2014 BMW F700GS İzlenimleri ve Test Sürüşü
Reklamlar
-
Bir kaç kelime ile Bmw f700GS'i özetlemem istense Kaliteli, güven verici, rahat ve düşüncelerini yola çok güzel aktarıp baktığın noktaya anında istediğin gibi gitmeni sağlayan eğlenceli bir makine derdim.
Yollarda Bmw F700'ü gördükçe acaba Nc700'den bu motora terfi edilebilir mi diye düşünüp duruyordum, Sonra Bmw'nin sitesine girip kendime bir test sürüşü randevusu ayarladım. BMW'yi bu konuda çok taktir ediyorum, anında dönüş yaptılar ve ertesi gün öğlen için yerimi ayırdılar.
Geçen sene Yeni 1200GS test sürüşü yapmış ve bu linkten izlenimlerimi yazmıştım.
Tabi o testi tekrarlamak gerek aradan bir senede 17kg daha zayıfım şimdi :p
Öğlen heyecanlı bir şekilde Nc700'üme atlayıp Borusan İstinye'nin yolunu tuttum. Bir kaç formaliteden sonra motoru almıştım.
Neler hissedeceğim konusunda az çok fikrim vardı ancak sürdükten sonra sanırım çok şey değişti. Şimdi size okumaktan sıkılacağınız kadar bilgi aktaracağım Özellikle'de Nc kullanıcıları bu yazdıklarımı dikkatlice dinlesinler, Hem Nc700, hemde 750 yi ve başka başka motorlarıda yeteri kadar test etmiş biri olarak sonuçlar benim bile üzerinde saatlerce düşünmeme sebep olmuştu.
Bu testin bende yarattıklarını pek çok farklı açılardan değerlendireceğim.
Bir yerlerden başlayalım hadi; F700GS Kontak anahatarını takıp o minicik marş düğmesine basmamla sanki genç bir aslan kükreyiverdi. Rolantide gazı açtığımda biraz daha fazlasını bekliyor insan ama bu kadar işte zorlama diyor. Peki haydi gidelim o zaman, Öncelikle oturuş pozisyonu çok güzel hafif arkaya atıyor gidon uzun kollar yeterli açıkta kalıyor. Boyu kısa olanlar için çok iyi bir haber var çünki f700gs gerçekten çok alçak. Boyum 1.74 olmasına rağmen bacaklarım çok kıvrık bir şekilde duruyorum, uzun boylular için bu durum sıkıcı olabilir zira uzun yolda dizleri çok kırmaktan dolayı sıkıntılar oluşabilir. Sanırım yüksek seleli satılanı da var boya göre tercih edilmeli.
İşte gidiyoruz... Motor oldukça yumuşak, yola düşündüklerinizi aktarma konusunda oldukça başarılı, gazı açışlarıma tepkili, vites geçişlerinde çok stabil. 2.vitese takıp gazı açınca kükreme sesi artıyor, hele 3.viteste daha da güzelleşiyor. Torku gayet güzel 4.viteste yavaş sürdüm gazı açtığımda teklemedi. Ayrıca ani vites düşüşlerinde de yığılma yapmıyor ancak seri vites artırışlarda debriyajı bırakınca hafif bi duraksama söz konusu. Bu durum nc700'de de var ama 750'de neredeyse yok.
Aerodinamik Frenler ve dönüş Motorla bütünleşiyorsunu hatta o kadar bütünleşiyorsunuz ki bazen unutuyorsunuz tüm teknik şeyleri sadece yola güzelce odaklanabiliyorsunuz, en son aldığım eğitiminde etkisi olacak ki motoru adeta limitlerinde kullanırken son derecede kendimi güvende hissettim. Hızlı viraj girişleri ve kontrol tekniklerinde motor çok hoşuma gitti. Bu anlamda verdiği güven Nc serisinde çok daha iyi. Hatta öyle ki test sonrası kendi motoruma döndüğümde BMW'nin verdiği o güveni ve sürüş karakterisliğini aramadım değil. Bu konuya daha detaylı değineceğim. Tüm bu güzel hızlanmalar sonrasında frenlere basıp ABS'yi devreye ilk soktuğumda sağ ayağımın altına taş geldiğini düşünüm. Abs'ye girince öyle bir alttan vuruyor ki ne oluyor şimdi dedirtirtiyor. NC'de abs' geçişi çok çok daha yumuşak neredeyse hissedilmiyor.
Gidon açısı yine çok çok başarılı her yerden giriyor, bisiklet gibi kontrol edebiliyorsun, Nc de dönemediğim ve ayağımı koyduğum her yerde Bmw lafını bile etmeden dönüyoruz sahip dedi. Buda kendimi iyi hissettirdi. Enduro dediği geniş gidon açısına sahip olur, peki o halde NC hangi kategoriye gidiyor arkadaş? diye sormadan edemiyor insan.
Enduro?
Öndeki 19"lik jantlar hissedilir derecede sürüş keyfini artıyor şöyle ki, Nc'de bir çok yerden geçerken yolun tüm sarsıntısını içime çekerken BMW'de tümsek gördüğün yerde mutlu olup gazı açmak kadar keyifli bir durum yok Yolda engel çıksada eğlensek ya biraz diyerek sırıyorum. Hani asfatta giderken birden araziye kırasım geliyor gidonu, çünkü bu alet bunun için doğmuş gibi, şehir crosu gibi hissettim biran..
Uzun yol motoru?
1200GS test ettiğimde üzerine biner binmez motor bana şöyle demişti, "Açılın sınır kapıları ben geliyorum." F700'e bindiğimde ise "Uzun yola mı çıkıcaz şimdi? Sen bilirsin ama biraz bozuk yollara girsek, çiçek böcek görsek?" der gibiydi. Yani f700'le bi Türkiye turu yapmak istemedim mesela, belki çok alçak oluşundan belki dizlerim kırık gidiyorum belki gövdesi küçük geldiğinden bilemiyorum ama uzun yola Nc700x ile çıkmak bana kendimi daha iyi hissettirirdi. Bunun sebebi de belki NC'nin oturduğunuzda ön tarafın daha yüksek olması motorun genel anlamda yüksek olması stabilitesi ve sanki uzun yola benle daha iyi gidilir diye gizli bir mesaj vermesiydi bilemiyorum.
Nasıl birşey?
Biraz spor sürmeyi denedim, sanki altımda naked bir motor varmış edasında sürmeye çalıştım, bir noktaya kadar tamam güzel ama aradığım bu değil. Suzuki Gladius yada MT07 serisinin tadına ulaşması imkansız. Yani bu motor 75hp gaza da gelirim gibi bir beklenti içine girilmemesi gerekli.
İşe gidip gelsem günlük kullansam?
Evet çokta güzel olur, hele ki gidiş geliş asfalt yoldan 60+km gidip geliyorsan... Hafta sonu araziye girerim. Bu kısım f700 için daha eğlenceli gibi, gerçekten insanın kendini ofRoad demeyim ama bozuk yollara atası geliyor. Motorun sürüşü çok kolay acemi bir insan bile üzerinden zorluk çekmeyecektir. Verdiği güven ve yol tutuşu Nc'nin bence 2 katı kadar güzel.
Beğenmediğim yerler: Kornası, hız göstergesinin küçüklüğü, marş düğmesi çok küçük, abs geçişi, çok alçak oluşu,
Beğendiğim yerler: Göstergesi, elcik ısıtmaları, kokpit kontrolünün kolaylığı, kaliteli kaporta, stabil gidiş, aerodinamiği.
Bu testte merak ettiğim sorulardan biri, "Nc700x yerine BMW F700GS alınırmıydı?", 2.si ise "F700GS Benim için tek başına bir joker motor olur muydu?"
1.sorunun cevabı "Hayır" oldu. Çünkü; Elimdeki motorumu full aksesuarları ile birlikte 20bin tl'ye ( zor bir ihtimal ) satsam, üzerine Full aksesuarları bir F700gs için tam 20.000TL daha gerekiyor. Yani bu farka kesinlikle değmez. Ama Sıfır km Nc serisi yerine 2.el 30bin civarında bir BMW hoş olurdu. Yinede kullanıcının ne istediğini iyi bilmesi gerek asfaltta uzul yapacaksanız Nc'yi öneririm yine.
2.sorunun cevabı'da yine Hayır oldu. Belki bir çokları için orta segmentte en uygun yol endurosu ama benim için artık daha büyük bir motora geçme zamanım gelmiş. 30dk 'lık test sonrası motordan indiğimde daha fazlası için gözüm başka modelleri aradı. Belki 1200GS benim için Joker motor olabilirdi ama F700 değil.
Joker motordan kasıt, genel anlamda kullanım amacında size herşeyi sunabilecek bir motordur. Yani siz her gün değilde arada bir motora sırf eğlenmek için biniyorsanız hiç bir işletim maliyetini ve yakıtı düşünmeden bir tercih yapmalısınız. Ancak ben gibi, hem hergün 70-80km motor kullanıyor, sık sık şehir dışına çıkıyor sonrada günlük markete bile motorla gidiyorsanız durup düşüneceksiniz. Herşeyi hesaba katmanız gerek. Hiç bir fark ödemeden Nc yerine f700GS'i alabiliyor olsaydım Nc'den hemen vazgeçerdim. Çünkü bugün yaşadığım BMW deneyimi bana çok güzel şeyler yaşattı.
Motoru teslim edip Nc'ye geri döndüğümde ilk hissettiğim NC'nin gidonunun daha kısa ve yüksekte durmasıydı. Aynı geçtiğim yerlerden Nc ile geçtiğimde, Bmw'de yaptıklarımı malasef Nc ile yapamadım. İşin açıkçası NC hareketi o kadar kısıtlıyormuşki motor üzerinde bu kadar agresif kullanabildiğimi bilemiyormuşum. BMW'nin ivmelenmesine kesinlikle yakşalamadım bile, ancak buna rağmen NC'yi devir kesiciyede sokmadım, Virajlara aynı serilikte giremedim, motoru BmW deki kadar güvende yatıramadım, fren mesafesi olarak NC'de daha uzun durabildim. Hissedilir derecede sert geldi. BMW'nin verdiği sürüş güvenini hissedemedim. BMW'de kendini daha iyi bir sürücü olarak hissedebiliyorsun ama NC'de kesinlikle daha tecrübeli olmak şart veya yeni başlayanlar NC'nin limitlerini zorlamamalılar.
Netice itibari ile; BMW içimdeki profesyonel sürücüyü yollara kazandırmıştı ama Nc nin bundan haberi bile yoktu. İyi sürmeyi (Pistte gibi mesela) denemiyorsun bile. Denediğin de de aslında biraz biraz gidebildiğini görüyorsun ama BMW gibi düşündüğün yere değilde tehlikeli yerlere gitmeye başladığında gazı bırakıyor ve bi kenara çekip cebinden mendili çıkarıyorsun ).
Herkese istediği motoru limitsizce sürebilme şansı dilerim.
Hoşça-Dostça
Ali Altuntaş
Reklamlar
-
Paylaşım için teşekkürler güzel bir yazı olmuş , yakıt tüketimi konusunda aşağı yukarı bir bilgi paylaşmanız mümkün müdür ?
Ben,keyfim ve kahya, her gün birimiz kullanıyoruz.
-
Teşekkürler, emeğinize sağlık
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Elinize,emeğinize sağlık.
-
Bilgilendirici , güzel bir yazı olmuş. Forumu yıllardır uzaktan takip eden biri olarak teşekkür etme isteği uyandırdı bende
Elinize sağlık.
-
Güzel yazı, yaklaşık 2 sene önce ben de aynı testi yapmıştım daha ilk geldiğinde 700 gs. Dediğiniz gibi çok güven veriyor üzerine oturur otururmaz yetekleriniz gelişiyor sanki. Sele için çok alçak demişsiniz benim kullandığım mat gri rengindeydi standart sele ile 82 santim bana yüksek 1.74 boya tam olur. Aynı gün f800 gs alçatma kiti( 835 mm sele ) ile birlikte sürdük ve motorları değiştirdiğimizde neredeyse aynı olduğunu gördük sele yüksekliğinin. Uzun lafın kısası f800 den sonra f700 ü de alçak sele ile teste sunmuş olmasınlar ?
-
Pekbipicadam adlı üyeden alıntı
Paylaşım için teşekkürler güzel bir yazı olmuş , yakıt tüketimi konusunda aşağı yukarı bir bilgi paylaşmanız mümkün müdür ?
Teşekkürler herkese
Yakıt tüketimi ortaalama'da 4.3 litre gösteriyordu.
Anlık tüketimlerde ise stabil 60-70 hızlarında 2.3 litrelere kadar düşüyordu.
Benim Nc700x'te ortalama 3.0 ile 3.5 arası yaktığımı düşünürsek. Bwm ile 3.8 - 4.5 litre arası diyebiliriz.
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
-
Emeğinize sağlık... Bende tets sürüşünde kullanmıştım f700gs i güzel makina
-
Deryali adlı üyeden alıntı
Teşekkürler herkese
Yakıt tüketimi ortaalama'da 4.3 litre gösteriyordu.
Anlık tüketimlerde ise stabil 60-70 hızlarında 2.3 litrelere kadar düşüyordu.
Benim Nc700x'te ortalama 3.0 ile 3.5 arası yaktığımı düşünürsek. Bwm ile 3.8 - 4.5 litre arası diyebiliriz.
Teşekkür ederim.
Ben,keyfim ve kahya, her gün birimiz kullanıyoruz.
-
Şu makinayı benimde gidip test edesim geldi ama korkuyorum. Korkumun sebebi masrafa girmek istemiyorum GS1200 geçen sene test etmiştim, sonra hayattan soğudum
-
2move adlı üyeden alıntı
Şu makinayı benimde gidip test edesim geldi ama korkuyorum. Korkumun sebebi masrafa girmek istemiyorum
GS1200 geçen sene test etmiştim, sonra hayattan soğudum
Test için talep ettikleri ücret çokmu yüksek
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
-
hahah bana f700 gs aldırır demek istedi sanırım test ücretsiz borusan istinye
-
Sizi kıskandım 1200 gs adventure için bende mail yolladım
-
2move adlı üyeden alıntı
Şu makinayı benimde gidip test edesim geldi ama korkuyorum. Korkumun sebebi masrafa girmek istemiyorum
GS1200 geçen sene test etmiştim, sonra hayattan soğudum
Evet bende 1200gs testinden sonra kendi motorumdan soğumuş ve satmıştım.
Sonra pişman olup motorumu geri aldım :D
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)