Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

tek silindirli motor ömründe kullanılan devir aralığı etkisi.

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    arkadaşlar tek silindir ve 12 bin devir olan motorlarin motor sıhhati için ortalama hangi devirlerde kullanılması gerekir? ben motorumu red line sokmuyorum , motoru hiç sıkıştırmiyorum. tek silindir motorlari çok sıkıştırinca ya da redline sokunca motorda aşınma çok oluyormuş.. bu tek silindirli motorlar ile devir ilişkisini, sıhhatli devir aralığını bilenler açıklayabilirse memnun olurum..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    atillatopal9 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2014
    Şehir
    İST/SANCAKTEPE
    Motosikleti
    Suzuki V-Strom DL650
    6 vites motorlarda 6-7 bin demir normal diyorlar. ben öyle yapıyorum daha iyi bilen birisi bize aktarırsa, bende faydalanırım.

  3. #3
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Benim motorum 8500 devir çeviriyor , 8500'den sonrası redline . Stabil 7500 devirde kullanıyorum buda 100 km hız yapıyor .

  4. #4

    Üyelik
    21 Eylül 2011
    Şehir
    Karaman
    Motosikleti
    Kuba CR1
    redline 10.000 de diye tahmin ediyorum öyle düşünürsek ne motoru yormanız nede çok devirli kullanmanız doğru olmaz 5000 6000 devirlerde kullanmak idealdir çok erken vites atarsanız motorunuz yorulur küçük ccde devirli kullanmak daha iyidir ama fazla yakar )

  5. #5

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    4silindir motorlarda devirli kullanmak gerekiyormuş benim motor yzf125 .. görenler yavaş kullanıyorsun hararet yapar filan diyor bazen. bende bu tek silindir abi diye açıklama yapmaktan bıktım. max 12 bin devir ama ben 7 bin deviri geçmiyorum genellikle de 5 6 bin devir kullanıyorum

  6. #6
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Benim motorum da 9000'de redline giriyor sanırım, 7000-7500 stabil giderim en fazla, 90-95km eder. Genelde 6500-7000 arası 80-85km kullanıyorum

  7. #7

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    yzf max 12 bin devir
    10 bin devirde redline giriyor

  8. #8

    Üyelik
    21 Eylül 2011
    Şehir
    Karaman
    Motosikleti
    Kuba CR1
    devirli kullanırsanız motorunuz daha güzel açılır son hızı daha yüksek olur diyebilirim bizzat yaşadım bu sorunu arkadaşım motosikletini devirli kullanıyordu ona kızardım şimdi aynı motor olmasına rağmen gaza bastımı uçup gidiyor yanımdan bende üzülüyorum

  9. #9
    94CanRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2012
    Şehir
    İstanbul / Suadiye
    Motosikleti
    Honda cbr 250r
    motorun rodajı bitmişse ve optimum sıcaklığındaysa devir saatinde kırmızı bölgede kullanmadığınız sürece bi sorun yaşamazsınız.

  10. #10
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı emre xt125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar tek silindir ve 12 bin devir olan motorlarin motor sıhhati için ortalama hangi devirlerde kullanılması gerekir? ben motorumu red line sokmuyorum , motoru hiç sıkıştırmiyorum. tek silindir motorlari çok sıkıştırinca ya da redline sokunca motorda aşınma çok oluyormuş.. bu tek silindirli motorlar ile devir ilişkisini, sıhhatli devir aralığını bilenler açıklayabilirse memnun olurum..
    İki zamanlı makinemi 4 zamanlı makinemi?
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  11. #11
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    motosikletim 8bin devirde kesiyor. 4-5bin arası kullanıyorum. 4500 de zaten 105-110 yapıyor

  12. #12

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İki zamanlı makinemi 4 zamanlı makinemi?
    yzf r125 dostum 4zamanki

  13. #13
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Birşey olmaz, alt devirdede üst devirdede aynı yağlamayı yapar, red line dediğiniz yerde makine ateşlemeyi keser istesenide girmez red line'a tabiki farklı beyin takılıp burası aşılmak istenmemişse.

    Bunun hararet ve sürekli zormanmayla alakası vardır, sürekli mesela 5 dakika gibi tam açık gaz gidilirse bahsettiğiniz şey olabilir veya olmayabilir aşınma, yüksek devirde piston hızı ve silindire giren yakıt yüksektir buna oranla hararet-ısı artar silindir içi ısı en üst seviyeye ulaşır.En üst seviyedeki ısı metale farklı etki eder, çünkü ısı ve yüksek HARE-KET-metal AKSAMIN SÜRTÜNMESİ (sekman,gömlek,krank, sübaplar piston kolu vs.) de en üst seviyede sürekli olunca motorun normal eskime durumuna göre daha erkenden eskimiş olur denilebilir.Malzeme ve kaliteyle çok alakası vardır.
    emre xt125 bunu beğendi.

  14. #14
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    Alıntı emre xt125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar tek silindir ve 12 bin devir olan motorlarin motor sıhhati için ortalama hangi devirlerde kullanılması gerekir? ben motorumu red line sokmuyorum , motoru hiç sıkıştırmiyorum. tek silindir motorlari çok sıkıştırinca ya da redline sokunca motorda aşınma çok oluyormuş.. bu tek silindirli motorlar ile devir ilişkisini, sıhhatli devir aralığını bilenler açıklayabilirse memnun olurum..
    duke 200 duke 390 duke 690r hepside tek silindirli motorlarımdı. yanlıs hatırlamıyorsam duke 200 ve duke 390 11.000 gibi red line giriyordu. tabıkıde her motoru sureklı redlıne da kullanmak zararlı fakat bu motorları 8-9 bın devırlerde kullanmak hıc bır zarar vermez. tabıkıde sunu demıyorum saatlerce o şekilde git demiyorum. yol müsaiddir yukselt vıtesını motor rahat gıtsın. özellikle yuksek torku olan motorlarda motoru max tork urettıgı devırlerde kullanmak yerine göre cok faydalıdır cunku bazen bır anda gaz acmanız gerekır ve motor sanıye ıcınde ıvmelenir. o yuzden ben motorumu hep 7.000 devırlerde kullanırım motoru her zaman hazır halde tutmak her zaman bence cok ıyı bırseydır.

  15. #15
    atillatopal9 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2014
    Şehir
    İST/SANCAKTEPE
    Motosikleti
    Suzuki V-Strom DL650
    SONUÇ OLARAK ;
    1.Hız istiyorsan yüksek devir,
    2.Ferahlık istiyorsan 7000,8000 devir

  16. #16

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Alıntı atillatopal9 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    SONUÇ OLARAK ;
    1.Hız istiyorsan yüksek devir,
    2.Ferahlık istiyorsan 7000,8000 devir
    kardeşim hız dert değil benim istediğim motorum rahat olsun böyle ferah ferah sıkışmadan... motor ömründen yemesin filan ışte :-)

  17. #17
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Orjinal beyin (kesicili) varsa motorcu tabiriyle yapıştır gitsin, zaten motorun torku ve beygir gücü üst devirlere yakın bir yerde olur mesela 9500 rpm gibi sonrası boşa devir çevirir...Gaz açınca iyi ivmelendiği bir devir aralığı vardır en uygun yer orasıdır yani 12.000 devirde değildir bu.
    telike bunu beğendi.

  18. #18

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    orjinal devir kesici var diye biliyorum. yok ya öyle yapıştır, dip gaz gitme filan bana göre değil :-)

  19. #19
    mahyo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2013
    Şehir
    İzmir-Ankara
    Motosikleti
    HYOSUNG GT 250
    Maximum devirin %50 'si sabit gaz, %40'ın altına düşerse vites küçültün, %55-60 cıvarında da vites büyütün.
    Örneğim Max devir 10.000 olsun.
    5000 devirde sabit seyahatler. 4.000 devirde vites küçültün, 5500-6000 devirde vites yükseltin.
    Yüksek devirde sürtünme fazlalaştığı için ömrü kısalır. Düşük devirde de sürtünme kuvveti arttığı için ömrü kısalır.
    Düşük devir iyi değildir.(yüksek tork varsa o ayrı konu ama devir yüzdesi aynen geçerlidir.)
    Siyah&Beyaz bunu beğendi.

  20. #20
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    5.000 - 10.000...

    Motor ısınmadan sürüşe çıkmamak daha önemli.
    cenkito ve bassturbin bunu beğendiler.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)