(Inazuma-Z250SL) Tek Silindir 160 Çift Silindir 150 Hız
Reklamlar
-
Şu silindir kafasını bi unutun önce, çok silindirli daha iyi olacak diye kim diyor size?
Silindir hacmi denilen şeyin tam olarak ne olduğunu bilmiyor çoğu kişi, ondan dolayı yanılgıya düşüyor. Silindir hacmi makinedeki toplam yanma odası hacmini ifade ediyor, 500cc çift silindirli motosiklet 250-250 iki yanma odasından oluşur. 500cc tek silindirli motosiklet 500cc tek yanma odasından oluşur.
Inazuma komik ve ciddi biçimde ağır bir motosiklet, ağırlık son hıza etki eden en büyük sebeplerden biri. E senin de maşallahın var, bu sebeple ara hızlanmalar dahil son hızda Inazuma 1-0 yenik başlıyor. Tüketim de artıyor haliyle... Tamam rahat, titreşimsiz ve kaliteli bir motosiklet olabilir fakat zaten yeterince rahatsız olan bu iki teker sevdasında benim için önce kalbinde yatan makine sonra süspansiyon sistemi-şasi gibi yol özelliklerine direkt etki eden yapısı gelir. Dökülmedikten sonra yeterince kalitelidir, aşırı titreşim olmadıktan sonra yeterince rahattır vs. vs. Kawasaki, Honda dökülen veya aşırı titreşen motosiklet mi yapacak hayır, benim için Inazuma'nın hiç bir tercih edilebilir yönü yok yani. Bunu millet şehir içinde binsin, ara ara kısa mesafe uzun yola kaçsın diye yapmışlar güya ne yürüyor ne az yakıyor neyin kafasını yaşıyorsunuz diye sorarlar adama... Üretiliş mantığıyla tamamen ters bir yapısı var.
Reklamlar
-
94CanRR adlı üyeden alıntı
aynı hacimde silindir sayısı düştükçe piston büyüyecek bu da daha fazla moment oluşturacak bu da tork demek zaten. Nm dediğimiz Newton * metre( moment alınan noktaya mesafe ) artacak
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:57 ----------
aynı kiloda iki insanın bi tarafı diğerine göre daha uzun tahterevalliye oturduğunu düşünün; aynı kilo olmalarına rağmen uzun koldaki kişi ağır gelecektir aynı mantık
İyi de öbüründe de iki piston var. Tek silindirdeki fark bütün torkun tek patlamada gelmesi oluyor. Yoksa kağıt üzerinde aynı hacimdeki motorların torkları arasındaki fark çok azdır. O da yanma veriminden kaynaklanan fark oluyor. Tahminen tek silindirlilerin daha düşük devir çevirmelerinden dolayı yanma için daha uzun zaman kalmasına bağlı olrak ortaya çıkan bir durum. Birkaç örnek vereyim :
Suzuki Inazuma 250 (2 silindir, 24 BG): 22 Nm
Honda CBR 250R (tek silindir, 27,5 BG): 23 Nm
Honda CBR 250RR (4 silindir, 45 BG): 21.5 Nm
SYM GTS 250i EVO (tek silindir, 23 BG): 22.7 Nm
Kawasaki SL 250 (tek silindir, 28 BG): 22.6 Nm
Kawasaki Ninja 300 (2 silindir, 39 BG): 27 Nm
KTM Duke 390 (tek silindir, 44 BG): 35 Nm
KTM Duke 200 (tek silindir, 25 BG): 19 Nm
-
Sayin kadango.
Agirligin son hiza etki etmedigini defalarca soyledim. Halen yanlis bilgiler verip bilmeyenleri yaniltiyorsunuz. Fizik boyle soyluyor ben degil, hiz formulene bakin.
Agirlik sadece hizlanma zamaninda farkeder, daha cabuk hizlanirsin.
Birisi 2 kg birisi 500 kilo tamamen homojen 2 arac ayni son hizi vururlar. Lutfen arastirinda oyle yazin bisiler.
-
Allah razı olsun zahmet edip konuyu açıkladınız tek tek okudum ama cevaplayamadım...
Inazumadan memnuniyetsizliğime rağmen tekrar almaya çok yakınım..Gp500İst arkadaşımın bahsettiği gibi Inazumadan birşeyler eksik...
Inazuma tek silindir olsaydı bu ağırlığı muhtemelen taşıyamazdı galiba..
ben ağır motor severim ama (normalde usta motorcular güçlü ve hafif motorlar daha iyidir der..bende yola hakimiyet babında ağır makinayı severim demek istedim..ama bu 30 kiloluk fark belkide o son güce etki ediyor...yani 150 kilo olsaydı ınazumanın tadından yenmezdi...
-
Metehan abi tamam cok rahat motor ancak çok yakıyor az kaçıyor:-) abi bir pulsar200ns denemelisin gidiş konusunda ama konfor icin birşey diyemem
-
gky adlı üyeden alıntı
Metehan abi tamam cok rahat motor ancak çok yakıyor az kaçıyor:-) abi bir pulsar200ns denemelisin gidiş konusunda ama konfor icin birşey diyemem
ganga valla Piyanist İrfanın Pulsarıyla çok dolandım Karamürsel Yalova arası motor bana güven vermedi..biliyosun artık kıdemli geyşa olduk anlıyoz malın iyisinden... bi dengesiz süratlendi bir dengesiz durdu falan birazda titreşim vardı ordan huylandırdı...al bunu İrfan dedim ...vites geçişleri ergonomisi falan pek ısınamadım...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
Kara35 adlı üyeden alıntı
Sayin kadango.
Agirligin son hiza etki etmedigini defalarca soyledim. Halen yanlis bilgiler verip bilmeyenleri yaniltiyorsunuz. Fizik boyle soyluyor ben degil, hiz formulene bakin.
Agirlik sadece hizlanma zamaninda farkeder, daha cabuk hizlanirsin.
Birisi 2 kg birisi 500 kilo tamamen homojen 2 arac ayni son hizi vururlar. Lutfen arastirinda oyle yazin bisiler.
Yahu şu forumda sövmeden yazı okuyamıyorum, sövmekten artık yazasım gelmiyor. mete_han beyin beğenme bildirimiyle yazıyı gördüm ve okuyunca böyle yorumları beynimden aşağı kaynar sular dökülüyor. Yani neye göre böyle şeyler yazıyorsunuz, hadi yazıyorsunuz nasıl bir kafa yaşıyorsunuz bunu yazarken çözemiyorum. Niye ukalalık ediyorsun? İlla ezelim mi yani insanın damarına basıyorsunuz? İlla biz de mi yapalım ukalalık, hadi yapalım benim senelerce düşünmekten kafayı yediğim formülü bana mı öğretiyorsun? Boşuna mı dirsek çürüttük de okuduk biz yani yukarıda yazdığın şeyden ben senin akademik profilin hakkında fikir edinebiliyorum. Neyse daha fazla bu gereksiz tartışma üzerinde durup hem seni hem kendimi üzmek istemiyorum.
Yazdığın şey niye yanlış onu anlatayım bana hak vereceksin. Hız formülü diyorsun, o kerteriz aldığın hız formülü son hızı ne bu aracın sorusuna aradığın cevapta kullanılmaz. O formül bir hareketlinin belli bir zamanda aldığı yolun ifadesidir, hatta km/h nedir? Bu alet saatte misalen 90km/h ile gidiyorsa bir saatte(O "h" "hour" yani saati ifade eder)90km yol alacak demektir. Bu aletin son hızı nedir dendiği zaman bu formül değil zibilyon tane formül kullanılır onu da açıklayacağım kabaca. Hem geç bunları, sen aynı kas kütlesine yani güce sahip 100kg insanla 70kg insanın son koşu hızının aynı olacağını mı düşünüyorsun? Nasıl böyle bir şeyi düşünebiliyorsun.
Son hızın açık ve ne bir formülü yoktur, birçok parametre girer işin içine. Gücü aynı iki aracı değerlendirdiğimizde; aerodinami, ağırlık, sürtünme kuvveti ki bu dallanıp budaklandırılır, gibi birçok parametre dahildir. Son hızı basit bir formülle açıklamak gerekirse bunun yolu eylemsizlik kuvvetinden geçer. Eylemsizlik kuvveti duran veya hareket halinde olan bir cismin bu durumunu sürdürme isteğidir. F=m.a olarak bir formül kullanırız, yani cismi hızlandırmak veya son hızına ulaştırmak gibi bir işlem için gereken kuvveti ifade eder. Görüdüğün üzere "m" yani kütle ana etkenlerden biridir. Bu formülün içinden hızla, güç ile ilgili bir sürü formüle ulaşabilirsin bu formül otobandır, bir sürü tali yolu vardır senin kafanda cevabını aradığın sorunu da cevaplayacak tali yolu da vardır.
-
konuya hakim olmadığım için taraf olamıyorum ama bir hakem gelirse haklılık durumları netleşir ortak payda da buluşulur bir kişi ben yanılmışım pardon der..... bende kime inanacağımı kimin bilimsel doğruyu yazdığını anlayamadım...
müsaadeniz olursa Yıldız Teknik Üniversitesinden konuya hakim akademisyen bir motorcu arkadaşı konuya çağıracağım o doğrusunu bilir...Deniz Kuvvetlerinin bazı projelerinde yer aldı Amarigada yardırdı falan referansları guvvatlı...
-
hesaplamak gerek : kuvvet/kütle=ivme . Kuvvet sabit ağırlığı arttırdık. Ne oldu? İvme azaldı. İvme=(ikinci hız-ilk hız)/(aradaki zaman farkı ) . Görüldüğü üzere ivmeyi azaltmak içinde iki hız arasında geçen süreyi arttırdık. Fakat o kadar basit değil işin içinde esasen limit var, yani kütleyi çok arttırıp kuvveti sabit tutarsanız elinizde limiti sıfıra giden bi sayı olur bu da eşitliğin diğer tarafindeki ivme nin de sıfıra gitme halidir ki son hıza varılır. Şimdi ben kuvveti sabit tuttum kütlenin önemini göstermek için ama gerçekte tabi kütle sabit kalırken kuvvet azalarak sıfıra gider.
-
Benim de merak ettiğim, arka dişli neden 47T ?
Halbuki araştırdım 39T dişlide var Avrupada. Bu olsaydı 180 km
hıza ulaşabilecek gibi duruyor. Epeyce düşündükten sonra sebebini
buldum. Derler ya mühendisten daha iyimi bilecen. Haşa. Sebebi şu:
250 cc motor 180 Km yaparsa 600 cc'yi kime satacaklar?
-
Faruk Abi gaz kesici olmasın bu namıssız ınazumada...sanki gidecek gibi devamında...
-
Yazdıklarınızın son hızla falan alakası yok. Şimdi buraya formül yazıp milletin kafasını bulandırmak istemiyorum. Şu kadarını diyeyim, son hızda ivme yoktur, ivmeyi unutun. İşin nereye gittiğini bakın. İş rüzgara karşı yapılan iş ve de tekerlek yuvarlanma direncine karşı yapılan iştir. Tekerlek yuvarlanma direnci de yuvarlanma direnç katsayısı ile ağırlığın çarpımına eşittir. Yuvarlanma direnç katsayısı da 0,03 falandır. Bu arada motosiklet için verilmiş rüzgar direnç katsayısı da 1.8. Bunlar şu anlama geliyor, ağırlığın son hıza etkisi devede kulaktır. Aşağıdaki linke bir bakın :
http://www.google.com.tr/url?q=http://hilmi.trakya.edu.tr/ders_notlari/mtm/mtm.pdf&sa=U&ei=Dj5yVOCMH-bRygPo3oKgDQ&ved=0CAsQFjAA&sig2=gB5yWF779tfI7gG1pq qT3Q&usg=AFQjCNHTXdnJfkUazdtSn0kosvN2UM5Vpw
Yazdıklarımı kafamdan sallamıyorum, bunları derslerde görmenin yanında zamanında çok kafa patlatıp irdelemişliğim vardır. Her türlü senaryoya da cevap verebilirim.
-
Bütün bahsettiğiniz dirençler benim dediklerimde ki karşı kuvvet olarak F=m*a da ki f i düşürerek ivme yi azaltır. Hiçbir sabit hızda ivme yoktur fakat biz son hıza çıkmaktan bahsediyoruz ve bir hıza çıkmak, tırmanmak demek ivme demektir. Evet rüzgar direnci gibi katlanarak artmaz o kadar etkisi olmaz zaten hesaplamak gerek dedim devede kulak veya değil bi etkisi olur. Son hızda ivme olmaz demek yanlış bir cümle olur son hız aracın pozitif kuvvetiyle dirençlerin eşitlendiği ivme nin limitinin sıfıra gittiği ama hiç bi zaman sıfır olmadığı bi haldir. O yüzden son hız dediğimiz zaman bile gps ile ölçerseniz hep + veya - bi oynama olur hızınızda bi oynama olduğu taktirde de ivme vardır
-
Bu yaşdan sonra Inazuma ile ne işin var 600 cc yi kakala gitsin
-
Aradaki hız farkı birazda rüzgar direnciyle alakalı sanırım inazuma da tasarım ve oturuş pozisyonu nedeniyle daha fazla rüzgara maruz kalırız buda motorun son hızını etkileyecektir. Aynı şey sürücü ağırlığı içinde geçerli daha doğrusu sürücü hacmi olabilir mesela Metehan abi kocaman adam daha fazla rüzgar tutar motor üstünde yatmak istese zamanında yenen baklavalar köfteler bırakmazki yatsın. Bide 60 kilo adamı koyun üstünde daha hızlı gider hacim az daha az rüzgar yer daha iyi yatar motorun üstüne doğal olarak daha hızlı gider. Yani metehan abi veriyon şöyle bi 30 kilocuk daha hızlı giden daha az yakan motosikletin oluyor. Bizde burda ince hesaplarla uğraşmıyoz
-
ancak ve ancak sabit bir hızda seyretmek söz konusu olduğunda ivmeyi kafadan silebilirsiniz yoksa hedefiniz bi hıza ulaşmaksa ancak ivme size bu sözün cevabını verir o ne zaman sıfıra yaklaşırsa o zaman hızlanmanız kesilir ve son hıza ulaşmış olursunuz.
-
Kara35 adlı üyeden alıntı
Sayin kadango.
Agirligin son hiza etki etmedigini defalarca soyledim. Halen yanlis bilgiler verip bilmeyenleri yaniltiyorsunuz. Fizik boyle soyluyor ben degil, hiz formulene bakin.
Agirlik sadece hizlanma zamaninda farkeder, daha cabuk hizlanirsin.
Birisi 2 kg birisi 500 kilo tamamen homojen 2 arac ayni son hizi vururlar. Lutfen arastirinda oyle yazin bisiler.
liseli detected size lisede hep sürtünme ihmal edilecektir diye not düşürdüler tabi
açılın uzay bilimcisi geldi.
kırmızı yazılar gereksiz bilgiler içerir.
motorun hızlanma süresini, son hızını belirleyen tek etmen vardır. o da sürtünme. ama sürtünmeye etki eden çok etmen vardır (lastiğin yapısı, asvaltın-toprağın bileşimi,hacime karşılık rüzgar direnci..... sadece rüzgar dicencini hesaplamak için bile teorik mekanik bilmek gerekir. bululan yerin rakımı, havanın bileşimi yoğunluğu vs. dünya iyidir hoştur ama mesela venüsteki marstaki ivme ve sütünmeyi hesaplarken hava direnci her zaman baştan hesaplanır.)
en basitinden şöyle anlatayım. motor gaz verince onu geriye çeken sürtünme kuvvetini F(s)=k.N şeklinde hesaplayabilirsin. (gerçek k'yi hesaplamak dünyada bildiğimiz ortamlardaki k'yi hesaplamak bile 1 gün sürer. r'nin tek hesaplandığı yer lastiklerin değdiği nokta değil. hava direnci ve ağırlığın binmesiyle teker göbeklerinde artan direnç, ısıya dönen güçteki artış, .... )
N=tepki kuvveti (Newton amcanın biriminde)
k=sürtünme birimi
F(s)=sürtünme kuvvetinin ta kendisi.
demekki neymiş? n artarsa Fs artar. Fs, motosikleti geriye doğru asılan kuvvet. yani motorun 20 beygir ise, Fs kuvveti 5 beygir ise motorun 15 beygir ile gider. bir beygir ile gidiyorsa hızlanır. Fs 20 beygir olduğunda hızlanman durur. ahanda son hıza ulaştın. Fs 20 beygiri geçtiğinde (mesela yokuşta, rüzgar çıktığında yada giderken motorun üstüne biri toyota hilux kasasından atladıysa) o zaman motor yavaşlamaya başlar. Fs değişmezse motoru durdurur ve geriye doğru götürmeye başlar. (bu dış etkilere bağlı Fs kaynaklarında olur. yokuş ve rüzgar gibi.)
yani N, yüzeye olan tepkidir. bu sadece motor ise motorun kütlesidir. motor ve mete_han ise: "inazuma+mete_han X 9,92m/s^2 X r" olur.
en basiti: yüzeye ne kadar kuvvetle bastırılırsanız, yer ile olan sürtünme kuvvetiniz o kadar artar.
buradaki anahtar nokta, "sürtünme" motoru geriye doğru çeken kuvvettir.
-
beyler bu kadar detaya girmeyin metoş anlamaz adam ilkokul mezunu onuda 6 senede bitirmiş siz sadece kabaca şu şu şu sebebten hızlı gider deyin oda gidip z moto ya sipariş versin...
alacağı da muamma işte burda milleti birbirine düşürüyor başka birşey yok
-
-
yahu arkadaşlar, son sürat çok önemli. boyuna son sürat gitmek için son sürat hesaplamıyoruz. son sürat motorun somut gücünü gösterir. sollama esnasında gaza basınca ne yapabileceğini gösterir. yokuşta tahmini bir performans verir. benim motorun son sürati 110 falan. mesela bu sollamalarda sıkıntı yaratır demek. yarışıcam diye bu süratleri konuşmuyoruz. ben 110 basmayalı uzun zaman oldu. belki değişmiştir
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)