10 yaşında japon 0 km çinliden daha sağlam , bir 10 sene sonra o japon hala ayakta kalır ama çinlinin esamesi okunmaz, hava soğutmalı, karbüratörlü basit bir motor teknolojisi, yine her şeyini bilebilirsin .. neyse motor tepesinde bir 10 - 15 seneleri devirin ne demek istediği anlayacaksınız.
Fırtınanın şiddeti ne olursa olsun; Martı sevdiği denizden asla vazgeçmez
Bir çinli bir kore bir de japona bindim.Hiç kendi motosikletinizi övmeyin.Yoğurtçu yoğurdum kara demez zaten.
Çin menşei genel olarak 5 kuruş etmez
Kore menşei japon kadar tatmin etmez
Japon menşei için ise yazılacak bir şey yok sanırım.Konfor parça kalitesi 2. el de kazanım.
Japon makinemi aldığım tarihden 1 sene sonra yüzde 25 kar ile sahibinden sitesinde sattım mesela.Çin malını sahibindende zararına satarsınız öyle kafa kafaya veren nadirdir.Kore malındada aynı şey geçerli.Şu an cc büyüteceğim diye elimde duran kore malı ss yi satamıyorum soran bile yok .Bir dahada tövbe olsun japon harici motosiklet alacağıma yürürüm daha iyi.
Senin motor MCT 250 değil miydi ?
kaliteli çinli de var
http://en.haojue.com/products/product_102_156_171_2618.htm
inazuma nın grenajlı modeli...
muhtemelen gelmez ama gelse bile RX3'ün yaklaşık iki katı kadar fiyatı olur. ayrıca yine bu motorla rx3 farklı kategorideler.
ben rx3'ü sene başından beri izliyorum, önce rusya'da piyasaya çıktı, yakında amerika'da çıkacak ki orada fiyatı 3500 dolar civarı.
bu hesapla türkiye fiyatı 8,5-9 bin civarı olursa motorun orasından burasından kısılmadan geleceğinin göstergesi sayılabilir (ki bu kaliteyi düşürme işine de pek aklım yatmıyor). bunlar çok önemli çünkü bir motorun global pazarlarda yer alabilmesi ile sadece çin hindistan türkiye gibi sınırlı pazarlarda satılması arasında fark olur.
Özellikle avrupa pazarı daha önemli bir kıstas, RX3 avrupada da satışı başlarsa potansiyel alıcılarına güven verecektir.
uzun süredir enduro bakıyorum, f650, pegaso veya kle500 gibi motorların temizlerine bu paralar isteniyor ama 15 yaşındaki motora bu parayı vermek de benim içimden gelmiyor.
ayrıca bu makinayı birebir kıyaslayacak bir japon ikinci el yok, CRF vs gibi croslar farklı motorlar.
RX3 hem görsel hem kağıt üzerindeki özellikleri hem de pazardaki bir boşluğa hitap etmesi bakımından önemli.
kabul edilebilir bir kalitesi olursa, sıfına 8,5 ikinci ellerine de 5-6 bin verecek kullanıcı çok olur.
neyse yorum yapmadan önce motoru bir incelemek lazım, az da olsa satılmasını bekleyip sorununu, sıkıntısını göstermesini beklemek lazım.
ben de düşünüyorum almayı ama piyasaya çıkar çıkmaz bu motora atlayacak da değilim.
ben 7,5 sene devirdim çinli motorda. hale bende. o zaman cbf150 ile kuruşu kuruşuna aynı paraydı. günlerce bu forumu okuyum, ikisi arasında çinli olanı aldım. tamam çok km yapmadım belki 7,5 yılda (20000'de şu an) ama olması gerekenler hariç hiç masraf etmedim. (yağı bujisi vs.) 4 yıl yattığı için mecburen karbüratör değişti. motoru garaja çekerken sorun yoktu, benzinle beraber bazı yerlerinde sızıntı olmuş. ben motorun nasıl garaja çekileceğini bilsem, o masraf da olmayacaktı. bir arkadaş yazmış, motor 350 lira diye. işte olay bu. motor bozulsa bile bize her yer yedek parça, her yer ucuz. parça beklemiyorsun.
belki cbf alsam da yolda kalmayacaktım ama hiç yoksa bakım masrafının daha fazla olacağına eminim. mesela benim motorun karbüratörü 80tl, cbf'nin 300tl benim motorun silindir piston 75 90 tl arası, honda 225tl.
hani yolda kalıyor olsak japon diyelim ama yolda da bırakmıyor yani. en önemli kıstas bu.
10 yaşında japon alıp 20 yıl daha kullanırım demek, sıfır almaktan çok daha mantıksız. isterse titanyum alaşımdan yapsın motoru. metal yorgunluğu denen bir şey var. motoru alıp kenara koymuyorsun, kullanıyorsun. "aynı kategoride" 10 yaş daha genç olan çinli, japondan daha üstündür. 5 yıl için bu geçerli değil.
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
çok süper hatta hiper özenli kullanıp, bakımını tam zamanında yaparsan belki ayakta kalır çinli on sene boyunca. ayrıca elin sürekli üzerinde olacak, sürekli sağını solunu kontrol edeceksin. uzun yol yapmaya kalksan, acaba yolda kalırmıyım düşüncesi zihninde dolaşacak. bu kadar stresle motora mı binilir allah aşkına? al bir japon, yaptır bakımını, istediğin gibi özgürce bin.
benim arkadas tek kontakla bodrumdan istanbula gitti ve geri döndü mondial max ile, dediğiniz hiçbir stress ve sıkıntı olmadan.
yakıt wc vs ihtiyac molaları hariç
ben 4 tane çinli kullandım , bıktım devamlı orasına burasına müdahale etmekten, denge yok sürüş keyfi yok zangırtı var, ben almayayım , uğraşmak isteyen alsın uğraşsın zangır zangır gezsin 20.000 km yapsın nasıl yolda bırakmadı vay be diye mutlu olsun, ben 1 senede 20.000 km den fazla yol yapıyorum, bukadar km sıkıntı çıkaran motorla işim olmaz, sorun çıkarmayan motorada şaşırmam, 20.000 km bi başarı kıstası değil zaten garanti kapsamı içinde bir değer
Fırtınanın şiddeti ne olursa olsun; Martı sevdiği denizden asla vazgeçmez
vay cok yasa benim dile getirecegim seyi sen önce davranmıssın
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:18 ----------
meselede orda zaten, biz çinliler japonlardan iyi kaliteli demiyoruz zaten, desek cok abes olurdu.
sıfırına verilecek mebla ve karsılıgında alınan ürün yeterli diyoruz
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:21 ----------
servise ustaya orjınal yedek parcaya parası yeten japon alsın hatta eski japon alsın bir kac ay yedek parca beklesin.
ama onlara parası yetmeyende çinli alıp, varsın az zırıltılı olarak kullanıp, kendince motor zevkine doysun.
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
söyledim zaten, 20000km çok değil, motorun ömrü olarak yazmadım ama tamirci yüzü görmeden geçen 20000km bence çok. zangır zungur kısmı titreşim açısından doğru ama her an bir yerleri dökülecek diye değil, dökülmüyor. ve evet, normalden fazla özen gösteriyorum, japon motorum olsa da aynı özeni gösteririm ama bakım maliyeti ve en ufak arıza ekonomik olarak insanı düşündürüyor. neden? çünkü param yok
ver bana motor için 20000 lira. yolda çinli motor görsem yolumu değiştiririm.
bende diyorum ki ikinci el, hurda sayılacak, sırf markası var diye japonlara o kadar para verecegime çinli alırım adam akıllı kullanırım
bu arada ben 0 km mondial max alıp 1000 tl masraf yapıp, bahsi gecen xl 200 ü asvaltta da, arazide de gömerim.
yedek parca lazım oluncada bisikletciden dahi alıp, takar, yoluma bakarım.
pis satıcı , hemen sattın bizi
sağlamınıda gördüm bu markanın ama çin malı mı hayatta alınmaz
10 sene aynı motoru miras kalmadığı sürece neden kullanayım ki ? Kullanmak isteyen tabi ki Çin motoru almasın. Alacağım motor 3 sene gitsin yeter.
Metal yorgunluğu nedir? Uçak mi bu arkadaş ya? Millet 1960 li yıllardan kalma motoru toplayıp biniyor. Ee hani metal yorgunluğu? Metal yorgunluğu dediğin şey basınç altında çalışan araçlarda meydana gelir. Motorda ne basıncı? En fazla paslanir yani, o kadar.
Sen XL 200 u mondial fitifiti herneyse modeli asfaltta arazide gom ben motorculugu 23 yil sonra birakicam , ucucu madde mi kokluyosunuz napiosunuz
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:47 ----------
E bi zahmet tamirci yuzu gormesin 30 bin km garantisi var, hey allahim zihniyetlere bak yahu, mustahak size mondial kanuni ivir zivir
Çin malı alıyorsun ama 20 bin km de kaç kere parça değiştiriyorsun acaba?
5-10 yaşında japon al, bir kere bakıma sok sonra yağını benzinini koy bas marşa devam et.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)