yahu onu biliyoruz zaten ama benim işaret ettiğim tek silindirde 10500 devir nedir mesela cbr 250 de? çok az diyorum çok az. çocuk oyuncağı gibi bir şey bu? honda'nın 250 cc yarış makinası da tek silindir ama 13 bin çeviriyor.
yahu onu biliyoruz zaten ama benim işaret ettiğim tek silindirde 10500 devir nedir mesela cbr 250 de? çok az diyorum çok az. çocuk oyuncağı gibi bir şey bu? honda'nın 250 cc yarış makinası da tek silindir ama 13 bin çeviriyor.
ben de sana az değil diyorum normal. 250 cc tek silindirli bi motorun 11k çevirmesi gayet normal. Yarış motoruyla kıyaslama yapamazsın moto gp de 1000cc de 17 görüyor ?! Devir ve beygir e bu kadar takılma 11k çeviren tek değil 14k devir çeviren çift silindir bi motorun sana avantajalarıda dezavantajlarıda olacaktır. Daha düşük devirde daha az tork olacağı için daha yüksek devir kullanırsın yakıt ekonomisinden kısarsın diğerinde top end gücün daha iyi olur vs vs. İyi ve kötü siyah ve beyaz olarak düşünme avantaj ve dezavantajı vardır her tipin. Mesela ducati de daha iyi tork var işte silindir patlamaları arasında daha fazla zaman daha iyi tutuş ama top end gücü daha zayıf gibi daha bir çok örnek. Bakış açını değiştirmeye çalışıyorum biraz komik oluyor cidden tek silindirle iki silindiri karşılaştırıp sonra 3 k devir için ohaaaa bu ne çocuk oyuncağı iğrençççç demek
Veya seri üretim 4 zamanlı tek silindir ve 11k da redline a girmeyen bi motor var mı örnek verebileceğin ki cbr a çok az diyorsun merak ettim
Yarış teknolojisiyle o deviri yakalayabilirsin diyorum ben de yani yarış motoru oluyor. Cidden polemik için değil meraktan soruyorum : seri üretim 4 zamanlı tek silindir ve 11 k da redline a girmeyen bi motor var mı örnek verebileceğin ki cbr a çok az diyorsun
Üstelik geçitik gaz tepkisi süspansiyon viraja girişler motor tepkisi dayanıklılık yakıt ekonomisi bi 3 bin devir mi bütün ihtyacımız gerçekten ? Neyse iyi forumlar herkes en istediği motora sahip olur umarım
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:14 ----------
onlar iki zamanlıydı hocam iki zamanlı motorlar çok daha fazla devir çevirir her zaman.... ve 4 silindir cbr 250rr lar vardı onlar çevirirdi 20k yı...
yahu SS kullanıyorum diyen adamın yakıt ekonomisi ile işi olmaz taa en baştan. bu düşünülerek SS üretilmez. bu çekincelerle üretilen motorlarda SS olmaz. dayanıklılık konusu ise ayrı iş. biz tek silindirli SS yaptık ama deviri dayanıklı olsun diyerek düşük tuttuk diyen firma küçük hacimli SS üretmesin bir zahmet. zamanında millet 600rr ın redline ı az diye homurdanmaya başlayınca 2007 senesinde çıkan yeni kasayı "daha çok redline" diyerek lanse etti honda. istenirse yapılır küçük hacim tek silindir ve yüksek devir. ama daha çok arge ister, daha kaliteli üretim ister. firmalar artık argeymiş filan bunlara çok bütçe ayırmak istemiyor. mesela honda aldı jazz motorunu böldü ikiye, motosiklet motoru yaptı hesapta. birde bu motoru bilmem kaç modelde kullandı. bu işler artık böyle yürüyor.
Honda cbr 250r küçük hacimli bi ss değil, başlangıç motoru hafif spor, ufak, güzel bi motordur. 600rr ve 1000rr ile alakası yok. Onların küçük cc lisi hiç değil. Üretilirken hedeflenen krıterlerde alakasız müşteri profilide alakasız... O yüzden az yakması da önemli dayanıklılığıda önemli, alt devirlerde canlı olmasıda önemli. Bu arada 600rr 2004-2014 15 bin devir redline dır.
''Uçmayı seviyorsan, düşmeyi de bileceksin. Korkarak yaşıyorsan, yalnızca hayatı seyredersin.'' #99 JL
Beyler bazi yorumlar biraz abartilmis gibi oldu.hondayi kucumsemissiniz.honda yetkilileri bunu okusa ordan size biyerleriyle gulerler. Burda hondaya laf etceginize honda turkiyeye laf etmeniz lazim. Bu kadar fahis fiyatlarina satmasina kizmaniz lazim.guzel modelleri getirmemesine kizmaniz lazim.
hayırdır celıkat ve tunatour sız pek atısmazdınız napıyosunuz mılletı mı yemlıyosunuz anlıyamadım
Tartismasiz, en iyi parca ve iscilik kalitesi ktm de, en iyi frenler, sase, suspansiyonlar, yol tutus,aerodinami, tarz vs en iyisi ktm, ardindan tum bu kriterlerde yamaha geliyor.
Yukaridaki kriterlerde hic tartismasiz siralama:
1-ktm rc200
2- yamaha r25
3- kawasaki ninja 250 sl
4- honda cibir 250.
Bajaj ve hero rekabetci olamazlar malesef. Parca ve iscilik kaliteleri, ayrica sorunsuzluklari rakiplerine gore yerlerde surunuyor.
hocam pardonda hero yu bılmemde pulsarı soyle bır kullandınızmı veya ınceledınızmı acaba baya bı asagılamıssınızda cınlı muamelesı yapmıssınız resmen bır bajaj kullanıcısı olarak uzuldum acıkcası. zira o 1. noya oturtugunuz ktm rc 200 aynı fabrıkada aynı ıscılerle aynı teknoloji kullanılarak aynı bantlarda hatta cogu parcası ortak olacak sekılde hatta hayati parca olan motor blogu dahıl bajaj tarafından uretılıyor. neye gore bajajı bu kadar kotuledınız anlıyamadım ...
not: kesınlıkle marka fanatıklıgı yapmıyorum yanlıs anlamayın kotuye kotu ıyıye ıyı ...
@94canrr noktalasiyla, virguluyle aciklamis bos yapmaya gerek yok... kucuk sinif motosikletlerin artmasi cok guzel bi haber
Katılıyorum.
Motorun çevirdiği devire göre , ıyy iğreeeeenç demek kadar saçma birşey yok.
Cbr 250r ss değilse R25 te ss değildir arkadaş. R25 e safkan ss denilmiş , hayret içindeyim.
R25 daha ülkemize girmemiş, Maşallah sanki 100 bin km yaptınız.
İsterse Ducati üretsin o motor 50.000 km yapmadan , benim için anlam ifade etmez.
Heleki daha gelmemiş bir motor için bukadar iltifat çok SAÇMA !
Zaten bu ben bilirim tavırları MT ye has sanırım. Diğer forumlarda pek rastlamıyorum.
En azından insanlar binmedikleri! motorlar hakkında konuşmuyor. Bindiklerini yorumluyor!
Aynı dili konuşuyoruz hocam. Maalesef insanlar kim daha güçlü kim daha çok basıyo kafasından çıkamadılar... Bi motor daha satışa sunulmadan yüceltmek neyin kafası ben anlamıyorum. Üzerine otur en az bin km yap aynı viraja farklı motorlarla gir kıyaslama yap sonra konuş di mi ? Yok şekillü şüküllüyse çok basıyosa süper diğerleri tu kaka. Elbette r25 güzel bi motor olacağa benziyor elbette ilk görüşte aşık olabilirsin ama bu üzerinde şöyle iyi böyle iyi şunu döver bunun içinden geçer demek için yeterli değil. O kadar izliyosunuz altın elbiseli den biraz ibret alın adam mutlaka bi sürü şey bilmesine rağmen o motorla ilgili belli bi km yapmadan hiç bi yorum yapmıyor sen de yapma. Ama çevremden bile biliyorum daha dün motora binmeye başlayan arkadaşım burada gelip her motor hakkında bi değerlendirme yapabiliyor....
''Uçmayı seviyorsan, düşmeyi de bileceksin. Korkarak yaşıyorsan, yalnızca hayatı seyredersin.'' #99 JL
Malesef birde şu silindir sayısı olayı bitiriyor beni.
Çift silindirse Helal , tek silindirse Haram oluyor.
Bir motor çift silindirse + ları ve - leri vardır tek silindire göre.
Yani 13 bin liraya tek silindir olunca at çöpe , çift silindir olunca Kral motor oluyor.
Ozaman Ducati de işi bilmiyor . Yapsaya habire 4 silindir. Nasılsa ne kadar silindir okadar iyi ya.
Motorun ağırlık merkezini vs tartışacağımıza silindir sayısını ve kaç devir çevirdiğini tartışıyoruz.
Üstelik 250 cc de !
Mecnun bir bilseydi motosiklet sevgisini , severmiydi hiç Leyla zillisini ?
motor az devir çeviriyor diye ıyyy iğrenç diyen birisi varda ben mi kaçırdım? ha ama şu var, motor az devir çeviriyorsa ben ona SS demem dedim. ister tek silindir, ister iki farketmez. SS ise devir verecek bana. bu başkaları için sorun olmayabilir. bu durumda o arkadaşlara 9-10 bin devirde red line gören SS leri ile mutluluklar dilerim. commuter'da çeviriyor o kadar devri. peeh.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:48 ----------
13 bin liraya tek silindir mi, evet at çöpe gitsin. hele ki o motor SS diye satılıyor ise iki kere at çöpe. tek silindirli SS motor olmaz mı, olur, hemde çok güzel olur ama piyasada satılanlar gibi ise olmaz.
ayrıca, SS dedin mi sıralı dört olacak, benim için ana kriter budur. ondan sonra oturuş pozisyonuymuş, ağırlık merkeziymiş falan filan tartışırım. ducati'nin iki silindirli SS leri bana gelmez. ha kötü motor mu, asla.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)