O yagi uzaktan goreceksin kardes.
Gece sürüşte, ve birde önünüzde araç varken panik fren yapıyorsanız çok zor. Kaldıki görseniz bile freni bırakıp tekrar sıkmanız size en az 2-3 metre fren mesafesi kaybettirir. Yol şartları da çok değişken. Motoru kaydırmasanız bile bazı asvaltta örneğin 45mt duracaksa başka asvaltta 55mt de durabilir. Bu noktada takip mesafesi vs devreye giriyor bu da ayrı bir mesele. Çok fazla değişken var.
Tank slapper ön teker yerden kesilip yuksek suratlerde gıdon yan duz ınmezse çırpmaya başlar.Standart direksiyon amortısorlerı tutamıyor malesef.Manuel ayarlanabılen hyperpro tarzı gidon amortisorlerı tam sıkıda bıle cok hafıf cırpıyor.260 la gsxr1000 le tekerden ındıgım zaman cırpmaya basladı benı.Elektronık var ondada.yaklasık 7 sanıye fena bı sekılde cırptı gaz acarak kurtardım.Kaliperleri bile açıyor öyle bi güç var Tank slapper yuksek suratlerde tamamen şans işi..
I Love My GİXXER
Arkadaşım öncelikle gerçekten geçmiş olsun.
Hali hazırda bu konu altında paylaştığın videonun bilmem kaç saniyesini izledim kalanında sıkıldım bıraktım ve izlemedim, dümdüz yolda tapa gaz bastırıp gidiyorsun ( ha ilerleyen süreçte muhtemelen elbette virajlara girişlerin, önünde giden araca olan tutum ve davranışın yada duraklamaların da ki durumun hakkında detaylar gösteriyordur ), ben sana ne eğitim al diyebilirim ( ben kendim almadım ) ne de 600RR öldürür diyebilirim.
Tanıdıklarım var 600CC ile hiç kaza yapmamış, tanıdıklarım var 200CC ile yeri yalamış yutmuş. Yalnız ben sadece şunu kesinlikle söylemek isterim ki 250CC bir motosiklet ( http://www.motosiklet.net/forum/kaza...daki-kaza.html ) ile kullanıcı 30-35Km hızlarda bu şekilde yaralanabiliyor ise ( ne kadar kendi hatası da olsa sonuçta her kazadan en kötüsü çiziklerle kurtuluyorsun ) 600CC bir motosiklet ile ( 30-35Km hızlar ile seyretmek çok absürt olacağı için min. 100 küsürler ile seyir edersiniz, buna istinaden örnek veriyorum ) 100Km hızda başınıza neler geleceğinin tahminin etmek bile zor değil.
Ben sadece 600RR benim bile gözümü korkutuyor, 600CC sahibi arkadaşlarım bana " Bırak 250CC motosiklet sana yeter 7500Km deneyimi, geç 600CC 'ye " dese ve hatta baskı kursa da inan bana 250CC 'nin ben bile daha tadına doyamadım. Yüksek hızlar belki insanlara adrenalin denen o salgıyı daha hızlı yayıyor ama gerek yok o kadarına " Her zaman savunduğum tek şey var ki, yüksek hızın sonu bellidir. Ne kadar sen dikkat edersen et, trafikte seyir halinde olduğun sürece çevrende hep tehlikeler vardır. "
600CC güzeldir, candır ve hatta muazzamdır ama bana kalırsa sadece ama sadece pistte yani çevredeki yan etkenler olmadan en rahat tapa gaz gidebileceğin bir yoldur yada havaalanlarının uçak kalkış yolları oooo onlar harika DÜMDÜZ UP UZUN BİR YOL Bana kalırsa 600CC 'den vazgeçme ama hızda yapma...
Kısacası 250CC ile ölende var 600CC ile ölende var yalnız 250CC ile kurtulma şans oranı %70 iken 600CC ile kurtulma şans oranı %20 aynı kaza şartlarında...
Bu yüzden en azından kendini geliştirip, kendini yeterli görene kadar keşke yeni başlayanların kullandığı kapasitede ki bir motosiklet ile başlasaydın...
Allah kaza bela vermesin, lastiklerin yere düz bassın inşallah. Uzun yıllarca altında ki makineyi sağlıklı bir şekilde kullan da, bu forumda bak siz böyle demiştiniz ama ben halen buradayım diyebil...
İyi dilekleriniz için teşekkür ederim. Paylaştığınız kaza ile ilgili şunu söyleyebilirim. 50km çarpma hızı ölümcüldür. Kasksız 30km ile başınızı yere vursanız beyin ölümü gerçekleşiyor. Bu yüzden 50km hızı geçebilen herhangi bir motosikletin masum ve zararsız olduğunu düşünmüyorum. Dandik çin malı skuterlerin bile 100km hız yapabildiğini göz önünde bulundurursak 100cc az tehlikelidir, 600cc ölümcüldür demek normal gelmiyor.
Ben teşekkür ederim, en azından yazımı okuyup cevap yazma tenezzülün de bulunduğun için.
50Km hız sınırın bile ölümcül sonuç doğurabileceği tamamen bilinen bir gerçektir, kasksız motosiklet kullanan bir kullanıcı bana kalırsa zaten ölüme mahkumdur yada hiç motosiklet kullanmaması yeridir.
Yalnız benim yazdım da dikkat çekmeye çalıştığım nokta " 600CC Ölümcüldür " değil, sadece 250CC ile 600CC 'nin aynı kaza şartlarında ki kurtulma şans oranlarıdır. Aynı kaza şartları derken bahsettiğim şey hızlar ile orantılı değil " Yol şartları, kazaya sebebiyet verebilecek olgulardır. "
Çünkü benim düşüncem şu ki ( bir önce ki mesajımda da yazdığım gibi ) 250CC bir motosiklet ile 30-40Km hızlarda seyir halinde giderken, 600CC bir motosiklet ile bu hızlarda seyir halinde olamaz. Günlük motosiklet kullanıcısıyım iş - ev arasında motosiklet kullanıyorum, 28 yaşında, 1 yıllık evli birisiyim ve inan bana akşam iş çıkışından sonra yada gündüz işe giderken ben 250CC bir motosiklet ile çevre yolunda ilerlerken yanımdan geçen MT-07 yada 600RR 'lı birisini görünce " Neden bu kadar hızlı gidiyor ki, ne gerek var ya " diyorum içimden.
Bir düşünsene, emniyet şeridinden fıtı fıtı 50-60Km hızlarla giderken ( ki bence evet bu da yüksek bir hız ) yanından kendi şeridinde duran bir araç var, o dururken sen gidiyorsun ya Evet benim de arabam var ve araba da kullanıyorum, ama motosikleti hafta içerisinde işe git gelde kullandığımda ve bu anlattığım durumu gördüğüm de gerçekten mutlu oluyorum " Onlar dururken, ben gidiyorum " Umarım araç şoförleri kızmaz bu düşünceme çünkü bende araç şoförüyüm...
Demek istediğim şu ki, motosikletin amacı nedir ? Seni bir yerden bir yere taşıması ve hayattın da zaman kazandırması, bunun bilincinde olarak kullanmak motosikleti her zaman daha sağlıklıdır ( http://www.motosiklet.net/forum/moto...-atasehir.html ) bak burada ki arkadaş araba ile 1,5 saatte gittiği yolu motosikleti ile 45 dakika da giderken, nasıl daha kısa sürede giderimin derdin Yalnız altında yazılan bir mesaj var ( http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post3479729 ) o çok güzel bir cevap olmuş...
Motosikleti alırken ne için aldığınız çok önemlidir, bir araç niyetine kullanmak mı yoksa bir hız tutkusu için mi ?
- Araç niyetine aldıysanız sakin ve dikkatli olmakta fayda var.
- Hız tutkusu için aldıysanız, en güzel bu tutkuyu pist ortamlarında yada akrobasik hareketler için boş bir alanı tercih edebilirsiniz.
Sadece bunu demek istemiştim, umarım yanlış yorumlamazsın çünkü gerçekten iyi niyetle yazıyorum ve umarım iyi niyetle yorumlarsın...
şŞtt.. Ses Kes, Ses Dinle 1 Tam Gaz 1 Ara Gaz..
Hayal kuruyorsan, ulaşmak için çaba sarf et.
Rica ederim. O cümleyi size atfen değil de 600cc lere karşı genel kanı olduğu için yazmıştım. Herkesin hayalini kurduğu bir motosiklet olur ya benimki de buydu. O yüzden bunu seçtim. 2007 yılında 600rr ların bu kasası çıktığında resmini dizüstü bilgisayarıma ekran duvar kağıdı olarak yerleştirmiştim. Çok şükür gerçek oldu. Aslında o zamanda bunu alabilirdim ama henüz kendimden emin olmadığım için kendimi riske atmak istemedim. İyi de yapmışım. Fazla binemiyorum ama yine de keyif veriyor. Hız olayı tamamen insanın algıları ve ön görüleri ile alakalı. 600cc kullananların en büyük hatası bana göre körü körüne risk alarak kullanmaktır. Onun dışında gayet keyifli bir alet.
2011 den beri motosiklet kullanıyorum ve hiç 250 cc üzeri kullanmadım. Düzgün bir eğitim almadan da kullanmam.
Motor ile uzaktan yakından alakası olmayan çok yakın bir arkadaşım İstanbul trafiğinden bıkmış bir haldeyken, bir arkadaşının kendi motorunu "al bunu yavaş yavaş ödersin" demesiyle Honda Shadow 750 (millette ne arkadaşlar var )ile motora başladı. Ama nasıl? Akşamları kendi sokaklarında ufak ufak gezerek vitesleri öğrendi, biraz pratik yaptıktan sonra da vurdu kendisini yollara. 2 defa ufak tefek kaza yaptı ama Allah'tan bir şey olmadı. Ben motorunun yanına gittiğimde resmen ürkmüştüm. Nasıl cesaret ettin dedim hiç tecrüben olmadan bunu kullanmaya. bana al dene falan dedi ama yanaşmadım açıkçası. Sonra bana şunu dedi: Eğer bu motoru aldığımda biraz motor tecrübem olsaydı, hayatta kullanmaya cesaret edemezdim! Yani o motoru 1 yıldan fazla kullandıktan sonra geriye dönüp baktığında, nasıl böyle bir şey yapmışım diyor.
Bence en önemli nokta, olabilecekleri bilerek hareket etmek.
Sağolasın, ümit ediyorum ki uzun yıllar hayalini kullandığın bu motosikleti kullanırsın...
Şuanda benim de hayalim de 600CC bir motosiklet var ama dediğim gibi benim gözümü korkutuyor, o yüzden herhalde şuanda beğenerek ve keyif alarak kullandığım motosikletimi mevsim şartları bana el verdikçe veya satana kadar kullanmak olacak.
Henüz benimde deneyimim çok diyemem 7500Km çok değil bir 250CC motosikletin üzerinde, ama 600CC içinde gerçekten devenin yanında karınca gibi birşey geliyor gözüme
Kendinize ve hayallerinize dikkat edin, güle güle kullanın...
şŞtt.. Ses Kes, Ses Dinle 1 Tam Gaz 1 Ara Gaz..
Hayal kuruyorsan, ulaşmak için çaba sarf et.
insan oğlu her şeyi öğreniyor kullananlar nasıl kullanıyor??? Bence üstesinden gelebilirsin satma motorunu kendi motorunla eğitimlere katıl
motorunu tanı hangi asvaltta ne kadar yatıyor nasıl ivmeleniyor nasıl nerde durabilir nerde kayar trafik bilgileri trafikte nelere dikkat
etmeliyiz motorcu olarak yolun neresinde gitmeliyiz vs vs vs çok konular var bunlar sadece sağlam bir eğitime bakar.
Takma kafana her şey olur cesaretin için tebrik ederim...
Kazasız belasız...
Bilginozi kardes bak her cevabinda egitim alman gerektigi ortaya cikiyor, panik fren diye birsey yoktur, bir freni panikle sikiyorsan zaten onceden birseyleri yanlis yapmis bedelini odemek uzeresin demek, bu isin 3 saniye kurali var bu isin dogru pozisyonda olmasi var, bu isin kivirip kurtarmasi var, hadisenin icinde olmama 3 saniye geride olma var, sen freni sikip birakmaktan bahsedip durus mesafesibi uzatmaktan bahsediyorsun ben hic onhesaba girmemek icin uzmanlardan egitim almalison diyorum, henuz almadigin icin bunlar sana uzak gelebilir ama o zaman vay canina diyeceksin, motorun eminim ki 125 ve 250 liklerden cok daha guvenli ama bu guven duygusu sonunu getirebilir, egitim konusunda karar verirsen ozelden bana ulas sana fikir ve bilgi verebilirim.
Adam motoru aldığı gibi dümdüz yolda kendi kendine düşüp kaza yapmış, hala ikna etmeye çalışıyorsunuz senin işin yaş diye. Bırakın abi 10 senedir forum okuyarak motor kullanmayı öğrenmiş zaten, enerjinizi harcamayın.
Gaagı vaa, gaagıcık vaa. Gaagı vaa dığnak gadaa, gaagı va bağnak gadaa. Eğitim var, eğitimcik var. Eğitmen var, eğitmencik var. Bir motosiklet eğitmenleri var bir de eğitmencilik oynayanlar var. Bilginozi, kimden eğitim aldınız?
Açıkçası doğru dürüst bir yerden yol eğitimi almış veya teorik eğitim almış birisinin söylemeyeceği şeyler yazıyorsunuz. İnsanlar uyarmaya çalıştıkça Darkin'in dediklerini haklı gösterir cevaplar yazmışsınız hep. Hocam etme eyleme, git düzgün bir yerden eğitim al geç de bitsin bu tatava. Yoksa başlık efsane olmaya gidiyor.
Olayın SS motorla, yaşla boyla kiloyla, beceriyle şunla bunla ilgisi yok. İlk teori eğitiminde zaten "Ne yapıyorum ben?" demeye başlayacaksınız. İlk kapalı alan eğitiminde zaten altınızdaki motoru ne kadar süremediğinizi göreceksiniz. İlk yol eğitiminde her önüne gelenin "Ben 20 yıldır araba sürüyorum. O yüzden yolu çok iyi okurum. Trafik becerim çok iyidir." diyen ibibiklerin aslında bir halt bilmediğini kendinizin de sürerken aldığınız kararları beceriksizce, aceleyle, yanlış aldığınızı, uygulamalarınızı yaparken keskin hareketler yaptığınızı bu işi "kuğu gibi" bir akıcılıkla, "hiç kimseyi rahatsız etmeyen güvenli bir çabuklukla" yapmanın mümkün olduğunu, ama oraya varmaya henüz çok emek vermek, eğitimde öğrenilenleri pratik ederek km yapmak gerektiğini göreceksiniz. Yol eğitiminin trafikten ibaret olmadığını, kapalı alan becerilerinin esas ne işlerde lazım olduğunu, bu becerilere gerek kalmadan her zaman yeterli mesafe ve zaman yaratacak şekile bir planlamayla motor sürmenin nasıl bir şey olduğunu göreceksiniz. Bütün bunlar toplamda 3 günde bitecek. ve geri dönüp buraya baktığınızda "Yahu ben neler yazmışım." diyeceksiniz. Bir de 600RR'a ABS takmak filan gibi işlerle uğraştığınız için hayıflanacaksınız.
Sahiden merak ediyorum, eğitmeniniz kimdir? Hangi eğitmenlik yetkilerine veya sertifikalarına sahiptir?
nasıl yani şimdi senın ılk motorun 600 rr ve daha 500 km yol tecruben varken bu sekıldemı kullanıyosun yoksa ben yanlısmı anladım. cidden soruyorum anlamadıgım ıcın... valla güzel arkadasım yapma gözünün yağını yiyim yapma...ailen varsa onları düşün üzerindeyken. eğer ilk baştaki fotodaki sensende nolur tak o kaskını giy montunu vs vs...
oturdugumuz o koltukta bi şeytan var ve hep bizi dürtüyo hadi bas gaza hadi sesini duy motorun diye aman sen buna yenik düşme... sonra arkandan arkadaslarının aılenın ağlama sesleri gelir yapma nolur...
altındaki alet hiç hafife atılcak bir alet değil 1 saniyede hayatın biter.
bu arada kullanman ile alakalı olarak çok belli başlı acemiliklerin var... bir kere hiç bir arabanın arkasına o kadar yaklaşma önündeki bir fren yapsa doblonun bagajından içeri girersiniz... örnegin kazaa video nu izledim ben ALLAH korusun bu hızda şuan o şekilde fren yapsan ki öle birşey olsaydı zaten kazadaki gibi fren yapcaktın ve malesef buyuk ıhtımalle ya hayatını kaybetmıs yada hala hastahanede olucaktın. sen bence bunu sat kendıne daha az cc de bır motor al onda butun acemılgıını at sonr yavas yavas yukselt cc yi... bu senın ıcın cok daha ıyı olur...
bilmemenin iki kategorisi var, bi tanesi bilmemek ama en azından bilmediğini bilmek, ikincisi ise hem bilmemek hem de bilmediğini de bilmemek.
yazılan yorumlarından anlaşılan sen ikinci kategoriye epey yakınsın. Bu kategori çok fecidir, çünkü ilerlemeye de kapatır adamı. Sen virajda ne var, kontra yap dönsün dersen California Superbike School neden var, napiyorlar diye hayatında düşünmemişsin demektir ve sürüşünü bu mantıkla ilerletemezsin.
Bir de 125cc'de de ölünür muhabbeti var, evet herşeyde ölünür zaten uzun vadede ölme ihtimalimiz 1'dir. Evet motosiklet doğası gereği güvenli bir araç değildir, ister 125 ister 1000cc fakat, yarattıkları tehlikenin boyutu ve ihtimali farklıdır abi. daha önce söylediler mi bilmiyorum ama şu gönderdiğim linklerdeki durumu bi incele: ss ile uzun yol, motorlu genç çiftin acı sonu
Bu çok acı olay gözümüzün önünde yaşandı, bu arkadaş da tecrübesizim ama olur değil mi diye onay arayanlardandı, işin sonunda, resmen göz göre göre 2 kişi olarak öldüler. bir bak adamın yorumlarına ve kendi yorumlarına, ne kadar benzer değil mi?
Neredeyse önünde birebir örnek varken de devam edeceksen et arkadaş, umarım başına bişey gelmez. Ama gelmezse bil ki şansın çok yaver gitmiştir. Sonra gidip de kimseye ben 600cc ile başladım bişey olmadı, dikkatli olunursa başlanabilir gibi telkinlerde bulunma.
Ben yüksek cc ile motosiklete başlanılabileciğine inananlardanım hatta burdaki hoca tipli adamların öğütlerine de hep ayar olmuşumdur,fakat adamlar bu sefer haklı,ne bileyim sevdiğin insanların hatrına daha uzun yıllar yaşağacağın bir hayat var önünde,eğitim bence yeterli değil şu safhada çünkü o arada motora binmeye devam edeceksin hani 4 silindir takıntın varsa da daha ehil ve güvenli cbf 600 abs tarzı bir motorla devam et,altındaki motor vahşi bir hayvan,sabaha kadar ben sakin kullanırım desen de kendini kandırırsın,safkan racing sakin kullanılamaz,bunlar hep hikaye,ölümden ötesi kötürüm olmak.Yazık olur.
İyisimi sen burdaki adamları ciddi anlamda dinle
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)