Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Başlangıç için Yol Endurosu.

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    02 Ağustos 2014
    Şehir
    İzmit/Mersin
    Merhabalar,
    Gün geçtikçe başlangıç motoru olarak bir çok farklı tarz ve model araştırdım. Son olarak bir yol endurosu istediğime karar verdim(Gerçi şuan bin tl lik çinliyede razıyımda.) Eğer beklediğim yerlerden güzel haberler alırsam bir miktar para gelicek elime. tabi şuanda sizden istediğim şu kriterler dahilinde bir öneride bulunmanız.

    1-Hiç tecrübem yok.
    2-Mersinde günlük ve genelde okula giderken kullanıcam 120 km gidiş geliş.
    3-Öğrenciyim motoru aldıktan sonra beni ekstra masraflardan maksimum derecede uzak tutacak bir motor arıyorum.
    4-Yakıt çok önemli.
    5-Şehir içi kullanılırmı bu aletler , hararet yapar falan dıye duymuştumda..


    Bu arada kafama takılan CC mevzusu, Genelde herkes SS motorlarla başlıyor ve 1000lik alsam kaç gün yaşarım tarzı konuları gördükçe endurolarda en düşük CC li başlangıç motoru, ss lerde tehlikeli sınıfta yer alabiliyor.Tecrübe ve yaş (20) faktörü işin içine girince ne olur acaba şeklinde oldu.
    Forumda açılmış konulara baktım ancak verimli bir sonuç alamadım zira 2007 den kalma konular var konuyla alakalı. Gözden kaçırdıysam affola.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Hiç tecrübeniz olmadığı için , başlangıç olarak cbf 150 öneriyorum .
    jagerbull bunu beğendi.

  3. #3
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    crf 250 L bi araştır istersen dostum
    jagerbull bunu beğendi.

  4. #4
    mephamd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2009
    Motosikleti
    CRF1000 AfricaTwin
    Crf ve lastik Değişimi.
    Kawa kle 500
    jagerbull bunu beğendi.

  5. #5
    ahmetkorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Bursa / İçinden
    Motosikleti
    V-Strom
    GW 250F satışı mart ayında başlıyor, kullananlar mercedes gibi diyor
    jagerbull bunu beğendi.
    İki şey sonsuzdur insanoğlunun aptallığı ve evren. Albert EINSTEIN

  6. #6
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiç tecrübeniz olmadığı için , başlangıç olarak cbf 150 öneriyorum .
    CBF 150
    jagerbull bunu beğendi.

  7. #7
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    yeni baslayana crf 250 olmaz,,kle 500 hic olmaz, ybr 125 ile basla bak duruma gore gecersin sana uygun olana.. crf 250 cok guclu motordur aceminin elinde tek teker gider dikkat..
    jagerbull bunu beğendi.

  8. #8
    mephamd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2009
    Motosikleti
    CRF1000 AfricaTwin
    Crf tam başlangıç motoru.
    Kullanması kolay, gücü İdeal, gözünüz dışarıda kalmayacak kadar yakışıklı. Uzun yol yapacak kadar güçlü. Tek kötü yanı selesı.
    Ben crf ile başladım. Ve tavsiye ederim. 5 bin km yaptım.
    Bütçesi olana ve büyütme hayali kurana 250 den daha ufagı ıle başlamak zaman kaybıdır diye düşünüyorum.
    jagerbull bunu beğendi.

  9. #9
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı mephamd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Crf tam başlangıç motoru.
    Kullanması kolay, gücü İdeal, gözünüz dışarıda kalmayacak kadar yakışıklı. Uzun yol yapacak kadar güçlü. Tek kötü yanı selesı.
    Ben crf ile başladım. Ve tavsiye ederim. 5 bin km yaptım.
    Bütçesi olana ve büyütme hayali kurana 250 den daha ufagı ıle başlamak zaman kaybıdır diye düşünüyorum.
    Aslında tam olarak değil, yeni başlayan kişi illaki motoru çarpar, düşürür bir şey yapar. Motosikleti kontrol etme açısından da kolay manevra yapabilen, hafif bir motosiklet daha iyi olur. Gaz tepkisi içinde, malum yollarımız yol olmadığı için 250cc dahi olsa olmadık yerde arka teker patinaj yapabiliyor. E yeni başlayan insan da ne asfalttaki tutuşu anlayabilir, ne de o durumlarda ne yapılacağını. O nedenle o acemiliği atmak için 125 cc bir motosiklet daha uygun olur. 125cc ile 50 bin km değilde, ikinci el 125cc ile acemiliği atıp 250 cc ye geçmek motosikleti öğrenmek ve baş ağrısı çekmemek için daha iyi.
    Yol masrafı da önemli demişsiniz. 20x120 km desek, 2.400 km yapıyor ayda. 17 kuruş yerine 12-13 kuruş yaksa motosiklet, ayda 96 tl cebe kalıyor. Az değil
    jagerbull bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    04 Eylül 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '23 Hornet, '23 CRF250L
    Yahu adam günlük 120 km den bahsetmiş hergün 125 likle çekilirmi o yol en az 250 lik bir cbr derim ben ki tek silindirlidirve 250 likler arasında en cimrisidir masraf çıkarmaz...
    emir27, jagerbull ve muhammetcon bunu beğendiler.

  11. #11
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yol masrafı da önemli demişsiniz. 20x120 km desek, 2.400 km yapıyor ayda. 17 kuruş yerine 12-13 kuruş yaksa motosiklet, ayda 96 tl cebe kalıyor. Az değil
    katılıyorum ayrıca eklemem gereken birşey varki ayda 2400 km yol yapıcaksa en kötü 2 ayda bir yağ değişimi gerekecek. diğer standart bakımlarıda sık sık yapılacak. bunlarda hep masraf. ben olsam cbf,ybr falan bakardım az yaksın parçası ucuz olsun sıkıntısı az olsun. bırak dostum enduroyu falan, sen zevk için değil ulaşım için kullanacaksın motoru. ben 250 cc ile haftanın 5 günü 50 km yol yapıyorum elime geçen paranın büyük kısmı benzine gidiyor 250 cc öğrenciye fazla gelir
    jagerbull bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    29 Nisan 2012
    Motosikleti
    tvs apache
    derbi senda 125 vardı önceden ; hala var mı bilmiyorum. Yada hyosung naked 250 veya rt125 modeli de tanımlara uyabilir. ikinci eli ucuz ama temizlerinden bulmak lazım.
    jagerbull bunu beğendi.

  13. #13
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    yeni başlayan için crf ideal değil de ne ideal allahaşkına bisikletle mi başlasın arkadaş saçma sapan konuşmayın. düşcek kalkcak diyosunuz da düşünce en az zarar görecek motosiklet crf biliyo musunuz? çünkü düşmek için tasarlanmış zaten. gücü torku da öyle hart diye gazı çevirdiğinde ne patinaja düşürür ne de tekeri kafanıza geçirir. istersen teker yaparsın istersen atlar zıplarsın. ama istemezsen hiçbişey yapmaz bu motor. yanlışlıkla tekere kalkmaz arka teker patinaja düşmez. ayrıca crf gidon açısı ve tipinden dolayı çok daha kolay manevra yapar. yüksekliğinden dolayı rajhatlıkla trafik süzülebilir, hiç 125 cc ile uzun yol yaptığınız mı? 80 90 la 60 km lik yol çekilir mi? rahjat raahat en azından 100 110 görsün motor da. 125liği gırtlağına kadar sıkmanın alemi yok.
    elinizden gelse 50cc mobilet al diceniz.
    mephamd ve jagerbull bunu beğendiler.
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  14. #14
    pnongrata - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki GSX S1000 GX
    Size en uygun iki motor: Yamaha WR 125 R veya Yamaha WR 125 X
    jagerbull bunu beğendi.

  15. #15
    mephamd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2009
    Motosikleti
    CRF1000 AfricaTwin
    Crf kullanması en kolay motosiklet olabilir boyu 180 üstü olanlsr için.

    125 lıkle yol bitmez.
    Yol yapmayanlar bile 125 lik aldıktan sonra daha 2. Aylarında keşke 250 alsaydım diyorlar. 125 lik duke ilanlarının sayısına bak.

    125 lıkle zaman kaybetmeyin.
    Alırsınız koruma demiri crf ye. Düşünce hepsinde masraf oluyor hem.

    Allaha Şükür 5 bin km de seyir halinde hiç dusmedım. Zayıf olmam hasebıyle park ederken bir kere düştüm.

    125 lik ybr bacaklarımın arasında kayboluyor.

    Crf nıspyeten güçsüz olmakla itham edilmişti ama hiç kendilıgınden patınaja falan gelme ıhtımalıyle suclanmammıstı daha önce

    Test etme ımkanınız varsa yapın. Sıfır crf 11500 e veriyor bayiler kaçırmayın.
    jagerbull bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    04 Haziran 2004
    Motosikleti
    Mondial, M 150 Vulture
    CBF 150 de olur, CRF25 L de olur. ikiside üzmeyecek makineler. Günde 120 KM çok iyi bir yol. Eğer çok fazla trafik yoksa 100-120 KM hızlarda kolay şekilde yol alınır. Bizim CC sevdamızın gereksiz olduğunu düşünüyorum. Aşağıda verdiğim linki bir inceleyin...

    http://www.ciplakayakla.com/2014/11/nereden-ckt-bu-yolculuk-dracula-gorsem.html
    jagerbull bunu beğendi.

  17. #17
    celikat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul / Yeldeğirmeni
    Motosikleti
    Hayabusa
    günde 120 km yol yapacaksan 125cc motor alma. hele ki ybr 125 gibi ciğersiz bir motor hiç alma, aklını oynatırsın. senin için en uygunu 200-250 cc bir motor. sadece enduro'ya da saplanıp kalma. zira bu kategoride çok fazla alternatif yok. rahatlığa ve konfora öncelik ver.
    telike ve jagerbull bunu beğendiler.

  18. #18
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Patinaj ne zamandan beri suç oldu, 200 cc ve üstü her motor crf de dahil kötü asfaltta, tozlu zeminde cayır cayır kayar. Ha zaten yavaş gidiyorsanız problem yok, haklısınız. Telike crf te 1. Vitesta orta devirde gazı kapat, sonra aniden aç tekere geliyor mu gelmiyor mu yazarsın. Ben öğrenci mantığıyla baktım. Adam kendi demiş yakıt önemli diye, ayda 100 tl farkettiriyor sadece okula hidip gelme, ekstra kullanmama ile. Crf için en az 9-10 binin cepte olması lazım. O kadar parası varsa da yakıt önemli faktörü olmamalı diye düşünüyorum
    jagerbull bunu beğendi.

  19. #19

    Üyelik
    04 Haziran 2004
    Motosikleti
    Mondial, M 150 Vulture
    Sadece yakıt faktörü gözönüne alınması hata olur. Bakım masrafları da hesaba oturtulmalıdır. Benim gibi mondial alırsa bir kaç sene sonra makine ciddi anlamda çirkin gözükmeye başlayacaktır. Koltuğu çok daha erken yırtılacak, Fren mesafesi ciddi anlamda uzayacak, Zincir ayarını çok daha erken zamanlarda yapmak kalacak. vs vs.
    jagerbull bunu beğendi.

  20. #20
    phradrel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F650GS
    herkes fikrini söyleyecektir de günde o kadar yol yapacaksan neden enduro alıyorsun?

    Tamam hoşuna gitmiş ve seviyor olabilirsin ancak motosikletten soğumamak için bence şartlara uygun bir motosiklet tercih etmelisin.

    şehirlerarası bir yoldan bahsettiğini umarak 250cc bir "yol" motosikleti alırsan çok daha rahat edeceğine eminim. 250cc bir yol motoru + eğitim + ekipman olarak düşünmen kendi faydana. Belki daha sonra motosikleti de öğrenip kendi ihtiyaçlarını da tam olarak belirledikten sonra 600cc bir enduro/yol motoruna geçebilirsin.

    İlk seçtiğimiz motorları akıllı seçim olarak değerlendiriyoruz oysa yüzde doksan hayallerimize göre motosiklet satın alıyoruz. Sonra gerçek ihtiyaçlarımızı karşılamayınca hem maddi hem de manevi olarak zorlanıyoruz.
    jagerbull bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)