tek silindirli motor ömründe kullanılan devir aralığı etkisi.
Reklamlar
-
arkadaşlar tek silindir ve 12 bin devir olan motorlarin motor sıhhati için ortalama hangi devirlerde kullanılması gerekir? ben motorumu red line sokmuyorum , motoru hiç sıkıştırmiyorum. tek silindir motorlari çok sıkıştırinca ya da redline sokunca motorda aşınma çok oluyormuş.. bu tek silindirli motorlar ile devir ilişkisini, sıhhatli devir aralığını bilenler açıklayabilirse memnun olurum..
Reklamlar
-
6 vites motorlarda 6-7 bin demir normal diyorlar. ben öyle yapıyorum daha iyi bilen birisi bize aktarırsa, bende faydalanırım.
-
Kocaeli İl Temsilcisi
Benim motorum 8500 devir çeviriyor , 8500'den sonrası redline . Stabil 7500 devirde kullanıyorum buda 100 km hız yapıyor .
-
redline 10.000 de diye tahmin ediyorum öyle düşünürsek ne motoru yormanız nede çok devirli kullanmanız doğru olmaz 5000 6000 devirlerde kullanmak idealdir çok erken vites atarsanız motorunuz yorulur küçük ccde devirli kullanmak daha iyidir ama fazla yakar )
-
4silindir motorlarda devirli kullanmak gerekiyormuş benim motor yzf125 .. görenler yavaş kullanıyorsun hararet yapar filan diyor bazen. bende bu tek silindir abi diye açıklama yapmaktan bıktım. max 12 bin devir ama ben 7 bin deviri geçmiyorum genellikle de 5 6 bin devir kullanıyorum
-
Benim motorum da 9000'de redline giriyor sanırım, 7000-7500 stabil giderim en fazla, 90-95km eder. Genelde 6500-7000 arası 80-85km kullanıyorum
-
yzf max 12 bin devir
10 bin devirde redline giriyor
-
devirli kullanırsanız motorunuz daha güzel açılır son hızı daha yüksek olur diyebilirim bizzat yaşadım bu sorunu arkadaşım motosikletini devirli kullanıyordu ona kızardım şimdi aynı motor olmasına rağmen gaza bastımı uçup gidiyor yanımdan bende üzülüyorum
-
motorun rodajı bitmişse ve optimum sıcaklığındaysa devir saatinde kırmızı bölgede kullanmadığınız sürece bi sorun yaşamazsınız.
-
05 Aralık 2014, 16:54
#10
emre xt125 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar tek silindir ve 12 bin devir olan motorlarin motor sıhhati için ortalama hangi devirlerde kullanılması gerekir? ben motorumu red line sokmuyorum , motoru hiç sıkıştırmiyorum. tek silindir motorlari çok sıkıştırinca ya da redline sokunca motorda aşınma çok oluyormuş.. bu tek silindirli motorlar ile devir ilişkisini, sıhhatli devir aralığını bilenler açıklayabilirse memnun olurum..
İki zamanlı makinemi 4 zamanlı makinemi?
-
05 Aralık 2014, 16:57
#11
motosikletim 8bin devirde kesiyor. 4-5bin arası kullanıyorum. 4500 de zaten 105-110 yapıyor
-
05 Aralık 2014, 16:57
#12
bassturbin adlı üyeden alıntı
İki zamanlı makinemi 4 zamanlı makinemi?
yzf r125 dostum 4zamanki
-
05 Aralık 2014, 17:15
#13
Birşey olmaz, alt devirdede üst devirdede aynı yağlamayı yapar, red line dediğiniz yerde makine ateşlemeyi keser istesenide girmez red line'a tabiki farklı beyin takılıp burası aşılmak istenmemişse.
Bunun hararet ve sürekli zormanmayla alakası vardır, sürekli mesela 5 dakika gibi tam açık gaz gidilirse bahsettiğiniz şey olabilir veya olmayabilir aşınma, yüksek devirde piston hızı ve silindire giren yakıt yüksektir buna oranla hararet-ısı artar silindir içi ısı en üst seviyeye ulaşır.En üst seviyedeki ısı metale farklı etki eder, çünkü ısı ve yüksek HARE-KET-metal AKSAMIN SÜRTÜNMESİ (sekman,gömlek,krank, sübaplar piston kolu vs.) de en üst seviyede sürekli olunca motorun normal eskime durumuna göre daha erkenden eskimiş olur denilebilir.Malzeme ve kaliteyle çok alakası vardır.
-
05 Aralık 2014, 17:16
#14
emre xt125 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar tek silindir ve 12 bin devir olan motorlarin motor sıhhati için ortalama hangi devirlerde kullanılması gerekir? ben motorumu red line sokmuyorum , motoru hiç sıkıştırmiyorum. tek silindir motorlari çok sıkıştırinca ya da redline sokunca motorda aşınma çok oluyormuş.. bu tek silindirli motorlar ile devir ilişkisini, sıhhatli devir aralığını bilenler açıklayabilirse memnun olurum..
duke 200 duke 390 duke 690r hepside tek silindirli motorlarımdı. yanlıs hatırlamıyorsam duke 200 ve duke 390 11.000 gibi red line giriyordu. tabıkıde her motoru sureklı redlıne da kullanmak zararlı fakat bu motorları 8-9 bın devırlerde kullanmak hıc bır zarar vermez. tabıkıde sunu demıyorum saatlerce o şekilde git demiyorum. yol müsaiddir yukselt vıtesını motor rahat gıtsın. özellikle yuksek torku olan motorlarda motoru max tork urettıgı devırlerde kullanmak yerine göre cok faydalıdır cunku bazen bır anda gaz acmanız gerekır ve motor sanıye ıcınde ıvmelenir. o yuzden ben motorumu hep 7.000 devırlerde kullanırım motoru her zaman hazır halde tutmak her zaman bence cok ıyı bırseydır.
-
05 Aralık 2014, 17:23
#15
SONUÇ OLARAK ;
1.Hız istiyorsan yüksek devir,
2.Ferahlık istiyorsan 7000,8000 devir
-
05 Aralık 2014, 17:27
#16
atillatopal9 adlı üyeden alıntı
SONUÇ OLARAK ;
1.Hız istiyorsan yüksek devir,
2.Ferahlık istiyorsan 7000,8000 devir
kardeşim hız dert değil benim istediğim motorum rahat olsun böyle ferah ferah sıkışmadan... motor ömründen yemesin filan ışte :-)
-
05 Aralık 2014, 17:35
#17
Orjinal beyin (kesicili) varsa motorcu tabiriyle yapıştır gitsin, zaten motorun torku ve beygir gücü üst devirlere yakın bir yerde olur mesela 9500 rpm gibi sonrası boşa devir çevirir...Gaz açınca iyi ivmelendiği bir devir aralığı vardır en uygun yer orasıdır yani 12.000 devirde değildir bu.
-
05 Aralık 2014, 17:53
#18
orjinal devir kesici var diye biliyorum. yok ya öyle yapıştır, dip gaz gitme filan bana göre değil :-)
-
05 Aralık 2014, 18:11
#19
Maximum devirin %50 'si sabit gaz, %40'ın altına düşerse vites küçültün, %55-60 cıvarında da vites büyütün.
Örneğim Max devir 10.000 olsun.
5000 devirde sabit seyahatler. 4.000 devirde vites küçültün, 5500-6000 devirde vites yükseltin.
Yüksek devirde sürtünme fazlalaştığı için ömrü kısalır. Düşük devirde de sürtünme kuvveti arttığı için ömrü kısalır.
Düşük devir iyi değildir.(yüksek tork varsa o ayrı konu ama devir yüzdesi aynen geçerlidir.)
-
05 Aralık 2014, 18:23
#20
5.000 - 10.000...
Motor ısınmadan sürüşe çıkmamak daha önemli.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)