Merhaba dostlar,
Kaç zamandır aklımda olan ama ancak dilegetirdiğim düşüncemi sizlerle paylaşmak istedim.
Malum TR deki çeşit azlığı ve saçma fiyat politikaları yüzünden çoğu arkadaşımız yanlış motosikletlere binmekte.
Bende bu kervan içerisindeki yerimi bu sene bıraktım ve doğru bir atılım yaptığımı düşünüyorum.
Çoğu arkdaşımızın düşündüğü gibi bende iyi bişey olsun, üzmesin, performanslı olsun vs. vs. diyerek araştırmalardaydım.
Derken bi arkadaşım bana teklifte bulundu ve Honda Deauville düşünürmüsün? dedi.
Yıllar evel gördüğüm ama pek ilgim olmayan bir motordu.
Kısa bir forum araştırmasıyla çeşit çeşit, renk renk açıklamalar okudum
Kimi yerden yere vurmuş, kimi öve öve bitirememişti.
Ama bu bizim insanımızın ne kadar dürüst olmadığının acı bir göstergesi!
Gelelim benim acısıyla tatlısıyla kullanıcı gözüyle yorumlarıma
GÜÇ;
700cc,66ps,ve 66.2 Nm (6.75 kg-m) tork üreten canavar bir makine.(
dip not: AEA Barkın abi Traktör bu gitmiyo dediği dövil i 50bg ne üdüğü belirsiz bir motor olarak biliyor ve anlatıyor!! bence test etmeli)
11bin rpm devir cevirebiliyor ve red line 9bin de başlıyor.Kısacası devirli kullanıma yatkın ve düşük devirlerde gitmeyen bir makine.
(örn. normal seyir 3000 ila 7000 rpm arasında)
5 vites(bence 6 olmalıydı - puan veriyorum!!) ve araları uzun dişliler sayesinde racing edasıyla kesilmeden Top Speed yapabiliyor
(200km)
Kısacası düşük devirlerde salına salına gitmek yok.
Bu arada 6000km de bir bakıma girmesi motorun ne kadar dayanıklı yapıldığının göstergesidir.Bu bakım maliyet avantajıda sağlamakta.
Yakıt;
19 küsür litre (3.5lt yedek dahil) kocaman bir deposu var.
Bir depo ile sıkıştırmadan 400km yol yapabiliyor.Ama sıkıştırısan (yani gazlarsan) bu menzil 350 km lerde kalıyor.
Kuruş vermiyorum bence en doğru bilgi menzil!!
Yani yakıt sarfiyatı kötü bir motor değil ama günümüz teknolojisi gibi de değil.Çünkü bazı arkdaşlarımız yeni nesil kuruş kuruş yakan motorları kıyaslamayı çok sevdiği için garip gelebilir..
Kısacası ne çok yakıyor ne az, bu hacime göre çok başarılı.
Yol Tutuş ve Frenleme;
Honda nın ip gibi gidiyor tabirine yakışan her koşulda çizgisini bozmayan dengeli ve virajlarda güven veren bir sürüşü var.
Çok basit şekilde yatıp kalkıp ilerleyebiliyorsunuz.
NIFFIN Combined ABS sistemi her türlü frenlemede sizi dengenizi bozmadan yere yapıştırıyor.(Bence en başarılı yanı bu!)
Taşıma kapasitesi;
Üzerine sabit 2 yan çanta (toplamda 40lt)ve Topcase (46lt) ile kullanıyorum.
Çok büyük avantaj ve Scooter edasında, istediğiniz an üzerinizdeki herşeyi motora bırakıp gidebiliyorsunuz.Yer bile kalıyor
Uzun yol gezi ve kamp işlerine de çok yatkın bir makine.
Sürüş;
Enduro Transalp mimarisinde ama Touring kasasında çok rahat bir kullanımı var.
Sürücü ve artçı çok rahat bir koltukta yorulmadan gidebiliyorsunuz.( not: bu motoru eşim çok sevdi)
Çoğu yol şekline uyum sağlayacak bir tarzı var.Asfalttan rahatlıkla çıkabilirsiniz
Fiyat;
2006 İLE 2009 arasında model yılına sahip bu motoru,
genelde 15 ila 20 bin fiyat aralığında,durumuna göre 13-14 gibi de alabilirsiniz.
Şunu biliyorum ki yukarıdaki bileşenler arasında ender bulunan motorlardan biridir.Hatta bu motor tarzında da tek örnek diyebiliriz.
Umarım artık doğru paylaşımlar yapılır.
Tüm arkadaşlarımızın bu kafa karışıklıkları biter ve herkez istediği motora biner.
Saygılarımla..
http://i.hizliresim.com/Vyb1Yn.jpg