Lastik Kilitlenmesi Bu Mudur?
Reklamlar
-
Merhaba arkadaslar, bugun ilk ciddi dusme tehlikemi cok sukur sag salim atlattim. Aklima takilan bazi deli sorular var sizlerle paylasmak ve goruslerinizi almak istiyorum. Sabah trafige ciktim ve yaklasik 10 dk sonra (lastikler isinmamis olabilir) ileride duran trafige dogru yavastan arka frene basinc uygulamaya basladim. Sonra ileride onume ani bir arac kirdi. Basinc uygulamakta oldugum arka frene biraz daha fazla bastim. Yerler de hafif islak ama cok degil. Ne olduysa o anda oldu. Arka teker bir saga bir sola dogru epey kaydi. Tabii bu arada on taraf da denge gitti geldi. Arka freni kayma baslayinca biraktim mi tutuyormuydum hatirlamiyorum. Cunku ilk defa basima gelen bu olayda bir yandan cok sakindim diger yandan da noluyo lan dusucem mi seklinde ileriye bakiyordum. Sonra kendiliginden toparladi motor ve yoluma devam ettim. Frenleri arabada da motorda da hep sakince kullanan, ani frenden hep kacinan ve temkinli frene basan bir yapim var. Simdi sorulara gelecek olursak; bu bir teker kilitlenmesi midir yoksa yeterli derecede isinmayan ve/veya kalitesiz lastiklerin islak zeminde kaymasi midir? Daha once hic teker kilitlenmesi yasamadigim icin bilemedim. Bir ses gelir deniyor ama oyle bir ses varmiydi bilmiyorum, duymadim. Boyle bir olay basiniza geldiyse veya gelirse nasil davranmak lazim. Ben boyle ciddi bir yalpalama sonrasi motorun duz hattina geri donmesini sansliydim galiba diye yorumladim ama sizlerin de yorumlarini almak isterim. Simdiden tesekkurler.
Reklamlar
-
cbr 250 fabrika lastikleri çok kötü,lastik ile asflatın birbirini ısırmadığını tekerlek kitlese bile o çığlık sesini çıkarmayacak kadar kötü,okadar kötü yani.
motosikletlerin arka teker kitlenmesi düz bir güzargahta oluyor ve dengede tutmaya çalışıyorsan öne tekerleğin gittiği düzlemi arka tekerlek takip ediyor ancak kontra verdikten sonra iş değişiyor..
lastik kitlenmesi motosiklet hızı ile tekerlek hızıın birbirlerine eşit olmaması denebilir.yada tamamiyle dönüşünü durdurması..
-
Abs'siz motor ile ıslak zeminde bu şekilde fren yapabileceğinizi düşünmeniz yanılgıdan öteye gitmeyecektir.
Çözüm: Bosch-motorcycle.com/en/de/fahrsicherheit_fuer_zweiraeder/motorrad_abs/technische_evolution_von_motorrad_abs/technische_evolution_von_motorrad_abs.html
Boyle bir olay basiniza geldiyse veya gelirse nasil davranmak lazim.
500px.com/importantphotogalleryblogspot
-
Yagmurun yeni yağdığızamanlarda zemindeki toz toprak, çamur olur. Ne takarsanız takın lastiğinizden gerekli tutuşu alamazsınız. Bu tür zamanlarda öncelikle aşırı dikkatli ve fren-gaz da çok yumuşak olmanız gerek. Buz üstünde gidiyormuş gibi.
Ama yine de kaliteli bir lastiğin tutuş üstündeki etkisi çok yüksek. Naylon lastiklerle sürmek açıkçası tehlikeye iki kat açık olmak anlamına geliyor
-
Cbr'ın orijinal lastiklerinde dediğin olay biraz fazla oluyor. Kombine fren uygulamak ve kayma hissettiğinde freni bırakıp tekrar uygulamak biraz daha kontrol sağlar sana, bir nevi abs gibi. Benim tavsiyem acil lastik değişimi. Bursa'da arka lastiğimi sol yanımda gördükten sonra lastiğimi değiştirdim ve bol bol panik fren hakkında pratik yaptım. Daha tecrübeli arkadaşların yorumları daha bilgilendirici ve doğru olacaktır.
-
Ben de bir soru ekleyeyim müsaade ederseniz
Lastik kiltendiginde debriyaja basmak ve freni birakip yavaşça tekrar uygulamak boyle bir durumda kurtarici olur mu dersiniz bana sanki motorun yükünü lastikten alirsak frenleme daha rahat olurmuş gibi geldi tabi sadece kayma aninda ?
-
Debriyaja basmak motor frenini devre dışı bırakacağı için pek mantıklı değil. Gaz bırakılmış olduğu için motorun lastiğe uyguladığı ciddi bir güç olmayacaktır.
-
Net olarak cenı bilmemekle birlikte kuru asfaltta güçten dolayı patinaja düşen lastikte eğer arka lastik yanınızdaysa gazı kapatmamanız lazım. Lastik yana gelmediyse gazı biraz kısarak motosikletin yolu tutmasını sağlayabilirsiniz. Fakat bu tür aşırı kaygan zeminde malesef yapılabilecek en iyi şey lastikleri kaydırmamak. Kaydıktan sonra gaz tamamen kapansa bile lastik kaymaya devam ediyor
-
Genelde frenlemenin ilk anlarında fark edilirse kurtarilabiliyor fakat bir saniye bile cok şeyi degistirebilir zannedersem bu konuda egitim almam gerekecek zira yağmurun yeni ciselemeye basladigi anlarda iki kat tehlike arz ediyor..
Aea ayakliklarin üstüne kalkip drift yapmaktan bahsetmişti bu konuda tecrübeli arkadaş varsa önemli bir konuya IŞIK tutmuş olacak.
-
Kilitlenmeye çok net örnek vereyim.3. Vitesi 11,000devirde bitirip 4 e atıyorum,hızım 190,zincir kopup maşayla dişli arasına sıkışıyor ve cıyak cıyak 120 mt kayıyorsun durana kadar
Yok olmaz düşersin diyen varsa çorlu kavşağından tekirdağ istikametine ışıkların biraz ilerisinde bakabilirler.abs olmadan fren yapmayı bilin önce diye bunu kastediyordum eski bir konuda
-
Konu hakkında bilgim yok ama güzel Türkçe'n için teşekkür ederim.
-
Bi aralar bende Cbr 250 almayı dusundum ve bir arkadasın motorunu kullanma fırsatım oldu.Üstünde fabrika lastıkleri vardı ve kullandıgım gun yerler ıslaktı,frenlere biraz sertçe(ama birazcık) müdahalede tekerler kitlenmeye yelteniyodu.Benim motor oyle ahım şahım bişey olmamasına ragmen böyle tepkiler vermiyo frenlemede.Bence yapmanız gereken 250'lik sınıftakı en güzel motorlardan biri olan cbr'a güzel bi lastık takıp keyfini çıkarmaktır.Geçmiş olsun bu arada.
-
debriyajı mümkünse sıkmayın devri yüksek tutun çok fazla değil tabi frenleme ihtiyacında gaz kapatınca bir nevi fren görevi görüyor frenede basınca anlık kilitlemelerde motor mecburen tekeri dönmeye zorluyor tekrar yola dönüyorsunuz en azından ilk anda arka tekerleğin yol tutuşu sağlanıyor böylece sonrası için hız düşüncede debriyajı sıkmak yada vites düşürmek zorundasınız tabi durmak için
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:07 ----------
bu arada ileriye bakmak ta ister istemez motorun baktığın yöne düz gitmesine sebep olmuş buda bi avantaj
-
Lastikler çöp,7 bin kmdeki lastikler ilk günkü gibi durabilir mi ya Arada kaydırıyorum ediyorum yok gram eskimiyor meret,adamlar nasıl sert naylondan yaptılarsa artık. Kuruda bile zaten ben tutunamıyorum kardeş hissini veriyor,ıslakta dans etmesi gayet normal. İmkân varsa biran önce kurtulun.
-
tekerlerin kayması zaten kitlenerek olur dostum. gidonu o durumda serbest bırak sıkı sıkı tutarsan düşersin ön taraf düzeltmeye çalışır arkayı. yapabildiği kadar. sıkarsan buna engel olursan kötü olur. bi sağa bi sola atması dik durmanızdan ve pozisyonunuzun iyi olmasından kaynaklanıyor. bi süre sonra isteyerek bile yapabilirsiniz bunu. ki işe yarar. kaymaya başladığında toparlamayı öğrenirsiniz.
drift de arabadaki driftçileri örnek alırsak birebir aynıdır. önce arkayı kaydırmaya başlarsın sonra gazı açarak gaz verirsin. supermoto yarışlarını izlerseniz hep böyle dönerler virajları.
zzr1100 le 120mt kitleyen initial-d arkadaşımızı da tebrik ederim maşallah iyi durmuşsun hakkaten. herkes yapamaz bunu.
-
Boş zamanlarında trafiğin olmadığı ve ekipmanının tam olduğu zaman, farklı zemin türlerinde ön-arka fren çalışmanı tavsiye ederim.
Yani en azından kademe kademe 30-40-50km hızlarda giderken arka freni kilitlemek suretiyle arka tekerin kaymaya başladığında ne yapman gerektiğini bilirsin. (tekerin kaydığı yönün tersine kontra)
Kombine fren yapman sonucunda motorun tepkisini az çok öğrenebilirsin.
Ön freni sert sıkıp ne kadarlık bir sıkmada kilitlendiğini ve kaymaya başlayacağı dereceyi tecrübe edebilirsin.
Bunlarla ilk kez karşılaştığın anlarda kaza riski yaşayıp şok olmaktansa, boş arazide deneyerek müthiş şekilde tecrübe sahibi olabilirsin.
-
Yorum ve gorusleriniz icin cok tesekkur ederim. Dediklerinize dikkat edecegim. Lastik degisimi sanirim ilk yapacagim is olacak.
-
bende de 2013 cbr250r var ve orjinal lastikleri gerçekten berbat. dururken burnout yapmaya çalışırken bile ön teker kilitli halde kayıyor. ama orta halli bi lastik takımı almaya kalkışsak da 600-700 tl civarı.
-
Siyah&Beyaz adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaslar, bugun ilk ciddi dusme tehlikemi cok sukur sag salim atlattim. Aklima takilan bazi deli sorular var sizlerle paylasmak ve goruslerinizi almak istiyorum. Sabah trafige ciktim ve yaklasik 10 dk sonra (lastikler isinmamis olabilir) ileride duran trafige dogru yavastan arka frene basinc uygulamaya basladim. Sonra ileride onume ani bir arac kirdi. Basinc uygulamakta oldugum arka frene biraz daha fazla bastim. Yerler de hafif islak ama cok degil. Ne olduysa o anda oldu. Arka teker bir saga bir sola dogru epey kaydi. Tabii bu arada on taraf da denge gitti geldi. Arka freni kayma baslayinca biraktim mi tutuyormuydum hatirlamiyorum. Cunku ilk defa basima gelen bu olayda bir yandan cok sakindim diger yandan da noluyo lan dusucem mi seklinde ileriye bakiyordum. Sonra kendiliginden toparladi motor ve yoluma devam ettim. Frenleri arabada da motorda da hep sakince kullanan, ani frenden hep kacinan ve temkinli frene basan bir yapim var. Simdi sorulara gelecek olursak; bu bir teker kilitlenmesi midir yoksa yeterli derecede isinmayan ve/veya kalitesiz lastiklerin islak zeminde kaymasi midir? Daha once hic teker kilitlenmesi yasamadigim icin bilemedim. Bir ses gelir deniyor ama oyle bir ses varmiydi bilmiyorum, duymadim. Boyle bir olay basiniza geldiyse veya gelirse nasil davranmak lazim. Ben boyle ciddi bir yalpalama sonrasi motorun duz hattina geri donmesini sansliydim galiba diye yorumladim ama sizlerin de yorumlarini almak isterim. Simdiden tesekkurler.
geçmiş olsun öncelikle. profilinizden anladıgım kadarıyla cbr kullanıyosunuz ve malesef bu honda sızlerden bu kadar para almasına ragmen dunyanın en kotu lastıgı var uzerınde kauçuk lastik nedir lan honda !!!! dedıgınıze göreede yer hafif ıslak işte en tehlıkelı yol zaten bu. deli gibi yagmur yagsın kormayın bısı olmaz ama o yagan ılk yagmur yada kuru ile ıslak arasındaki o yol. yada yolda lastık ızı bırakan asfaltın durumu vay anam vay dırek kazalık yol. birde sızın lastıklerın berbatlıgı ustune eklenınce en ufak sert frende anında kitliyor lastıgı cunku yolu tutma yetenegı yok o lastıgın. o yuzden sız kendınızde cok suç bulmayın. o lastıklerı degıstırın tavsıyem pirelli rosso II . bıde ıslak havalarda fren mesafesı vs onemlı onlara dıkkat ettınızmı tamamdır zaten. ki zaten yazmıssınız sert frenden kacınırım fren mesafemı korurum dıye.
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:07 ----------
LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı
bende de 2013 cbr250r var ve orjinal lastikleri gerçekten berbat. dururken burnout yapmaya çalışırken bile ön teker kilitli halde kayıyor. ama orta halli bi lastik takımı almaya kalkışsak da 600-700 tl civarı.
ALLAH korusun o lastıklerden dolayı kaza yapsanız sağlınıgınız 600-700 tl den daha mı ucuz ?? 900 küsüre tabı ben kendı motorum ıcın fıyatı soyledım cbr lastık boyutu nedır tam bılmem diablo rosso II derim
-
Diablo da zaten karar kildim ama piyasada lastik yok ve 3-4 haftaya gelir dediler ☺
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)