Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

tur camı sakincali mi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Alıntı logan07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ıyı de camın altından mı yola bakacagım ustunden mı bakacagım bır garıp oldu. tam goz hızamda cam bıtıyor
    Bizim aşağısı ile bir derdimiz olmamalı, periferik bakış ile motor kullanmamız lazım yani hep ileri bakacak ama önündekindende haberdar olacaksın.. Buradan bakışlarının zaman zaman düştüğü anlaşılıyor dostum rahatsız olman bunu gösteriyor, çene ileri gösterir ve biliyorsun zaten gideceğin yöne doğru çevrik olacak ..bu şekilde ileriyi iyi görecek hiç önündeki cam çizgisi vs görmeyeceksin ;)

    Bak yukarda koyduğum kırmızı bmw nin camına , bmw nin oturuşuda alçaktır yani bayağı bir önümü kapatıyor ama sorun değil ileri bakıyorum görmüyorum...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    logan07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2014
    aslında bırkac foto cekkseydım kendı bakıs noktamdan daha ıyı anlasılabılırdı. ınıp cekıcem

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:05 ----------


  3. #23
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    Alıntı logan07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2014 Xmax 250 ye tur camı taktirmayi düşünüyorum. Lakin ki motora kafadan basar yakıt tüketimini arttırır vs gibi söylemlerle karşılaştım. Nedir işin asli? Gogsumden yukarıya rüzgar alıyorum. Ben de aerodinamiyi bozuyorum bu mantikla... Napmali???
    2013 xmax250 de var şuan. kız arkadsım kullanıyor ve cok memnun gerçi yaptıgı maks. 90 km hız. yakıt tuketımı ıcın bısı desem yalan olur cunku o kısmıyla pek ılgılenmıyoruz. ama cok memnun kendisi. bu arada ruzgara karsı dırencı arttırıcagı ıcın cooook az bır yakıt artımı ve son hızda dusukluk olabılır bunu emın olun hıssetmezsınız bıle. belki 1 depoda 10 km daha az goturur =) son suratte hadi kaybetsın 5 km hız makssss. bence hiç düşünmeyin rahatsızsanız bu durumdan takdırın.
    mehmetenis bunu beğendi.

  4. #24
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    No problem dostum alisirsin camin da saydammis benim hafif renkli ustelik.. biraz sabret alisirsin..

  5. #25
    logan07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2014
    Alıntı berkcigdem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2013 xmax250 de var şuan. kız arkadsım kullanıyor ve cok memnun gerçi yaptıgı maks. 90 km hız. yakıt tuketımı ıcın bısı desem yalan olur cunku o kısmıyla pek ılgılenmıyoruz. ama cok memnun kendisi. bu arada ruzgara karsı dırencı arttırıcagı ıcın cooook az bır yakıt artımı ve son hızda dusukluk olabılır bunu emın olun hıssetmezsınız bıle. belki 1 depoda 10 km daha az goturur =) son suratte hadi kaybetsın 5 km hız makssss. bence hiç düşünmeyin rahatsızsanız bu durumdan takdırın.
    şu an takılı hali. taktırdım yani

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:32 ----------

    camı bugün çıkarttım. benim ebatlardan dolayı memnun kalmadım. isteyen olursa bir gün kullanılmış yamaha tur camı mevcut xmaX 2014

  6. #26
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Merhaba arkadaşlar,

    190cm boy,motosiklet tvs apache,tur cami takmayi düşünüyorum,

    Uzun boylu kişilerde,dogrudan kaska gelen ruzgar sorun yaratiyor yorumlarina rastladim.


    Nedir ne değildir?

  7. #27
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar,

    190cm boy,motosiklet tvs apache,tur cami takmayi düşünüyorum,

    Uzun boylu kişilerde,dogrudan kaska gelen ruzgar sorun yaratiyor yorumlarina rastladim.


    Nedir ne değildir?
    Abi mt07 de takmıştım bi dönem, ben de 1.90ım. Bana tek artısı montum sineklenmiyor sadece kaska yapışıyodu sinekler, bir de top speed denerken altına saklanmaya çalışıyordum. Öyle yolda giderken rüzgarımı kessin vs işi olmuyor maalesef. Onun için r1200rt alıp koltuğa gömülmüş gibi oturmak lazım ☺️

  8. #28
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Çok uzun tur camından ziyade deflektör denenenbilir.
    espresso bunu beğendi.

  9. #29
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Yorumum yanlış olabilir ancak fikrim; tur camının ekstra yakıt tüketimine fazla bir etkisi olmadıgı.

    Modele göre değişir ancak dik poziyonlu bir motorda zaten tur camı kadar direnci kendi bünyemiz yapıyor; yani direnc zaten var. Tur camı sadece bizim ebatlarımızdan taşan kısım kadar bir direnc yaratır.

  10. #30
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Boldpilot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi mt07 de takmıştım bi dönem, ben de 1.90ım. Bana tek artısı montum sineklenmiyor sadece kaska yapışıyodu sinekler, bir de top speed denerken altına saklanmaya çalışıyordum. Öyle yolda giderken rüzgarımı kessin vs işi olmuyor maalesef. Onun için r1200rt alıp koltuğa gömülmüş gibi oturmak lazım ☺️
    Ruzgarin camdan sekip kaska gelmesi ve turbulans yapmasi daha sakat,kafa agrisi yapacagi kesin..deflektor işide bir yere kadar

    Eyvallah serkanim,tur camindan vazgeçtim

  11. #31

    Üyelik
    22 Şubat 2016
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    xmax 400 momo abs 2014 peugeot django 150
    Bende 185 boyundayım pcx 150 ve sonrası xmax 250 En uzun tur cami deneyimim hüsran ile bitti ,rüzgar direkt kaska çarpıyor ve inanılmaz bir gürültü yapıyordu.Yani uzun boylu sürücüler için faydadan çok zarar sağlıyor.Yakıtı ise etkilediğini düşünmüyorum top speed düşebilir, ama önemsiz bence. Boyu kısa olanlar için inanılmaz lüks, kafayı tospa gibi eğince ne bir rüzgar ne ses sanki arabadasın süper bisi ,ama uzun boylulara haram

  12. #32
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı moonspell07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende 185 boyundayım pcx 150 ve sonrası xmax 250 En uzun tur cami deneyimim hüsran ile bitti ,rüzgar direkt kaska çarpıyor ve inanılmaz bir gürültü yapıyordu.Yani uzun boylu sürücüler için faydadan çok zarar sağlıyor.Yakıtı ise etkilediğini düşünmüyorum top speed düşebilir, ama önemsiz bence. Boyu kısa olanlar için inanılmaz lüks, kafayı tospa gibi eğince ne bir rüzgar ne ses sanki arabadasın süper bisi ,ama uzun boylulara haram
    İşin tuhafi,trafikteki her 10pulsarin 9u tur camli,uzunuda biniyor kisasida..

  13. #33

    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Gp kompozitte boyuna göre 3 çeşit Xmax Camı var 59cm,65 cm ve 72 cm olarak istediğini seçebilirsiniz 10 numara

  14. #34

    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    iskenderun
    Alıntı moonspell07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende 185 boyundayım pcx 150 ve sonrası xmax 250 En uzun tur cami deneyimim hüsran ile bitti ,rüzgar direkt kaska çarpıyor ve inanılmaz bir gürültü yapıyordu.Yani uzun boylu sürücüler için faydadan çok zarar sağlıyor.Yakıtı ise etkilediğini düşünmüyorum top speed düşebilir, ama önemsiz bence. Boyu kısa olanlar için inanılmaz lüks, kafayı tospa gibi eğince ne bir rüzgar ne ses sanki arabadasın süper bisi ,ama uzun boylulara haram
    Arkadaşım ciddimisin gerçekten? Ben de pulsar kullanıyorum ve kısa boyluyum, acaba tur camı taksam mı diye düşünüp duruyordum. Eğer dediğin gibi bizde işe yarıyorsa taktırayım.

  15. #35
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Bende xmax 250 var. orjinal camı rüzgarı kesiyor ama bütün rüzgar kaska vuruyor bu yüksek hızda (120-130) rahatsız ediyor. 90-100 ile giderken fazla sıkıntı yok. uzun tur camı yerine orjinal camın üzerine takılan parçalardan edinmeyi düşünüyorum ama çok da önemsemediğim için sanırım bir türlü almadım.

  16. #36
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Bu arada söyle bir durum da var; kask yapısı ile de alakalı olabilir ama ses yapıyor.

    Gecen devrildim acaba kask mı catladı vs. diye düşünüyordum ama alakası yokmus.

    Gögüs hizamı kapatan tur camı taktırdım asagıdaki gibi; camdan sonra kaskın içinde daha fazla rüzgar sesi almaya başladım; camı cıkardım sıkıntı yok çözemedim, acaba psikolojik mi bilemedim.



  17. #37
    Metela - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer GT+ GT Plus
    Tur camının sıkıntıdan çok faydası olur, yelken gibi takarsan da sıkıntı olur ama senin vücudunun direncinden daha az direnç yaratır, bana göre asıl topcase daha büyük sıkıntı, hem daha çok ses çıkartıyor, hem de hız arttıkça daha çok sallıyor.

  18. #38
    hn33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Haziran 2015
    Motosikleti
    Yamaha xj6 diversion
    bence degil

  19. #39
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Tur camı faydalıdır,ama doğru yapılmışsa faydalıdır.Tur camını yaptıracaksanız yapana sorun kullandığı malzeme "policarbonat"değil de plexiglass ise işini tam anlamıyla bilmeyen birine denk gelmişsinizdir,koşarak uzaklaşın.
    polikarbonat malzeme bildiğiniz 19 lt lik pet şişelerin malzemesinin daha kalınıdır.
    Orijinal tur camları ile Givi vs gibi markalı tur camları polikarbonat malzemeden yapılır,polikarbonat plexiglass a göre daha pahalıdır,daha yumuşaktır,çizilmesi daha kolaydır ama parçalandığında plexiglass gibi boynunuzu kesme ihtimali çok azdır.
    Tur camından herkes aynı faydayı alamayabilir,boy,oturuş şekli,cüsse ,camın açısı önemlidir.Geriye yatma açısı yüksek bir camı uzatsanız da fazla avantaj elde edemeyebilirsiniz.
    Tur camı takmak yerine öncelikle deflektör veya tur takılmış aynı model bir motoru denemek sizin icin daha fikir verici olacaktır.
    Bazen deflektör daha uzun tur camından bile fazla etkili olabiliyor.

  20. #40

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Polikarbonat pleksiglasstan serttir, güvenlik malzemeleri (gözlük ve kask) polikarbonattan yapılır... Pleksiglass tur camları dayanıksız ve kalitesizdir. (Hem daha yumuşak olmasından hem de UV dayanımının polikarbonattan zayıf olmasından...)


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)