Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 ... SonuncuSonuncu

İlk Motorum 600RR

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61
    tt768 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Eylül 2006
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Project 4 coming soon...
    Bu muhabbet haftada birkaç defa açılır. Kimisi yüksek cc ile başlayabilir miyim diye sorar. Kimisi ben başladım ölmedim der. Çoğunluk da sakın başlama ölürsün der. Bu kardeşimiz gibi zaten motoru almış olanlara erkenden rahmet dilenir. Bu bir kısır döngüdür. Ne bu tip başlıkları açanlar bıkar bu muhabbetten, ne de yanıt verenler. Çünkü bunu soran arkadaşlar zaten duymak istediklerini duymak için başlık açarlar. Niyetleri fikir sormak değil, kafalarına koyduklarını tasdikletmektir.

    Ben video ile ilgili bir şey yazmıyorum. Sürüş yorumu da yapmıyorum. Akıl da vermiyorum.

    "Sakın yapma ölürsün" diyen arkadaşlar sesleniyorum. Bırakınız alsınlar, bırakınız ölsünler...

    Hayatta kalırlarsa ne ala. Seviniriz hepimiz...
    EB61 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    22 Ağustos 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 600RR '15
    Sevgili arkadaşım dümdüz yolda vites yükseltip düşürmekle motosikleti kullanıyorum sanıyorsun. Yüzlerce tehlike var hangisi ile karşılaştın da bu kadar agresif bir motorla başlama konusunda yeni başlayacak olanları cesaretlendiriyorsun?

    Gerçi daha çok yeni paylaştın önüne uzun uzun mesafeler kala bir araç çıkıyordu, sen de teorik bilgilerden uzak olman ve tecrübe eksikliğin nedeniyle maliyeti gayet yüksek olan 600rr motorunu yan yatırıp sürüklenmesine neden oluyordun. Yanlış mı hatırlıyorum?

    Para senin can senin. 125 likle de ölünür evde otururken de ölünür 1000cc ss kullanırken de... Riskimi arttırdım ölüme daha yakınım ama bu benim açımdan sorun edilecek bir durum değil diyorsan kimseye laf söylemek düşmez.

    Ama sen bakın nasıl kullanıyorum ilk motorum 600rr demekki olurmuş değil mi hadi destek verin diye konu açtığından dolayı yazdıklarım hoşuna gitmeyecektir.

    Senin için asıl sorun şu evre değil. Asıl sorun senin de izinde hızla ilerlediğin artık ben oldum, beni kim tutar, hani 600rr ile başlanmazdı sendromuna girdiğin anda başlayacak ki çok yakınsın. Dikkat et.

  3. #63
    İzmir İl Temsilcisi CEM. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fazer 600 Ve Wr 125 R
    Bana kalırsa türkiyede motosiklet bile kullanılmaz riski bu hızla kullanarak sen düşün

    Gel izmire pistte gazlayalım diledigin gibi vur kırbacı
    drfettah, ttan ve bilginozi bunu beğendiler.

  4. #64
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Alıntı CEM. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bana kalırsa türkiyede motosiklet bile kullanılmaz riski bu hızla kullanarak sen düşün

    Gel izmire pistte gazlayalım diledigin gibi vur kırbacı
    Eyvallah gelirsem haberleşiriz.
    Bu arada diğer arkadaşlara söylemek istediklerim var. Risk ile ilgili tüm yazılanlar doğrudur. Aksini iddia etmiyorum. Videoyu bir övgü veya destek verilsin diye koymadım. Neden koyduğumu ilk mesajımda zaten açıklamıştım, bunun dışında bir beklentim yok. Forumda nice 600cc ile başlayan arkadaşlar oldu. Şu zamana kadar 125cc 250cc kullanan 600cc ve üzeri kullanan kaç arkadaş hayatını kaybetmiştir inanın hatırlamıyorum bunların arasında yüksek cc kullanıp sanki kendileri kefenlerini yırtmış gibi yeni başlayanlara sakın ha ölürsün diyenlerde oldu. Motosiklet başlı başına bir tehlikedir zaten Ama 600cc ile başlayanlara öyle psikolojik saldırılar yapılıyor ki insanı "başladım" dediğine pişman ediyorlar. Sanırsınız ki 600cc ile başlayan herkes hayatını kaybetti. Daha önceki mesajlarımda belirttiğim gibi ben bu kararı vermek için yıllarca düşündüm, tarttım, araştırdım öyle karar verdim. 8 yıldır olmuş rastladığım tüm kazaları dikkatle inceledim. 600cc lerde kaza riski daha fazla ama 600cc ile kaza yapan arkadaşların büyük bir çoğunluğu şehir içinde süratli kullandıkları için, makasa girdikleri için, virajda slider eritmeye çalıştıkları için kaza yaptılar. Otobanda dipgaz da giderken kaza yapan 2-3 kişi ya vardır ya yoktur benim rastladığım. Zaten otobanda dümdüz giderken durup dururken kaza yapmazsınız.

  5. #65
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    Alıntı CEM. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bana kalırsa türkiyede motosiklet bile kullanılmaz riski bu hızla kullanarak sen düşün

    Gel izmire pistte gazlayalım diledigin gibi vur kırbacı
    hocam ben balıkesirdeyim, cbr 250r var, eğer pist ücretsiz ise geleyim bi haftasonu, malum öğrenciyiz

  6. #66
    İzmir İl Temsilcisi CEM. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fazer 600 Ve Wr 125 R
    antreman başı 250tl malesef. keşke ücretsiz olsa.

    Madem cbr250 var direk diablo rossoları alıp küçük küçük boş alanda çalışabilirsin.

  7. #67

    Üyelik
    17 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - 2011
    Ölmeyebilirsin, hatta şansın yaver giderse bir daha kaza bile yapmayabilirsin. Burada asıl anlatmaya çalışılan konu, ileride tecrüben arttıkça belirli bir seviyeye geleceksin. O seviyeye geldiğinde öğrendiğin şeyler, şu anda motorun seviyesinin senden öte olması(tamamen senin şu anki acemiliğin yüzünden) sebebiyle sende korkuya ve tedirginliğe neden olacak. Bunlardan ötürü de öğrenmiş olduğun şeyler ya eksik ya da yanlış olacak. Ve ileride tecrübe kazandım dediğin anda ya da daha önce telafi edebileceğin bir hatayı, telafi edemeyeceksin. Senin kullandığın motor 3 saniyede 100 km/h'a ulaşıyor. Bu da makineye hakim olabilmen için hassas bir bileğe hakim olduğunu gösterir. Bu da zamanla olacak bir şey ve bileğin yeterli hassaslığa ulaşana kadar risk altındasın demektir. Ben CBR 250'de acemiyken fazla gaz açtığımda 40-50 km/h'de olurken sen 80-90 km/h'de olacaksın. Fren yapmayı öğrenmek gerçekten zor ve çok çalışma istiyor. Sen bu hıza ulaşmışken fren yapmayı da öğrenmemiş olduğun için duramayacaksın demek, belki motoru ayakta bile tutamayabilirsin, ki geçmişte yaptığın kaza bunu gösterir.
    Acemilik dönemimi yeni yeni atlatıyorum, yaklaşık 10 bin km yaptım 6 ayda. Çok fazla kaza atlattım acemiliğim yüzünden, hiç düşmedim. Ama şundan eminim ki 600'lük bir makinede olsa kesin kaza yapardım. Ha ölür müydüm? Sanmıyorum, gereksiz riske girecek bir insan değilim. Ama düşmüş olduğum için özgüvenim sarsılacaktı ve yeni şeyleri denemeye, öğrenmeye korkacaktım, çok daha yavaş geliştirecektim sürüşümü.
    Motorunu almışsın. Satıp küçük hacimli motora geçecek ya da ikinci bir motor alacak maddi durumun olmayabilir. Benim sana tavsiyem kapalı alan eğitimleri alıp, kapalı alanlarda motorunun dinamiklerine iyice hakim olmadan trafiğe fazla çıkmaman. Bu sayede özgüveninde ve azminde azalma yaşamazsın. Ayrıca daha sağlıklı bir öğrenme süreci yaşarsın. İstanbul'a gelme imkanın olursa da elimden geldiğince sana yardımcı olmaya çalışır, kendi tecrübelerimi seninle paylaşırım.
    Saygılar,
    Tim
    bilginozi ve smiles bunu beğendiler.

  8. #68
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    İstanbula gelecek imkanın varsa murat denizhan var eğitmen japon ekolünden kendi motorunla eğitim alabilirsin çokta faydası olur facebook sayfasinda Cbr600f li bir arkadaş var onu aç izle parkuru nasıl yaptığını gör.60rr'ın tadını çıkar

  9. #69
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    Alıntı CEM. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    antreman başı 250tl malesef. keşke ücretsiz olsa.

    Madem cbr250 var direk diablo rossoları alıp küçük küçük boş alanda çalışabilirsin.
    ahh keşke alabilsem. daha pantolon alamadım, önce bi kendi ekipmanımı tamamlayayım, sonra da motora sıra gelecek inşallah. bu arada bi arka lastik 400 küsür TL yav :(

  10. #70
    CT.ATC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2014
    Şehir
    Kahramanmaraş
    Motosikleti
    150 Mr Vulture(30k) > X-Treme Max 150
    Merhabalar öncelikle tekeriniz düz bassın, kaza videosunu bende izlemiştim geçmiş olsun. Ben burda size tavsiye verebilecek tecrübede değilim 1000km tecrübem var, ama ilk motora bindiğinizdeki hisler neler oldu onu çok merak ediyorum hiç mi korkmadın be usta biraz geyik olacak ama Ben 150lik motora bindiğimde motoru ateşlediğimde gürültü beni ürküttü şöyle bir acaba dedim yani sonra cesareti toplayıp kalktım bu arada kalkıştan önce de abdest alıp namaz kılmıştım bir de Ayetel Kürsi okumuştum Anlayacağın o makinanın üstünde ilk oturuşunda seni hayal edemiyorum biraz anlatta konu neşelensin

  11. #71
    engin_deniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    street triple rs
    Hadi iyisin bak şimdiden popüler oldun yanlız şunuda söylemeden edemicem. Hızlı koşan atın boku seyrek düşermis ;)

  12. #72
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    250 cc alıp limitlerine kadar kullanmak daha eğlenceli ama 600 rr alıp korka korka sürmek o kadarda zevk vermeyebilir 250 lik alıp yavaş yavaş cc yükseltebilirdiniz belki ilerde 1000 cc ye geçeceksiniz ama acele etmemek gerekir zamanla her şey olur

  13. #73
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Alıntı CT.ATC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar öncelikle tekeriniz düz bassın, kaza videosunu bende izlemiştim geçmiş olsun. Ben burda size tavsiye verebilecek tecrübede değilim 1000km tecrübem var, ama ilk motora bindiğinizdeki hisler neler oldu onu çok merak ediyorum hiç mi korkmadın be usta biraz geyik olacak ama Ben 150lik motora bindiğimde motoru ateşlediğimde gürültü beni ürküttü şöyle bir acaba dedim yani sonra cesareti toplayıp kalktım bu arada kalkıştan önce de abdest alıp namaz kılmıştım bir de Ayetel Kürsi okumuştum Anlayacağın o makinanın üstünde ilk oturuşunda seni hayal edemiyorum biraz anlatta konu neşelensin
    Motoru eskisehirden bir arkadastan aldim. Kullanmayi bilmedigim icin bilen birisini yanima aldim motoru getirmesi icin. Motoru bursaya getirince aksam uzeri 10dk alistirma yaptim. 2 gun daha 1 er saat calistiktan sonra tradikte surebilmeye basladim. hayatimda daha once oyle bir ivmelenme yasamadigim icin 0-70km arasi bile benim icin cok urkutucuydu. Ama gazi dozajlama noktasinda daha agresif daha kontrol edilemez oyle gazi fazla acinca uzerinden atacak diye hep hayal ediyordum forumlarda okuduklarimdan yola cikarak. Acikcasi ehliyeti ilk aldigimda 1-2 saar cbr125 kullanmistim. 600rr bana daha guven verici geliyo. Insanlarin neden viraja bu kadar takildigini anlamiyorum. Yani motoru yatirmakta hicbisey yok hersey kontra ve dengede bitiyor. Cok ta yetenekli oldumu dusunmuyorum ama viraj olayi epey bi sisiriliyor bence.

  14. #74

    Üyelik
    17 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - 2011
    Öğrenmen gereken birkaç şeyi bu videoda görebilirsin. Viraj çizgisi, hız gibi öğrenmen gereken zor konular var dostum.

    dmRhn, bilginozi ve igotek bunu beğendiler.

  15. #75
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Alıntı geocitys adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öğrenmen gereken birkaç şeyi bu videoda görebilirsin. Viraj çizgisi, hız gibi öğrenmen gereken zor konular var dostum.

    https://www.youtube.com/watch?v=IrNnb2VAveo
    Paylaşım için teşekkür ederim. Bunu daha önce izlemiştim, bu ve bunun gibi kaynaklar bana çok şey kattılar.

  16. #76

    Üyelik
    07 Mayıs 2014
    Şehir
    izmir
    Alıntı bilginozi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kademe kademe alabileceğim tüm eğitimleri almayı planlıyorum. 600rr nin kombine abs si cidden çok basarılı. Islak yolda bile 100-0 da 37mt de durabiliyor. Çalışma mantığı olarak 0-20km hız arası valfler fren basıncını sizin kontrol etmenizi sağlıyor. 20km hızı aşınca kontrol abs ünitesine geçerek sizin uyguladığınız fren basıncına göre uygun frenleme basıncını abs güç ünitesine yaptırıyor. Dediğiniz gibi 3000TL harcadım şimdiden sanırım 3500e tüm sistemi tamamlayabileceğim. Başarılı olursa onunda bilgisini paylaşırım inşallah.
    Motoruna abs taktirirken fotograf cekip paylaşırsan cok sevinirim. Fakat abs "fren mesafesini kisaltmaz" tekrar soyliyim. Sadece kontrollu kaydirmadan bir frenleme saglar. Frenlerin kalitesi başka bir muhabbet. Fren diskinden kaliperden balatalara ve fren hidrolik yagindan fren hortumlarina bir takim çalışması. Yani honda cbr125 e abs takarsan daha kisa mesafede durmaz. Ama ebc nin en kral papatya diskini ve sinter balatasini takarsan baya bir fark olur. Birde motul rbf 660 hidrolik koydunmu.
    Karalı ve bilginozi bunu beğendiler.

  17. #77
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    Abs kırmızı yandı firen yaptın ahanda kırmızı da geçmişim yavv alalala

  18. #78
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı bilginozi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Söylediklerinizde bir yanlışlık yok. 1000likle yada 600lükle başlayıp ölende var. 125likle başlayıp ölende var. Ama tabiki 600lükle başlamanın riski daha yüksek bunu inkar etmiyorum ama bu demek değilki 125likle başlayan ölmeyecek, risk her zaman var. Birinde az, birinde çok. Tecrübeli olmak da ölünmeyeceği anlamına gelmiyor. Bursa da 3 gün önce yine tecrübeli bir arkadaş 600lük ninja ile hayatını kaybetti. Bu arada 600 lükle başlayan arkadaslarım var yıllardır kullanıyorlar. Bahsettiğiniz kazada yaklaşık 15-20dk sonrasında motor hala alev alev yanıyorken ben aracımla izmire doğru yanından geçmiştim. İyi hatırlıyorum. Özetle söylenenler yanlış değil. Risk küçük cc lere göre daha fazla ama kesin ölürsün diye bir hüküm vermek ancak Allahın bileceği bişey. 300km ile düşersiniz kalkıp yürürsünüz, bisikletten düşüp başınızı yere vurup ölürsünüz. Ne zamana yazıldıysa zamanı gelince mutlaka sebep çıkar.
    muhabbet burdan "600lük öldürmez de, 1000lik çok güçlü çok hızlı 1000lik öldürür" e dönmezse ben de bişey bilmiyo akdhfajkfjaklf
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  19. #79
    kaansahbaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2014
    Motosikleti
    Ducati Multistrada 1200s, Ducati 848 Corse
    Oncelikle, eger bu videyu 500km kullandiktan sonra cektiysen bence anahtari birisine ver ve sen oturup dusunene kadar sana geri vermesin, cunku seni kaybetmeyi istemeyiz.

    Oncelikle yol duz ve otoban, cok basit bir yol, yeni baslamis birisi icin hizli kullaniyosun ve 42.saniyede fark ettigim kadari ile hızlı manevra yapamıyorsun. Lutfen yanlis anlasilmak istemem ama video'da gozuken o. Onune gecen arabayi saglamak istiyosun ama cok aciga vurdugun (orta seritin en sagina kadar kayiyo motor) icin geri sol seride hızlı gecemiyosun bu daha motorla 1 beden olamadigini gosterir.

    3.dk'dan sonrasini izlemedim ama tek tavsiyem şimdilik en azindan biraz daha yavaslaman. Gayet tempkinlisin, bu cok guzel birsey. Bol eglenceli surusler diliyorum.

  20. #80
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Alıntı kaansahbaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oncelikle, eger bu videyu 500km kullandiktan sonra cektiysen bence anahtari birisine ver ve sen oturup dusunene kadar sana geri vermesin, cunku seni kaybetmeyi istemeyiz.

    Oncelikle yol duz ve otoban, cok basit bir yol, yeni baslamis birisi icin hizli kullaniyosun ve 42.saniyede fark ettigim kadari ile hızlı manevra yapamıyorsun. Lutfen yanlis anlasilmak istemem ama video'da gozuken o. Onune gecen arabayi saglamak istiyosun ama cok aciga vurdugun (orta seritin en sagina kadar kayiyo motor) icin geri sol seride hızlı gecemiyosun bu daha motorla 1 beden olamadigini gosterir.

    3.dk'dan sonrasini izlemedim ama tek tavsiyem şimdilik en azindan biraz daha yavaslaman. Gayet tempkinlisin, bu cok guzel birsey. Bol eglenceli surusler diliyorum.
    iyi dilekleriniz için teşekkür ederim. 2 aydır motora binmeye fırsatım olmuyor. Gelecek sezon artık. Videodaki bahsettiğiniz noktada amacım en sağ şeridi kontrol ederek sağdan gazlayıp gitmekti ama sağ şerit dolu olduğu için geçmedim. En sol şeride hemen girmememin sebebi ise ben sağ şeridi kontrol etmekle meşgulken birinin sol şeritte arkadan yetişip yetişmediğini önce aynadan kontrol etmekti. Bu videoyu çektiğimde daha 3 haftalık sürücüydüm. Seri olmadığım doğrudur. Bu yüzden seri olmamı gerektirecek hareketlerden kaçınıp 1 adım ötesini düşünüp sürüşümü buna göre yapıyordum. Motoru tehlikeli yapan bazı unsurlar var. Mesela boş ve düz otobanda 300km hız yapsanız kaza rizkiniz aslında o kadar değil birşekilde motordan düşseniz sürüklenip ayağa kalkma şansınız var. Ama şehiriçinde duran yada çok yavaş 15-20km hızla ilerleyen trafikte 50-60km hız yapmak bile otobandaki 300km den tehlikelidir. Yada arabaları sollarken her zaman bir kaçış noktası olmalı. Frenleme noktasında ise abs nin mutlaka gerekli olduğunu düşünüyorum. Söyle düşünün akmakta olan trafik bir anda duruyor ve 100km den 0 a fren yapıyorsunuz fren mesafeniz 45mt bunun 30uncu metresinde asvaltta 5cm2 bir alanda kayganlık veya yağ olsa düşmek için yeterli olur. Fren kademeli olarak sıkılıyor ama lastiğin 5cm2 lik alandan geçerken kaydığını algılayıp freni bırakacak kadar hızlı değiliz.


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)