düşünme durma aklında soru işareti kalmasın derim ))) ve gözümü kırpmadan ktm duke200 derim. bu arada duke 200 ü hafife alma hiç öle hafife alıncak bir motor değildir. 200 cc 26 beygirdir. torku fazlaca yüksek bir motordur. hafiftir 130 kg. acayip dengelidir. eğer başka 200 lük modeller kullanıp sonr duke 200 e binmiş olsaydın abiii bu alet hiç 200 lük değil derdin. bence abs modelini alma 200 cc bir motorda bence gerek yok o kadar fark vermeye ki bu benim şahsi fikrim... ki ben duke 200 - duke 390 ve şuandada duke 690r kullanan bi insan olarak sana duke 200 ü gözüm kapalı tavsiye ediyorum. 2. elde zarar etmezsin.
ama duke 200 aldıgında yapmanı önericeğim ise şunlardır.
1 - lastikleri kesin değiştirmeni tavsiye ederim. üzerindeki pek iyi lastik değildir. ( bizim muhteşem ülkemizin muhteşem yolları için yoksa avrupa yollarında falan gayet güzel lastiktir. ) ( diablo rosso II 800-900 tl )
2- motor koruma demirlerini taktırabilirsin. hem düşersen bloğa birşey olmaz hemde tatlı bir görüntü katar (500 tl )
3 - el koruma demirleri ( siyah - turuncu olmak üzere 350 tl )
4 - her iki tekerede crash pad ler ( ön ve arka ayrı satılır toplamı 250 tl )
bunlar tabikide kişisel zevkler istersen hiç birini yaptırma yine 10 numara bir motordur kendileri. ama o yakışıklı duke kullandıgında bunları yaptırmak ıstıceksın cunku kaşıncaksın :D
ktm nin kötü tarafı ise
1 - diğer markalara göre servisi pahalıdır.
2 - yedek parçaları diğer markalara göre pahalıdır.
3- bence lastikleri değiştirmek zorundasın ama duke 200 kullanırken ben 1 sene hiç değiştirmemiştim 390 ve 690r da hemen değiştirdim (diablo rosso II almanı tavsıye ederım )
4- 6.000 km bakımında üzerindeki zincir değişicek (300 tl )
3 - KTM bağımlılık yapar başka motora binemezsin sonra ))) eroin gibidir namussuz ))
kısaca bence KTM duke 200 ....
iyi günler,
verdiğin bilgiler ne acayip. duke 200de lastik değiştirmemişsin, gitmiş 390da stock çıkan metzeller lastikleri değiştirmişsin.. e peki ne yaptın sen o metzellerleri? diablo rossodan hiç aşağı bir lastik değildir kendisi. ayrıca 6k da zincir değişim gereksinimi de yoktur. Zincir 15k idare etmeliydi. eğer etmediyse sen bakamamışsındır. Benim zincirde gerdire gerdire yer kalmadı biraz da ben bakamadım 10k da değiştirdim.
Yamahanın mt125 parçalarını da araştırıyorum, ucuz bir motor değil kendisi. ve arkadaşın şu kıyaslamayı yapmasını öneriyorum. ktm duke 125 ve mt 125. duke 200 ve mt 125 aynı sınıfta değil. tamam ikisi de başlangıç motoru, tamam ikisi de küçük cc ama arada 10 bg gibi bir FARK var. yeni başlayan birisi için bu büyük bir farktır.
ikiside naked bike olduğu için koruma demiri, crash pad, elcik koruma falan filan bunların hepsinin gerekliliği ve gereksizliği aynı derecededir. ikiside göreceli ihtiyaçlardır. tabii ki motorunu her hangi bir kazada daha az masrafla kurtarmana yardımcı olur ama onlarda sonuçta birer masraf. Ben taktırmadım naked halini seviyorum makinemin.
yamaha çok güzel bir motor yapmış ben de çok beğeniyorum ama ktm kullandığım için ve 200 cc olduğu için duke'ü öneriyorum hala. mt 250 modeli gelecek o zaman bir kıyaslama yapılabilir. mt 125 sırf tip için alınacaksa 250lik olanını beklemek gerekir. ha yok ille 125 ile başlanacaksa duke 200le kıyaslanmsı niye? tekrar belirteyim ikisinin sınıfları farklıdır. bu iki motor alakasızdır. biraz kabiliyetle herkes 250lik motorla başlayabilir, tabii aynı zamanda da dikkatli olmak gerekir. naçizane fikrim bu yönde.
ABS konusundaki görüşünüze katılmıyorum. ABS motorun hacmine göre değer kazanmaz. Özellikle motor konusunda çok tecrübeli değilsen ABS hayat kurtarır. Gerçi tecrübe sahibi bir kişinin bile anlık dikkatsizliği sonucu meydana gelebilecek bir problemde, motorun ABS'li olması ve olmaması durumda sonuçlar çok değişir. Aşağıda bir video paylaşıyorum. ABS'nin düşük süratlerde bile nasıl farkı olduğunu öne seriyor. ABS'nin tek dezavantajı kuru zeminde daha geç durmasıdır. Ama sağlıklıdır, güzeldir, yeri geldiğinde hayat kurtarır
https://tr-tr.facebook.com/video/vid...=1467953982608
Kazasız, belasız, bol keyifli sürüşler dilerim...
Bu arada ben motorumu 0 aldım 14bin TL. ikinci elinde nasıl zarar etmem onu da bir açıklar mısınız? bu makinanın belli bir piyasası yok cbr gibi.. al sat kolay olmaz duke ve mt lerde.. bu yanlış biliniyor. akıllara yanlış yerleşmesin. ayrıca piyasada da ölücü kaynıyor..
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:43 ----------
KATILIYORUM. ABS motor ne boyutta olursa olsun hayat kurtarır. Ben acemiliğimi abs sayesinde daha az kazayla atlattım. kızaklamıyor bir kere motor. tamam durma mesafen artıyor ama kızaklamıyor. sizce bu önemsiz midir? küçük ccli motorlarla daha çok kaza yapıldığınıda (acemiler ve commute eden insanların sayısının fazla olması) biliyoruz. e o zaman ASIL küçük ccli motorlarda ilk abs tercih edilmelidir.
2014 ABS'li Duke 200 'ü 12.500 TL'ye koysan, 2 gün içerisinde satarsın. Kaç kilometrede olduğunu bilmiyorum. Ama seni bekletmez, kolay alıcısı olur ve öyle ölücü fiyatına da düşmene gerek kalmaz. Şimdi ilanlara bakıyorum. Dediğin gibi sıfır ABS'lisi 14-14.500 arası. Adam almış, 10.000 kilometre sürmüş, sonra 13.500 TL yazmış Şimdi bu adamın kolay satmasını kimse bekleyemez. Sıfır araba alırken, anahtar kontağa değdiği anda kafadan 3-4 bin tl zarar edeceğimizi bilmiyor muyuz? Sıfır alıyorsak aslında bu bizim için göze aldığımız bir şey. Bu neden gerçekten etmesi gereken rakama konduğunda rahatlıkla satılabilir bir motor. Ayrıca CBR kadar olmasa da Duke'ün de hafife alınmayacak bir kitlesi olduğunu düşünüyorum. KTM hocam bu Desen ki bana hiç KTM sahibi oldun mu ? Hayır olmadım, ben V-Strom'cuyum Ama KTM ile haşır neşir olan arkadaşlarım var Amma uzattım ya. Bilgisayar başında telef olacağım, bir V-Strom bulamadım hala
evet hocam haklısın ama 13.500 yazan adamıda anlamak lazım. sonuçta ne yazsa en az 1.000 lira altından başlatıyorlar pazarlığı. birde 10k 20klık motorları bitik zanneden milletiz biz
özelden de şimdi v-stromla ilgili bir mesaj yolluyorum
Kilometre konusunda çok haklısın. Bende de bir ara takıntı olmuştu. Yani V-Strom için bile 50k-60k görünce aman aman diyordum. SOnra forumda biraz sohbet ettikten sonra anladım ki ben daha o motoru tanımıyormuşum
Ne demişler mal satıcı için ucuz, alıcı için pahalıdır Önemli olan ederi neyse, gerçekten değerinde bir şeyler üzerinden konuşmak. 2 tarafta parayı kolay kazanmıyor sonuçta. Hak geçmesin
Sonuç olarak konuyu açan arakadaş için benim düşüncem KTM üzmeyecektir. Ancak diyorsan ki ben sıfır alıcam, maddi olarakta sorunum yok. O zaman Şubattaki fuarı bekle istersen.
Kazasız, belasız, bol keyifli sürüşler dilerim...
sanada iyi günler,
verdıgım bılgılerın neyı acayip acaba ?? ben duke 200 deki lastikleri baya baya kullandım değiştirmeme sebebim ise o motorumu kışın cok kullanmamıştım ve üzerindeki lastikden kuru havada memnundum. 390 daki metzelleri ise değiştirme sebebim ise diablolar bana daha iyi bir lastik olarak geliyor ve kışında kullandım bu lastikleri gramda mutsuzlugum olmadı. hee demıssın ya naptın o lastikleri diye hemen lastikçiye orada sattım. bu arada metzeller kötü lastik değildir yanlış anlaşılmasın. gel gelelim zincire senın suan kullandıgın duke 200 üzerindeki zincir bildigin dandik zincir. bak ne demişsin gerdire gerdire yer kalmadı kusura bakma ben öle birşeye girmem cok gergın zıncır kullanmak ıyı degıldır. 6.000 bakımına girdigi gıbı değiştirin ben memnun değilim bu zincirden dedim. ktm dekilerin bana verdiği cevap ise zaten dandik zincir değiştirin demeleriydi. bunları anlayabiliyorsan ve paranda var ise bunları karşılayabilicek sende değiştirin dersin. eğer benim motorlarıma bakamadıgımı dusunuyorsan saygı duyarım ama benım kullandıgım motorların yuruyen aksamlarında gram hata bulamazsın... olay 2 tane spreyi alıpda zincire sıkmak değildir. 5 yıldırda ktm kullanırım az çok birşeylerini biliyorumdur.
he bu arada yazında 125 ile 200 lük karşılaştırması için tabıkıde dogru degıl demişsin buna sonuna kadar katılıyorum. 125 duke ile mt125 cok daha dogru bır karsılastırma olur.
zincir ve lastik dandik onu bütün kullanıcıları biliyor. zaten ben ne demişim "10k da değiştirdim". hatta markasını da D.I.D marka aldım ki 20-25k can sıkmasın. haa gerdire gerdire ben öyle birşeye girmem diyorsun ama her zincirin şakırdadığında yeni zincir takacaksan senin alım kuvvetinin ne kadar iyi olduğunun önemi yok, çok özür dileyerek söylüyorum hakarat olarak algılanmasın ama enayiliktir.
gelelim metzeller lastiklerine, bence değiştirerek bir artı katmamışsın o motora, o da göreceli olarak boşuna bir harcama olmuş. tabii bunların hepsi fikir ve tartışma ortamında paylaşılan düşünceler.
bir sorum var 5 yıldır ktm kullanıyorum dediğin için sormak zorunda hissettim. geçenlerde de mutlu değilim diye bir başlığı senin açtığını fark ettim. duke ile mi başladın 5 yıl önce? nereden buldun o motoru? bildiğim kadarıyla 2012de çıktı bu model markete.
iyi forumlar
MT-125 çok söylentilerle geldi test ettim. oturuş pozisyonu ve güçsüzlüğü beni hiç etkilemedi. resimlerde süper gözüküyor ama ben beğenemedim. almadan önce yamahanın testleri oluyor bunları takip edersen bilmiyorum istanbuldamısın. sana çok daha faydalı olur.
evet o konuyu ben actım. ama duke ıcın dedıgını aynısını baska arkadasda bahsettmiş. forumun altlarındaki cevabı okumamıssın belli . orda ne demek ıstedıgımı anlattım. ben ktm sevdasına duke ile başladım demek istedim. 5 yıldır ktm duke kullanıyorum demedim
ordaki alttaki satırlardaki cevabımın aynısını kopyalıyorum sana.
Alıntı 94CanRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
Hayırlı olsun. Bişeye takıldım; 5 yıl önce ktm duke 200 le başladı bu sevda ama duke 200 2 yıl önce çıkmadı mı ?? Kafam karıştı bilgi yanlışım varsa düzeltin.
yok orda şunu demek ıstedım ben . 5 yıldır ktm kullanıyorum. sonra duke 200 sevdasından başladı anlamında yazdım. yanı orda demek ıstedıgım duke modelleri sevdası. ben bıraz devrık yazmısım yoksa duke 200 - 2012 duke 125 2011 cıkıslılar.
sana göre enayilik olan şey bana göre adam gibi parça kullanmaktır. tabıkıde zincir gevşer doğal olarak gererim. ama 10 kere germem. onu demeye calısıyorum sana. neden herseyı yanlıs anlıyosun acaba ??
lastik için ise ben bir kullanıcı olarak kendi fikrim yada kendi yoldaki hissettiklerim için pirelli diyorum buda benim kullanırkenki yolda hissettiğim güven yol tutuş vs ile alakalıdır. ama dıyorum ya metzeller hiç kötü değil gayet iyi bir lastiktir.
abs için ise görüşüm abs yi kötülüyen bir adam değilim.tam tersi 390 abs siz. şuan kullandıgım 2 motorum 690r da absli fazer8 imde abs li . ama bence 200 cc de ben abs almazdım buda benım kendı görüşüm.
ayrıca 14 bine aldıgın motoru 14 bıne satamazsın tabıkıde alan varsada hemen sat. kaç km de bılmıyorum ama 10 binlerde ise 12500 anında satarsın. daha dusuk ise 13 bıne hemen satarsın. hee sen şimdi diyosanki 1000-1500 aldıgım fıyattan ucuza sattım ee kusura bakma onuda bindigine sayıcaksın...
Öncelikle yorum yazan herkese tesekkurler. Hemen hemen kafamda fikir olustu gibi.
Kisin motor kullanma taraftari degilim fuara kadar yani subat/marta kadar beklicem eğer yamaha mt250abs cikarir ise onu alirim şayet cikarmaz ise duke200 alirim.
Bi kac kisi disinda kullanan kullanmayan bu motoru oneriyosa vardir bi kalitesi
Ama dedidigim gibi mt250abs cikar mt alirim cikmaz ise duke 200 abs
kışın kullanmıcaksan ve acelen yok ise cok dogru bı karar fuara kadar beklemen ve fuarda bazen cıddı ındırımler oluyo yararlanabılırsınde bunlardan. mt250 abs nasıldır bılmem ama fıyatıda önemli. duke 200 den cok daha pahalı ise almam yani kısaca sunu demek ıstedım duke 390 - mt 07 nerdeyse aynı fıyatlar birbirine yakınlar abssizleri 7.000 euro ktm 19.000 yamaha buda tahmınen mt250abs ortalama olarak 15 bınlerde olur gıbıme gelıyor benım. bu arada ilk motorun olucaksa cc yı fazla yukseltmemeye çalış. mt ler performanslı motorlar cunku.
evet o yorumuda görmüştüm ama cevabını okuyamadan konu altlarda kaybolmuş malum her an giremiyorum. yanlış anlamıyorum aslında sadece bir bakış açısı getiriyorum. belki sert yada yapılmaması gereken bir yorum olabilir. ofensif değildi aksine bilgi edinmek içindi. gücendirmek gibi bir niyetim yok, özür diliyorum senden ve diğer okuyuculardan.
adam gibi parça kullanılmasının tamamen arkasındayım. ben eski araba kullandım yıllarca. kendim bakımlarını ustalarla beraber yaptım. her parçanın orjinalini ve kalitelisini kullanılması gerektiğini yaşayarak gördüm. arabalarıma tüp bile taktırmadım. Şimdi de aynı mantıkta ilerliyorum motorum için. Hem fikiriz. sadece klişe bilgiler var bu forumda ve dışarıda da konuşulan. onlar da "yok bu motorun zinciri boktan, yok bunun lastikleri bi boka yaramaz." zincir konusunda dayanıksız denilemez. sadece kaliteli markalar kullanılmamış ta yan sanayii kullanılmış. zaten duke200 ün 5.500 euro olmasının nedeni de bu. adam zincir ve lastik ucuz kullanmış. hatta yağ filtresi hava filtresi ve bujilerde ucuz ona bakılırsa. nylon lastikten hallice lastiklerle geliyor fabrikadan. ama kullanılamaz mı? eşeğe biner gibi binersin bunlar üzerindeyken. sadece bakmak ve dikkat etmek gerekiyor. ben acemiligimi ABSli motorda boktan lastiklerle attım. çok konuşulduğu için değiştirdim işin açıkcası lastikleri. zincirde 10kdan daha da fazla giderdi ama yine yemedi onca insan konuşuyordu "zincir değiştirmek gerek, zincir boktan atmak gerek" diye. meğerse temizmiş zincirim ama olan oldu, değiştirmiş bulundum.. Demek istediğim, tekrar ediyorum kendimi ama klişe herkesin kulaktan duyma sözleriyle hareket etmemek gerekiyor. sonra olan cebimize oluyor.
200 abs konusunda da sana katılamayacağım, belki benim tecrübesizliğimden belkide gerçekten doğru yerde doğru zamanda absnin devreye girmiş olmasından ben çok memnunum, bir çok örnek verebilrim. hatta bu örnekleri başkalarınında arttırması için bir başlık açılabilir :D
konudan çok saptık, başlık sahibinden özür diliyorum. bence sen ktm duke 200 al yada yukarıda sayın Cuhara nın dedigi gibi fuarı bekle ve gör bakalım markette ne gibi yeni 250 cc nakedler olacak. ben olsam beklerdim yani iyi forumlar herkese tekrardan
abs için laf etmiyorum yanlıs anlamasın kimse. hatta diyorum ya benım suan 2 motorumda absli modelleri. faydası olmaz olurmu deli gibi var hemde. ama 200 cc de mantıklı bulmuyorum oda kendi açımdan. acemi ise işine yarayabilir ama tek kötülüğü kuru havada fren mesafesi uzuyor. yoksa 100 km ile giderken absli olan tabikide cok daha guvenli fren yapıcaktır. yalnız bu arada eger arkadasımız bu yazılanları okuyorsa virajda ister absli olsun ister abssiz arkadsım sakın frene basma hıc bır motor kurtarmaz seni aman bilgine
bu arada ktm nın uzerınde gelen lastıkler guzel ama avrupa ıcın guzel bızım memleketımız ıcın degıl.
zincir ise evet 10-15 bın goturur ama degıstırdıgın anda uzerındekının kotu oldugunu anlıyosun. aa kötüymüş diyorsun zaten kullanıcı olarak bunu ben farkettım dırek. motorun performansı bıle degısır zıncırınden dolayı. ki avrupada kötü zincir ile iyi zinciri takıyolar dyno ya cıkarttıklarında motorda 3-5 beygir fark ediyor tabı ordaki test motorları 150 beygirlik motorlardı. duke 200 de taş çatlasın 1 beygir farkeder. senı bılmıyorum ama ben bunların hepsını duke 200 de yaşadıgım ıcın 390 da ve 690 da alır almaz degısıklıklerını yaptım. atıyorum sende suan gıdıp yenı bır 200 alsan ve butcen varsa hıc ugrasmadan zıncırını lastıgını degıstırırsın. gercı zıncırı 6.000 e kadar yıne kullanırım :D o kadar eski araba kullanmış bi insansın kendinde söylemişssin kaliteli bir parçayı dırek anlıyosun zaten.
ayrıca 14 bine aldıgın motoru 14 bıne satamazsın tabıkıde alan varsada hemen sat. kaç km de bılmıyorum ama 10 binlerde ise 12500 anında peynir ekmek gibi satarsın. daha dusuk ise 13 bıne hemen satarsın. ama sen şimdi diyosanki 1000-1500 aldıgım fıyattan ucuza sattım ee kusura bakma onuda bindigine sayıcaksın...
o değilde arkadaş ktm ıcın ıyı seyler dusunurken bı anda kafası karışmış olabilir. karışmasın bence ktm nın kalıtesını tartışmam. heleki duke 200 ün kendi segmentindeki klasını hiç tartışmam. aaa bide konuyu başlatan arkadasa sunu sölicem duke 200 hafif bir motor 130 kg falandı mt250 abs ye kaydı onun kafası suan ama onun kilosu ne olucak bılmıyorum ama bu agırlık onemli birşeydir bilgine heleki yeni kullanıcıysan... aman 150 kg ne var dıyıp geçme bı bakarsın hop yerde motor...
Hocam, benim derdim ölücüler. tabii ki motoru aldığın fiyata satamazsın. hatta o zaman ben buna şu latigi taktım şu kadar, e onun üzerine de 5k yaptım bu 20k giderdi içler dışlar çarpımı yapıp fiyata ekle çıkar mı yapalım yani? benim motorum 10k yı az geçmiş durumda ama zaten satışının peşinde değilim. benim için commuter bir alet olduğu için büyük makinayı yanına alma gibi bir niyetim var. zaten ben bu motoru aldığım fiyata da versem içim bi cız eder, veremem o yüzden.
2007 den beri ben motorlarımı hep 2 gun ıcerısınde sattım. ama bu arada hep kaliteli ve 2. eli ıyı olan markalar kullandım.honda-yamaha-ktm. bi tanede vespam oldu :D arayanlarada pazarlık yapıcaksan kapat sımdıden dedım. yapmaya calısanada yok kardesım satmıyorum dedıgım cok oldu. hatta bı tanesınde noterde adam pazarlık yapmaya calıstı bu kadar toplayabıldım 250 tl az paradan bahsedıyor. sağol satmıyorum dedım orda adam arka cebınden 250 tl cıkarttı :D eğer motorun temızse vs vs emın ol motordan anlayan bırısıyse karsındakı alıcıda hakettıgı parayı verıyor. bı ara sahıbındende bı tane 2012 ktm duke 200 vardı 30 bınlerdeydı kmsi sıyah fuar ıcın yapılmıstı yanlıs hatırlamıyosamda karaköydeki ahmet usta yapmıstı motoru. o motoru alıyım mı acaba dıye dusundum ki o zamanda duke390 var bende onu alırım bıraz ugrasırım o motorla oynarım uzerınde falan dıye dusunmustum ki adam haklı uzerınde baya ekstra malzeme var ama fıyatı yuksektı ındırım ıstedım yapmayınca almadım.ama o motoruda o fıyata zor satardı galıba 12 bın yazmıstı fıyata
O Duke için fiyatta durum farklı, fuar için tasarlanmış ve aksesuarın yanında bir emek var Sonuç olarak aynı konuya, aynı taraftan bakıyoruz. Ancak tarzlar farklı. Mesela ben bir üründe pazarlık yapmalıyım. Yani biraz esnaf mantığı gibi oluyor ama bu böyle Yapmazsam rahatsız olurum. Hefiyat zaten uygundur ama raconuna uysun diye cüzi miktar yapılır yinede. Sonuç olarak hiç birimiz zarar etmek istemeyiz. Eğer alıcı karşına geldiğinde yap bir şeyler derse ve sende benim gibiysen mecburen yapıyorsun bir şeyler. İşte bu nedenle fiyata +1000 koyuyorsun 11 yazayım 10'a veririm hesabı. Tabi bu durum bir zaman sonra şöyle oluyor. Adam gelip bakıyor senin 11 lirayı görüyor ve kendi malını 12 liraya koyuyor :D Zincirleme devam ediyor bu :D
Ancak dediğim gibi o bahsi geçen Duke farklı bir durum
Kazasız, belasız, bol keyifli sürüşler dilerim...
Arkadaslar en iyisi fuari bekleyip yeni modellere gore karar vermek zaten kışın kullanmicam.
Fuar ne zaman bilgisi olan var mi? Bakarsiniz surpriz guzel modeller gelir
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)