Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Motoru haftada bir ya da 10 günde bir kullanmak hakkında !!

    REKLAM ALANI
  1. #21
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı ümitersoy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaslar bendede gt250r var. Karbüratörlu. Peki buu soğuk havalarda hareket etmek 'cin kac dakika sonra binebilrz? ısındigni nasil anliyoruz?
    dostum aslında ilk çalıştırmada olayımız motorun ısınmasından ziyade bloktaki yağın motorun üst kısımlarına ulaşmasını beklemek. soğuk havada jikle çekip 2 dakika falan çalıştır 2-3 bin devirde sonra jikleyi kapatıp yola çıkabilirsin ama sana tavsiyem ilk 5-6 km çok fazla yüklenme sonra gazlayabilirsin


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    ahmetkorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Bursa / İçinden
    Motosikleti
    V-Strom
    Alıntı berkcigdem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hızlı koşan atın poku seyrek düşermiş diye bir laf vardır. 125 ccden 750 cc ye geçmek ne kdar doğrudur bilmem ama senıin 125 cc ile yaptıgın son sürat hıza 750 cc 4-5 saniyede ulaşıcak bunuda umarım biliyorsundur.750 cc yi kontrol etmek öle kolay değildir. ben 125 i 30 bin kullandım hadi 750 ye geçiyim değil olay... gazı sonuna kadar açıp kalk 750 cc de bak bakim altında motor varmı yok mu sonra. bu arada tek lafım sana değil yanlış anlama artık bu konuları 50 kere yazıldı bu forumda yavaş yavaş yükseltin motorlarınızı diye bazen böle yazılar dusunenler gorunce tutamıyorum kendımı... bende 125 den sonra 300 cc lerde bir motor kullan derim ben sana...
    Ne demek istediğini çok iyi anlıyorum bende tutup MT 07 alacak değilim, AEA nin sürekli yerden yere vurduğu gitmiyor dediği NC 750X düşünüyorum.

    Torkunu saymazsak pek bir numara yok alette, en büyük artısı yakıtı ve sağlam motoru.
    İki şey sonsuzdur insanoğlunun aptallığı ve evren. Albert EINSTEIN

  3. #23

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor soğuk havada çalışmaz tabi kolay kolay. hele karbüratörlü motor. -5 derecede 20dk uğraştığımı bilirim. aküyü bitirdim. tepik marşına döndüm. motoru çalıştırınca akü kısa sürede doluyor. sorun olmuyor. bu arada bendeki akü en ucuzundandı

    Tek marş da çalışmayan caracalı yakarım , bnmkı kışın karda buzda kalıyordu buzlar bloğu sarıyor blok gözükmüyordu . Çekerim jikleyi 2-3 pompalar marş basarsan biraz daha aç kapa yapardım sesi hala kulaklarım da , zor çalışıyorum abbbiiii derdi ( şu meshur beyaz duman , hani fakir karışım anlamındadır ya sıcak havalarda ) . Donmuş marş motoru öyle tuhaf sesler çıkartırki :D
    solmyr ve hsk bunu beğendiler.
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  4. #24
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    10 gün sonra ayak marşı ile çalıştırmayı denedim ve 2.basışımda sorunsuz çalıştı.İlk defa yapıyorum,zevkli de bir şeymiş.Soğuk havalar sonrası motoru kullanırken ayak marşı deneyelim en iyisi.

  5. #25
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Arkadaşlar,forum kirletmemek adına buradan bir soru daha yöneltmek isterim.

    Sorum şudur;Motorum 2 hafta gibi bir süredir bahçede duruyordu.Tabii kar, 0 derecenin altında hava durumları falan derken motorumu ancak dün kullanma fırsatım oldu ancak şöyle bir durumla karşılaştım ki bu normal midir merak ediyorum.

    Olay şu;Motosikleti bir süredir kullanmadığım için kontağı açtım ve ayak marşı ile 2.basışımda çalıştırdım.İlk çalıştırmamda bir süre çalıştı ve istop etti.Tekrar çalıştırdım bu sefer 1 devirde istop edip etmem arasında duruyordu ve gaz vermemle yine istop etti ( hava 2 derece falan ).Tekrar çalıştırdım,çalıştırmakta problem yaşamıyordum ancak gazı açtığım gibi istop ediyordu.Ben de sorunu motoru çalıştırıp 2.viteste biraz yürüterek çözdüm ancak bu da normal midir merak ettim?Havanın soğuk olması ve motorun 2 haftadır kullanılmaması ısınmadan yola çıkmasını mı engelledi acaba?Motor yürüyünce bir kaç kere deneme amaçlı çalıştırdım,durdurdum bir problem yaşanmadı.Bu sabah yine tek marş basışta çalıştırdım bir problem olmadı.Sadece dünkü olayın sebebini merak ediyorum.

    Yorumu olan var mıdır?

  6. #26
    Freye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2014 Fazer8
    Alıntı ümitersoy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaslar bendede gt250r var. Karbüratörlu. Peki buu soğuk havalarda hareket etmek 'cin kac dakika sonra binebilrz? ısındigni nasil anliyoruz?
    motor ısınınca egzos'dan duman çıkmazmış.

    Not:Bunu barkın abi bir tane videosunda demişti.
    Köpeklerin neden camdan dışarı baktığını ancak motosiklet sürücüleri anlar

  7. #27
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Benimki ayak marşı ile iyi kötü çalışıyor sonra kumandadan bir kaç sefer kumandadan çalıştırmaya çalışınca gıylamaya başlıyor birde alarm var oda aküyü etkiliyor imkanım olsa eve çıkartacam ama merdivenlerden dönmüyor

  8. #28
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Enjeksiyon ve yuasa akü ybr250 bünyesinde birleşince en çetin kışlar bile tek marş

  9. #29

    Üyelik
    15 Mart 2009
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Şu an yok.
    Motorum Bajaj Boxer. Karbüratörlü. Malum soğuklar yüzünden 2-3 hafta yattığı oluyor. Buna rağmen tek marşta olmasa da 2 ya da 3 seferde jikle açarak, biraz da gaz vererek alıyor. Aküsü de hint malı, 1 yaşında bir akü için bence çok iyi.

    Daha önce sahip olduğum sıfır fiddle, soğuk havada 1 hafta yatınca akü geberiyordu. Ayak marşı da kolay almıyordu.

    Kick start candır. Akü bitse bile bas gitsin.

  10. #30
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Açıkçası daha önce forumlarda okuduklarımdan yola çıkarak motor 1 hafta ve üstü bir süre yatmışsa elden çalıştırmayı hiç denemiyorum (akü biter korkusu).Ayaktan çalıştırınca da 2 en kötü 3.basışta alıyor.Zaten bunlar problem değil de ben gaz verince istop etmesine anlam veremedim.Sanırım normal bir durum ısınmadan direk gaz verdiğim için olduğunu düşünüyorum.

  11. #31
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Jikleyi en üst kademeye aldıkdan sonramı çalıştırıyorsunuz ?

  12. #32
    Capitao_3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2010
    Şehir
    Bandırma-Trabzon
    Motosikleti
    YBR 125(Sell)- RTR 150(Sell)- CBF 150- TNT 250
    aynı başlığı açıyordum ki baktım en üstte bu konu.. ben haftada 1 kere çalıştırıyorum brandayı lastikle bağladım yatıyor bahçede..

  13. #33
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Alıntı Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Jikleyi en üst kademeye aldıkdan sonramı çalıştırıyorsunuz ?
    Açıkçası jikleyi hiç merak etmemiştim siz sorunca merak edipte baktım.Benzin musluğumun yanındaymış (sanki saklamışlar).O şekilde deneyelim o halde.

  14. #34
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Jikleyi ortaya alın en üst kademede gaz vermessen bile stop edebilir

  15. #35
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Alıntı Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Jikleyi ortaya alın en üst kademede gaz vermessen bile stop edebilir
    Yani ne en yüksek seviyede olsun ne de en az seviyede olsun demek istiyorsunuz değil mi ?

  16. #36
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Kendimden örnek vereyim jikleyi orta kademeye alırım rölantiyide biraz acarım stop etme sorunu olmuyor sonrada ısındıkdan sonra rölantiyi ayarlıyorum öyle takılıyorum jikleyi en üste alırsan hava filtresi kutusundan gelen havayı tamamen kesmiş olursun motorda soguk olunca stop etme sorunu oluyor yada jikleyi ortaya alıp stop etmeyecek kadar hafif hafif gaz veririm sonra stop etmiyor ama rölanti cok düsük oluyor yada jikleyi ortaya al biraz bekle sonra en üste al o ara delleniyorum ama yapacak hir sey yok

  17. #37
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    maksimum 10 gün kullanmadan durabildim. şehir dışında olduğum zaman. cikleyi çekmem gereken kadar çekip marşa tek basışta çalışıyor. bazen 1 hafta yağmurlu olduğu zamanlar da oldu izmirde o zamanlar da tek marş. öyle yuasa falan da değil aküm baştan belirteyim. akünün durumu iyiyse kolay kolay bitmez. akülerde bu geçerli mi bilmiyorum ama soğukta mesela cep telefonlarının şarjı daha çabuk biter. kış sporlarına başlamadan önce almıştım bu bilgiyi dağa her çıkışlımda da farkediyorum bunu. daha hızlı bitiyor. akü için geçerli mi bilemem ama..

    imkanınız varsa çalıştırın gezin geri koyun yarım saat hem kafa dağıtmış olursunuz. ayak marşı varsa ayak marşı ile hareketli aksamları daha yumuşak hareket ettirirsiniz pompalar da dahil. bu yüzden bi iki ayak marşı ile deneyin sonra el marşıyla çalıştırın çalışmıyorsa vurdurun. öyle her akü bittiğinde şarj ettirmeye para vermeyin. ki izmirde 50 lira falan istiyorlar. gerek yok.

    motosikleti vurdurmakla ilgili ALTINLI MOTOSİKLET VURDURMAK videosu :D

  18. #38
    MrNobody - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Pulsar 200 ns
    5 gün motora dokunmadım 6.gün motoru çalıştırdıgımda motorun sesi bile değişmişti bi anlamadım gitti sonra ısınınca geçti :D iyi konu takipteyim

  19. #39
    sahin08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2014
    Şehir
    bodrum muğla
    Motosikleti
    ramzey qm250-2006 skyjet-sj100-7 yuki gy200
    ya çift karbüratörlüler neyapsın 1 hafta çalıştırmadım diye küstü heralde hava da soğuk az marş verdim soğuk akü bitmiş (qm250 ramzey)
    vurdurunca da tek silindir çalıştı egzozun biri sıcak biri soğuk bir yanı kalk gidelim diyor bir yanı yat uyu
    neyse verdim cezasını söktüm karbüratörü ama daha kötü oldu şimdilik cezalı yatıyor

  20. #40
    hsk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2014
    Şehir
    ESENYURT
    Motosikleti
    DAELİM S2 250 SUZUKİ AN 125 HK MONDİAL MASH
    Bende de aynı sorun var sabah soğukta zor çalışıyor ayak marşı yla çalıştırmak tam olarak nasıl yapılır deneye deneye çalıştırıyorum fakat tam bilmiyorum nasıl olduğunu.
    Not : Akü kötü olduğu için iki deneme de bitiyor şarj aleti var tekrar dolduruyorum tek marş da çalışıyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:40 ----------

    Bilgisi olan arkadaşlar lütfen bi yorum yapın
    okuduğum bazı yerlerde farklı farklı şeyler yazıyor
    1 kontak açmadan 2kez bas kontağı aç normal marş çalışır
    2. kontağı aç freni sık çalışana kadar bas ayak marşına
    3. kontağı aç gaz ver kapa ver kapa bas ayak marşına
    hangisi doğru olan ?


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)