Ramzey de bu tür bir motor getirecekmiş diye duydum bir servisten. Kim bilir belki onlar da bundan getirip rekabet ederler.
Ramzey de bu tür bir motor getirecekmiş diye duydum bir servisten. Kim bilir belki onlar da bundan getirip rekabet ederler.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Yanlış işletmecilik anlayışları sebebiyle yıllar evvel mail atarak uyarmıştım onları. Hataya devam ettiler. Üstüne üstlük piyasada en çok tutulan kros motoru (200gy) satmaktan da vazgeçtiler. Ayrıca 125lik çift silindir commuterleri vardı o da kaldırıldı satıştan (130 yapıyordu ve çok az yakıyordu). Müthiş 2 motor gitti. Sonra giderek küçüldüler ve neredeyse "moped"ciliğe geri döndüler. Bir firmanın dağıtım ağı ve servis ağı bu kadar geniş iken bu duruma düşmeleri tamamen kötü işletmeciliklerinden kaynaklanıyor. Durumlarını düzeltmeden piyasaya tekrar girmeleri zor.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Ne dedikoducu milletiz ya,amma komplo teorileri üretiyoruz,motoru gören görmeyen,crf 250L yi 154 yaptıran herkes konuşuyo..hahaha .. Bu motoru Türkiyeye getiren adam diyorki yurt dışında satılan motorun aynısı .. ama hala daha,yok başka motor gelecek vs.vs. ağzı olan konuşuyor,yurdum insanı nede olsa. az bekleyin arkadaşlar,sabredin motorun bi gümrükleme işlemi bitsin ,bi hep birlikte test edelim,satış fiyatı belirlensin ,Türkiye piyasasına bi çıksın ondan sonra bol bol konuşun.
Bu sitede konuşmak için senden icazet mi almak lazım, hayırdır?ama hala daha,yok başka motor gelecek vs.vs. ağzı olan konuşuyor,yurdum insanı nede olsa.
Yakınen bildiğim için bana göre en önemli nedenini söyleyeyim mi!
Bu ikinci kalite (çin hint vs) pazarını oluşturmaya çalışan firmaların arasında çalışanlarının sürekli motor bindiği birileri yok. Genellikle sahip yetkili genel müdür danışman vs leri üst gelir gurubundan ve onların arasında motor binenler bile ikinci kalite motorlardan tiksiniyor ve alt/orta gelir gurubunun durumlar hakkında zerrece bilgi ve öngörüleri yok. Örneğin en başarılıları mondial bile yer yer geri zekalılık yapıyor.
Bunun yerine her gün motorla yaşamak zorunda olan birisini hakkını verip danışman olarak alsalar piyasa ve alt/orta gelir gurubunun motosiklet ihtiyacı hakkında daha düzgün bilgi ve vaziyet alırlar.
Bu iddiamın inanılmaz olduğunu biliyorum ama ülkenin büyük motosiklet firmalarından birinin patronundan kapıcısına kadar hiç birinin motor binmediğine gözlerimle ve kulaklarımla şahit oldum. Çok şaşırmıştım.
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
Vizyon nedir hayatında duymamış Sirkeci esnafı kafası ile iş yapıyorlar.
Kdv sini düş 2750 dolar olsun.
2 defa %37 ötv
2 defa %18 kdv
Birde distribütör ve bayii kâr payı ekle. 11000 tl olmuyor mu?
Var sayalım 1000 tl yanlış hesapladım. 10000 tl olsun.
Kalitesini bilmediğim bir motora bu parayı vermek pek de mantıklı değil.
Gelirse Suzuki Gw 250 nin turing versiyonunu beklemek lazım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:34 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:45 ----------
Biraz uğraşıp iki motorun resimlerini gif yaptım
full karenajlı inazumada orta sehpa yokmuş
Arkadaşım, kalitesini bilmediğiniz motora 10.bin TL verip vermemek sizin bileceğiniz bir iş, ama tahmin ettiğiniz sonuç doğru olduğunu varsaysak bile hesabı yanlış yapıyorsunuz. Eğer sizin rakam ve oranları kullansak motorun TL karşılığı 20.000 TL olacaktır. Çünkü 250 cc'ye kadar olan motorların ötv'si %7 dir, 37 değil. ÖTV ve KDV sadece bir kere hesaplanır, iki kere değil. ÖTV üzerinden KDV alındığı yani verginin kadv'sinin alınması doğrudur. Ayrıca çinden gelen ürünlerden gümrük vergisi de alınır. KDV gümrük vergisi ve ötv den sonra hesaplanır. Buna ilave ek mali sorumluluk adı altında motor başına (125-250 cc arası) yaklaşık 500 TL de maliyete ilave edilir. İthalatçı ve bayi karı da ayrıca eklendiğinde sizin ulaştığınız rakam belki olacaktır. Sadece 2 kere ötv ve 2 kere kdv alınır ifadenizi düzeltmek istedim ki akıllarda yanlış kalmasın. Selamlar.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
kdv ve ötv iki kere alınır bu doğrudur, şöyle ki;
motosikletin yurtdışından geliş fiyatı üzerinden ilk kez gümrükten ithal esnasında alınır kdv ve ötv. sonra motosiklet gümrükten çıkar ve satılmak üzere bayiye yollanır. müşteri gelir ve motosikleti almak için bir kez daha kdv ve ötv öder. devlet böylece hem ithalinde hem de satışında ikişer kez kdv ve ötv'yi almış olur. tabi bu ödenen vergiler motosikletin maliyet hesapları arasına eklenir, dolayısı ile siz ödemiş olursunuz.
Hayır iki kere alınmaz. Burada yanıldığınız nokta şu. Mal veya hizmetin tesliminde kdv hesaplanır ama nihai tüketici sadece en son kdv'yi öder. Malı alan ithalatçı/distribütör malı perakendeciye satarken kdv hesaplar ve bu tutarı perakendeciden alır. Perakendeci bu tutarı (KDV'yi)malın maliyetine kaydetmez. Malın kdv hariç tutarı üzerine karını ilave eder (katma değer) sonra da karlı tutar üzerine kdv ilavesiyle malı müşteriye (nihai tüketiciye satar. İşte bizim ödediğimiz tek kdv budur.
Sanırım yanılgı malın her el değiştirdiğinde kdv hesaplandığından, bu tutarın malın maliyetine eklendiğinin zannedilmesinden kaynaklanıyor. Nihai tüketicinin ödediği bedel içinde şunlar vardır: Malın Türk gümrük teslim bedeli+ gümrük vergisi+ İthalatçının ödediği nakliye, hamaliye, sigorta ve depo kirası+ ithalatcı ve perakendeci karları+ motosiklet için ek mali sorumluluk bedeli+ 250 cc'ye kadar %7 ÖTV+ nihai tüketicinin ödediği %18 KDV.
Dolayısıyla nihai tüketici tek kdv ve tek ötv öder. Selamlar.
2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
Suzuki ye mail attım, GW 250F satışı Mart ayında başlıyormuş.
N'oldu bu motorum testleri?
Legends may sLeep.. But they never diE..!
Tartışılan konularda herkes biraz haklı ama tartışmasız kısmı 500 cc ye kadar segmentinde avrupa, japon bu kadar güzel bir tasarım yok.
CB500X bile estetik olarak çok basit bunu yanında. Belki japonyada satılan versys 400.
Büyük global markalar özellikle kaçıyorlar 250 de elle tutulur motor üretmeye. hep size'ından, tasarımdan, silindir sayısından, heyecandan birşeyden kısıyorlar. En büyük korkuları büyük motorları o zaman nasıl kakalıcaz müşteriye, veya motor büyütmek için nasıl motive edicez bu 1. sınıf tasarımlı 250 enduroyu alan vatandaşa
Derbi terra 125 kullandım. görüntüsü tasarımı, boyutu şahane resmen. 250cc olanını yapmak çokmu zor? hiçde değil sebep yukarıda yazılan.
Hondanın yamahanın 250-300 cc transalp tenere den ödü kopuyor. halbuki hazırda hondanın 286cc 30.5 hp tek silindir ve yamahanın 321 cc uzun stroklu motor bloğu bulunuyor. Özellikle yamahanın blogundan bir Fazer 300 tadından yenmez veya versys300, küçük multistrada tadında bi dual makine
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)