Başlangıç için Yol Endurosu.
Reklamlar
-
Merhabalar,
Gün geçtikçe başlangıç motoru olarak bir çok farklı tarz ve model araştırdım. Son olarak bir yol endurosu istediğime karar verdim(Gerçi şuan bin tl lik çinliyede razıyımda.) Eğer beklediğim yerlerden güzel haberler alırsam bir miktar para gelicek elime. tabi şuanda sizden istediğim şu kriterler dahilinde bir öneride bulunmanız.
1-Hiç tecrübem yok.
2-Mersinde günlük ve genelde okula giderken kullanıcam 120 km gidiş geliş.
3-Öğrenciyim motoru aldıktan sonra beni ekstra masraflardan maksimum derecede uzak tutacak bir motor arıyorum.
4-Yakıt çok önemli.
5-Şehir içi kullanılırmı bu aletler , hararet yapar falan dıye duymuştumda..
Bu arada kafama takılan CC mevzusu, Genelde herkes SS motorlarla başlıyor ve 1000lik alsam kaç gün yaşarım tarzı konuları gördükçe endurolarda en düşük CC li başlangıç motoru, ss lerde tehlikeli sınıfta yer alabiliyor.Tecrübe ve yaş (20) faktörü işin içine girince ne olur acaba şeklinde oldu.
Forumda açılmış konulara baktım ancak verimli bir sonuç alamadım zira 2007 den kalma konular var konuyla alakalı. Gözden kaçırdıysam affola.
Reklamlar
-
Kocaeli İl Temsilcisi
Hiç tecrübeniz olmadığı için , başlangıç olarak cbf 150 öneriyorum .
-
crf 250 L bi araştır istersen dostum
-
Crf ve lastik Değişimi.
Kawa kle 500
-
GW 250F satışı mart ayında başlıyor, kullananlar mercedes gibi diyor
İki şey sonsuzdur insanoğlunun aptallığı ve evren. Albert EINSTEIN
-
Ezio41 adlı üyeden alıntı
Hiç tecrübeniz olmadığı için , başlangıç olarak cbf 150 öneriyorum .
CBF 150
-
yeni baslayana crf 250 olmaz,,kle 500 hic olmaz, ybr 125 ile basla bak duruma gore gecersin sana uygun olana.. crf 250 cok guclu motordur aceminin elinde tek teker gider dikkat..
-
Crf tam başlangıç motoru.
Kullanması kolay, gücü İdeal, gözünüz dışarıda kalmayacak kadar yakışıklı. Uzun yol yapacak kadar güçlü. Tek kötü yanı selesı.
Ben crf ile başladım. Ve tavsiye ederim. 5 bin km yaptım.
Bütçesi olana ve büyütme hayali kurana 250 den daha ufagı ıle başlamak zaman kaybıdır diye düşünüyorum.
-
mephamd adlı üyeden alıntı
Crf tam başlangıç motoru.
Kullanması kolay, gücü İdeal, gözünüz dışarıda kalmayacak kadar yakışıklı. Uzun yol yapacak kadar güçlü. Tek kötü yanı selesı.
Ben crf ile başladım. Ve tavsiye ederim. 5 bin km yaptım.
Bütçesi olana ve büyütme hayali kurana 250 den daha ufagı ıle başlamak zaman kaybıdır diye düşünüyorum.
Aslında tam olarak değil, yeni başlayan kişi illaki motoru çarpar, düşürür bir şey yapar. Motosikleti kontrol etme açısından da kolay manevra yapabilen, hafif bir motosiklet daha iyi olur. Gaz tepkisi içinde, malum yollarımız yol olmadığı için 250cc dahi olsa olmadık yerde arka teker patinaj yapabiliyor. E yeni başlayan insan da ne asfalttaki tutuşu anlayabilir, ne de o durumlarda ne yapılacağını. O nedenle o acemiliği atmak için 125 cc bir motosiklet daha uygun olur. 125cc ile 50 bin km değilde, ikinci el 125cc ile acemiliği atıp 250 cc ye geçmek motosikleti öğrenmek ve baş ağrısı çekmemek için daha iyi.
Yol masrafı da önemli demişsiniz. 20x120 km desek, 2.400 km yapıyor ayda. 17 kuruş yerine 12-13 kuruş yaksa motosiklet, ayda 96 tl cebe kalıyor. Az değil
-
01 Aralık 2014, 03:51
#10
Yahu adam günlük 120 km den bahsetmiş hergün 125 likle çekilirmi o yol en az 250 lik bir cbr derim ben ki tek silindirlidirve 250 likler arasında en cimrisidir masraf çıkarmaz...
-
01 Aralık 2014, 04:08
#11
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Yol masrafı da önemli demişsiniz. 20x120 km desek, 2.400 km yapıyor ayda. 17 kuruş yerine 12-13 kuruş yaksa motosiklet, ayda 96 tl cebe kalıyor. Az değil
katılıyorum ayrıca eklemem gereken birşey varki ayda 2400 km yol yapıcaksa en kötü 2 ayda bir yağ değişimi gerekecek. diğer standart bakımlarıda sık sık yapılacak. bunlarda hep masraf. ben olsam cbf,ybr falan bakardım az yaksın parçası ucuz olsun sıkıntısı az olsun. bırak dostum enduroyu falan, sen zevk için değil ulaşım için kullanacaksın motoru. ben 250 cc ile haftanın 5 günü 50 km yol yapıyorum elime geçen paranın büyük kısmı benzine gidiyor 250 cc öğrenciye fazla gelir
-
01 Aralık 2014, 10:24
#12
derbi senda 125 vardı önceden ; hala var mı bilmiyorum. Yada hyosung naked 250 veya rt125 modeli de tanımlara uyabilir. ikinci eli ucuz ama temizlerinden bulmak lazım.
-
01 Aralık 2014, 10:38
#13
yeni başlayan için crf ideal değil de ne ideal allahaşkına bisikletle mi başlasın arkadaş saçma sapan konuşmayın. düşcek kalkcak diyosunuz da düşünce en az zarar görecek motosiklet crf biliyo musunuz? çünkü düşmek için tasarlanmış zaten. gücü torku da öyle hart diye gazı çevirdiğinde ne patinaja düşürür ne de tekeri kafanıza geçirir. istersen teker yaparsın istersen atlar zıplarsın. ama istemezsen hiçbişey yapmaz bu motor. yanlışlıkla tekere kalkmaz arka teker patinaja düşmez. ayrıca crf gidon açısı ve tipinden dolayı çok daha kolay manevra yapar. yüksekliğinden dolayı rajhatlıkla trafik süzülebilir, hiç 125 cc ile uzun yol yaptığınız mı? 80 90 la 60 km lik yol çekilir mi? rahjat raahat en azından 100 110 görsün motor da. 125liği gırtlağına kadar sıkmanın alemi yok.
elinizden gelse 50cc mobilet al diceniz.
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
-
01 Aralık 2014, 10:51
#14
Size en uygun iki motor: Yamaha WR 125 R veya Yamaha WR 125 X
-
01 Aralık 2014, 12:00
#15
Crf kullanması en kolay motosiklet olabilir boyu 180 üstü olanlsr için.
125 lıkle yol bitmez.
Yol yapmayanlar bile 125 lik aldıktan sonra daha 2. Aylarında keşke 250 alsaydım diyorlar. 125 lik duke ilanlarının sayısına bak.
125 lıkle zaman kaybetmeyin.
Alırsınız koruma demiri crf ye. Düşünce hepsinde masraf oluyor hem.
Allaha Şükür 5 bin km de seyir halinde hiç dusmedım. Zayıf olmam hasebıyle park ederken bir kere düştüm.
125 lik ybr bacaklarımın arasında kayboluyor.
Crf nıspyeten güçsüz olmakla itham edilmişti ama hiç kendilıgınden patınaja falan gelme ıhtımalıyle suclanmammıstı daha önce
Test etme ımkanınız varsa yapın. Sıfır crf 11500 e veriyor bayiler kaçırmayın.
-
01 Aralık 2014, 13:05
#16
CBF 150 de olur, CRF25 L de olur. ikiside üzmeyecek makineler. Günde 120 KM çok iyi bir yol. Eğer çok fazla trafik yoksa 100-120 KM hızlarda kolay şekilde yol alınır. Bizim CC sevdamızın gereksiz olduğunu düşünüyorum. Aşağıda verdiğim linki bir inceleyin...
http://www.ciplakayakla.com/2014/11/nereden-ckt-bu-yolculuk-dracula-gorsem.html
-
01 Aralık 2014, 13:08
#17
günde 120 km yol yapacaksan 125cc motor alma. hele ki ybr 125 gibi ciğersiz bir motor hiç alma, aklını oynatırsın. senin için en uygunu 200-250 cc bir motor. sadece enduro'ya da saplanıp kalma. zira bu kategoride çok fazla alternatif yok. rahatlığa ve konfora öncelik ver.
-
01 Aralık 2014, 13:27
#18
Patinaj ne zamandan beri suç oldu, 200 cc ve üstü her motor crf de dahil kötü asfaltta, tozlu zeminde cayır cayır kayar. Ha zaten yavaş gidiyorsanız problem yok, haklısınız. Telike crf te 1. Vitesta orta devirde gazı kapat, sonra aniden aç tekere geliyor mu gelmiyor mu yazarsın. Ben öğrenci mantığıyla baktım. Adam kendi demiş yakıt önemli diye, ayda 100 tl farkettiriyor sadece okula hidip gelme, ekstra kullanmama ile. Crf için en az 9-10 binin cepte olması lazım. O kadar parası varsa da yakıt önemli faktörü olmamalı diye düşünüyorum
-
01 Aralık 2014, 13:55
#19
Sadece yakıt faktörü gözönüne alınması hata olur. Bakım masrafları da hesaba oturtulmalıdır. Benim gibi mondial alırsa bir kaç sene sonra makine ciddi anlamda çirkin gözükmeye başlayacaktır. Koltuğu çok daha erken yırtılacak, Fren mesafesi ciddi anlamda uzayacak, Zincir ayarını çok daha erken zamanlarda yapmak kalacak. vs vs.
-
01 Aralık 2014, 14:26
#20
herkes fikrini söyleyecektir de günde o kadar yol yapacaksan neden enduro alıyorsun?
Tamam hoşuna gitmiş ve seviyor olabilirsin ancak motosikletten soğumamak için bence şartlara uygun bir motosiklet tercih etmelisin.
şehirlerarası bir yoldan bahsettiğini umarak 250cc bir "yol" motosikleti alırsan çok daha rahat edeceğine eminim. 250cc bir yol motoru + eğitim + ekipman olarak düşünmen kendi faydana. Belki daha sonra motosikleti de öğrenip kendi ihtiyaçlarını da tam olarak belirledikten sonra 600cc bir enduro/yol motoruna geçebilirsin.
İlk seçtiğimiz motorları akıllı seçim olarak değerlendiriyoruz oysa yüzde doksan hayallerimize göre motosiklet satın alıyoruz. Sonra gerçek ihtiyaçlarımızı karşılamayınca hem maddi hem de manevi olarak zorlanıyoruz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)