Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motosikleti Parketme Teorisi... :)

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    Surus tekniklerinden, diz surttumekten, motoru oldugu yerde cevirmekten bahsediyoruz ama buyuk bir cogunlugunuzun motoru nasil parketmek gerektiginden haberi olmadigini farkediyorum.

    Bu konu cok onemli arkadaslar, ve gezi yazilarindan, burada gordugum fotograflardan anladigim kadariyla da ozellikle grup halinde parkederken buyuk yanlislar yapiyoruz.

    Daha onceleri bu konuyu konusmus, hatta baska bir forumda kucuk bir yarisma bile yapmistik. Isterseniz burada da yapabiliriz aynisini. Herkes bir defada bir sey olmak uzere park sirasinda dikkat etmemiz gereken bir ayrintiyi yaziyor.

    Ornegin:
    "Once motoru stop ederken "acil motor stop" dugmesi ile edin. Cunku bu dugmeyi kullanmak eger gercekten acil bir sey olursa akliniza bile gelmez. Aliskanlik edinirseniz, gercekten acil bir durumda (motoru devirmek gibi) otomatik olarak motoru kapatirsiniz, hic anahtarla ugrasmadan ve elinizi elcikten ayirmadan"
    Benim yazdiklarimdan biriydi.

    Forumda yer alan fotograflarin cogunda motosikletleri ters parkettiginizi goruyorum. Hatta yazdim bir iki defa.

    Motoru arka tekerlek kaldirima gelecek sekilde birakin. Boylelikle otomatik olarak yokus yukari parketmis olursunuz. (Asfaltta su icin verilen meyil daima kaldirima dogrudur) Ve motoru geri geri yola cikartmaniz gerekmez. Bu hem zor, hem gelen trafigi kasktan dolayi kontrol edemediginiz icin tehlikelidir.

    Ayrica ozellikle grup surusunde boyle ters parkedilmis motorlara atlayip yola cikmak icin harekete gectiginizde sizi gormek isterim dogrusu. Kimbilir seyredenler ne egleniyordur.

    Kimi saga kimi sola, bagiris cagiris, kimisini itmek gerekir agir motoru geri yurutemedegigi icin vs.

    Halbuki geri parketseniz hem park yerinden belli bir duzenle, lider onde, 2. adam, 3. adam, 4. adam... vs, sirayla cikarsiniz, hemde hicbir karisiklik arbede olmaz.

    Altta kotu parkedilmis pekcok ornekten rastgele sectigim birkacini goruyorsunuz












    Sizin icin bir cizim yaptim once bir bakalim, altta izah edecegim.




    Motorlar sirayla, arka arkaya gelir. Ilk motor derinlemesine kaldirima paralel yanasir, sola doner, yolun ortasina dogru, durur ve geri geri kaydirir motoru kaldirima dogru.

    Hemen yanina ikinci motor ayni manevra ile, sonra ucuncu dorduncu... derken kac motor varsa hepsi SIRAYLA yan yana parkeder.

    Yani herkes ayni anda parketmez arkadaslar. Once Lider, sonra ardindaki vs... digerleri sirasini bekler.

    Lider en sag basta, artci en sol basta park edilidir.

    Bir tane de iyi bir ornek, bu suruste "Lider" ben im. en sag bastaki-yani en on plandaki- motor. Tipik bir grup parki.



    Buyuk Iskender gezisinden guzel bir park



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    JetAime - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2004
    Şehir
    Istanbul-Avcilar
    Motosikleti
    Motorsiklet, Seyahat, Bilgisayar
    DD, koyduğun son resimde bir arbede olsa ve herkes aynı anda gazlasa ne olur düşünmek bile istemiyorum

    Şaka bir yana tabi.. Yazın güzel kendi adıma teşekkür ederim.. Ikitekerdede okumuştum bunu.. Zaten zaman zaman affınıza sığınarak ordan buraya konu aşırıyorum Umarım kızan olmuyordur :geek:
    Benim icin zoru basarmak kolaydir, imkansiz ise biraz zaman alir!”

    Sinan Atasoy

  3. #3
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    Çizimdeki manevrayı yaparken cok dikkatli olmak gerekli sabırsız sürücüler sizin sağa yanaştığınız düşünerek solunuzdan geçmek isteyeceklerdi.Arkamızaı kollayalım.

  4. #4
    powerbyaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2004
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    suzuki gsr600 2009
    bence mantıklı geri geri park etmek ağır motorlar için
    satdığım mzde bile 130-140 kilo civarı idi geri çıkarmak acayip kasıyodu birde 200 kilo üzeri motoru olanlar ne yapsın
    ERASER WİLL COME BACK

  5. #5
    danger0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Hiç dikkat etmediğim bir konuydu . iyi olduğu öğrendiğimiz. :
    Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk

  6. #6

    Üyelik
    01 Ocak 2005
    Park ederken yan ayak üzerine alıyorum motoru. Tekrar binerken çok büyük rahatlık oluyor benim için. İki ayak üzerine ancak uzun süre kullanmayacaksam alıyorum. (5 saat +)
    motorize07 [MT Antalya Burada]
    Her Tip Yol ve Hava Şartlarının Motorcusu
    Gittiğin Yol, Yol Değil. YAMAHA XT600 E

  7. #7
    JetAime - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2004
    Şehir
    Istanbul-Avcilar
    Motosikleti
    Motorsiklet, Seyahat, Bilgisayar
    Ya arkadaşlar herşey iyi güzelde motoru orta sehpaya almanın kolay yolu yokmu? Ben kendimce güçlü kuvvetli bir insanım ama acaip zorlanıyorum.. Ben kaldırırken bu kadar zorlanıyorsam millet nasıl yapıyor diye sormadan edemiom..
    Benim icin zoru basarmak kolaydir, imkansiz ise biraz zaman alir!”

    Sinan Atasoy

  8. #8

    Üyelik
    18 Mayıs 2004
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    yamaha FZR '94
    valla helal hiç aklıma gelmediydi...
    racing racing ve racing.............

  9. #9
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    Alıntı JetAime adlı üyeden alıntı
    Ya arkadaşlar herşey iyi güzelde motoru orta sehpaya almanın kolay yolu yokmu? Ben kendimce güçlü kuvvetli bir insanım ama acaip zorlanıyorum.. Ben kaldırırken bu kadar zorlanıyorsam millet nasıl yapıyor diye sormadan edemiom..
    Bunu bilen birinin sana gostermesi lazim. Yaziyla anlatilacak gibi degil, ve modelden modele degisir haliyle. Aslinda cok kolay olmasi lazim, muhakkak yanlis bir sey yapiyorsundur.

    Su anda kullandigim motoru yeni almistim, yakl. 400kg, ve orta sehpaya almakta cok zorlaniyordum. Bir gun bir rallide, ayni motoru kullanan ufak tefek bir hanim motorunu şıp diye orta sehpaya aliverdi yanimda, gidip sordum bunun sirri nedir diye. Gosterdi... sehpanin pedalini yere dogru bastiriyormusum, motoru da yukari kaldirmaya calisiyormusum.

    Dogrusu pedali arka tekere dogru itmek ve ellerle de motoru yine (sol el gidonda, sag el sele altindaki tutamakta) hafif kaldiri gibi geriye cekmekmis.

    SOnra baktim motorun el kitabinda yaziyormus megerse...

    Dene bakalim sende de ise yararmi.

  10. #10
    JetAime - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2004
    Şehir
    Istanbul-Avcilar
    Motosikleti
    Motorsiklet, Seyahat, Bilgisayar
    Ben bunu dün tesadüfen gördüm Biraz değişikti... Ben orta sehpanın pedalına basıp motorun kıçını kaldırmak suretiyle orta sehpaya alıyordum tabi çok ağır geliyordu... Dün aynı motoru orta sehpaya alan bir arkadaşı izledim.. Adam pedala bastı ve gidonun iki yanından tutarak motoru geri çekti ve hop motor orta sehpadaydı : Eve gidince denedim, biraz dengesiz oluyor alma esnasında ama çok daha kolay oluyor. Ben motoru geri çekince sehpanın kayacağını düşünüyordum.. Bu akşamda senin anlattığın gibi bir deneyeyim : Teşekkürler..
    Benim icin zoru basarmak kolaydir, imkansiz ise biraz zaman alir!”

    Sinan Atasoy

  11. #11
    powerbyaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2004
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    suzuki gsr600 2009
    aynı olay mz'de benimde başıma geldi ve hatda motorla beraber yana düştüm
    ama sistemi öğrenince çok kolay oluyor
    ERASER WİLL COME BACK

  12. #12
    ÖZ_NaRKoZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2005
    İlginç bi yaklaşım....
    Sevgili D.D. yukarıdaki örnek resimleri koyarken resimlerdeki motorların sahiplerinden izin aldın mı?yukarıdaki motorlardan biride bana ait ve burda resminin yayınlanmasını istemiyorum...Neden kendi motorunla reklam yapmıyorsun? Neden benim motorumun üzerinden prim yapmaya çalışıyorsun?
    Ayrıca çizim yeteniğinde duraklamalrı oynuyor...
    Sevgilerimle... ÖZ_NaRKoZ
    ZzZzZzZz....

  13. #13
    SradCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2004
    Şehir
    ˜stanbul-Anadolu
    Motosikleti
    HzL olan HerŸeY !
    D.D amca bişi sorcam . . .
    Biz motorcuların yaptığı iyi birşey var mı
    Yok merak ettim valla , art niyet yok
    SuZi ForEveR !

  14. #14
    invent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600RR 05
    Son mesajlardanda anlaşıldığı gibi motorcunun yaptığı iyi bir şey eğlenmek
    Şaka bir yana çok faydalı bir yazı olmuş, herkezin okuması lazım.
    Teşekkurler D.D aydınlattığın için bizleri

  15. #15

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    gerçekten benimde hiç aklıma gelmemişti, ayrıntı gibi gözüküyor ama düzen sağlanması ve kaldırım taşının takoz olarak kullanılması gibi zekice ayrıntıları var.

    fakat kaldırımlara otomobillerin park edildiği güzide yurdumuzda motoru kaldırıma böyle koyarsan adamı döverler!

  16. #16
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    ÖZ_NaRKoZ, Resimleri rastgele aldigimi yazmistim, benimki haric hangisinin kime ait oldugu ahkkinda bir fikrim yok ve bunun da hic bir onemi yok. Zaten dunya kadar motor resmi var var orda.

    Reklam ve prim yapmak demekle ne demek istedigini anlamadim. Benim motorumun resmi de var orada zaten. Yaziyi okumamissin.
    Herhangi bir urun pazarlamiyoruz burada ve benim prime mirime ihtiyacim yok. Gordugunuz yanlislari duzeltmek sizin de vazifeniz olmali, buda gocunacak ne var?

    oz-narkoz motorunu yanlis parkedenler arasinda diye butun dunyaya rezil mi oldu yani... Chopper mi bunlar? Dunyada esi benzeri yokmu senin motorun?? :geek:

    Bu arada, sen daha iyisini cizip bana PM le yolla, hemen degistireyim.

    SradCaN, tabii var can dostum... Mesela cevredekilerin uyarilarini dikkate alip lastigini degistirmek gibi...

    Aferin, : , +1 gibi mesajlar benim tarzim degil. Ben kendimce yararli olmaya calisan biriyim, bunun yolu "YAPICI elestiri, ve bilgim dahilinde dogru nun gosterilmesi" dir. Bunu herkesin anlamasini beklemiyorum.

  17. #17
    powerbyaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2004
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    suzuki gsr600 2009
    hayabusası olanlar fotoraf çektirmek için ne kadar istiyor fiayr sadece motoru bile çeksek yeter
    ya buraya bilgi paylaşımı için mi ? yoksa hep aykırı olmak için mi giriyosunuz? bunu düşünün 2. şıksa yolunuz açık olsun aramızda yeriniz yok
    ERASER WİLL COME BACK

  18. #18
    Oytun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2004
    Şehir
    Istanbul
    Her gün yeni birşey daha öğreniyoruz. Açıkçası önemsiz gibi görünüp dikkate alınmasada güzel bir olay. SAğol yine DD.
    ...Oytun...
    ..Ainador..


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler