Çinli motosikletlerin fiyatları ve rekabet şartlarını minimize ettiği gerçeğini unutmamak lazım. Elbetteki gönül ister ki herkes iyi motosikletlere binsin ancak herkesin sosyo ekonomik kriterleri buna elvermiyor.
Mesela vatandaşımız heves ediyor,1500-2000 liraya bir çinli alıyor sonrasında motosiklete daha iyi ve daha başarılı modellerle devam etme imkanlarına kavuşuyorsa zaten çinli ile devam etmiyor. Ben başlangıç için ucuz alternatifler sağladığı için çinli motosikletlere antipati ile yaklaşamıyorum
Tabi gönül ister ki herkes en iyisine sahip olsun,bu keyfi en iyi şekilde yaşasın.
bende çin malı motora binilmez derken aslında ülkemize en kalitesiz çin mallarının gelmesinden dolayı söylüyorum. hadi en üst kalitesini geçtim ama bari orta kalite çin malı getirin be kardeşim. mesela haojue markasının gayet kaliteli olduğunu biliyorum. üstelik uyduruk çin malı markalar ile aralarında öyle bir uçurum fiyat farkı da yok hani.
Haojue çok iyi bir marka ama fiyatları da ortada. Motor iyi olunca fiyatı da otomatik olarak yükseliyor ama bazı arkadaşlarımız hala Çin malına şu kadardan fazla verilmez diyorlar. Kendinize fiyat limiti koyarsanız kalite limite de koyuyorsunuz demektir. Bunun en güzel örneklerini zamanında 3000 TL'ye satılan titreşim makinası 250 cc'lik cruiser motorlarda (Jinlun 250, Ramzey 250 gibi) gördük. Zaten bu Çin motorlarının adı hep bu titreşimden dolayı çıktı. Ucuz malzemeye bir titreşim eklenince, motorlar dağıldı gitti. İşte belirli bir kalitede ve teknolojide olduğu için bu 250 cc enduro da 8 - 9 bin TL oluyor. Motorda enjeksiyon, su soğutma, çift radyatör ve prolink süspansiyon var. Öyle laf olsun diye üretilmiş boş bir motor değil. Mondial bunun neresini elleyip de kalitesiz olsun isteyecek bilmiyorum, müdahale edeceğine de ihtimal vermiyorum. Ancak çantalarıyla, camıyla falan oynar.
Dediğim gibi, gelsin, test edip görürüz. Diğer başlıkta yazdığımı burada da yazayım belki okurlar. Motoru test etmeden 5 kuruş para vermem. Mondial yetkililerine duyurulur.
bende çinli bir motora sahibim ne demek olduğunu biliyorum, önemli olan ucuza çöp yerine ucuza iş gören motor satılması, düşük gelir gurubuna kazık atmak zaten imkanları kısıtlı olan insanları, imkanı yok hale getiriyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:16 ----------
çok mantıklı ve yerinde bir haraket, ben jinluna bindim ve netice olarak şunu net anladım ki paramı sonuna kadar çöpe atmışım, gelelim şu an elimde varolan ama kullanmadığım çin malı Kuba XCG 150 motoruma, motorun performansı gayet güzel 8000 km yol yaptım, titreşim katlanılabilir düzeyde fakat malzeme kalitesi okadar kötü ki düşük titreşimde bile motorun kaporta aksamı çatır çatır kırılıyor, 1 yıl içinde 2 kere kaporta aksamını değiştirdim, bende düşük gelirli vatandaş sınıfındayım, e kardeşim tamam motor ucuz ama devamlı masraf yaptınmı dip toplam japon motoru parasına geliyor ne anladım şimdi ben bu işten ?
Fırtınanın şiddeti ne olursa olsun; Martı sevdiği denizden asla vazgeçmez
şimdi haojue 150-9 modelini 4800 liraya alabiliyoruz. mondial'in en tutulan modeli drift ise 3500 lira. yani kaliteye 1300 lira daha vererek ulaşabilmek mümkünken gidip mondial filan almanın mantığını bana kimse anlatamaz.
Bu motorlar ilgili olarak aşağıdaki forumu okuyorum. Elemanın biri motoru almış ve Çin'den Türkiye'ye gelmiş. Ekim ayında İstanbul'daymış ve söylediğine göre motorun arka lastiğinde garanti kapsamında değişikliğe gidilmiş. Bu da "İstanbul'da ücretsiz lastik değişimini neresi yapıyor ?" diye soruyor . Tümünü okumadım ama bu kullanıcının motorla yaşadığı pek çok sorun var. Hatta yanlış okumadıysam bir kez motoru komple değiştirmişler. Tabi bu arkadaşın bana göre yanlış yaptığı rodajın da bunda etkisi vardır. Genel olarak her viteste çabuk hızlanarak çok sert bir rodaj geçirmiş ("bas açılsın abi" mevzusu) ve 100 km'de yağ değişikliğine gitmiş . En sonunda da motoru eline almış. Ve tabi bir çok zincir ve ses problemi de yaşamış.
http://www.mychinamoto.com/forums/showthread.php?6634-Zongshen-RX3-report
Eğer verdiğiniz linkteki kullanıcı ilk resimlerde, marş motoruna bu sanırım yağ filitresi diyen ise normal bir durumdur.
Özetle rodajdaki motora bas açılsın diyenler haklı, zira motor bi şekilde mutlaka açılıyor ( usta mahareti ile, takım ile mutlaka o motoru açarlar. ) , ister capon ister çinko, ister bilmem ne olsun.
BÜYÜK YAZIYORUM BELKİ OKUYAN ÇIKAR,
ARTIK ÜRETİM HATTI SAİR KITALARDAN ÜLKELERDEN ÇIKARTILIP, ÇAYNAYA SEVK EDİLDİ, HANİ ŞU KV DİZİSİNDE DÖNEN DÜMENLER OLURYA İŞTE ÖYLE, MEGABOSS'LAR DEDİKİ HAZIRDA İŞGÜCÜ, DİSİPLİNE RİAYET DEDEN KATLANAN ÇAYNALILAR VAR İKEN NE UĞRAŞACAM HAKLAR İLE HUKUK İLE, BU YÜZDEN TEKNOLOJİ TRANSFERİ BAHSEDİLEN ÜLKEYE KAYDIRILIYOR KAYDIRILDI
BUNU YAPARLAR İKEN, EFENİM KOPYACI BUNLAR, EFENİM PATENT HAKLARI, İŞİNİZE BAKIN, AVAM BUNLAR İLE MEŞGUL İKEN HEPSİ TAMAM EDİLDİ BİLE, KÜRESEL ŞİRKETLERDE DURUMA BOYUN EĞDİRİLDİ, ARİFLER ANLAR.
ÖZETLE , KRAL ÖLDÜ YAŞASIN YENİ KRAL (ÇAYNA.)
motoru acma önemli mevzu, ya düzgün kaliteli acılır, yada anahtar-lokma takımı ile.
ama sonucta acılır
Sen kaç abicim. Hala anlatamadık Mondial vs firmalar kendisi motor yapmıyor kardeşim. Boyum uzun ve benim böyle bir motora ihtiyacım var diyorum. Gelince gidip bakıcam inceliycem eğer beklediğim gibi ise alıcam diyorum. Bu imkanlarla başka çarem yok ve cbf benim işimi görmüyor, çocuk bisikleti gibi kalyor altımda.
Son olarak X-Treme Max'tan önce 3 yıl cbf bindim. Onun da kendine göre derdi püsürü var. Şimdi onları mı serelim ortaya. cbf başka bir skala bu motor başka bir skala. Daha nasıl anlatayım bilemiyorum.
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
cbf dediğin motorda çin malından iki tık ilerde kalite olarak. o yüzden de honda'nın ucuz motoru. parçası da ucuz. bu motora bakarak honda kötü markadır diyebilir miyiz? hatta 2008 1000rr ki honda'nın amiral gemisi motorudur, litre litre yağ yakan bir motora sahipti. bu bile honda'yı kötü marka yapmaz. japon üreticilerde hatalı motor üretebiliyorlar ama toplam üretime bakıp orana vurduğunda devede kulak kalıyor. ayrıca bundan ders çıkartmasını bilip hatalarınıda düzeltiyorlar.
Hiç bir markaya kötü demem. Benim üzerime vazife değil zaten. Üzerine bindiğim veya binmeye niyetlendiğim motorlar hakkında konuşurum. İyi yanlarını veya kusurlarını anlatır veya yazarım. Örneğin 3 yıl cbf bindim ama gidip başlığının altına bik bik bik luzumlu lüzumsuz şeyler yazmam. Sorulmadan hiç bir motor hakkında iyi ya da kötü fikrimi söylemem.
Piyasada kötü marka var mı? Bana göre var. Hem de çok yakından tanıyor ve biliyorum motorlarını çünkü servisi arkadaşım. Buna rağmen ilgili motorun altına hiç bir şey yazmadım. Motor gönül işidir. Kimsenin gönlünü kırmak istemem. Bunun yerine ideale yakın şeyleri överek insanları kötüden uzak tutmaya iyiye ve doğruya yönlendirmeye çalışırım.
Bana göre bu motor iyi çıkacak. Bajaj'ın alt ve orta gelir gruplarını hallaç pamuğu gibi attığı bu yeni dönemde Mondial'in kendi ayağına kurşun sıkacağını düşünmek bile istemiyorum. Buna rağmen hemen geldiği ilk günü alacak değiliz zaten. Bakıcaz elliycez koklıycac vs vs vs.
Ama eğer tahmin ettiğim gibi ortanın biraz üstü kalitede bir motor olduğunu gözüm keserse alınacak ve binilecek motor olarak mimlerim.
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
Mondial getirmese ne olcak bi başka çinli getircek. Ee sonuç yine çin işi bunu yapan iki kişi :D
Hepsi aynı pok bir yeşili biri eflatunu biri laciverti.
tipi iyi hoş 9 bin param olsa enduro tipinden veriririm ama İnazuma mı alsam diyede bi foruma sorarım ybr m cbf mi diye
Kontrol edemediğin güç,güç değildir. ...Ya ALLAH Ya MUHAMMET Ya ALİ... Engin TEPE Yaş:26 Sivas/Hafik
2013 ün başında bende Çinli binilmez vs. diyordum taki enişteme hediye mondial 100cc scooter gelene kadar. %90 Ben kullandım motoru ve eşek niyetine bindik ihtiyaç fazlasıydı dağa vurduk taşa vurduk baya zorladım aleti bir buçuk yıl çok hor kullandık. Birçok aksamı dandik hatta pilastik aksam vs berbat ama motorundan yana hiç sıkıntı çekmedim sattığım günde ilk gün ki gibi maaşallah performansı kendinden beklenildiği gibiydi. Çin işi eskilerde baya dandikti ama son 2 3 yıldır baya bi değişiklik var gibi. Bide kullananın titizliği önemli amcam 2005 yılından bu yana aynı çinli scooterini tertemiz kullanıyor kim bilir kaç 10 bin km de ve motoruna anahtar değmedi. Sorun oldu mu oldu karbüratör tıkandı, depo delindi, ayaklık müşürü bozuldu, akü öldü, aynalar grenajlar döküldü ama hemen çok ufak rakamlara halloldu.
Belli olmaz. Orada rodajı yapılan sadece motor değil, şanzıman ve zincir de var işin içinde. Zaten bu arkadaş daha sonraları zincir değişikliğine gidiyor ve hararet problemleri de yaşıyor. Benim için rodaj sabıkalıysa, sonraki her türlü sorunu kullanıcıya yüklerim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:38 ----------
Zaten düzgün kullanılırsa ve bakılırsa hiçbir motor önemli bir sorun çıkarmaz. 2006 yılında Zealsun ZS150-9 model motorun vardı, montajdan kaynaklı bir kablo ve kısa devre sorunu dışında sorun yaşamadım ki Çin motorlarının en kötü olduğu yıllardır. Arada bir Kymco Activ 125 cub kullandım 18 bin km, sadece rutin bakımlarına gittim, bir kez kavrama değişti. Sonrasında Lifan Discover kullandım ve ilk günkü temizliğinde sattım. Ne arıza ne çalışmama problemi olmadı. Şimdi CBF kullanıyorum, gerçekten öbürlerinden 2 gömlek daha iyi bir motor ama bir sonraki motorum daha iyisine gücüm yetmezse muhtemelen 250 cc bir Çinli olacak ama mutlaka enjeksiyonlu olacak. İnşallah bundan sonra bir daha enjeksiyonsuz motor almayacağım.
motora bindiğim süre boyunca toplam 4 tane çinli motorum oldu, neticede bir daha kesinlikle allah göstermesin çin malı motor almam, ben bu çin malı motorlar çok değişti hayal dünyasının dışında bir insanım, yok ben illa alıcam diyen arkadaşlara da hayırlı uğurlu olsun diyelim artık ne diyelim
8,5-9 bine 2.el CRF 250 veya KLX250 al 10 tane Çaynayı mezara koyarr...2gün sonra satayım desen aldığının yarısına veremeyeceğın Çaynayı...
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:38 ----------
Bajaj alt gelir grubuna hitap eder-orta gelir düzeyine değil...8binlik motoru orta gelirli almaz....Yeni başlayan,çin 125&150 sinin derdinden bıkan ve bazı moto-kurye arkadaş'lar aldı....ki örnek verdiğim Bajaj ın en pahalısı-bir de en ucuzu 2.700tl ile Orta gelir vatandaş....
The Power of The Dreams.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)