Sibop kapağına aman dikkat !
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar dün başıma ölümden döndüğüm bir olay meydana geldi ve bunun nedeni sibop kapağı. 600RR ile 200 KMh hız ile giderken arka teker pof diye aniden indi ve motor deli gibi sağa sola atmaya başladı zar zor bir şekilde durdum. Arka lastiğe baktım ve lastik neredeyse yerinden çıkacak gibi yere sıfır şekilde inmiş lastiğin her yerine baktım fakat bir patlak göremedim patlağı öğrenmek için hava bastığımda siboptan hava kaçırdığını fark ettim yani sibopun altı jant ile birleşim yeri yırtılmış ve hava kaçırıyordu. Nedenini ise sibop kapağından olduğunu öğrendim. Değişik sibop kapakları aşırı rüzgardan sibopu eğiyor ve yırtılmasına neden oluyor buna dikkat edin. Orjinal küçük siyah kapak haricinde süs için takılan kapaklar böyle sorunlara neden olabilir. Bende takılı olan kapak ;
Çok ufak bir şey 5 cm'ye yakın fakat zararı çok büyük!
Ve bu olay bir arkadaşın başına dağa gelmiş ve videolu anlatmış izlemenizi tavsiye ederim
Reklamlar
-
Kardeşim sibop kapağında maşallah bomba zaten
Ucuz kurtulmuşun geçmiş olsun.....
-
Motosikletinizin tekerlerinde araba siboplarından (uzun siboplardan)veya uzun-büyük-cüsseli sibop kapaklarından kullanırsanız yüksek süratlarde dönme kuvvetine dayanamayarak eğilme-yarılmalara sebep olabiiyor, benzer olay benim de başıma geldi.
-
AYnı sibop kapağını bende kullandım fakat benim siboplar çelik olduğu için sorun olmamıştı.
-
özellikle racing tarzı hızlı motorda olabildiğince kısa subap ve orjinal plastik subap kapağı.
ayrıca ara sıra subapların dibini motoru yıkarken elimizle eğdirip kaçırma yapıyormu diye bakmakta fayda var
-
Aynı durum benim eski fazerda başıma geldi çok şükür yolda ters bir durumla karşılaşmadım,lastiği değiştirirken sibobun dibinden yırtık olduğunu farkına vardık,
Tabi hemen değiştirdik ama arkadaşın dediği gibi yolda tatsız olaylar başımıza gelebilir aman dikkat diyorum
-
Merhaba,
Çok iyi oldu bu videoyu izlemek , paylasım için tesekkürler.
-
Felis Leo adlı üyeden alıntı
AYnı sibop kapağını bende kullandım fakat benim siboplar çelik olduğu için sorun olmamıştı.
Çelik olduğu için mi?
ne kadar çelik olsa da janta teması plastik ile sağlanıyor. hortumu çelik olsa da bağlantı noktası plastik yapıştırma olduğundan dolayı bırakacaktır.
he sen 200 km hıza çıkmıyorsundur o ayrı bir konu.
-
sibobların 2 senede değişmesi gerekiyor çatlamalarda n kaynaklı yırtılmalar her an olabilir buna dikkat ediniz
-
300km/h yapan aletlere takılacak siboplardan ben bulamamıştım. Satan yer var mı Türkiye yada yabancı sitelerde?
-
Buradan da anlamış oluyoruz ki; motora takılacak en küçük bir eklentide/aksesuarda bile çok dikkatli olmakta fayda var...
"Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)
-
Aksesuardan da olabilir, ömrü bittiğinden de olabilir. Benimkinde aksesuar yok ama aynı yerden yırtıldı, ömür meselesi olamaz mı benim iç lastik modele göre 9 senelikti, dış lastiğin ömrü olur da için hiç olmaz mı
-
Salih_T adlı üyeden alıntı
Buradan da anlamış oluyoruz ki; motora takılacak en küçük bir eklentide/aksesuarda bile çok dikkatli olmakta fayda var...
Çok doğru 5 cm lik şey yüzünden ölüyordum dikkat :D
-
Güzel bilgi kırmızı metal kapakların hastasıyım lakin bida takmıcam ....
-
draggy adlı üyeden alıntı
Aksesuardan da olabilir, ömrü bittiğinden de olabilir. Benimkinde aksesuar yok ama aynı yerden yırtıldı, ömür meselesi olamaz mı
benim iç lastik modele göre 9 senelikti, dış lastiğin ömrü olur da için hiç olmaz mı
Daha çok gencim be dur ölmem ben :D ve lastikleri daha sıfır aldım 1 hafta önce metzeller m7rr
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)