Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Nedir bu şişme olayı...

    REKLAM ALANI
  1. #1
    AydınOğlu09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    TVS jupiter 110
    Arkadaşlar herkes takmış kücük cc motosikletler yok uzun yolda şişer vs. doğrumudur bu olay 4 zamanlı motosikletler şişme yaparmı uzun yolda ?

    2 zamanlı mobilet tarzı motosikletler için geçerli değil bu şişme(hararet) olayı ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    20 Eylül 2014
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Hyosung GT 250R 2013
    4 zamanlı 125 cc motorda saate 5 dk mola ver devam et hiç bir şey olmaz

  3. #3
    Sabırsız - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2014
    Motosikleti
    ZXr
    Sadece çinli motorlar şişer

  4. #4
    almpoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CB650F
    çinli motor şişer diye yorum yapmasanız ben şahsen hiç durmaksızın tapa gaz mondial 125 lik motorumla 140 km gittim bir kere bile mola vermedim 2 saat sürdü ama hiçbir sorun olmadı motor ısındıkça daha iyi gider.
    AydınOğlu09 bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Çin Japon fark etmez, sıcak hava koşullarında, yeterli motor soğutma sistemi olmayan motorların, sıcak bölgelerde yahut uzun yolda, haddinden fazla devirli sürülmesi sonucu ortaya çıkan durumdur, motor gaz yemez/yemek istemez , çekişten düşer bunu hiss ettirir, ister mobilet ister 2 zamanlı ister 4 zamanlı ister 14 zamanlı olsun, hasılı bu duruma düşmemek için limitlerde sürüş, hatta yol boyunca soğutmak için, 5-10 dakikalık hatta 10-15 dakikalık mola verilmesi iyi olur.

    Hasılı kelam Şişme tabirli bu durum efsane değildir, aksini savunan Hatay'a yahut Adana'ya yaz'ın buyursun, birazda serde gençlığhh varsa , yolda asılsın motoruna bakalım neler oluyor.
    murad13 ve mterayes26 bunu beğendiler.

  6. #6
    braveguy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2013
    Şehir
    212
    Motosikleti
    '14 NNJ300SE
    şişme durumu motorun prensibine bağlı değildir (2 zaman, 4 zaman çalışma prensibidir)
    şişme, yukarıda arkadaşımızın bahsettiği gibi motorun soğumasıyla ilgili tamamen fiziki bir durumdur. küçük cc li de olsa su veya yağ soğutmalı bir motor soğutma sistemi düzgün çalışıyorsa şişmez.

  7. #7
    ahmetkorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Bursa / İçinden
    Motosikleti
    V-Strom
    Yazın en sıcak günlerinden 1 saatten uzun yolculuklar yaptım. Motorum dört zamanlı hava soğutmalı.

    Deli gibi ısınıyor. Fakat hiç bir sorun olmadı. Bu aylarda zaten olmaz

    Kuryeciler genelde CBF 150 kullanır onlarda hava soğutmalı, adamlar koca gün tepesinde. Bir şey olmuyor.

    Antalya gibi yüksek sıcaklıkların olduğu yerlerde ne olur onu bilemem.
    İki şey sonsuzdur insanoğlunun aptallığı ve evren. Albert EINSTEIN

  8. #8
    atillatopal9 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2014
    Şehir
    İST/SANCAKTEPE
    Motosikleti
    Suzuki V-Strom DL650
    hava soğutmalı motorlar genelde şişiyorlar uzun yolda ara vermezseniz.
    neden? çünki; uzun yolda hızlı gideceksin gittiğin hız devir yükseltmek demek olacak. devir yükselince motor daha çok zorlanacak sebebi ile ısınacak. bu sebepten su soğutmalı motorlar daha çok tercih ediliyor. her 1,5 saatte bir 10 dk ara vermekte fayda var.

  9. #9
    AttilaXtreme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Eskidendi o. Şimdi orta kalite motorlarda kullanılan malzemeden dolayı şişme (dolaysı ile çekişten düşme) yapmıyor. Haaa! Orta kalite motorları uzun yol yaparken dinlendirmezsen içten belki aşınma gibi bişeyler olur ama şişme mişme yapmaz.

    Ayrıca;
    Çinli kadar başınıza taş düşsün
    -61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-

  10. #10
    ulassal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2005
    diyelimki sismiyor. zaten kac saat durmaksizin gideceksinki

  11. #11

    Üyelik
    31 Temmuz 2014
    Çok uç devirlerde gidilmediği takdirde hiç bir 4 zamanlı motor şişmez. 2 zamanlıyla karıştırmayın.

  12. #12

    Üyelik
    19 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Nc 750s dct
    Motor teknolojilerini çok geliştirdiler çinlilerde bile kolay kolay şişme olmuyo ben uzun yolda iki motorumlada sorun yaşamadım

  13. #13

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    ben 140 km git 140 km gel yaptım motoru hiç stop etmedim çekişten düşme yaşamadım stabil 100 ile gittim

  14. #14
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Alıntı atillatopal9 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hava soğutmalı motorlar genelde şişiyorlar uzun yolda ara vermezseniz.
    neden? çünki; uzun yolda hızlı gideceksin gittiğin hız devir yükseltmek demek olacak. devir yükselince motor daha çok zorlanacak sebebi ile ısınacak. bu sebepten su soğutmalı motorlar daha çok tercih ediliyor. her 1,5 saatte bir 10 dk ara vermekte fayda var.
    çünkü yolda hızlı gideceksin. ve hızlı gittiğin zaman rüzgar ile motorun soğutma kanallarından çok daha fazla hava geçip motor daha rahat soğuyacak. motorun deviri yüksek, hız düşük olursa. yani bu durum yokuş tırmanırken olabilir, yada sürekli dur kalk trafikte. o zaman motor şişebilir. çok yoğun trafik zaten motosiklet için pek olası değil. aralardan kaçarsınız. uzun yolda, bakımlı motorun şişmesi imkansız. kaliteli bir yağ ile, motoru durdurmadan 2500 3500km arası yol gidebilirsiniz bu sınırı sadece yağın ömrü belirler. şişiyorsa ya yağı yoktur, yağın ömrü bitmiştir ya jigle çekili kalmıştır ya da super spora benzetelim diye saçma sapan karenaj koyulan çinlilerdendir, o zaman motora rüzgar gelemez, soğuyamaz.

    uzun yolda verilen molalar sürücü içindir. motor için mola verilmez, gerek olmaz.

    günümüz teknolojisindeki hava soğutmalı motoru, düzgün kullanarak şişirmek büyük çaba ister.

    bende 670km durmaksızın hava soğutma 200cc motor ile gittim. sadece 15dk. çanakkale boğazını geçerken durdu motor. 2 defa da benzin alırken 60 saniye durmuştur. dediğim gibi durmadan 3500km'de gidebilirsiniz. sadece uzun bir yokuşu tırmandıysanız, her çıkışın bir inişi olacağı için, yokuş inerken motoru yüksek viteste gaz vermeden seyrederek soğutmanız iyi olur. yokuş sonrası tepede motoru durdurup bekleyerek soğutmak iyi olmaz. motor soğuduğundan tekrar çalışması zorlaşabilir. aşınma artabilir. motoru kapatıp ya da rolantiye alıp tepe sonrası yokuş aşağı salmak da iyi değil. motorun sıcaklığı hızlı düşeceğinden blok üzerinde mikronluk çatlaklar oluşabilir. bu da çok uzun vadede motorun performansını kötü etkiler.
    ergün1968 bunu beğendi.

  15. #15
    atillatopal9 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2014
    Şehir
    İST/SANCAKTEPE
    Motosikleti
    Suzuki V-Strom DL650
    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çünkü yolda hızlı gideceksin. ve hızlı gittiğin zaman rüzgar ile motorun soğutma kanallarından çok daha fazla hava geçip motor daha rahat soğuyacak. motorun deviri yüksek, hız düşük olursa. yani bu durum yokuş tırmanırken olabilir, yada sürekli dur kalk trafikte. o zaman motor şişebilir. çok yoğun trafik zaten motosiklet için pek olası değil. aralardan kaçarsınız. uzun yolda, bakımlı motorun şişmesi imkansız. kaliteli bir yağ ile, motoru durdurmadan 2500 3500km arası yol gidebilirsiniz bu sınırı sadece yağın ömrü belirler. şişiyorsa ya yağı yoktur, yağın ömrü bitmiştir ya jigle çekili kalmıştır ya da super spora benzetelim diye saçma sapan karenaj koyulan çinlilerdendir, o zaman motora rüzgar gelemez, soğuyamaz.

    uzun yolda verilen molalar sürücü içindir. motor için mola verilmez, gerek olmaz.

    günümüz teknolojisindeki hava soğutmalı motoru, düzgün kullanarak şişirmek büyük çaba ister.

    bende 670km durmaksızın hava soğutma 200cc motor ile gittim. sadece 15dk. çanakkale boğazını geçerken durdu motor. 2 defa da benzin alırken 60 saniye durmuştur. dediğim gibi durmadan 3500km'de gidebilirsiniz. sadece uzun bir yokuşu tırmandıysanız, her çıkışın bir inişi olacağı için, yokuş inerken motoru yüksek viteste gaz vermeden seyrederek soğutmanız iyi olur. yokuş sonrası tepede motoru durdurup bekleyerek soğutmak iyi olmaz. motor soğuduğundan tekrar çalışması zorlaşabilir. aşınma artabilir. motoru kapatıp ya da rolantiye alıp tepe sonrası yokuş aşağı salmak da iyi değil. motorun sıcaklığı hızlı düşeceğinden blok üzerinde mikronluk çatlaklar oluşabilir. bu da çok uzun vadede motorun performansını kötü etkiler.
    ben şey düşündüm hava sıcak olunca, hava soğutmalı motorlarda sıcak hava ile tepeleşir diye ama yanlış düşünmüşüm tşkler :D

  16. #16

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Ya daha dün 2 saat yol gittim molasız, tık demedi. Şişmez ha antalyada adanada nolur derseniz? Antalyada 6 sene yaşadım, tofaşlar hararet yapıyor o yüzden birsürü modifikasyon yapıyolar soğutma sisteminde. Daha birsürü aracın hararet göstergesi 100'C civarından aşağı düşmüyor sıcaktan. Benim TDCİ focusun intercooler havayı soğutmakta zorlanıyor, kaç kez servise girdim Antalyada o yüzden. Gölgede 50 derece sıcakta motor ne yapsın?

  17. #17
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Alıntı atillatopal9 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben şey düşündüm hava sıcak olunca, hava soğutmalı motorlarda sıcak hava ile tepeleşir diye ama yanlış düşünmüşüm tşkler :D
    hava soğutmalı motorların dış gömleği ya da soğutma kanallarının olduğu bölüm, tüm ısıyı dağıtabilecek malzemeden üretiliyor. bu malzeme yüzünden hava soğutmalı motorlar sıvı soğutmalılardan daha az verimli oluyor zaten. hava ısısı yavaş hızlarda etkiler. yüksek hızlarda hava sıcak olsa bile, o bloklara çarpan havaya motorun ısısı hemen iletilir.

    mesela şort ile motora binerseniz, motor ısınmadan bile bacaklarda sıcak hava hissedilir. soğutma o kadar başarılı ki soğutma kanalları fazla derin değil. mesela iki zamanlı motorlar daha fazla ısındığı için, onların bloklar kanalları daha fazla ve derindir. aynı kanallar 4 zamanlıda olsa motor gereğinden fazla soğuyup verimsiz ve aşınmalı çalışırdı.

    yinede adana yazının sıkışık trafiği tavsiye edilmez tabi
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  18. #18

    Üyelik
    31 Temmuz 2014
    Motor sıkışık trafikte hararet yapsa bile düze çıkıp hız arttığında stabil sıcaklığa dönecektir. Ama benim asıl merak ettiğim; "Yağmur ne gibi etkiler"

  19. #19
    EneS_Turker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2012
    Şehir
    İZMİR/Tokat
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400
    Alıntı atillatopal9 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hava soğutmalı motorlar genelde şişiyorlar uzun yolda ara vermezseniz.
    neden? çünki; uzun yolda hızlı gideceksin gittiğin hız devir yükseltmek demek olacak. devir yükselince motor daha çok zorlanacak sebebi ile ısınacak. bu sebepten su soğutmalı motorlar daha çok tercih ediliyor. her 1,5 saatte bir 10 dk ara vermekte fayda var.
    Yok öyle değil Hava soğutmalı motorla 1 günde 1080 km yaptım. en ufak sorun yaşamadım 500km de bir mola verdim.. işim aceleydi ve akşama kalmak istemedim.. Aksine uzun yolda hava sogutma cok rahattır en ufak ısınma yapmaz.. Keza cbr 125 ile istanbul trafiğinde bile hararetın sona geldiğini defalarca sağa çekıp 10 dk beklediğimi bilirim.. su soğutma szde..
    TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
    Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!

  20. #20
    imtarky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2014
    Motosikleti
    Honda CBR 125R 2014
    2-3 ay önce bir tanıdığım 2013 model cbr125r ile 2 kişi durmadan istanbul-bursa yaptı.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)