tartışma güzel, hakarete çıkmıyoruz, seviyeyi aşmıyoruz. buna seviniyorum ama bir şeyler okuyayım diye giren arkadaşların hakkına gasp olduğundan, ben bu başlıktaki son mesajımı yazıyorum.
yeni tartışmalarda görüşmek üzere.
ayrıca madem istanbul trafiğindesin, ybr125 hayabusayı ikiye katlar.
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
elma ile armutu kıyaslamak bu. fiyatları aynı olabilir lakin kullanılış şekilleri farklı.
kendimden örnek vereyim. önüme 1 adet motor ve araba geldi. satış fiyatları aynı... Önce arabayı alırım!
evliyim ve 1 çocuğum var. öncelik düzeneğimi ona göre ayarlamak zorundayım. sadece kendimi değil ailemi de düşünmek zorundayım.
varsayalım bekarım :
o zamanda işin için fayda faktörü giriyor. her ne kadar gönül motordan yana olsa da kullanım şartlarım doğrultusunda hangisinden maksimum fayda sağlayacağımı hesap etmek zorundayım.
3ncü bir seçenek daha var (şu anda benim yaptığım)
2012 model bir punto evo`m var. daha 45.000 km de. kazasız belasız... ekonomik bir araba tam aile işi ama motorda almak istiyorum bu sebeple aracımı satılığa çıkardım. kendime bir adet 250lik veya 125 lik sıfır bir motor alacağım, eşimede honda civic vtec düz vites (biraz da modifiye edelim istiyor, işte motoru ile azıcık oynarız, kasaya makyaj yaparız filan).
kısacası 2 araç arasında isterse ikiside aynı sınıftan farklı modeller olsun seçim yapabilmek o an ki kişisel imkanlar ve ihtiyaçlar doğrultusunda oluyor. size uyan başkasına uymayabiliyor...
işte bekar olmanın avantajı... dönüp dolaşıp kişisel seçimler ve imkanlar noktasına geliyoruz. "duruma uygun seçenek" herkes için öncelik ve kabul edilir oluyor. evli ve bir çocuklu olsanız bu sefer o cümle "belki" şu şekilde kurulacak idi:
evimin önünde bir aracım var ancak motosiklet hastasıyım ben. önceliğim her daim motosiklet olur "lakin hangi şehirde olursam olayım kapımın önünde durumuma uygun bir araba bulunur. dursun orada, kimi günler lazım olur.
tabi şöyle bir eklentide yapalım: çocuk büyük, delikanlı veya genç kız olur. bu sefer ailecek her bireyin altında motor olur ve beraber gidersiniz? ne olacak tatile giderken valizleri uçakla gönderin?
Vallaha bende ezelden motorcuyum ama harbiden 2 tekere 50-60 bin verilmez. 30 bin piskolojik sınır bence.
Birde isin rahatlik konusu var, guvenlik konusu var, araba gibi rahat olmuyor motosiklet, kisin sicak, yazin serin, acarim muzigimi, kiyafet zorum yok, esya alabiliyorum diledigince. O yuzden motorla uzun yolu sevmem, safi eziyet.
Cok kalabalik buyuk sehirlerde uygun mevsimde , en iyi ulasim aracidir motosiklet, ayrica mukemmel bir hobi aracidir. Hafta sonu 2 saat binilip kurtlar dokulur, sonrasinda herdaim araba avantajlidir.
alırım motorumu trafikte bekleyen ferrarininde lineanında yanından geçer giderim :D neyse işin geyiği bu tabi :D hem araba hem motor kullanan bırı olarak önceliğim motor )))) ama motordan aldıgım zevkıde arabadan alamam. arabadaki konforuda motordan bu böle devam eder gider :D
hayabusayı jip yaptınız abicim sizde. emniyet şeridi var 2 tane aracın arası var. bu alet jip değilki 2 tane arabanın arasına giremicek. herkes trafik demişde o trafikte küçük motor 10 dkda gidiyorsa hayabusa 15 dkda gidicek trafik içerisinde. bu kadar bi farkı var dahada başka birşey beklemeyiin süre olarak. ki bizim ayııı sürücülerimiz bazen öle bi düzene giriyolarki ufacık motor bile geçemiyo aradan bırak diğer buyukler geçsin.
ben bu ülkenin fiyat politikalarını protesto ettiğimden, bize ittirilen bu fiyatlarla ne sıfır km araba ne motor alırım, japona da çinliye de biçilen bu fiyatlar astronomik, sıfır almayın kardeşlerim burunları sürtünsün alayının aç kalsınlar
orası işin başka bir yönü ama şu bi gerçek ki aynı paraya aldığın bir motosiklet - scooter muadil bir arabaya göre çok daha fazla keyif verir, kullanmak zulüm olmaz, zevk için kullanır aynı zamanda da işini görürsün
tabi iş dolayısıyla yada ailemizin ihtiyacı nedeniyle ek otomobil de şart oluyor ancak mecbur kalsam motosiklet önce gelir.
Bu güzeldi
Hayabusa olmasa bile, ki Hayabusa kullanmak nasıl bir şeydir tahmin bile edemiyorum :D Baksana adamın sevgisine :D
Ama şu konuda katılıyorum. İstanbul'da araba yerine bunu bile tercih ederim
Bakımı da kolay,yakıt desen koklamıyor bile Oh mis
Gerçi dövizin maşallahı olduğu için bunu da bize 20.000 TL'den aşağıya okutmazlar
hayabusa motosiklet sonuçta,şehiriçinde arabadan hertürlü daha avantajlı,bekar olsam hiç tereddüt etmeden linea yerine hayabusa alırdım,şekil on numara
herkesin konuya bakışı ayırdığı bütçe farklı. motor aynı zamanda zevk işi bir şeytan icadı... gücü yeten bileğine ve deneyimine güvenen hayabusaya biner yetmeyen binmez. veya yettiği halde binmemeyi tercih eder, ötekisi gider hummer jip alır gaz taktırır... konuda uzarrrr giderrrrrr...
Bence çok mantıklı bir düşünce 25 bin liraya fakir - gariban arabası olarak görülen sahibi olsan'da kimsenin sana saygı duymayacağı clio - symbol - linea - albea gibi arabalar alacağına git 25 bin liraya hayabusa al dünya ahiret herkes önünde diz çöksün
Hiç bir linea'da turbo değişimi - motor değişimi ( yada rektefeye ) yapılmadan asla 850 bin km felan yapamaz. Bunu zamanında fiat'ta staj yapmış olan biri olarak söylüyorum. 5 kere motor yemiş sarı taksi linea'lara binip'de '' ulan linea'ya bak 850 bine gelmiş helal olsun '' demeyin o araba kaç kere sökülüp birleştirildi kaç kere el değiştirdi asla bilemezsiniz
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)