100 cc cup motoruyla buggy yapılır mı?
Reklamlar
-
herkese slmlar,
2 yıllık forum üyesiyim, genelde pek yazmam yalnızca takip ederim ancak sizlerin görüşlerine ihtiyaç duyduğum bir konu var.
100cc bir cup motoruyla (http://guvenmotormarket.com/silindir-grubu-6/cup-100-benzin-motoru-komple-sifir-kutusunda-1658/) bir buggy yapmaya karar verdim, şuan tasarım aşamasındayım, çizimi tamamladığımda mutlaka sizlerle paylaşacağım.
motorun yerleşimini arka aks üzerine iki lastiğin arasına yapıp zincirli aktarmayla güç aktarmayı halletmeyi planladım.
yanı sıra fren diskinide arka aks üzerine yerleştirip, balatalarını gövdeden uzatacağım bir levha üzerine konumlandıracağım, böylece hidrolik fren işini de çözmeyi planlıyorum, tek tekere koysam sıkıntı diğeri dönmeye çalışacak, iki tekere koysam ayrı sıkıntı simetrik çalıştıramazsam hiç bi işe yaramaz.
lastik için 10" çap yeterlidir diye düşünüyorum fakat lastik genişliğinde kararsızım??? yani çok geniş yüzey sürtünmeyi arttıracak, çok ince olursa da aracın balansını veremeyebilirim. bu konuda deneyimli birisi varsa, bana direk üründe önerebilirsiniz.
100cc cup motoru seçme nedenlerim ise,
şanzumanlı olmasının vereceği avantajlar
debriyaj için herhangi bir ilave donanım gerektirmemesi vs vs
koltugumun yanına bir vites kolu konumlandırıp basit bir mekanik aktarmayla triptronik vitesli bir aracım olacak
gösterge için şöyle bişiler düşündüm (http://www.alimmotor.com/motosiklet-yedek-parca/km-saati-km-aksami/kilometre-saati-ft-110.html#!prettyPhoto[gallery]/0/), ama daha yaratıcı fikirlere her zaman açığım.
fren ve gaz aktarmalarını telle çözmeyi planladım.
arka aksta diferansiyel olmaması virajlarda beni çok sıkıntıya sokarmı?
ön lastiklerin ve direksiyonun bağlantısı için çok farklı dizaynlar mevcut, tam olarak karar verebilmiş değilim.
vede daha önce denemiş, böyle bir araç yapmaya kalkmış birileri varsa karşılaşabileceğim zorlukları ve çözüm yollarını benle paylaşabilirler mi?
son olarak 100cc cup motoru dişli oranını korumalımıyım, yoksa kalkışlarda sorun yaşamamak için aktarma oranını değiştirip aracın süratinden feragat etmeli miyim?
çizimleri tamamladığımda sizlerle paylaşacağım
Reklamlar
-
Moderatör
Piyanist İrfan abimizin yapıp tamamladığı bir projesi vardı. Yanlız onunki otomobil motoru ile yapıldığından ağırlık ile ilgili sorunu yoktu. Size tavsiyem cup motoru kullanacaksanız ağırlığı minimuma indirmeniz.
-
100 cc. bir motorun ürettiği güçle yapmayı tasarladığınız aracı yürütmeniz pek mümkün görünmüyor.Aluminyum şase ve minimum ağırlıkla belki.Ama şunuda belirteyim muhtemelen sarf edeceğiniz emek ve paraya değmeyecektir.En az 250cc ve tavsiyem su soğutmalı bir motor kullanmanız.
-
100 cc cup motoru ile yapabileceğim buggy'nin kalkış sorunu muhtemel olmayacak çünkü debriyaj gibi bir olay olmadığı için kavrama daha güçlü bu tip motorlarda.Ama hız konusunda bir şey bekleme derim.Bende düşünmüştüm böyle bir şey ama ruhsat plaka gibi konular nasıl halledilir bilemiyorum.Zaten şehirde yaşıyoruz yaptığımda mecburen yolda süreceğiz ama Trafik Polisi gibi bir sıkıntı var.Bu yüzden bu projeden ben vazgeçmiştim onun yerine motoru dağıtım daha güzel şekilli küçük bir şey toplamak gibi bir fikrim var artık.
-
buggy şehiriçinde kullanmayacaksın torka ağırlık vermeni tavsiye ederim.
diferansiyelli yapacaksan sürekli kitli kullan eğlencesi vazgeçilmez olur zincir aktarmalı yapacaksan da arka dişliyi büyük tut bence..
-
Tek kişilik bir araç olacaksa 100cc motor belki taşır ama kesinlikle eğlendirmeyecektir. Ayrıca hesap yaptınız mı ağırlık ve ihtiyaç duyulan güç konusunda? Bence hurdalıktan bir Anadol Böcek alıp restore edin, hevesinizi aldıktan sonra da daha sağlam bir paraya satabilirsiniz (koleksiyoncuya tabi)
-
bu bütçeye ikinci el bi hurda alıp uğraşmak istemiyorum, yok parça ara, yok sanayide dolaş kapı kapı vs
benim amacım kendi el emeğimle uğraşıp toparlamak, kısmetse yaza yola çıkarmak istiyorum.
toplam ağırlığı 250 kg civarında gelecek, şuan ön dizayn aşamasında olduğumdan bu rakam üç aşağı beş yukarı oynayabilir, mümkün olduğunca çelik boru şase yapmak istiyorum, kaynaklı imalatı minimuma indirmek için ise boruyu presle bükmek düşüncem.
bir cup motorun 100 kg civarında olduğunu düşünürsek, iki yolcuyla yaklaşık 250 kg'a ulaşır, bende aracımı sürücü dahil 350 kg civarında sınırlayabilirsem kalkışta sıkıntı olmayacağını düşünüyorum.
cup motorlar yanılmıyorsam 16" jant ölçüye sahip, ben 10" jant kullanacağımdan arka dişliyi büyütmeme gerek kalmayacak, aksine sürat için küçültebilirim ama ilk etapta küçültmek istemiyorum, cup motoru 80km hıza ulaşıyorsa lastik ebadına göre bu araç 50km hıza ulaşacaktır, zaten şehirler arası yola çıkamayacağıma göre bu sürat yeterlidir.
şu anki endişem tırmanma açısı, yani hafif bi rampada küt diye kalırsa napcaz, diğer bi endişem ise zaten çok hız yapmayacak bir araca vites koymak gereklimidir, yani her 10km hızlanmada vites isteyebilir
-
hakikiteker adlı üyeden alıntı
Tek kişilik bir araç olacaksa 100cc motor belki taşır ama kesinlikle eğlendirmeyecektir. Ayrıca hesap yaptınız mı ağırlık ve ihtiyaç duyulan güç konusunda? Bence hurdalıktan bir Anadol Böcek alıp restore edin, hevesinizi aldıktan sonra da daha sağlam bir paraya satabilirsiniz (koleksiyoncuya tabi)
http://fc05.deviantart.net/fs10/f/20...y_demirsoy.jpg
fotoğraftakiler 100cc için çok ağır gelir hele anadol kalkmaz bile yerinden. hafif ve sert bir alaşım bulmak lazım.. kaporta falan yok sadece rollcage barları olmalı
-
Yani kendi aracınızı yapma düşünceniz güzel tabi ama benim bildiğim buggy ler hoplaya zıplaya giden kum canavarlarıdır, orayı çıkar mı acaba diye hesap yapılacaksa bence uğraşmayın, bu benim fikrim. Tabi tercih sizin, zevk olayı;yapmak istediğiniz aracı nerede ve ne amaçla kullanacağınıza bağlı.
-
06 Aralık 2014, 19:55
#10
Yaş kaç bilmiyorum ama cupun motorunun 100 kg civarı olduğunu söylediğiniz zaman bayağı bir ufak olduğunuzu düşündüm,
Cup motoru 40 kg gelmez,bu işler içinde sadece alet edevat olması yetmez,yeteri kadar tecrübe ve bilgi birikimi gerektirir
Yapılmış bir işe bakıp aa çok kolay demek en basit şeydir,ama onu yapan kişi onu yapana kadar neler çekmiştir hiç bunları bilemeyiz,yapılacak işin parçaları hazır olmadığı gibi,bunları üretmek montajlamak ayrı bir ustalık ister
İşin en başıda tasarımdır,siz bu fikri buraya açarken en azından birkaç karalama yapmış olmalısınız,ve en önemlisi ölçüler
100cc motorlada böyle bir aracı yürütemezsiniz
-
07 Aralık 2014, 12:14
#11
arkadaşım 150cc scooter motoru ile yapmıştı mümkün olduğunca hafif yapmaya çalıştılar herşey çok iyiydi güzel görünüyordu çalıştırdık gaza bastık çekmedi ve motor yandı cup motorunun kaldırabileceğini zannetmiyorum ancak ön dişli çok küçük ve arka dişli çok büyük olursa biraz şansı var diyebilirim ve yapacağınız buggy 250 kiloyu geçmemesi lazım hiç bi zevk vermez.cupların motorları biraz modifiyeye uygun oluyor 140cc ye çıkartıp üst kapağıda değiştirirseniz belki güzel olabilir fakat bunlar hep para işte 300cc CG motoru tavsiye ederim ucuz fiyatlara toplayabilirsiniz )
-
08 Aralık 2014, 02:40
#12
oyunageldim adlı üyeden alıntı
Yaş kaç bilmiyorum ama cupun motorunun 100 kg civarı olduğunu söylediğiniz zaman bayağı bir ufak olduğunuzu düşündüm,
Cup motoru 40 kg gelmez,bu işler içinde sadece alet edevat olması yetmez,yeteri kadar tecrübe ve bilgi birikimi gerektirir
Yapılmış bir işe bakıp aa çok kolay demek en basit şeydir,ama onu yapan kişi onu yapana kadar neler çekmiştir hiç bunları bilemeyiz,yapılacak işin parçaları hazır olmadığı gibi,bunları üretmek montajlamak ayrı bir ustalık ister
İşin en başıda tasarımdır,siz bu fikri buraya açarken en azından birkaç karalama yapmış olmalısınız,ve en önemlisi ölçüler
100cc motorlada böyle bir aracı yürütemezsiniz
24 Yaşındayım ve mühendisim, alet edevat herşeyim var ama şu sıralar işten pek vakit bulamıyorum, o nedenle tasarım aşamasındayım.
cup motorunun 35 kg civarında olduğunu biliyorum, 100 kg'dan kastım cup motosikletti ağız alışkanlığı yanlış anlaşılmama sebep oldu sanırım.
birçok karalama yaptım ama özellikle ön takım konusunda nihai tasarıma kavuşamadım.
parçaların tümünü ise artık hazır temin edebiliyoruz, herhangi bir atv'nin ön salıncak gurubunu alıp kullanabilirim, ama esas niyetim birçok imalatı kendim tamamlamak. (atv derken 4 tekerlekli motorlu taşıttan söz ediyorum, tv kanalı değil )
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:33 ----------
o ebatta bir motosiklet motorunu sıfır almam bana epey pahallıya patlar, ha değer mi elbetteki değer, ancak o ebatta bir motor alacak olsam su soğutmalı bir scooter motoru alabilirim. cup motoru almaktaki amacım yarı otomatik şanzumana sahip olması, böylece debriyaj donanımından bi anda yırtacağım, aynı zamanda da vitesli bir aracım olacak.
araçta sürati çok önemsemiyorum, o nedenle çekişi arttırmak için arka dişliyi belki büyütebilirim. ama mümkün olduğunca ince lastik kullanmaya çalışacağım, bu ilk etapta göze güzel gelmese de çekişte motoru çok rahatlatacaktır diye düşünüyorum (çokta emin değilim aslında sadece düşünüyorum )
fiyat araştırmasını da bir yandan sürdürüyorum ve bütçeyi arttırmam gerekeceği gerçeği ortada, sanırım temel bir araç için 2000tl gibi bir bütçe şart olacak.
-
08 Aralık 2014, 02:47
#13
agırlık olarak aynı agırlıga yakın cg 250 motor blogu kullanmanızı tavsiye ederim,
güç acısından daha iyi olacaktır. ama yapısı itibari ile cup dan farklıdır, belki cup motoruna göre tasarım yapmıssınızdır
bu arada cg 250 motor bloklarıda 35 kg civarındadır.
ve torklu yapısı projenize uygun olacaktır
bugy nin bos agırlıgı da sorun olacaktır, debriyaja kavrama anında cok yuk binecek
ve bence nispeten zayıf cup debriyaj sistemi sık sık arıza cıkartacaktır.
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
08 Aralık 2014, 03:13
#14
Bence Solid'de falan çizip ağırlığı hesaplayın derim, sonrası güç hesabı olur. Tasarımı da buna göre şekillendirirsiniz, ben hala aracın nerede kullanmak amacıyla yapılacağını anlamadım
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)