Allah rahmet eylesin basimiz sagolsun boyle haberleri gordukce hem kizoyorum hemde zuluyorum..
Allah rahmet eylesin basimiz sagolsun boyle haberleri gordukce hem kizoyorum hemde zuluyorum..
600 cc RR alacağına 700cc MT-7 alaydın be arkadaşım. ABS ile de uğraşmazdın.
Hiç olmazsa bassa bile rüzgardan dolayı gidemezdin.
Korumalarına, montuna, bel, sırt desteklerine çok güvenirdin, kaza videosu izlettin sürekli, acaba üzerinde kameran yine varmıydı, kayıttamıydı ?
Tanımasakta üzdün bizleri.
Allah rahmetiyle muamele eylesin inşallah.
İkinci sayfadaki yoruma cevap yazıp, bir onceki sayfada arkadaşın vefat ettiğini öğrendim, yukarıda yazdığım son paragraf aklıma geldi...
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:15 ----------
Amacım vefat etmiş arkadaşın ardından konuşmak değildir. Sadece yeni başlayan herkeste oluşabilecek bir hata olduğu için yazıyorum:
Evet, hepsi aynıdır. Ancak 600cc üzeri spor motorsiklet bambaşka bir şey. 1.5 litre cruiser al istediğin gibi kullan. Muhtemelen başına bir iş açmazsın.
Ancak bir aracın aşırı kıvrak olmasını istersen stabilitesini azaltıp sürücünün kapasitesine dayanmak durumundasın. Problemli bir durumda, ki mutlaka eninde sonunda başa gelecektir, yeterli olmayan deneyim insanı hiç tahmin etmediği yerden ısırıverir.
Şimdi kendi motorsikletimden korktum ne yalan söyleyeyim.
Çok üzücü bir haber.
Umarım büyük cc ile motora neden başlanmaz dediğimizi başka insanlar bu olaydan ders çıkarırlar.
8 yıldır aktif motor kullanıyorum 12 motor değiştirdim, 200bine yakın yol yaptım Türkiye'yi dolaştım ama daha yeni sahip olmaya hak kazandığımı düşündüğüm 900cc 3 silindir motoru sürdüğümde elim ayağım titredi.
Allah rahmet eylesin, kalanlara da sabır versin.
Haberi görünce şok oldum.
Allah rahmet eylesin taksiratlarını affetsin inşallah.
Burada o kadar konuşuldu yapma etme o motoru sat denildi ama boş.Giden geri gelmiyor maalesef...
Allah rahmet eylesin sevenlerine Allah sabır versin.
Burada hala 600 cc muhabbetine devam eden arkadaşlar muhtemelen kaza yerini bilmiyorlar. O noktada sıklıkla kaza olur. Sebebi iki şeritli yokuştur. Sağa hafif viraj var ve yokuşun ve virajın bitiminde iki şeritli yol biter tek şerite düşer ortada refüj ve bariyerler var. Yol hatalı yapılmış. 3-4 yıl önce o yoldan geçmiş olan herkes kaza yapabilir. Çünkü eskiden o yol iki şeritli devam ediyordu. Ayrıca 250 cc bir motosiklet bile o yolda 100 kmh hızların üzerine çok rahat çıkabilir. Yol tek şerite düştüğü anda durmak çok zordur.
Allah rahmet eylesin. Üzülerek söylüyorum ki zaten beklenen bir haberdi. Bir çok kez uyardık. Bir çok kişi ile tartıştı küfür etti.
Bundan ders çıkarmak gerek. Çevredeki insanların yorumlarını dikkate almak gerek. Bir çok ufak kaza geçirmişti.
Allah rahmet eylesin.
Açıkçası yüksek hacimli ilk motorsiklet olayında bilir bilmez herkesin çattığı itici bir tepki de söz konusu forumda. Hatta bir kaç sayfa önce de arkadaş bundan şikayet etmiş.
Benim de ilk motorsikletim 600cc Honda idi. Herkese de tavsiye ederim. Ama V2 cruiser idi. Gücü CB600RR'ın yarısı değildir muhtemelen. Torku yüksek, yere yakın, nispeten ağır, stabil bir alet.
Asıl sorun güçlü SS'lerde. Bence bunlar normal motorsiklet ehliyeti ve temel eğitimi ile kullanılacak cihazlar değil. Evet, teknik olarak gayet mümkün. Ancak alet daha kıvrak ve çevik olmak için her türlü stabilitenin de sınırlarını zorluyor.
Özellikle elektronik yardım yoksa dönmek sorun, durmak sorun, hatta bazen gazlamak bile sorun. Normal durumda değil, ancak limitte bir durum olduğunda, ki bu aletlerde ve trafikte limite ulaşmak çok kolay, sorun.
Hatta normal motorsikletlerdeki bazı kurallar süpersport'lar için geçerli değil. Mesela eğitimlerde hep iki frenini birlikte sıkılması öğütlenir. Ancak spor motorsikletlerde, özellikle acil duruşlarda, arka süspansiyon çok açılır, arka tekerin çekişi azalır, ve bazen çok hafif arka fren arka tekeri kitler, ve motorsikleti ayakta tutan en önemli etken olan arka tekerin jiroskopik etkisi aniden yok olunca motor aniden sağa yatar.
Daha çok örnek verilebilir. Bir defa süspansiyon ayarı başlı başına bir mesele. Hadi preload kolay, peki ya compression ve rebound? Hatta bazılarında düşük hız yüksek hız compression ayarları farklı. Sadece motorsiklet rahat olsun sert olsun meselesi değil ki. Benim ufak bir kazam da yanlış süspansiyon ayarı yüzünden oldu.
Cruiser öyle değil ama. Zaten alet kendi ağır. Ve zaten yere yakın oturuluyor. Fren anında ağırlık dağılımı çok bozulmuyor. Acil fren anında tek yapman gereken asılmak tüm frenlere. Yanlış gidecek bir şey yok.
Bilinçsiz bir SS hevesi ve yaygınlığı görüyorum Türkiye'de. Sanki herkes ipini koparsa alacak bir tane.
Iste hep diyoruz ya hacim degil beygir onemlidir diye..
Bu arada merhum motoru alali 1 yildan fazla oldu yanilmiyorsam tecrubesini arttirmistir.. is aslinda tecrubenin yaninda egitimli olmaktir, bu yuzden hep derim kilometre ile iyi motorcu olunmaz, olsaydi pizzacilar rossi, taksiciler f1 pilotu olurdu... herseyden once profesyonel egitim...
allah rahmet eylesin.hepimizin başına gelebilir,hepimiz benzer durumlardan sıyrılmışızdır bir şekilde eğer hala buraya yazabiliyorsak.ben ölen arkadaşımızın o motoru satması kullanamaması veya kendi hatası yüzünden kaza yapması gibi bir yorum yapmayacağım çünkü o an orda değildik.
ama ben suçlanacak son şeyin kullandığı 600rr olduğu kanaatindeyim.600rr kaza yaptırmaz,üstünden adam atmaz,abs siz de frenleri çok çok iyi,viraj kapasitesi kıvraklığı üst düzeyde bir motordur.adı üstünde zaten racing replika.doğru kullanıldığında trafikte diğer tüm motosiklet tarzlarından daha güvenli bir motosiklettir ss,kimse ss ler durmaz dönmez güvenli değildir demesin.yok öyle bi dünya.chopper ile 50 km hızla durup 600rr la 200 km hızla aynı mesafede duramamak ss'in suçu değildir.gazına frenine hükmedebildiğin strom 650 ile döndüğün yerden gazına fenine hükmedemediğin 1000rr la dönemiyorsan suç ss in değildir.ışıklardan kalkarken cbf 500 ü kaldırdığın en sert şekilde s1000rr kaldırmaya çalışırken tekere gelip ters dönüyorsan suç ss in değildir.
arkadaşa başına gelebilme ihtimali olan şeyi açık, seçik ve çok net söylemişim. ama maalesef kendisi pek kaale almamış. sonuç ortada. bu kadar genç ölmenin hiç bir anlamı yok. kimsenin anneye babaya bu acıyı yaşatmaya hakkı yok.
keşke ben yukarıdakileri yazmamış olsaydım, kendisi de hayatta olsaydı. o kadar çok arkadaşımı kaybettim ki bu lanet motor sevdası yüzünden, artık bünye alıştı sanırım mevzuya.
dikkatli kullanın şu bok yiyeni. boyunuzdan büyük işlere kalkışmayın. uzun yaşayın.
Allah gani gani rahmet eylesin, ailesine sonsuz sabırlar diliyorum, çok üzüldüm yazık oldu gencecik delikanlı...
Kimse suç SS'in demedi ki zaten. Problem şu ki bir SS, örneğin bir cruiser'dan çok daha fazla eğitim, dikkat ve konsantrasyon istiyor, ve hata affetmiyor.
Tabi ki SS daha iyi hızlanıp, durup, dönüyor. Ancak unutmayın ki onu o kadar kıvrak yapan etkenlerden biri olan dik çatalı ve kısa trail'i da düz yol stabilitesini azaltıyor. İyi yatabilmesi için yerle arasındaki mesafe ve yüksek selesi, ağırlık merkezini yukarı çekip ön arka yük dağılımını gaz fren esnasında değiştiriyor. Bu da direk tekerin çekişi ve frenin etkisi demek.
Çok keskin bıçak gibi birşey SS. Acemiliğe, dikkatsizliğe, eğitimsizliğe gelmiyor. Birkaç günlük piyasa kurslarıyla da öğrenilecek şeyler değil. Ancak bu gerçeği farketmeyip "Aha bak kullanıyorum işte, hem lastiklerim iyi, frenlerim kuvvetli, tehlike durumunda anında gazlayip sıyırabilirim" türü yarı doğru acemice sözler söyletebiliyor insana. Çünkü gerçekten güven veriyor insana kullanıyorken. Aldanmamak zor. Sokakta SS kullananların yüzde kaçı ne yaptığını biliyor, şüpheliyim açıkçası.
Bende alıcaktım korktum diyebilirim şuan 250 lik aldım ve Sabırla sürmeye devam ediyorum 600 km Yaptım ve sürüşümün tamamı şehir içinde Oldu 10 12 bin km dayanıp 600 lük almayı öyle düşünüyorum Buda 1 seneyi bulur
Suçlu tabii ki değil ama tehlikeli şey SS. Elektrik gibi, keskin bıçak gibi. Belli bir amaca yönelik üretilmiş. Bambaşka sebeplerle sahip olmanın anlamı yok.
Yurt dışında yaşıyorum. Burada SS sahibi birçok arkadaş var. Hepsi belli haftasonları piste gidip sürüyorlar. Şehir içinde kimse SS kullanmıyor, birkaç üniversitesi öğrencisi dışında. Şehir içi rahat da değil zaten.
Evinde 1.3 litre SS Ducati dahil 8 motosikleti olan iş arkadaşım var, kadın şehir içi Honda Grom kullanıyor mesela. Acaip te seviyor. Az kaldı benim de aklımı çelecek...
Bence motorun bir günahı yok. Asfaltı iyi olan bir ülkede belki buradaki kadar tehlikeli değil yeni bir sürücü için. Ama bizde durum böyle değil malesef. Bizde ilk motor mutlaka düşük cc olmalı.
Konu başlığı artık
İLK VE SON MOTORUM 600RR
olarak değiştirilebilir.
Bisikletten inip 600rr tercih edenler için ibretlik bir konu oldu.
Allah rahmet eylesin.
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)