Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

(Inazuma-Z250SL) Tek Silindir 160 Çift Silindir 150 Hız

    REKLAM ALANI
  1. #21
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    mete abi aslında bu soruyu herkez bir kere düşünmüştür ama 2 silindir daha hızlı olucak diye birşey söz konusu değil.inazumanın alt devirlerde yeterince torklu olduğunu biliyoruz hatta en çabuk redline a giren motor olduğunuda.sanıyorum irfan usta inazuma hakkında orginal dişlinin büyük olduğunu söylüyordu son hız için.varsın olsun be mete abim inazumadan kıralı varmı ? 130 da yapsa o motor başka .inşallah bu kadar övgüye suzuki fabrikası bana bitane hediye eder :D:dd:
    mete_han ve ozgurcakici bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    arkadasların dedıgı gıbı tek sılındır her zaman daha fazla tork uretır. ben ktm duke 690 r kullanıcısıyım tek sılındır motora sahıp ve 150 kg kendılerı. inazumanın agırlıgını bılmıyordum ama cıdden agır bır motormuş 250 cc ye göre ki adventure serileri 180 kg cıvarlarında ınazumanun 2 katı motor hemde...
    mete_han bunu beğendi.

  3. #23

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Kawasaki SL başlığına yazdığımı buraya da yazayım :

    Son hızın silindirle alakası yok hocam, sadece güce bakar ve nereye harcadığına... Harcadığın gücün de çok azı ağırlığa gider. Bunu ben demiyorum, bu işin teorisi böyledir diyor, formüllerinde var yani...

    Ufacık mopedle 160 km/saat hıza nasıl çıkıldığının cevabı da aynı...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:52 ----------

    Alıntı berkcigdem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadasların dedıgı gıbı tek sılındır her zaman daha fazla tork uretır. ben ktm duke 690 r kullanıcısıyım tek sılındır motora sahıp ve 150 kg kendılerı. inazumanın agırlıgını bılmıyordum ama cıdden agır bır motormuş 250 cc ye göre ki adventure serileri 180 kg cıvarlarında ınazumanun 2 katı motor hemde...
    Tek silindir daha fazla tork üretmez, tork sadece ve sadece hacimle ilgilidir (turbo vs. yoksa). Açın aynı hacimdeki motorların tork değerlerini karşılaştırın. Silindir sayısı ne olursa olsun 3 aşağı 5 yukarı torklar yakındır. Tek silindirde tork tek patlamada birden gelir ve daha düşük devirde gelir. O yüzden de sürerken sanki daha torkluymuş gibi hissedilir.

    Başlamışken şunu da ilave edeyim, insanın sürüşte çekiş ihtiyacını tork karşıladığından, düşük devirde yani maksimum güç devrinin uzağında maksimum torkunu veren motorlar daha az yakarlar. Bunları sürerken erkenden gelen yüksek tork sizi tatmin ettiğinden bir üst vitese geçer ve devam edersiniz. Oysa maksimum torkunu maksimum gücüne yakın yerde veren motorlarda (bunlar çok silindirliler oluyor) yüksek torkla birlikte sürekli yüksek güç de üretildiğinden yakıt tüketimi fazla olur. Motora yakıtı çok yaktıran şey çok güç üretmesidir. Falan filan...
    copycat, tinerci ve mete_han bunu beğendiler.

  4. #24
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    ben doğrumu okuyorum yoksa gerçekten şu odun cbf den kurtulacakmısın ? 4 gözle bekliyoruz

    birde sürücü ağırlığı son hızı etkiliyor.
    aynı motor'u biri kilolu,biri ona göre zayıf arkadaşlar kullandı.aynı devirde motorun gördüğü hızda 10-15km fark vardı
    mete_han bunu beğendi.

  5. #25

    Üyelik
    02 Mart 2014
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    tvs rtr 150 hyper edge
    daha önceki bir başlıktan aldığım yazımdır...

    bir mühendis olarak sana izah edeyim ki zaten sende çok iyi biliyorsun işin temelini sadece tatmin olmamışsın,

    kafanda olayın netleşmesini sağlayayım, bir otomobil bul mesela opel astra 1.6 benzinli, aynı hacimdeki motorun 140bg ve 180bg olan modelleri var, 140bg olan araba 7lt/100km yakarsa 180bg 9lt/100km yakar net, yanma odası hacmi aynı, devir sayısı aynı vs vs, aradaki fark ne?

    ben söyleyeyim, 180bg/140bg = 9lt/7lt, bunu sağlamak için motor sıkıştırma oranını değiştirmen yeterli, 180bg istersen uzun vadede motor ömrün kısalır (parça kalitesi aynıysa).

    şimdi birde 1000cc motorsikletle 2000cc otomobili kıyaslayalım, 1000cc motor 180bg ken 2000cc motor 180bg, yanma odası hacmi 2 kat, ama aldığın güç aynı, yani mesele ne kadar hacimde yaktığın değil nekadar yaktığın, bu yakıtıda ne kadar çok sıkıştırırsan o kadar küçük yanma odasında yakarsın, ama küçük motor istersen sıkıştırma oranı yüksek aynı oranda parça kalitesi yüksek motor demektir, işin özeti: benzinli motor verimin %25 ile %35 arasında değişir, bundan gerisi yalan.

    verim dediğin benzinli çakmakla yaktığında aldığın ısının ne kadarını kranka verebildiğidir, yani sen istiyor güç verecek daha çok benzin, araç seçerken bg yada tork vs bakmayın hepsi boş en önemlisi motorun termik verimidir.
    mete_han ve xismailaydin bunu beğendiler.

  6. #26

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Onun asıl sebebi kilolu arkadaşın rüzgar direncinin daha fazla olması, ağır olması o kadar etken değil.
    mete_han bunu beğendi.

  7. #27
    A.Volkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2014
    Motosikleti
    2016 HONDA CBF 150
    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sadece silindir farkı yok ki arada. enjeksiyon beyninin içinden neler geçtiği, subap sayısı, subapların büyüklüğü, egzantirik sayısı, piston-silindir bileşimi...

    iki ve daha fazla silindirin olma sebebi titreşim ve tekera aktarılan gücün devamlılığı. tek silindir de devamlılık olmuyor haliyle,tur başına tek silindirde 1 patlatma 2 boş 2 silindirde 2 patlatma 1 boş.

    tek silindirde tork daha fazla olaması, torkun döndürme momenti kuvveti olması. bu ne demek? kuvvet*kuvvet kolu. bu ne demek? 1 metrelik levyeyle kanırtamadığın kapıyı, 2 metrelik levleyle kanırtabilirsin demek. motorda da levyenin boyu, strok mesafesi oluyor. pistonun aşağısı ile yukarısı arasındaki fark ne kadar çok ise, tork kuvveti o kadar fazla oluyor. yine bu mesafe ne kadar fazla ise motorun yapabileceği devir sayısı düşüyor. düşük devir, düşük eylemsizlik, düşük güç demek. yüksek süratlerde motor fazla devir çevirdiği için, yüksek hızlarda kullanılan hp dediğimiz güç. nm değil.

    öte yandan yüksek devir çevirmek de kimyasal olarak verimsizliğe yol açıyor. araçların hızlı gidince çok yakmasının nedeni bu. benzin ile oksijenin birleşmesi yani yanması kimyasal bir olay. ve bu olayın gerçekleşebilmesi için belli bir zamana ihtiyaç var. sıkıştırma oranını arttırarak bu zamanı kısaltabiliyorsunuz ama yinede salisede 1'den fazla patlama işlemi gerçekleştiğinde, her benzincik, kendine bir oksijen hatunu düşüremiyor bir sap olarak egzostan atılıyor.
    .
    yani gt250 çok fazla devir çevirebilen makine. 48.8 stroğu var. bu kısacık mesafeyi alması çok az zaman aldığı için, pistonun bir sonraki patlatma için az zamanı oluyor, bu da daha fazla devir demek, daha fazla güç, daha fazla hız. v motor ile aynı noktaya bağlı olan pistonların kranka enerji iletimi daha direkt olduğundan devir gırla. (krankta şu kadar, arka lastikte bu kadar güç varmış dedikleri bu işte. v motorlarda bu israf görece biraz daha az olabiliyor.)

    inazumada 55.2 strok var. bu mesafenin kat edilmesi daha uzun sürer ama pistonun çapı, yani bu mesafeyi kat ettirecek patlamanın kuvveti de az olduğundan ha deyince devirlenemiyor. ve bu pistonlardan 2 tane olduğu için sürtünmesi de 2 kat fazla.

    z250sl'de 61,2mm strok 250cc motora göre fazla. tek silindir olsuğundan piston çapı da fazla. bu da uzun mesafeyi kat edecek pistonun, buna uygun güç üretebilecek patlayı yapabiliyor demek. işte bunun bir kötü yanı titreşim. gücün devamlılığının olması amatör sen ben gibi adam için iyi bir şey ama titreşim pek iyi değil. ama günümüzün teknolojisine ayak uydurmuş tek silindirliler o kadar titremiyor. o yüzden düşük cc'de tek silindir candır.
    Anlatım tarzınız süper üstat.''her benzincik, kendine bir oksijen hatunu düşüremiyor bir sap olarak egzostan atılıyor.''
    mete_han bunu beğendi.
    Euzü billahi mine'ş-Şeytani'r-racîm Bismillahirrahmanirrahim

  8. #28
    pnongrata - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki GSX S1000 GX
    Çift silindir tork değil, sürüş konforu sağlar.. Tek silindire kıyasla, kaymak gibi gidersin yolda hiç titremeden. Tek silindir yuksek tork sağlar tabi ama max hızı da bir yere kadar. Mesela benim motor da de tek silindir, ama oyle kadranda 145- 150 km. hız gormek hayalin hayalini kurmak gibi bir sey.

    Inazuma iyidir, rahattir, guven verir..
    mete_han bunu beğendi.

  9. #29
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    aynı hacimdeki çift silindir motor, daha fazla güç üretir aynı şartlarda
    sıkıştırma oranı da daha düşük olmadığına göre kawasaki' nin bu çabuk hızlanma olayını vites dişli oranlarından kotardığını düşünüyorum
    ancak daha hafif bir motor ve daha hafif bir yolcu ile mümkün tabi
    kawasaki üzerine düşeni yapmış, sen ne yaptın ayucan?
    135 kilo ekstra yük için yüksek tork lazım hacı. bunun için de yüksek hacim lazım
    mete_han bunu beğendi.

  10. #30
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    vites oranları, vites kutusu, tekerlek çapları, güç/ağırlık oranı bunların son sürat üzerinde etkisi var.
    mete_han bunu beğendi.

  11. #31
    A.Volkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2014
    Motosikleti
    2016 HONDA CBF 150
    Beyler ne oldu sonuç olarak ?Ustalar konuyu özetleseniz.Şimdi inazuma ağır ama konforlu titreşim yok çift silindir.z250sl ise hafif az titreşim var tek silindir daha torklu daha az yakıyor.
    mete_han bunu beğendi.
    Euzü billahi mine'ş-Şeytani'r-racîm Bismillahirrahmanirrahim

  12. #32
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    Alıntı overcloud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vites oranları, vites kutusu, tekerlek çapları, güç/ağırlık oranı bunların son sürat üzerinde etkisi var.
    şunu da hesaba katalım motosikletin aerodinamik yapısını ağırlık merkezi nerede hepsi son sürate etkili
    mete_han bunu beğendi.

  13. #33

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Evet böyle oluyor. Inzauma'nın daha çok yakmasının asıl sebebi, ağır olduğu için vites oranlarının kısa tutulması ve yüksek devirde gitmesi. Hız mezusunu da yukarda anlattım, naked bir motor üzerinde yelken gibi rüzgara karşı duran sürücüyle Inazuma iyi bile hız yapıyor. Oysa SL, eğik oturuş pozisyonu ve giydirmesiyle kafadan avantajlı durumda zaten... Ne yaparsanız yapın, son sözü rüzgar direnci söyler. Ağırlık falan hikaye... Ağırlık hızlanmaya etki eder biraz da tekerlek sürtünmesine, o kadar...
    mete_han bunu beğendi.

  14. #34
    A.Volkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2014
    Motosikleti
    2016 HONDA CBF 150
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet böyle oluyor. Inzauma'nın daha çok yakmasının asıl sebebi, ağır olduğu için vites oranlarının kısa tutulması ve yüksek devirde gitmesi. Hız mezusunu da yukarda anlattım, naked bir motor üzerinde yelken gibi rüzgara karşı duran sürücüyle Inazuma iyi bile hız yapıyor. Oysa SL, eğik oturuş pozisyonu ve giydirmesiyle kafadan avantajlı durumda zaten... Ne yaparsanız yapın, son sözü rüzgar direnci söyler. Ağırlık falan hikaye... Ağırlık hızlanmaya etki eder biraz da tekerlek sürtünmesine, o kadar...
    Biraz daha iyi anladım serkan abi, ama artçılı kullanımda inazuma daha iyi sanırım
    mete_han bunu beğendi.
    Euzü billahi mine'ş-Şeytani'r-racîm Bismillahirrahmanirrahim

  15. #35

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    SL'nin selesine binmek isteyecek artçı olacağını sanmıyorum. Zaten burada konuşuyoruz da, canlısını görünce daha iyi anlaşılacaktır, SL ile Inazuma'nın kıyaslaması olmaz. Inazuma çok daha kaliteli bir motor.
    mete_han bunu beğendi.

  16. #36
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    inazuma'nın çok yaktığını nereden çıkardınız? facebook gurubunda 1 - 2 kullanıcı dışında herkes 3.5lt civarı tüketimi olduğunu söylüyor

    aklım karıştı doğrusu..

    eğer 0,2 - 0,3'lük farklardan söz ediliyorsa toplam seyahatinizde farkedeceği taş çatlasa 15TL olur. böyle konforlu bir motordan bu tüketim farkı için vazgeçmeye değer mi?

    son sürat olayına gelince bu hıza ne kadar sürede gelebileceği önemli. eğer son sürate kafayı taktıysanız ninja300, eski kasa ninja 250 ya da gt250r alın.

    hepi topu 20km+ fark var aralarında.

    tabi 140km'den sonra bu bahsettiğim modeller çok daha esnek hızlanma değerlerinde ama modelin fonksiyonelliğini ve konforunu da düşünün...

    150cc'lik modeller gibi olduğunu sakın zannetmeyin aralarında dağlar kadar fark var.
    mete_han bunu beğendi.

  17. #37
    94CanRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2012
    Şehir
    İstanbul / Suadiye
    Motosikleti
    Honda cbr 250r
    Selamlar, benim motorumda z250 gibi tek silindir olmasına rağmen inazumadan daha çok beygir üretiyor ( 27 - 24 ) dolayısıyla hem tek silindirin tork avantajı varken bir de beygiri zaten yüksek olunca elbette daha fazla performans elde edersiniz. Tork son hızda etki etmez beygir ivmelenmeden etki etmez gibi söylemleri yanlış motorun her devirde anlık olarak bir beygir ve tork değeri vardır ve ister son hız ister ivmelenme buna etkisi olur. Son olarak motorlar genelde 3-4 bin devirden sonra tam olarak açılırlar. Örneğin benim motorum cbr250 2 bin denediğimde 160 görüyodu düzde şimdi 4 bin küsür km de ve düz 173 gördüm aynı yolda.
    mete_han bunu beğendi.

  18. #38

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Tek silindirin ne gibi tork avantajı var ?
    mete_han bunu beğendi.

  19. #39
    94CanRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2012
    Şehir
    İstanbul / Suadiye
    Motosikleti
    Honda cbr 250r
    aynı hacimde silindir sayısı düştükçe piston büyüyecek bu da daha fazla moment oluşturacak bu da tork demek zaten. Nm dediğimiz Newton * metre( moment alınan noktaya mesafe ) artacak

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:57 ----------

    aynı kiloda iki insanın bi tarafı diğerine göre daha uzun tahterevalliye oturduğunu düşünün; aynı kilo olmalarına rağmen uzun koldaki kişi ağır gelecektir aynı mantık
    mete_han bunu beğendi.

  20. #40
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    600 cc den gayrısı kurtarmaz seni
    mete_han bunu beğendi.


2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)