Motoru haftada bir ya da 10 günde bir kullanmak hakkında !!
Reklamlar
-
ümitersoy adlı üyeden alıntı
Arkadaslar bendede gt250r var. Karbüratörlu. Peki buu soğuk havalarda hareket etmek 'cin kac dakika sonra binebilrz? ısındigni nasil anliyoruz?
dostum aslında ilk çalıştırmada olayımız motorun ısınmasından ziyade bloktaki yağın motorun üst kısımlarına ulaşmasını beklemek. soğuk havada jikle çekip 2 dakika falan çalıştır 2-3 bin devirde sonra jikleyi kapatıp yola çıkabilirsin ama sana tavsiyem ilk 5-6 km çok fazla yüklenme sonra gazlayabilirsin
Reklamlar
-
berkcigdem adlı üyeden alıntı
hızlı koşan atın poku seyrek düşermiş diye bir laf vardır. 125 ccden 750 cc ye geçmek ne kdar doğrudur bilmem ama senıin 125 cc ile yaptıgın son sürat hıza 750 cc 4-5 saniyede ulaşıcak bunuda umarım biliyorsundur.750 cc yi kontrol etmek öle kolay değildir. ben 125 i 30 bin kullandım hadi 750 ye geçiyim değil olay... gazı sonuna kadar açıp kalk 750 cc de bak bakim altında motor varmı yok mu sonra. bu arada tek lafım sana değil yanlış anlama artık bu konuları 50 kere yazıldı bu forumda yavaş yavaş yükseltin motorlarınızı diye bazen böle yazılar dusunenler gorunce tutamıyorum kendımı... bende 125 den sonra 300 cc lerde bir motor kullan derim ben sana...
Ne demek istediğini çok iyi anlıyorum bende tutup MT 07 alacak değilim, AEA nin sürekli yerden yere vurduğu gitmiyor dediği NC 750X düşünüyorum.
Torkunu saymazsak pek bir numara yok alette, en büyük artısı yakıtı ve sağlam motoru.
İki şey sonsuzdur insanoğlunun aptallığı ve evren. Albert EINSTEIN
-
solmyr adlı üyeden alıntı
motor soğuk havada çalışmaz tabi kolay kolay. hele karbüratörlü motor. -5 derecede 20dk uğraştığımı bilirim. aküyü bitirdim. tepik marşına döndüm. motoru çalıştırınca akü kısa sürede doluyor. sorun olmuyor. bu arada bendeki akü en ucuzundandı
Tek marş da çalışmayan caracalı yakarım , bnmkı kışın karda buzda kalıyordu buzlar bloğu sarıyor blok gözükmüyordu . Çekerim jikleyi 2-3 pompalar marş basarsan biraz daha aç kapa yapardım sesi hala kulaklarım da , zor çalışıyorum abbbiiii derdi ( şu meshur beyaz duman , hani fakir karışım anlamındadır ya sıcak havalarda ) . Donmuş marş motoru öyle tuhaf sesler çıkartırki :D
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
-
10 gün sonra ayak marşı ile çalıştırmayı denedim ve 2.basışımda sorunsuz çalıştı.İlk defa yapıyorum,zevkli de bir şeymiş.Soğuk havalar sonrası motoru kullanırken ayak marşı deneyelim en iyisi.
-
Arkadaşlar,forum kirletmemek adına buradan bir soru daha yöneltmek isterim.
Sorum şudur;Motorum 2 hafta gibi bir süredir bahçede duruyordu.Tabii kar, 0 derecenin altında hava durumları falan derken motorumu ancak dün kullanma fırsatım oldu ancak şöyle bir durumla karşılaştım ki bu normal midir merak ediyorum.
Olay şu;Motosikleti bir süredir kullanmadığım için kontağı açtım ve ayak marşı ile 2.basışımda çalıştırdım.İlk çalıştırmamda bir süre çalıştı ve istop etti.Tekrar çalıştırdım bu sefer 1 devirde istop edip etmem arasında duruyordu ve gaz vermemle yine istop etti ( hava 2 derece falan ).Tekrar çalıştırdım,çalıştırmakta problem yaşamıyordum ancak gazı açtığım gibi istop ediyordu.Ben de sorunu motoru çalıştırıp 2.viteste biraz yürüterek çözdüm ancak bu da normal midir merak ettim?Havanın soğuk olması ve motorun 2 haftadır kullanılmaması ısınmadan yola çıkmasını mı engelledi acaba?Motor yürüyünce bir kaç kere deneme amaçlı çalıştırdım,durdurdum bir problem yaşanmadı.Bu sabah yine tek marş basışta çalıştırdım bir problem olmadı.Sadece dünkü olayın sebebini merak ediyorum.
Yorumu olan var mıdır?
-
ümitersoy adlı üyeden alıntı
Arkadaslar bendede gt250r var. Karbüratörlu. Peki buu soğuk havalarda hareket etmek 'cin kac dakika sonra binebilrz? ısındigni nasil anliyoruz?
motor ısınınca egzos'dan duman çıkmazmış.
Not:Bunu barkın abi bir tane videosunda demişti.
Köpeklerin neden camdan dışarı baktığını ancak motosiklet sürücüleri anlar
-
Benimki ayak marşı ile iyi kötü çalışıyor sonra kumandadan bir kaç sefer kumandadan çalıştırmaya çalışınca gıylamaya başlıyor birde alarm var oda aküyü etkiliyor imkanım olsa eve çıkartacam ama merdivenlerden dönmüyor
-
Enjeksiyon ve yuasa akü ybr250 bünyesinde birleşince en çetin kışlar bile tek marş
-
Motorum Bajaj Boxer. Karbüratörlü. Malum soğuklar yüzünden 2-3 hafta yattığı oluyor. Buna rağmen tek marşta olmasa da 2 ya da 3 seferde jikle açarak, biraz da gaz vererek alıyor. Aküsü de hint malı, 1 yaşında bir akü için bence çok iyi.
Daha önce sahip olduğum sıfır fiddle, soğuk havada 1 hafta yatınca akü geberiyordu. Ayak marşı da kolay almıyordu.
Kick start candır. Akü bitse bile bas gitsin.
-
Açıkçası daha önce forumlarda okuduklarımdan yola çıkarak motor 1 hafta ve üstü bir süre yatmışsa elden çalıştırmayı hiç denemiyorum (akü biter korkusu).Ayaktan çalıştırınca da 2 en kötü 3.basışta alıyor.Zaten bunlar problem değil de ben gaz verince istop etmesine anlam veremedim.Sanırım normal bir durum ısınmadan direk gaz verdiğim için olduğunu düşünüyorum.
-
Jikleyi en üst kademeye aldıkdan sonramı çalıştırıyorsunuz ?
-
aynı başlığı açıyordum ki baktım en üstte bu konu.. ben haftada 1 kere çalıştırıyorum brandayı lastikle bağladım yatıyor bahçede..
-
Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı
Jikleyi en üst kademeye aldıkdan sonramı çalıştırıyorsunuz ?
Açıkçası jikleyi hiç merak etmemiştim siz sorunca merak edipte baktım.Benzin musluğumun yanındaymış (sanki saklamışlar).O şekilde deneyelim o halde.
-
Jikleyi ortaya alın en üst kademede gaz vermessen bile stop edebilir
-
Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı
Jikleyi ortaya alın en üst kademede gaz vermessen bile stop edebilir
Yani ne en yüksek seviyede olsun ne de en az seviyede olsun demek istiyorsunuz değil mi ?
-
Kendimden örnek vereyim jikleyi orta kademeye alırım rölantiyide biraz acarım stop etme sorunu olmuyor sonrada ısındıkdan sonra rölantiyi ayarlıyorum öyle takılıyorum jikleyi en üste alırsan hava filtresi kutusundan gelen havayı tamamen kesmiş olursun motorda soguk olunca stop etme sorunu oluyor yada jikleyi ortaya alıp stop etmeyecek kadar hafif hafif gaz veririm sonra stop etmiyor ama rölanti cok düsük oluyor yada jikleyi ortaya al biraz bekle sonra en üste al o ara delleniyorum ama yapacak hir sey yok
-
maksimum 10 gün kullanmadan durabildim. şehir dışında olduğum zaman. cikleyi çekmem gereken kadar çekip marşa tek basışta çalışıyor. bazen 1 hafta yağmurlu olduğu zamanlar da oldu izmirde o zamanlar da tek marş. öyle yuasa falan da değil aküm baştan belirteyim. akünün durumu iyiyse kolay kolay bitmez. akülerde bu geçerli mi bilmiyorum ama soğukta mesela cep telefonlarının şarjı daha çabuk biter. kış sporlarına başlamadan önce almıştım bu bilgiyi dağa her çıkışlımda da farkediyorum bunu. daha hızlı bitiyor. akü için geçerli mi bilemem ama..
imkanınız varsa çalıştırın gezin geri koyun yarım saat hem kafa dağıtmış olursunuz. ayak marşı varsa ayak marşı ile hareketli aksamları daha yumuşak hareket ettirirsiniz pompalar da dahil. bu yüzden bi iki ayak marşı ile deneyin sonra el marşıyla çalıştırın çalışmıyorsa vurdurun. öyle her akü bittiğinde şarj ettirmeye para vermeyin. ki izmirde 50 lira falan istiyorlar. gerek yok.
motosikleti vurdurmakla ilgili ALTINLI MOTOSİKLET VURDURMAK videosu :D
-
5 gün motora dokunmadım 6.gün motoru çalıştırdıgımda motorun sesi bile değişmişti bi anlamadım gitti sonra ısınınca geçti :D iyi konu takipteyim
-
ya çift karbüratörlüler neyapsın 1 hafta çalıştırmadım diye küstü heralde hava da soğuk az marş verdim soğuk akü bitmiş (qm250 ramzey)
vurdurunca da tek silindir çalıştı egzozun biri sıcak biri soğuk bir yanı kalk gidelim diyor bir yanı yat uyu
neyse verdim cezasını söktüm karbüratörü ama daha kötü oldu şimdilik cezalı yatıyor
-
Bende de aynı sorun var sabah soğukta zor çalışıyor ayak marşı yla çalıştırmak tam olarak nasıl yapılır deneye deneye çalıştırıyorum fakat tam bilmiyorum nasıl olduğunu.
Not : Akü kötü olduğu için iki deneme de bitiyor şarj aleti var tekrar dolduruyorum tek marş da çalışıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:40 ----------
Bilgisi olan arkadaşlar lütfen bi yorum yapın
okuduğum bazı yerlerde farklı farklı şeyler yazıyor
1 kontak açmadan 2kez bas kontağı aç normal marş çalışır
2. kontağı aç freni sık çalışana kadar bas ayak marşına
3. kontağı aç gaz ver kapa ver kapa bas ayak marşına
hangisi doğru olan ?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)