Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yağmurlu havada ön fren nasıl kullanılır

    REKLAM ALANI
  1. #1
    hsk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2014
    Şehir
    ESENYURT
    Motosikleti
    DAELİM S2 250 SUZUKİ AN 125 HK MONDİAL MASH
    Merhaba MT üyesi abiler kardeşler lastiklerden dolayı yağmurda sıkıntı yaşıyorum maddi durumdan ötürü değiştiremiyorum Şuan li lastikler duro yada nylon çin malı ne kadar limon sıkar gibi yavaş da sıksam kayıyor hemen bir defa düştüm bu yüzden durmak istediğimde önce arka ile iyice yavaşlayıp önü kullanıyorum yine de kayıyor sız ne yapiyorsunuz bunun bi yöntemi usulü varmı ön frene dokunmaya korkar oldum resmen bilgili kişiler yardım ederse çok makbule geçer şimdiden teşekkür ederim hepinize şayet para ayarlayabilirsem de michell city grip almayı planlıyorum onunda cifti 300tl .s


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    dostum çoook mühim değilse yağmurda kullanma kötü lastiklerle. kullanman gerekiyorsa da arka fren ağırlıklı fakat kesinlikle sadece arka fren değil. ayrıca biraz devirli kullan çok değil biraz. motoru komprasyonla yavaşlatmaya özen göster ama hart hurt diye gaz kesmeyle değil tabi. öncelikli motor freni, arka fren, ön fren. motoru olduğunca dik pozisyonda kullanmaya çalış o lastiklerle. anlık gaz açmalar gaz kesmelerden kaçın. ayrıca belki aşşağılarda "yağmurda ön fren kullanılmaz" diyen çıkacaktır :D ben neler gördüm bu forumda :D sen onlara aldırış etme :D
    ayrıca normalde 2 kat dikkatli olmamız gerekirken, yağmurlu/ıslak hava şartlarında 2 katın üstüne bi iki kat daha dikkatli olmak gerekiyor. dikkat edin kendinize kazasız belasız saygılar
    hsk ve İlker41 bunu beğendiler.

  3. #3
    hsk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2014
    Şehir
    ESENYURT
    Motosikleti
    DAELİM S2 250 SUZUKİ AN 125 HK MONDİAL MASH
    Yorum için teşekkür ederim hem eşimi işe bıraktığım için hemde guzergah dolasıyla motoru kullanmam gerekiyor 3vasita falan gerekiyor ondan ın bekle öbürü gelsin falan normalde 60 civarı hız yaparken yağmurda 30 - 40 civarı gidiyorum arada ki mesafe de ona göre artıyor ani durmamak için ön tekerın kitlememesi için nasıl bir çözüm olabilir arka zaten kampana kayma derecesine gelmiyor.

  4. #4
    xbuky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2014
    Şehir
    İZMİR
    Sondaki .s çok kötü olmuş.
    hsk bunu beğendi.

  5. #5
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı hsk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yorum için teşekkür ederim hem eşimi işe bıraktığım için hemde guzergah dolasıyla motoru kullanmam gerekiyor 3vasita falan gerekiyor ondan ın bekle öbürü gelsin falan normalde 60 civarı hız yaparken yağmurda 30 - 40 civarı gidiyorum arada ki mesafe de ona göre artıyor ani durmamak için ön tekerın kitlememesi için nasıl bir çözüm olabilir arka zaten kampana kayma derecesine gelmiyor.
    dediğim gibi ön fren kullanın ama daha soft kullanın. daha çok motor kompresyonu ve arka fren ile yavaşlayın çok kayıyorsa ön ona göre bi yüzde belirleyin bileğinize kalmış
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  6. #6
    xbuky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2014
    Şehir
    İZMİR
    Bende yağmurlu havada çıkmıyorum. Tekerlekler güzel ve kaliteli ama yinede izmir asfaltı yağmur ve görünmeyen yağ birikintilerini düşününce 3 otobüs değiştirerek okula gitmek daha mantıklı geliyor. Mesela hava durumuna baktım yarın yağışlı ve 3 otobüs akar :D

  7. #7
    mithrelios - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mts 950
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ayrıca biraz devirli kullan çok değil biraz. motoru komprasyonla yavaşlatmaya özen göster ama hart hurt diye gaz kesmeyle değil tabi.
    selamlar, sanırım dikkatten kaçmış, arkadaşın motosiklet scooter, yüksek devirli kullanıp motor freni yapamaz. zaten yapsa bile, motor freni ile arka fren aynı şey, frenler varken kompresyonla motoru yavaşlatmaya çalışmak biraz tartışmalı bir konu.

    benim scooterın lastikler michelin city grip, özellikle biraz serince ve ıslak zeminde tutuşları güzel. yazın sıcak asfaltta sanki tutuşu eksiliyor gibi. ancak tabi ABS de var bende o sebeple frenleme işi farklı oluyor, yine de şu anki lastiklerinizden çok daha iyi olacağına eminim.
    hsk bunu beğendi.

  8. #8
    hsk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2014
    Şehir
    ESENYURT
    Motosikleti
    DAELİM S2 250 SUZUKİ AN 125 HK MONDİAL MASH
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dediğim gibi ön fren kullanın ama daha soft kullanın. daha çok motor kompresyonu ve arka fren ile yavaşlayın çok kayıyorsa ön ona göre bi yüzde belirleyin bileğinize kalmış
    Trafiğe kapalı alanda çok deneme yaptım bu ön fren için devamda ediyorum daha nazik olmaya özen gösteriyorum ama lastik gerçekten bu konuda berbat yani kuru zeminde gayet iyi fakat ıslak da çok fena sadece ön için değiştirsem bunun artısı ve eksisi nasıl olur ikisi bir değiştirmek öneriliyor genelde çünkü
    34 HSK 57
    ASYA AS125 T21 - DAELIM S2 250 - SUZUKI AN 125HK
    MONDİAL MASH

  9. #9
    xbuky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2014
    Şehir
    İZMİR
    Hocam yine siz bilirsiniz ama taksitle falan alın derim yeni bir lastik.

  10. #10

    Üyelik
    10 Ocak 2013
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Yamaha Süper Tenere XT1200ZE & SYM Joyride 300
    arkadaşlar motor scooter olduğu için devirli kullanıp gaz kesince motor kompresyona girmez, hatta daha tehlikeli olur. Öneride bulunurken dikkat edelim. Maazallah kaş yapalım derken göz çıkarmayalım.
    sahin08 bunu beğendi.

  11. #11
    sahin08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2014
    Şehir
    bodrum muğla
    Motosikleti
    ramzey qm250-2006 skyjet-sj100-7 yuki gy200
    scooterda ıslak zeminde viraja dikkat etmek lazım iki freni de kullan tabi
    kendimden ornek vereyim panik fren değilde normal yavaşlamada kayarken salıyordum freni (ama sadece önü arka maneti biraz sıkmaya devam )zaten kayarken hafif sağ sol yapıyordu onuda biraz ağırlığımla dengeleyip tekrar sıkmaya devam ediyordum tabi busefer daha az
    kayma sırasında bi 5 mt uzuyor makina fren mesafesi abartıyor ama düz oldukça bi şekilde duruyor
    virajda kaydığında iş daha karışık bikaç kere ayağımı topugumu yere vurarak topladım
    tabi bu dediklerim hep düşük hızlarda scooter ı çok uzun kullanmadım (genelde 10 20 km lik kısa mesafelerde ) ondan daha fazla birşey diyemeyeceğim
    birde scooter da ağırlık merkezi fren yapmadıkça orta gibi o yüzden arka frenin etkisi gerçekten çok fazla sadece ön yada arka kullanacağına ikisine birden kontrolsuz asılsan daha güvenli geliyor bana ondan dolayı 2 lastiğide değiştirmen daha sağlıklı olacaktır

  12. #12
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı mithrelios adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selamlar, sanırım dikkatten kaçmış, arkadaşın motosiklet scooter, yüksek devirli kullanıp motor freni yapamaz. zaten yapsa bile, motor freni ile arka fren aynı şey, frenler varken kompresyonla motoru yavaşlatmaya çalışmak biraz tartışmalı bir konu.

    benim scooterın lastikler michelin city grip, özellikle biraz serince ve ıslak zeminde tutuşları güzel. yazın sıcak asfaltta sanki tutuşu eksiliyor gibi. ancak tabi ABS de var bende o sebeple frenleme işi farklı oluyor, yine de şu anki lastiklerinizden çok daha iyi olacağına eminim.
    tabi scooter olduğunu görmedim haklısınız.

    Alıntı hsk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Trafiğe kapalı alanda çok deneme yaptım bu ön fren için devamda ediyorum daha nazik olmaya özen gösteriyorum ama lastik gerçekten bu konuda berbat yani kuru zeminde gayet iyi fakat ıslak da çok fena sadece ön için değiştirsem bunun artısı ve eksisi nasıl olur ikisi bir değiştirmek öneriliyor genelde çünkü
    emin olun iyi bir lastik aldıktan sonra o lastiklerin kuru zeminde bile berbat olduğunu farkedeceksiniz. ki metzeller tourance exp aldım ıslak zemin performansı da gayet iyi. sava marka eski lastiklerimden kuru zeminde dahil kurtulduğuma çok sevindim. ikisini bir değiştirmeniz tavsiye edilir ama özellikle önde problem yaşıyorsanız ve imkanınız sadece öne yetiyorsa değiştirin. ama tabi ikisini değiştirirseniz daha iyi olur

    xbucky arkadaşın dediği gibi izmirin yolları pek iyi değil çok dikkat etmek lazım. belediye çalışıyor :D
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  13. #13
    harung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2014
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250
    bir çift lastik 400 tl kaval kemiğinin değeri paha biçilemez..
    zapalka bunu beğendi.

  14. #14
    İzmir İl Temsilcisi CEM. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fazer 600 Ve Wr 125 R
    Burada o kadar çok yorum ve kullanım tarzı seçenegi sunulurki karar veremezsin. Danışman araştırman güzel birşey fakat kendinden emin olmadıgın durumlar var ise en yakın zamanda bütçe dahilinde

    1- teori

    2- kapalı alan

    3- yol egitimi alman.

    Ne kadar yazsam ne kadar egriyi dogruyu söylesemde sana uygulamalı egitim kadar destek olamıyacagım ve olamayacagımız belli.

    Egitim acemi işi degildir. İnsanın reflekleslerini zinde tutması ve geliştirmesi için sürekli antreman vs egitim çalışma gibi eylemlerde bulunması gerekir
    abeciMotoru bunu beğendi.

  15. #15
    efizikci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2014
    Şehir
    kırklareli
    Motosikleti
    kuba xcg 100>Pulsar 200NS>xtreme max200>Dominar400
    Arkadaşlar herkese merhaba lastik konusu çok dönünce bende konu açmadan buraya yazmak istedim cevap alabilirim inşallah bende aynı durumdan biraz muzdaribim ve lastikleri değiştirmek istiyorum 2.18 ön 3.00 arka bunlar bana ne kadara mal olur bir de Anadolu yakasında motor lastikçisi tavsiye edebilecek var mı? Lastik önerisine zaten açığım bekliyorum cevaplarınızı teşekkürler.

  16. #16
    hsk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2014
    Şehir
    ESENYURT
    Motosikleti
    DAELİM S2 250 SUZUKİ AN 125 HK MONDİAL MASH
    Hepinize ilginiz için teşekkür ederim elimden geldiği kadar kendimi geliştirmeye çalışıyorum ki artçı eşim olunca daha da özen gösteriyorum buna fırsat buldukça trafiğe kapalı alanlarda devam ediyorum hangi hızla viraj da kayıyor nerde gaz açmam gerekiyor fren de kayma oluyor mu dengemi nasıl bozuyor vs.

  17. #17
    Pekbipicadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CB 600 Hornet ( Geçmiş : Piaggio X9 250 ,)
    Lastiklerinin kötü olduğunun farkındasın ama durumum yok diyorsun buraya kadar haklı gibi duruyorsun ama öncelikle arkadaki eşinin hayatı ve senin hayatın o 300 tl lik lastikten daha mı az değerli veya ikiniz birden bir kaymanın sonucunda düşseniz hastane masrafınız kaç lastik parası edecek ?
    kar zarar yaparken olası sonuçları düşünmek lazım , 300 tl verip 6 ay kıtkanaat geçinmek mi yoksa allah korusun kötü bir kaza sonucunda ömür boyu sakat kalmak veya 2 nizden birinin hayatından olması mı. Ben senin yerinde olsam ya o motoru kullanmam yada napar eder o iki lastiği takarım.
    Kazasız sürüşler
    zapalka bunu beğendi.
    Ben,keyfim ve kahya, her gün birimiz kullanıyoruz.

  18. #18
    hsk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2014
    Şehir
    ESENYURT
    Motosikleti
    DAELİM S2 250 SUZUKİ AN 125 HK MONDİAL MASH
    Söylediklerinize katılıyorum sonuna kadar haklısınız ne kadar idare etsemde para kalmıyor ev kredisi ödüyorum çünkü hicbirsey canımızdan öte değil borç falan alcam mutlaka lastikleri. Lastik satan yerler değişim de yapar mi ne kadar bi ücret isterler istanbul avrupa yakasi önerisi olan varmı peki

  19. #19
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    viraj boyunca cizgini koruyabilmen icin hafif gaz verirsin cikisinda acarsin eger virajda gaz ile desteklemezsen motorun virajin icine dogru kapanmaya baslar.

  20. #20
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Honda'dan eğitim alın. Özel olarak da ıslak alanda pratik talep edin hocadan eğitim esnasında.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)