Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

(Inazuma-Z250SL) Tek Silindir 160 Çift Silindir 150 Hız

    REKLAM ALANI
  1. #61
    Bune - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    Alıntı 94CanRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hesaplamak gerek : kuvvet/kütle=ivme . Kuvvet sabit ağırlığı arttırdık. Ne oldu? İvme azaldı. İvme=(ikinci hız-ilk hız)/(aradaki zaman farkı ) . Görüldüğü üzere ivmeyi azaltmak içinde iki hız arasında geçen süreyi arttırdık. Fakat o kadar basit değil işin içinde esasen limit var, yani kütleyi çok arttırıp kuvveti sabit tutarsanız elinizde limiti sıfıra giden bi sayı olur bu da eşitliğin diğer tarafindeki ivme nin de sıfıra gitme halidir ki son hıza varılır. Şimdi ben kuvveti sabit tuttum kütlenin önemini göstermek için ama gerçekte tabi kütle sabit kalırken kuvvet azalarak sıfıra gider.


    bu mantıktan çoooook ama çok kabaca şunu çıkardım ben yanlış mı oldu acaba?

    Ağırlık son hıza etki etmez doğru bir aracın gücü onun 150 basmasını sağlıyorsa o araç 150 yi görür ancak;

    100 kilo bir araç 200 km hıza toplamda 50 saniye de çıkıyorsa, 150 kilo bir araç 75 saniyede o hıza ulaşabilir demektir çünkü kalkışından itibaren ivmelenme de bi yavaşlık söz konusu,

    Yine benzer mantıkla eğer 100 kiloluk bir araç 200 km hıza ulaşana kadar 1000 metre yol kat ediyorsa, 150 kiloluk bir araç 200 km hıza ulaşana kadar 1500 metre yol kat etmeli demektir, o zaman burda şu sorunlar ortaya çıkıyor, ya bizim yolumuz 1300 metreyse? o zaman ağır olan araç daha 200 göremeden 180 lerde bizim testimiz bitecek demektir, bu yüzden de en fazla 180 bastığını söyleyeceğiz.

    Kafam karıştı açıkçası bi yandan ağırlığın teker yüzünden yola uyguladığı sürtünme aklıma geliyor bir yandan da ne işin var olm bu saatte sürtünme ağırlık 1300 metre filan diyorum kendi kendime En iyisi yatmak sabah iş var
    Kara35 ve mete_han bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı 94CanRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bütün bahsettiğiniz dirençler benim dediklerimde ki karşı kuvvet olarak F=m*a da ki f i düşürerek ivme yi azaltır. Hiçbir sabit hızda ivme yoktur fakat biz son hıza çıkmaktan bahsediyoruz ve bir hıza çıkmak, tırmanmak demek ivme demektir. Evet rüzgar direnci gibi katlanarak artmaz o kadar etkisi olmaz zaten hesaplamak gerek dedim devede kulak veya değil bi etkisi olur. Son hızda ivme olmaz demek yanlış bir cümle olur son hız aracın pozitif kuvvetiyle dirençlerin eşitlendiği ivme nin limitinin sıfıra gittiği ama hiç bi zaman sıfır olmadığı bi haldir. O yüzden son hız dediğimiz zaman bile gps ile ölçerseniz hep + veya - bi oynama olur hızınızda bi oynama olduğu taktirde de ivme vardır
    Son hıza çıkmak ivme demektir ama ben istersem 10 saniyede çıkarım, istersem de 1 dakikada çıkarım ama çıkarım. Ağırlığın tek etkisi bu süreye olur. Gücüm yettikten sonra yine aynı hıza çıkarım.
    mete_han ve TIGERSHARK bunu beğendiler.

  3. #63
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Son hıza çıkmak ivme demektir ama ben istersem 10 saniyede çıkarım, istersem de 1 dakikada çıkarım ama çıkarım. Ağırlığın tek etkisi bu süreye olur. Gücüm yettikten sonra yine aynı hıza çıkarım.
    ivmenin anlamını öğren kardeşim..
    öte yandanda ağırlık ivmelenmeyi etkilediği aşikar fakat son hızıda birşekilde etkiliyor bunu küçük cc düz yolda iki aynı motor kullanıcısı ve başka marka ve modellerle denediğimizdede hep zayıf olan son hızda çok azda olsa hızlı gidiyordu
    mete_han bunu beğendi.

  4. #64

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı Bune adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu mantıktan çoooook ama çok kabaca şunu çıkardım ben yanlış mı oldu acaba?

    Ağırlık son hıza etki etmez doğru bir aracın gücü onun 150 basmasını sağlıyorsa o araç 150 yi görür ancak;

    100 kilo bir araç 200 km hıza toplamda 50 saniye de çıkıyorsa, 150 kilo bir araç 75 saniyede o hıza ulaşabilir demektir çünkü kalkışından itibaren ivmelenme de bi yavaşlık söz konusu,

    Yine benzer mantıkla eğer 100 kiloluk bir araç 200 km hıza ulaşana kadar 1000 metre yol kat ediyorsa, 150 kiloluk bir araç 200 km hıza ulaşana kadar 1500 metre yol kat etmeli demektir, o zaman burda şu sorunlar ortaya çıkıyor, ya bizim yolumuz 1300 metreyse? o zaman ağır olan araç daha 200 göremeden 180 lerde bizim testimiz bitecek demektir, bu yüzden de en fazla 180 bastığını söyleyeceğiz.

    Kafam karıştı açıkçası bi yandan ağırlığın teker yüzünden yola uyguladığı sürtünme aklıma geliyor bir yandan da ne işin var olm bu saatte sürtünme ağırlık 1300 metre filan diyorum kendi kendime En iyisi yatmak sabah iş var
    Evet aynen böyle. Yolun bitmesi falan düşünülecek şeyler değil. Böyle bir test yapıyoranız bitmeyecek yol bulacaksınız.

    Bakın biraz daha detaylı yazayım. Rüzgara karşı harcanan güç hızın küpü alınarak hesaplanır. Sizin hızınızı 2 kat arttırmanız için gücünüzü kabaca 8 kat arttırmanız gerekir. Bir de ortalama bir motosiklet için rüzgar direnç katsayısı 1.8 olarak verilmiş. Hani şu arabalarda 0.25 falan olan değer var ya o işte. Tekerlek direci için harcanan güç ise hızla direk çarpılır (öyle karesi, küpü falan alınmaz). Üstelik toprak şartları için bile bu değer 0.05 civarındadır. Yani ağırlık etkisi çok düşüktür.

    Size bununla ilgili en güzek örnek olarak Hyosung GT250R ile GT650R'yi verebilirim. GTR250 29 BG gücünde bir motordur ve son hızı 170 km'saat kadardır. GTR650 ise 79 BG'dir ve son hızı da 230 km'saattir (değerler yaklaşıktır ve kullanıcı yorumlarından alınmıştır).

    Şimdi güçleri oranlarsak 79/29=2.72 yapar. Bunun küp kökünü alalım : 1,39 yapıyor.

    Yani GT650R, GT250R'dan 1.39 kat hızlı gitmeli (teorik olarak). Deneyelim : 170*1,39 = 237 km/saat yapıyor. Ama işte ağırlık farkı ve motorlarının farklı olmasından kaynaklı bazı sebeplerden GTR650 230 km/saat'te kalıyor.

    Yanlış anlaşılmasın, ben ağırlığın etkisi yoktur demiyorum. Inazuma ve SL gibi birbirine yakın güçlerdeki iki motorda mutlaka etkisi vardır ama asıl etkiyi naked motorun rüzgar direnci ile SS yapıdaki motorun rüzgar direci arasındaki fark belirler. Yoksa 5 - 10 BG'lik modifiye mopedle millet üzerine yatarak nasıl saate 160 km hız yapıyor sanıyorsunuz ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:25 ----------

    Alıntı motorcu48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ivmenin anlamını öğren kardeşim..
    öte yandanda ağırlık ivmelenmeyi etkilediği aşikar fakat son hızıda birşekilde etkiliyor bunu küçük cc düz yolda iki aynı motor kullanıcısı ve başka marka ve modellerle denediğimizdede hep zayıf olan son hızda çok azda olsa hızlı gidiyordu
    İvmenin anlamını öğrenmek mi ? Burada anlattığım bir dolu teknik detay sonrasında bile, hala benim ivmenin anlamını bilmiyor olabileceğime inanıyor musun ?

    Dediğin gibi bu fark çok azdır. Ben de onu demek istiyorum ama burada insanlar hala nedense ağırlığın en önemli fark olduğuna inanıyorlar.
    mete_han bunu beğendi.

  5. #65
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    valla kardeşim önce yazdıklarını okumadım kusura bakma iyi sabahlar bu arada
    mete_han bunu beğendi.

  6. #66
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Alıntı kadango adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yahu şu forumda sövmeden yazı okuyamıyorum, sövmekten artık yazasım gelmiyor. mete_han beyin beğenme bildirimiyle yazıyı gördüm ve okuyunca böyle yorumları beynimden aşağı kaynar sular dökülüyor. Yani neye göre böyle şeyler yazıyorsunuz, hadi yazıyorsunuz nasıl bir kafa yaşıyorsunuz bunu yazarken çözemiyorum. Niye ukalalık ediyorsun? İlla ezelim mi yani insanın damarına basıyorsunuz? İlla biz de mi yapalım ukalalık, hadi yapalım benim senelerce düşünmekten kafayı yediğim formülü bana mı öğretiyorsun? Boşuna mı dirsek çürüttük de okuduk biz yani yukarıda yazdığın şeyden ben senin akademik profilin hakkında fikir edinebiliyorum. Neyse daha fazla bu gereksiz tartışma üzerinde durup hem seni hem kendimi üzmek istemiyorum.

    Yazdığın şey niye yanlış onu anlatayım bana hak vereceksin. Hız formülü diyorsun, o kerteriz aldığın hız formülü son hızı ne bu aracın sorusuna aradığın cevapta kullanılmaz. O formül bir hareketlinin belli bir zamanda aldığı yolun ifadesidir, hatta km/h nedir? Bu alet saatte misalen 90km/h ile gidiyorsa bir saatte(O "h" "hour" yani saati ifade eder)90km yol alacak demektir. Bu aletin son hızı nedir dendiği zaman bu formül değil zibilyon tane formül kullanılır onu da açıklayacağım kabaca. Hem geç bunları, sen aynı kas kütlesine yani güce sahip 100kg insanla 70kg insanın son koşu hızının aynı olacağını mı düşünüyorsun? Nasıl böyle bir şeyi düşünebiliyorsun.

    Son hızın açık ve ne bir formülü yoktur, birçok parametre girer işin içine. Gücü aynı iki aracı değerlendirdiğimizde; aerodinami, ağırlık, sürtünme kuvveti ki bu dallanıp budaklandırılır, gibi birçok parametre dahildir. Son hızı basit bir formülle açıklamak gerekirse bunun yolu eylemsizlik kuvvetinden geçer. Eylemsizlik kuvveti duran veya hareket halinde olan bir cismin bu durumunu sürdürme isteğidir. F=m.a olarak bir formül kullanırız, yani cismi hızlandırmak veya son hızına ulaştırmak gibi bir işlem için gereken kuvveti ifade eder. Görüdüğün üzere "m" yani kütle ana etkenlerden biridir. Bu formülün içinden hızla, güç ile ilgili bir sürü formüle ulaşabilirsin bu formül otobandır, bir sürü tali yolu vardır senin kafanda cevabını aradığın sorunu da cevaplayacak tali yolu da vardır.
    Çakma fizik profesoru, egitimden bir haber hocalarin ders verdigi guya universite denen yerden mezunsun, turkiyede universitemi var? Hepimiz tatli su mezunlariyiz. Ne ben muhendisim ne sen fizikcisin, elimize birer kagit tutusturmuslar okadar. F net= m.a formuluyle son hiz hesaplanmaz, lisede kullanilan formul o , newtonun eksik formulu. Hiz kutleden bagimsizdir, gorecelidir. Hiz arttikca kutle azalir.arabalar dusuk beygir agirlik oranina ragmen ve yuksek hava surtunmelerine ragmen nasil bu kadar son hiz vurabiliyorlar bir arastir istersen.
    Lise kitaplarinda yazan bilgilerle artislik yapma, komik olma
    mete_han bunu beğendi.

  7. #67
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    vay arkadaş, hala ağırlık hıza etki etmez diyenler var. o kadar açıkladık. mantığına yandıklarım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:33 ----------

    Alıntı Kara35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çakma fizik profesoru, egitimden bir haber hocalarin ders verdigi guya universite denen yerden mezunsun, turkiyede universitemi var? Hepimiz tatli su mezunlariyiz. Ne ben muhendisim ne sen fizikcisin, elimize birer kagit tutusturmuslar okadar. F net= m.a formuluyle son hiz hesaplanmaz, lisede kullanilan formul o , newtonun eksik formulu. Hiz kutleden bagimsizdir, gorecelidir. Hiz arttikca kutle azalir.arabalar dusuk beygir agirlik oranina ragmen ve yuksek hava surtunmelerine ragmen nasil bu kadar son hiz vurabiliyorlar bir arastir istersen.
    Lise kitaplarinda yazan bilgilerle artislik yapma, komik olma
    acıdım la.

    bak kardeşim. dediğin gibi olsun. ağırlık hıza etki etmez. tatlı su öğrencisi olmayan arkadaşım. fizik sürtünmesiz ortam için bunu söyler.
    ok. arabanın motor gücünü yer çekim gücü olarak say. aynı güçte (yer çekimi) aynı ağırlıkta mendil ve bir kürdan al. ikisini aynı anda omuz yüksekliğinden yere bırak. ağırlıkları aynı olduğu için aynı anda yere düşmeleri lazım. çünkü güçleri aynı. şimdi kürdan daha önce düştüğü için başını iki elinin arasına al, amele pozisyonunda çömel ve bir süre düşün
    mete_han bunu beğendi.
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  8. #68
    A.Volkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2014
    Motosikleti
    2016 HONDA CBF 150
    solmyr abi severek izliyoruz
    mete_han bunu beğendi.
    Euzü billahi mine'ş-Şeytani'r-racîm Bismillahirrahmanirrahim

  9. #69

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vay arkadaş, hala ağırlık hıza etki etmez diyenler var. o kadar açıkladık. mantığına yandıklarım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:33 ----------



    acıdım la.

    bak kardeşim. dediğin gibi olsun. ağırlık hıza etki etmez. tatlı su öğrencisi olmayan arkadaşım. fizik sürtünmesiz ortam için bunu söyler.
    ok. arabanın motor gücünü yer çekim gücü olarak say. aynı güçte (yer çekimi) aynı ağırlıkta mendil ve bir kürdan al. ikisini aynı anda omuz yüksekliğinden yere bırak. ağırlıkları aynı olduğu için aynı anda yere düşmeleri lazım. çünkü güçleri aynı. şimdi kürdan daha önce düştüğü için başını iki elinin arasına al, amele pozisyonunda çömel ve bir süre düşün
    İş karışmış. O örnekte motor gücü (ağırlık) rüzgar direnci aynı yöndeler. Oysa motosiklette senin de bildiğin gibi ağırlık yönü aşağıya doğru, rüzgar direnci ise hareket yönündedir. Aşağıya olan ağırlığı, tekerlek sürtünmesi ile çarpınca hareket yönündeki kuvveti buluyoruz. İşte o tekerlek sürtünmesinin (yuvarlanma direnci) katsayısı toprak yol için bile 0,05 mertebesindedir. Ve bu değer hızdan bağımsız olarak sabittir. Motosikletin ağırlığı hiç olmasaydı ne kadar hızlanabilirdi ? Ben söyleyeyim, belki 5, bilemedim en fazla 10 km daha hızlı giderdi, ama o kadar...
    mete_han bunu beğendi.

  10. #70
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İş karışmış. O örnekte motor gücü (ağırlık) rüzgar direnci aynı yöndeler. Oysa motosiklette senin de bildiğin gibi ağırlık yönü aşağıya doğru, rüzgar direnci ise hareket yönündedir. Aşağıya olan ağırlığı, tekerlek sürtünmesi ile çarpınca hareket yönündeki kuvveti buluyoruz. İşte o tekerlek sürtünmesinin (yuvarlanma direnci) katsayısı toprak yol için bile 0,05 mertebesindedir. Ve bu değer hızdan bağımsız olarak sabittir. Motosikletin ağırlığı hiç olmasaydı ne kadar hızlanabilirdi ? Ben söyleyeyim, belki 5, bilemedim en fazla 10 km daha hızlı giderdi, ama o kadar...
    örneğim motosiklet ile ilgili değil. sürtünme varsa kütlenin önemi hakkında örnek. rüzgar direnci de yer sürtünmesi de hesaplanırken zıt kuvvetler olarak hesaplanır.
    mete_han bunu beğendi.
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  11. #71
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Uzay bilimcisi , 2 tane tamamen homojen olan aractan bahsediyorum ben, kurdanla pecete ornegine haykirdim tekerlek capindan tutunda hava surtunmesine kadar motor gucu, tum sartlar vs hersey ama hersey homojen olan 2 aractan bahsediyoruz. Son hizlar aynidir, basit bir denklemdir bu kanitlanmistir, hala neyin pesindesin? Sen sakin uzaya falan arac gondermeye kalkma bu inatla ucurursun astronotlari
    Tatlisu muhendisi derken hepimiz icin dedim hakaret degil gercek malesef. Bu egitim sistemiyle yetisirken daha turkiyede birtane adam gibi universite yokken, tubitakin bile durumu icler acisiyken hala boyle sig seyleri tartisiyo oluruz iste. Bizden varya cacik olmaz, hayatta muafak olamayiz, kagittan ucak bile yapamayiz, yuzyil gecsede bu degismez, bu egitim sistemi ve bu rezalet universitelerle olmaz bu is.

    Bak uzay muhendisisin, daha hiz formulunu bilmiyon konuyu carpitiyon. Ha sen kimsin dersen bende birbok degilim diplomali bir essegim
    mete_han bunu beğendi.

  12. #72
    celikat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul / Yeldeğirmeni
    Motosikleti
    Hayabusa
    Alıntı Kara35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çakma fizik profesoru, egitimden bir haber hocalarin ders verdigi guya universite denen yerden mezunsun, turkiyede universitemi var? Hepimiz tatli su mezunlariyiz. Ne ben muhendisim ne sen fizikcisin, elimize birer kagit tutusturmuslar okadar. F net= m.a formuluyle son hiz hesaplanmaz, lisede kullanilan formul o , newtonun eksik formulu. Hiz kutleden bagimsizdir, gorecelidir. Hiz arttikca kutle azalir.arabalar dusuk beygir agirlik oranina ragmen ve yuksek hava surtunmelerine ragmen nasil bu kadar son hiz vurabiliyorlar bir arastir istersen.
    Lise kitaplarinda yazan bilgilerle artislik yapma, komik olma
    benim bildiğim hız arttıkça kütle de artmıyor mu? ben mühendis filan değilim, izafiyet teorisini okumuş birisiyim sadece. şu kalmış aklımda, bir cisim ışık hızına çıkarsa kütlesi sonsuz olur. belki de yanlış hatırlıyor olabilirim.
    mete_han bunu beğendi.

  13. #73

    Üyelik
    26 Eylül 2014
    Şehir
    Konya
    zaten naked motosikletler hız için tasarlanmamışlar.farkındaysanız bir yarış motoru yapılırken aynı bloğu grenajsız şekilde bir de nakedi yapılıyor moda gibi bir şey oldu.ayrıca aynı blok kullansalarda nakeddeki motorun gücünü biraz kısıyorlar.
    mete_han bunu beğendi.

  14. #74
    overrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2008
    Şehir
    istanbul/beylikdüzü
    Motosikleti
    Honda wave 110i
    Tekerlere aktarılan kuvvet eşit, aynı yol üzerinde aynı hava sıcaklığında ve eşit lastik basınçlarıyla yapılacak olan testte aynı motorun aluminyum şasi versiyonu, çelik şasi versiyonuna göre belli bir hıza ulaşmak için daha az yol kat etmelidir çünkü hafif olan daha çabuk hızlanır. Buna rağmen son hızda kayda değer bir değişim olmaz. Aluminyum şasi 142'ye çıkıyosa çelik şasi de bi 140'a ulaşır. 30kg fazlalığın da etkisi olsa olsa ancak bu kadar olacaktır.
    Bu tartışma aynı motor aynı yolda artçılı ve artçısız olarak denenerek son hızdaki fark ölçülüp sonlandırılabilir fakat artçılı durumda lastiğin iç basıncı, artçısız duruma göre ayarlanmalıdır. Artçının da ekstra hava direnci oluşturmayacak şekilde ufak tefek olması gerekir.
    mete_han bunu beğendi.

  15. #75
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    Bir deney vardı. rüzgar sürtünmesini önemi için. insanın bisikletle cıkabildiği sürat 230 km mi neydi. Önünde giden tırın kasasının bisikletli kişiye gelen rüzgarın tamamını kesicek şekilde modifiye edilmesi ile pro bisikletçi bu sürati görüyordu.

    Dünyanın en iyi hız bisikletçisi sadece 5 saniye boyunca patlacı kuvveti ile 5 beygir verebiliyor. Bu deneyde ise uyguladığı güç uzun sureli olduğu için 2-3 hp civarı.

    Yani 3 beygirle de 230 km mümkün. burda lastik sürtünmesi agırlık hiç değiştirilmedi. 70 den 230'a çıktı sürat korkunç aga...
    mete_han bunu beğendi.

  16. #76
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Overraider , artcili suruslerde agirliktan cok,hava surtunmesinin rolu buyuk oluyor. Ozellikle yuksek suratlere cikildikca, direnc cok daha bariz bir sekilde bellu ediyor kendini. Sayin celikat; bahsettigimiz agirlik hiz iliskisi, kutle farklidir, kutle degismez, uzayada gitseniz marsada gitseniz , kutleniz sabit kalacaktir. Bulunulan ortamda maruz kalinan kutle cekimi mevcut agirliginizi degistirir. Ancak kutleniz sabittir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:55 ----------

    Yani kisadan hisse hizli gitmek istiyorsak, agirliktan ve motor gucunden once aerodinamimizi degistirmemiz lazim.
    overrider ve mete_han bunu beğendiler.

  17. #77
    overrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2008
    Şehir
    istanbul/beylikdüzü
    Motosikleti
    Honda wave 110i
    Evet ben de ekstra hava direnci oluşturmayacak şekilde bi artçıdan bahsettim zaten. Dev cüsseli birinin arkasına ufak tefek biri mesela.

    Fd = Cd(pv^2/2)A formülünde A'yı (rüzgara karşı duran kesit alanını) artırmayacak bir artçı ve yerleşim olmalı.
    mete_han bunu beğendi.

  18. #78
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    gene karıştırdı ortalığı bizim ayucan

    tüm sürtünmelerin ihmal edildiği bir ortamda 250 lik bir motor(veya daha büyüğü) ne kadar sürate çıkabilir? sınırsız mıdır?
    hayır değildir.
    bunun sebebi içten yanmalı motorun tüm sürtünmeler ihmal edilse dahi belli(yapıya göre değişken) bir devir sayısının ötesine geçememesidir
    kısa krank ile(gitme gelme zamanının kısalması) daha çok devir elde edilebilir, ancak sıkıştırma oranı düşeceğinden tork azalacak ve ataleti yenemeyecektir. bunun ideal bir karışımı var. ancak sonuç itibarıyla sınırlı
    sürtünmeler ve atalet direnci de işin içine girdiğinde de bugünkü sonuçlara ulaşıyoruz

    bir capon atasözü şöyle der "Kaeru no kawa kaeru no suzi" yani: "ayuyu ne kawa çeker ne suzi; yimez"
    ogzcngdk ve mete_han bunu beğendiler.

  19. #79
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    burda çatışma çıkmış
    mete_han bunu beğendi.

  20. #80
    Bune - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    O bu değilde bu başlığı açan adam ne yüce bir adammış kardeşim bütün forumu birbirine düşürdü
    mete_han ve zulu bunu beğendiler.


4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)