgi var, adamlar super.
    biz de hemen alalim. batililasalim. cagdaslasalim.
    Siyah&Beyaz, phradrel ve Vitus bunu beğendiler.

  17. #17
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Alıntı logan07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    haha bu çok iyiymiş. kask da gereksiz bir güven veriyor. death match yapsın diyorsun hatta köprüden kazıklara aparkatla düşeceğini bilsin ki ona göre oynasın :D
    kendi mesajımda "kaymayı önler"den sonra "ama" olacaktı. düzenleme zamanı dolmuş. abs iyidir hoştur ama ben bir defa ıslak zeminde abs'li motosiklet ile fren yapma şerefine eriştim ve bu işin biraz yaş olduğunu anladım. fren mesafesi acayip uzuyor. abs'li motosiklet kullanmadığım için şaşırdım. ışıkta önümdeki araca vurmamak için kaldırıma çıkıyordum az daha. bu iyi özelliğin mükemmel olmadığını o zaman anladım. analog candır. abs dijital oluyor burada
    logan07 ve xawa bunu beğendiler.

  18. #18
    logan07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2014
    geleneksel modern karşılaşması bir bakıma. buradan şu anlaşılıyor: ben advanced ayar kullanıcam motorda diyorsan abs olmasın.

  19. #19
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kendi mesajımda "kaymayı önler"den sonra "ama" olacaktı. düzenleme zamanı dolmuş. abs iyidir hoştur ama ben bir defa ıslak zeminde abs'li motosiklet ile fren yapma şerefine eriştim ve bu işin biraz yaş olduğunu anladım. fren mesafesi acayip uzuyor. abs'li motosiklet kullanmadığım için şaşırdım. ışıkta önümdeki araca vurmamak için kaldırıma çıkıyordum az daha. bu iyi özelliğin mükemmel olmadığını o zaman anladım. analog candır. abs dijital oluyor burada

    bır yanlısınız var abs ıslak zemınde normal frenden cok daha ıyı performans verır. sız yeterınce freni sıkmadıgınız ıcın abs devreye gırmemıs olabılır mı acaba ? yanı normal frenle durmus olabılırmısınız ?

  20. #20
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Alıntı berkcigdem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bır yanlısınız var abs ıslak zemınde normal frenden cok daha ıyı performans verır. sız yeterınce freni sıkmadıgınız ıcın abs devreye gırmemıs olabılır mı acaba ? yanı normal frenle durmus olabılırmısınız ?
    fren tutmadıkça daha da sıktım tekerin kilitlemesine yetecek kadar sıktım. ama kilitlemedi. demek ki abs devreye girmiştir.
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)