Amerika'da bile Çinli, Rus, vb... motorlara bizdeki kadar tepki yok, emin olun. Adamın hoşuna gidiyor, işimi görür diyor, aralarında çok fark olmamasına rağmen adını duymadığımız motorlara biniyor. Kimsede dönüp kimsenin motoruna dudak bükmüyor.
Biz kendimizi, sahip olduğumuz mallar ile ifade ediyoruz; onlarla var oluyoruz.
Bu çarpık düzenin hangi noktasından memnunuz da Çinlilere laf söylüyoruz, ben anlamadım. McDonalds' ta çalışan bir öğrenci bile rahatlıkla bizim binerken kasım kasım kasıldığımız motorları alabilirken, bu neyin afra tafrası?
Biraz gerçekçi olmak lazım. Türkiye'de bu ekonomik düzende kaç kişi BMW800GS alabilir? Kaç kişi HD Sporster alabilir?
Ne olduğu belli olmayan 8-10 yaşında motorlara 20 bin lira vermek mantıklı mı? 1980 küsür model Honda CB bilmemkaçları inanılmaz uygun fiyatlara alıp, elden geçirip, zevklerine göre yapıp biniyor adamlar büyük bir aşkla. Burada yapabilir misin? Adam koymuş nete, 15 bin yazmış. Maddi durumu iyi biri instagramda görüp heves edecek, bizim akıllı para kazanacak.
Bunları bırakın. Adam beğenmiş motoru, keyifle binecek. Zaten onun bunun söyleyeceğini kafasına takmaması lazım da... işte insan dinliyor elinde olmadan. Arıza mı yaptı? İyi usta bulamadı mı? Kendisini geliştirecek, öğrenecek, parçaları kendisi bulacak, emek harcayacak, zevk alacak.
Sağda solda duyduğunuz ruh, işte buradan gelir. Bindiğin küçücük mobilete aşık olmaktır. Parasının yettiği, sağı solu dökülen Çin malı skutere binmek için can atmaktır. 100 bin liralık araba alabilecekken 50 binlik alıp geri kalanıyla eşiyle kavga etme pahasına, Ducati almaktır. Kısaca emek vermek, mücadele etmek ve bundan haz almaktır.
Yaşanan tecrübeleri paylaşmak iyidir, ama o motora binen kişiyi rencide etmek kötüdür.
bin kere söyledik ama nafile sen amerikaya buraya getirilen standartta motoru sokabilir misin ? görüntü model aynı kalite aynı değil kimse kimseyi motorundan ötürü rencide etmiyor, provokasyon yapmamak lazım, aksine motor alırken dikkat edilmesi gereken hususlar konuşuluyor burda
Fırtınanın şiddeti ne olursa olsun; Martı sevdiği denizden asla vazgeçmez
Konu o değil ki. Benim anlatmaya çalıştığım; beğendiği motorun kalitesi, alan kişiyi bağlar. "Çinlilerin hepsini yakacaksın", "Çinli alan maldır", "buna bu kadar para veren geri zekalıdır" gibi söylemler maksadını aşar. O zaman ben de "Alt-Orta sınıf Avrupalı, Amerikalı ayda 2000-3000 kazanırken bu motora 5000 veriyor, bu memlekette 15000 veren maldır" dersem ne olacak?
Bahsettiğiniz şey ise bir memleket meselesidir. Yıllarca kendisine verilen ile yetinmiş, elindeki avucundaki alınırken gıkı çıkmamış, kandırılmış, kandırılırken büyük zevk almış bir ülkede yaşıyoruz. Amerika'ya giden Çinli daha kaliteli olmasa bile bizde böyle bir algı oluşturabiliyorsa, yani "Amerikalı kalitesiz malı kullanmaz aga" diyorsak, bu bizim eksiğimiz, Amerikalının kazanımıdır.
subat 2012 de aldım, 11.000 km yi gecti, son 1 yıldır bel fıtıgı sorunum yuzunden sadece git gel de kullanıyorum cross a cıkmıyorum ama
baslarda kendi limitlerim dogrultusunda bolca onu ve kendimi zorladım. ben genel kalitesinden memnunum.
ama 135 kg saseye 150 cc gücü yetersiz geldiği durumlar olabiliyordu,
cross grubumuzda cokca special oldugundan peslerinden gitmekte zorlandıgımdan 500km civarında iken motoru 200cc ye modifiye ettim.
normal sartlarda orjınalde yeterli geliyor.ama bana yetmedi.
aldım alalı lastik patlaması da dahil hiç yolda kalmadım, sehirler arası uzun yolculugada cıktım vs vs.
son haliyle 100 km de karısık kullanımda 3.1 litre ortalama yakıt tuketimi var.
titresim ilk baslarda biraz rahatsız etsede sonralarda hiç farketmedim.
titresim konusunda ilk motorum olmasınında etkisi olabilir.
o sınıfta gördüğüm fiyatına göre en saglam model diyebilirim
bu arada 10 yıllık yada 50.000 km de çinli görmeyenler ilerde benim motoru görebilirler
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
Merak edenlere parasının en az birbuçuk katı Çinli motor. Mondial X-Treme Max. Özellikle motor görüntülü çocuk bisikletine binmekten bıkmış olanların ilacı;
http://xtrememaxsevdalilari.blogspot.ch/
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
Bu da oğlumun Çinlisi Mondial 150 MG King. Üzerinde ki 12 beygirlik balansörlü motorla yol ve pist canavarı. Gitmem demez, yatmam demez, kalkmam demez. 250x9 taksitle sadece 2.250.TL'ye alındı. Benzin depo kapağına conta takviyesi dışında hala tık demedi ki oğlum altından girip üstünden çıkıyor bu motorun. Motor bloğunu parçalasa yenisi komple 350 tlyi geçmez. en pahalı parçası kaç para tahmin et!
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
Önceki sayfalarda linkini verdim. Bu motorla Çin'den Türkiye'ye gelmiş adam var. Öyle çantaların demirleri falan da kopmamış. Arkadaşlar, bu iş çocuk oyuncağı değil, çok basit düşünüyorsunuz. Adam 250 cc motora o gücü kaldıramayacak , o ağırlığı taşıyamayacak, yolda kırılacak ekipman koymaz. Bakın yerden yere vurulan ve benim de yakından inceleyince hiç beğenmediğim Megelli kullanıcıları bile motorlarından memnunlar. Diğer 650 cc motor ise 20 bin TL'ye tabi ki satmaz. Belki kalite olarak sıkıntısı yoktur ama aynı fiyata Yamaha MT-07 almak varken adam neden Çin motorunu alsın ? RX3'te ise durum farklı. Japon marka rakibi yok, dev gibi motor. Ne kalitede olduğunu görünce anlayacağız. Ufak tefek şeyler hariç mekanik olarak sağlamsa neden alınmasın ? Gidişi falan çok iyiymiş. Açın inceleme yazılarını okuyun.
dostum diğer çinlilerde varolan vibrasyon etkilerinin çoğu var, 0 km olanına o para verilmez bana göre yani ben vermem zaten 135 kg 150 cc cross ta mantıklı değil cross görüntülü sıradan bir çinli motor işin özeti , benim için tabiki ... eğlenmek, ufak ufak binmek isteyenin işini görür bir süre
Fırtınanın şiddeti ne olursa olsun; Martı sevdiği denizden asla vazgeçmez
yuksek devirde uzun süre kullanımda olmustu.
dediğim gibi ilk motorum oldugu için rahatsız olmusda olabilirim.
daha sonraları hiç hissetmedim hissetmiyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:18 ----------
dediğim gibi motor zayıf ama cross diyorsan sase de önemlidir. sasesi saglam, atlama zıplamada boyundan ikiye bölünenlerden değil.
suan ki fiyatıyla da daha güçlüsü ve saglamı piyasada yok
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
o paralara alternatif, rahmetli bir arkadaşımda vardı ,bende kullandım baya bi, alırsın torununa kalır arazide düz yolda mondialin içinden geçer
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...86720563/detay
Fırtınanın şiddeti ne olursa olsun; Martı sevdiği denizden asla vazgeçmez
çinden türkiye'ye gelmiş ama anlatılana göre motoru bir kez eline almış ve bunun dışında da epey tamir görmüş o motor. megelli veya bir başka markaya para veren adam tabiki motorumdan memnunum der, kimse ayranım ekşi demez. rx3 ün japon rakibi olmaması, dolayısıyla alternatifsiz olması gözü kapalı parayı basıp alınabileceği anlamına gelmez.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)