Son 6 aydır motor sevdası ile yanıp tutuşan biri oldum çıktım. Normal şartlarda araba sürmekten bile nefret eden bir adamdım ve uzun süre araba almamak için elimden geleni yapmıştım. Şimdi nasıl bir hastalık ise Motor ile yatıp motor ile kalkıyorum. 1.73 boyunda 86 kiloluk bir yapım var. ağırlıklı olarak göbekli biri olsam da omuz yapım geniş olduğu için kiloyu taşımakta zorlanmıyorum...
Neyse efendim lafı uzatmayalım. KTM RC 200 ü ilk gördüğümden beri çıksada alsam diyordum lakin bu aralar Aprilia RS4 125 AT ye vurulmuş durumdayım. Hanımıda kandırdıktan sonra arabamı satılığa çıkardım pırıl pırıl temiz bir Punto EVO var.
Kafası biraz tersten çalışan biri olduğumdan önce motoru alıp ardından onu bir süre garajda yatırırken 10-15 saatlik güvenli sürüş eğitimi almayı (hiç tecrübem olmadığı için elimden geldiğince uzun tutacağım dersleri) sonrasında "ben bu ehliyet sınavını tek seferde veririm Allah`ın izni ile" dediğim an ehliyeti almayı planlıyorum. Diyeceksiniz ki yahu önce ehliyet sonra motor alınır neden ters iş yapıyorsun? Cevabı baştan verdim benim kafam gerçekten ters çalışır. her türlü problemi sondan başa giderek çözerim. Eeee birde çok sinirli bir adam olduğum gerçeği var. Araba için direksiyon sınavına ilk çıktığımda MEB hocaları bu adama ehliyet vermeyiz diyerek beni sınavda bırakmışlar idi (vallahi suç bende değildi minibüs şoförü kasıtlı olarak bir kaç kez sıkıştırınca zıvanadan çıkmıştım. Acemi tabelası olan adamada bu yapılır mı neyin kafasını yaşıyor bu herif diye)
Şimdi deneyimli kardeşlerimiz bu yüzden beni eleştirecekler. Canları sağ olsun. Lakin bu konuda sizlerden fikir almak istediğim husus başka.
Neden 125 lik bir motora 4500 € (pahalı olduğunun farkındayım, zaten ancak aracım satılırsa alacağım)
Öncelikle deneyimsiz olduğum için 250 lik bir motor bile almak içimden gelmiyor. Motorun hakkını veremeyeceğim, Nişan almasını bilmeyen bir adamın eline dolu tabanca verilmez.bu sebeple 125 lik bir motoru 2 -3 sene kullanırsam daha sonra daha güvenli bir şekilde cc yükseltebilirim diye düşündüm.
Aprilia tercih etmemin sebebi ise küçük hacimli olmasına rağmen tasarımını gerçekten beğendim. İtalyan motoru, piyasada çok gözüken bir model değil, kendini fark ettiriyor. Bu iyi mi kötü mü tartışılır...
Aynı paraya alınabilecek Honda ve benzeri Japon motorları mevcut lakin ben takıntılı bir adamım.
Gelelim soruma:
Aprilia RS4 125 AT için sizlerin iyi veya kötü yorumları nelerdir?
Dip Not: Canımı sokakta bulmadığım için gerekli bütün ekipmana ve eğitime paraya vereceğim. Yani motoru almış bile olsam kör cahil tepesine çıkmaya niyetim yok. Ayrıca günlük kullanımda gayet kısa bir mesafede işe gidip geleceğim. Kısadan kastım Yürüyüş mesafesi ki her gün hem sabah hemde akşam bu yolu yürüyerek gidip geliyorum. Motorla gitmek lüksünde lüksü olacak mesafe açısından.