Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Lastik Kilitlenmesi Bu Mudur?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Siyah&Beyaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2013
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr 250
    Merhaba arkadaslar, bugun ilk ciddi dusme tehlikemi cok sukur sag salim atlattim. Aklima takilan bazi deli sorular var sizlerle paylasmak ve goruslerinizi almak istiyorum. Sabah trafige ciktim ve yaklasik 10 dk sonra (lastikler isinmamis olabilir) ileride duran trafige dogru yavastan arka frene basinc uygulamaya basladim. Sonra ileride onume ani bir arac kirdi. Basinc uygulamakta oldugum arka frene biraz daha fazla bastim. Yerler de hafif islak ama cok degil. Ne olduysa o anda oldu. Arka teker bir saga bir sola dogru epey kaydi. Tabii bu arada on taraf da denge gitti geldi. Arka freni kayma baslayinca biraktim mi tutuyormuydum hatirlamiyorum. Cunku ilk defa basima gelen bu olayda bir yandan cok sakindim diger yandan da noluyo lan dusucem mi seklinde ileriye bakiyordum. Sonra kendiliginden toparladi motor ve yoluma devam ettim. Frenleri arabada da motorda da hep sakince kullanan, ani frenden hep kacinan ve temkinli frene basan bir yapim var. Simdi sorulara gelecek olursak; bu bir teker kilitlenmesi midir yoksa yeterli derecede isinmayan ve/veya kalitesiz lastiklerin islak zeminde kaymasi midir? Daha once hic teker kilitlenmesi yasamadigim icin bilemedim. Bir ses gelir deniyor ama oyle bir ses varmiydi bilmiyorum, duymadim. Boyle bir olay basiniza geldiyse veya gelirse nasil davranmak lazim. Ben boyle ciddi bir yalpalama sonrasi motorun duz hattina geri donmesini sansliydim galiba diye yorumladim ama sizlerin de yorumlarini almak isterim. Simdiden tesekkurler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Aralık 2013
    Motosikleti
    SUPERDUKER
    cbr 250 fabrika lastikleri çok kötü,lastik ile asflatın birbirini ısırmadığını tekerlek kitlese bile o çığlık sesini çıkarmayacak kadar kötü,okadar kötü yani.
    motosikletlerin arka teker kitlenmesi düz bir güzargahta oluyor ve dengede tutmaya çalışıyorsan öne tekerleğin gittiği düzlemi arka tekerlek takip ediyor ancak kontra verdikten sonra iş değişiyor..
    lastik kitlenmesi motosiklet hızı ile tekerlek hızıın birbirlerine eşit olmaması denebilir.yada tamamiyle dönüşünü durdurması..
    Siyah&Beyaz bunu beğendi.

  3. #3
    Ahmet Abi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Motosikleti
    Subaru Xv
    Abs'siz motor ile ıslak zeminde bu şekilde fren yapabileceğinizi düşünmeniz yanılgıdan öteye gitmeyecektir.



    Çözüm: Bosch-motorcycle.com/en/de/fahrsicherheit_fuer_zweiraeder/motorrad_abs/technische_evolution_von_motorrad_abs/technische_evolution_von_motorrad_abs.html

    Boyle bir olay basiniza geldiyse veya gelirse nasil davranmak lazim.
    Siyah&Beyaz bunu beğendi.
    500px.com/importantphotogalleryblogspot

  4. #4
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Yagmurun yeni yağdığızamanlarda zemindeki toz toprak, çamur olur. Ne takarsanız takın lastiğinizden gerekli tutuşu alamazsınız. Bu tür zamanlarda öncelikle aşırı dikkatli ve fren-gaz da çok yumuşak olmanız gerek. Buz üstünde gidiyormuş gibi.
    Ama yine de kaliteli bir lastiğin tutuş üstündeki etkisi çok yüksek. Naylon lastiklerle sürmek açıkçası tehlikeye iki kat açık olmak anlamına geliyor
    Siyah&Beyaz bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    17 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - 2011
    Cbr'ın orijinal lastiklerinde dediğin olay biraz fazla oluyor. Kombine fren uygulamak ve kayma hissettiğinde freni bırakıp tekrar uygulamak biraz daha kontrol sağlar sana, bir nevi abs gibi. Benim tavsiyem acil lastik değişimi. Bursa'da arka lastiğimi sol yanımda gördükten sonra lastiğimi değiştirdim ve bol bol panik fren hakkında pratik yaptım. Daha tecrübeli arkadaşların yorumları daha bilgilendirici ve doğru olacaktır.
    Siyah&Beyaz bunu beğendi.

  6. #6
    harung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2014
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250
    Ben de bir soru ekleyeyim müsaade ederseniz

    Lastik kiltendiginde debriyaja basmak ve freni birakip yavaşça tekrar uygulamak boyle bir durumda kurtarici olur mu dersiniz bana sanki motorun yükünü lastikten alirsak frenleme daha rahat olurmuş gibi geldi tabi sadece kayma aninda ?

  7. #7

    Üyelik
    17 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - 2011
    Debriyaja basmak motor frenini devre dışı bırakacağı için pek mantıklı değil. Gaz bırakılmış olduğu için motorun lastiğe uyguladığı ciddi bir güç olmayacaktır.
    Siyah&Beyaz bunu beğendi.

  8. #8
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Net olarak cenı bilmemekle birlikte kuru asfaltta güçten dolayı patinaja düşen lastikte eğer arka lastik yanınızdaysa gazı kapatmamanız lazım. Lastik yana gelmediyse gazı biraz kısarak motosikletin yolu tutmasını sağlayabilirsiniz. Fakat bu tür aşırı kaygan zeminde malesef yapılabilecek en iyi şey lastikleri kaydırmamak. Kaydıktan sonra gaz tamamen kapansa bile lastik kaymaya devam ediyor
    Siyah&Beyaz bunu beğendi.

  9. #9
    harung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2014
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250
    Genelde frenlemenin ilk anlarında fark edilirse kurtarilabiliyor fakat bir saniye bile cok şeyi degistirebilir zannedersem bu konuda egitim almam gerekecek zira yağmurun yeni ciselemeye basladigi anlarda iki kat tehlike arz ediyor..

    Aea ayakliklarin üstüne kalkip drift yapmaktan bahsetmişti bu konuda tecrübeli arkadaş varsa önemli bir konuya IŞIK tutmuş olacak.
    Siyah&Beyaz bunu beğendi.

  10. #10
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    Kilitlenmeye çok net örnek vereyim.3. Vitesi 11,000devirde bitirip 4 e atıyorum,hızım 190,zincir kopup maşayla dişli arasına sıkışıyor ve cıyak cıyak 120 mt kayıyorsun durana kadar

    Yok olmaz düşersin diyen varsa çorlu kavşağından tekirdağ istikametine ışıkların biraz ilerisinde bakabilirler.abs olmadan fren yapmayı bilin önce diye bunu kastediyordum eski bir konuda
    telike ve Siyah&Beyaz bunu beğendiler.

  11. #11
    xbuky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2014
    Şehir
    İZMİR
    Konu hakkında bilgim yok ama güzel Türkçe'n için teşekkür ederim.
    Siyah&Beyaz bunu beğendi.

  12. #12
    ttan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2013
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Keeway superlight 150
    Bi aralar bende Cbr 250 almayı dusundum ve bir arkadasın motorunu kullanma fırsatım oldu.Üstünde fabrika lastıkleri vardı ve kullandıgım gun yerler ıslaktı,frenlere biraz sertçe(ama birazcık) müdahalede tekerler kitlenmeye yelteniyodu.Benim motor oyle ahım şahım bişey olmamasına ragmen böyle tepkiler vermiyo frenlemede.Bence yapmanız gereken 250'lik sınıftakı en güzel motorlardan biri olan cbr'a güzel bi lastık takıp keyfini çıkarmaktır.Geçmiş olsun bu arada.
    Siyah&Beyaz bunu beğendi.

  13. #13
    sahin08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2014
    Şehir
    bodrum muğla
    Motosikleti
    ramzey qm250-2006 skyjet-sj100-7 yuki gy200
    debriyajı mümkünse sıkmayın devri yüksek tutun çok fazla değil tabi frenleme ihtiyacında gaz kapatınca bir nevi fren görevi görüyor frenede basınca anlık kilitlemelerde motor mecburen tekeri dönmeye zorluyor tekrar yola dönüyorsunuz en azından ilk anda arka tekerleğin yol tutuşu sağlanıyor böylece sonrası için hız düşüncede debriyajı sıkmak yada vites düşürmek zorundasınız tabi durmak için

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:07 ----------

    bu arada ileriye bakmak ta ister istemez motorun baktığın yöne düz gitmesine sebep olmuş buda bi avantaj
    Siyah&Beyaz bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    24 Mayıs 2014
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Lastikler çöp,7 bin kmdeki lastikler ilk günkü gibi durabilir mi ya Arada kaydırıyorum ediyorum yok gram eskimiyor meret,adamlar nasıl sert naylondan yaptılarsa artık. Kuruda bile zaten ben tutunamıyorum kardeş hissini veriyor,ıslakta dans etmesi gayet normal. İmkân varsa biran önce kurtulun.
    Siyah&Beyaz bunu beğendi.

  15. #15
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    tekerlerin kayması zaten kitlenerek olur dostum. gidonu o durumda serbest bırak sıkı sıkı tutarsan düşersin ön taraf düzeltmeye çalışır arkayı. yapabildiği kadar. sıkarsan buna engel olursan kötü olur. bi sağa bi sola atması dik durmanızdan ve pozisyonunuzun iyi olmasından kaynaklanıyor. bi süre sonra isteyerek bile yapabilirsiniz bunu. ki işe yarar. kaymaya başladığında toparlamayı öğrenirsiniz.

    drift de arabadaki driftçileri örnek alırsak birebir aynıdır. önce arkayı kaydırmaya başlarsın sonra gazı açarak gaz verirsin. supermoto yarışlarını izlerseniz hep böyle dönerler virajları.

    zzr1100 le 120mt kitleyen initial-d arkadaşımızı da tebrik ederim maşallah iyi durmuşsun hakkaten. herkes yapamaz bunu.
    Siyah&Beyaz bunu beğendi.

  16. #16
    enxdesign - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2013
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Ducati 1198SP - "biradam binRR"
    Boş zamanlarında trafiğin olmadığı ve ekipmanının tam olduğu zaman, farklı zemin türlerinde ön-arka fren çalışmanı tavsiye ederim.

    Yani en azından kademe kademe 30-40-50km hızlarda giderken arka freni kilitlemek suretiyle arka tekerin kaymaya başladığında ne yapman gerektiğini bilirsin. (tekerin kaydığı yönün tersine kontra)
    Kombine fren yapman sonucunda motorun tepkisini az çok öğrenebilirsin.
    Ön freni sert sıkıp ne kadarlık bir sıkmada kilitlendiğini ve kaymaya başlayacağı dereceyi tecrübe edebilirsin.

    Bunlarla ilk kez karşılaştığın anlarda kaza riski yaşayıp şok olmaktansa, boş arazide deneyerek müthiş şekilde tecrübe sahibi olabilirsin.
    Mertcan39 ve Siyah&Beyaz bunu beğendiler.

  17. #17
    Siyah&Beyaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2013
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr 250
    Yorum ve gorusleriniz icin cok tesekkur ederim. Dediklerinize dikkat edecegim. Lastik degisimi sanirim ilk yapacagim is olacak.

  18. #18
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    bende de 2013 cbr250r var ve orjinal lastikleri gerçekten berbat. dururken burnout yapmaya çalışırken bile ön teker kilitli halde kayıyor. ama orta halli bi lastik takımı almaya kalkışsak da 600-700 tl civarı.

  19. #19
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    Alıntı Siyah&Beyaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaslar, bugun ilk ciddi dusme tehlikemi cok sukur sag salim atlattim. Aklima takilan bazi deli sorular var sizlerle paylasmak ve goruslerinizi almak istiyorum. Sabah trafige ciktim ve yaklasik 10 dk sonra (lastikler isinmamis olabilir) ileride duran trafige dogru yavastan arka frene basinc uygulamaya basladim. Sonra ileride onume ani bir arac kirdi. Basinc uygulamakta oldugum arka frene biraz daha fazla bastim. Yerler de hafif islak ama cok degil. Ne olduysa o anda oldu. Arka teker bir saga bir sola dogru epey kaydi. Tabii bu arada on taraf da denge gitti geldi. Arka freni kayma baslayinca biraktim mi tutuyormuydum hatirlamiyorum. Cunku ilk defa basima gelen bu olayda bir yandan cok sakindim diger yandan da noluyo lan dusucem mi seklinde ileriye bakiyordum. Sonra kendiliginden toparladi motor ve yoluma devam ettim. Frenleri arabada da motorda da hep sakince kullanan, ani frenden hep kacinan ve temkinli frene basan bir yapim var. Simdi sorulara gelecek olursak; bu bir teker kilitlenmesi midir yoksa yeterli derecede isinmayan ve/veya kalitesiz lastiklerin islak zeminde kaymasi midir? Daha once hic teker kilitlenmesi yasamadigim icin bilemedim. Bir ses gelir deniyor ama oyle bir ses varmiydi bilmiyorum, duymadim. Boyle bir olay basiniza geldiyse veya gelirse nasil davranmak lazim. Ben boyle ciddi bir yalpalama sonrasi motorun duz hattina geri donmesini sansliydim galiba diye yorumladim ama sizlerin de yorumlarini almak isterim. Simdiden tesekkurler.
    geçmiş olsun öncelikle. profilinizden anladıgım kadarıyla cbr kullanıyosunuz ve malesef bu honda sızlerden bu kadar para almasına ragmen dunyanın en kotu lastıgı var uzerınde kauçuk lastik nedir lan honda !!!! dedıgınıze göreede yer hafif ıslak işte en tehlıkelı yol zaten bu. deli gibi yagmur yagsın kormayın bısı olmaz ama o yagan ılk yagmur yada kuru ile ıslak arasındaki o yol. yada yolda lastık ızı bırakan asfaltın durumu vay anam vay dırek kazalık yol. birde sızın lastıklerın berbatlıgı ustune eklenınce en ufak sert frende anında kitliyor lastıgı cunku yolu tutma yetenegı yok o lastıgın. o yuzden sız kendınızde cok suç bulmayın. o lastıklerı degıstırın tavsıyem pirelli rosso II . bıde ıslak havalarda fren mesafesı vs onemlı onlara dıkkat ettınızmı tamamdır zaten. ki zaten yazmıssınız sert frenden kacınırım fren mesafemı korurum dıye.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 04:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:07 ----------

    Alıntı LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende de 2013 cbr250r var ve orjinal lastikleri gerçekten berbat. dururken burnout yapmaya çalışırken bile ön teker kilitli halde kayıyor. ama orta halli bi lastik takımı almaya kalkışsak da 600-700 tl civarı.

    ALLAH korusun o lastıklerden dolayı kaza yapsanız sağlınıgınız 600-700 tl den daha mı ucuz ?? 900 küsüre tabı ben kendı motorum ıcın fıyatı soyledım cbr lastık boyutu nedır tam bılmem diablo rosso II derim
    Siyah&Beyaz bunu beğendi.

  20. #20
    Siyah&Beyaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2013
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr 250
    Diablo da zaten karar kildim ama piyasada lastik yok ve 3-4 haftaya gelir dediler ☺
    berkcigdem bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)