Kawasakinin tek sorunu çirkinliğiydi, yeni kasada (2015) onu da hallettiler.
Kawasakinin tek sorunu çirkinliğiydi, yeni kasada (2015) onu da hallettiler.
R1 o dağ yolunda gitmez. çünkü o dağ yoluna kadar zaten bileklerin ve beline giren ağrılar sebebiyle geri dönmüş olursun. ama tenere ile buradan çine güney afrikaya norveçe "her türlü yol şartında" gidebilirsin. zaten barkının deyimiyle seyahat endurosu sahiplerinin motosiklet seçiminde en önemli kıstası gidecekleri her yere her şartta konforlu/sağlıklı gitmeleri. Şehirden kaçmak için hem trafikte hem kırsalda işinizi görecek makineler bu endurolardır.
tenere yüzde 60-70 arazi motorudur. versys ve nc için neden enduro denildiğini ise anlamış değilim. sanırım ilgili markaların satış politikaları yüzünden...
ama barkının şu enduro cehaletini de anlamış değilim adamın birinci seçtiği motor içlerinde ivmelenmesi ve "top speed"i en yüksek motor. etrafınızdaki enduroculara bir sorun; hangisi motosikletini seçerken bu özelliklerine bakmış?
Güncel Motosiklet Haberleri ve Kültürü Blogu
https://www.facebook.com/BoutiqueMoto
valla türkiyede motosiklet tercihi piyasası var ya da yoka göre şekillendiği için ben piyasanın bu durumu hakettiğine inanıyorum. 2010 da versys aldım herkes bana piyasası yok alınır mı emuğa koem felan dedi. ben piyasasına değil ihtiyaç duyduğum zevk konfor estetiğe göre tercih yaptım.
misal bugün vfr1200x in otomatik viteslisie sahibim . herkes bana böyle motorda otomatik vites mi olur emmuğa koim ikinci eli olmaz falan filan. düz vitesini geçen hafta sattım. çok doğru bir terc,h yapmışım diyorum şu anda. muhteşem bir sürüş konfıru ve zevki yaşıyorum ama maksat piyasası ikinci eli olsun olunca benim motordan alan çok yok. olmasın zaten
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:18 ----------
enduro kelimesi motosiklet üreticileri için bir pazarlama argumanı olarak kullanılıyor. motorunu ağırlıklı şehirde kullanacak olan ama macera fantazisi kuran müşteriye dl, versys, transalp nc yi enduro diye pazarlıyorlar. dediğinde haklısın bence de.
Enduro motosiklet, enduro sporunu icra edebilmek için imal edilmiş uzun seyahatler yapabilecek orta sertlikte süspansiyon sistemine sahip ve yasal olarak enduro sporunun plaka ile seyahat edilmesi zorunluluğu bulunan parkurları için susturucusu olan egzoz, sinyal, far, stop vs gibi donanımlarla donatılmış motokros motorlarıdır.
yani bir motosiklet motokrosa benzemiyorsa ona enduro dememeliyiz arkadaşlar. olsa olsa dual purpose, adventure felan denebilir.
Ride it like you stole it!
Yamaha R1 ile çöller geçip dünya turu yapmış olan sürücüler mevcut: https://www.youtube.com/watch?v=iITomfFclpM Sırf böyle yaptı diye R1'e enduro demiyoruz ama değil mi? Ayrıca her gidonu yüksek, rahat motosikleti enduro sınıfına sokacaksak işimiz var yani...
Enduro'nun wikipedia tanımı:
Enduro'nun ne olduğuna dair güzel bir örnek: http://youtu.be/U2s8BYEGcu8Enduro is a form of motorcycle sport run on courses that are predominantly off-road. Enduro consists of many different obstacles and challenges. The main type of enduro event, and the format to which the World Enduro Championship is run, is a time-card enduro, whereby a number of stages are raced in a time trial against the clock.
Türkiye enduro şampiyonasından bir örnek: http://youtu.be/htN7WCID_g4
Yurtdışı kapalı parkur enduro yarışlarından bir örnek: https://www.youtube.com/watch?v=Sn-ZQ3eKAM4
Videonun başlığı "orta hacim gezi motosikleri karşılaştırması" falan olsa eyvallah da.. siz V-storm falan gibi modelleri 'enduro' başlığı altında incelerseniz, enduro kelimesinin içini boşaltmış ve yanlış bilgi vermiş olursunuz.
Motosiklet kültürünü geliştirme gayesi olan kişilerin böyle şeylere biraz dikkat etmesi lazım diye düşünüyorum.
@toomuchcc Daha ne kadar güzel cevap verilirdi bilemiyorum. Teşekkürler.
Abi yaslandin mi ne sattim TA YI yeni v strom beni yedi bitirdi ya AMA STROM DA ENDURO DEGIL AMA yol trunig makinasi gibi.... Ayni versy gibi
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:24 ----------
Abi baktim versy STROM ALMADAN once ..
Yan7 cok cirkin yaaa ihs 2015 guzel olur
ve cok ufak motor ama...benim boy 180 ustune binince yani bir tuhaf oldum....
Gittim 2014 strom aldim bende ve supeRrrrrrrrrrrrrrrrrrr ama
TRANSALP.GR.COM
Facebook'ta NC750x hakkında söylenen şeyler bayağı bi fırtına kopardı.
Açıkçası NC'yi bende pek başarılı bulmuyorum.
Ama kullanıcıya göre kötü motor yoktur, sonuçta herkes kendi ihtiyacına göre model belirleyip satın alıyor. NC'nin ruhu alınmış ama çok az yakıyor?
Şimdi diyeceksiniz Tenere'de iyi bir endur ve NC'den ortalama 0.7 - 1lt daha fazla yakıyor?
Tenere'yi bende ayrı tutuyorum çünki tenere'nin bu segmentteki rakipleri F650GS ile F800GS.
V-Strom, Versys ve NC'ye göre araziye daha yatkın gibi görünse de yine de bir yol endurosu (ara sıra , aynı versys gibi. Tabi ikisiyle de asfalt olmayan kırıcı köy yollarına girilebilir.
Burada asıl soru, NC750'nin hangi segmentte olduğu. Enduro mu commuter mi? Çünkü bu özellikleriyle ne tam bir enduro ne de tam bir commuter ve bence bu kıyaslamanın motoru değil.
bu devirde laf anlatmak zor vallahi.
özellikle ön tekerleğin yarı çapı
süspansiyonların seyahat mesafesi ve sağlamlığı
jantların darbelere dayanımı
motosikletin yerden yüksekliği
jant için kullanılabilecek lastiklerin piyasadaki varlığı
egzosun su geçişlerinde su almayacak şekilde yukarda konumlandırılması
vb şartlara göre "markalar" motosikletlerini enduro "etiketiyle" piyasaya sürüyorlar. bunun sebebi de motosikletle kıtalararası seyahatlerin popüler olması. bir önceki mesajımda da belirttiğim gibi versys ve nc nin enduro ile hiç alakası olmadığını sadece tenerenin yüzde 60-70 araziye uyumlu olduğunu söyledim. neden tekrar yazıyorum bunları ki?
siz beğenmeseniz de enduro kelimesinin kullanımı yine sizin tanımınızla dik oturuş pozisyonuna sahip her motoru kapsar hale gelmiştir. ben bunun yanlış olduğunu düşünüyorum. sanırım yeteri kadar açık.
ha bu arada gezi motosikleti nedir yahu? gezi deyince benim aklıma standart japon motosikletleri geliyor ki onun da sınıfı vardır. Bizim bu taraflarda genelde commuter deniyor.
bir de ekleme yapayım; enduro, touring, sport, sport touring, commuter, dual sport, off road, mx, sx, naked, chopper, cruiser gibi tanımlamaların ne anlama geldiğini biliyorum. Ancak sizin aksinize kelime anlamlarının genişlemesine karşı durmuyorum.
Butik kelimesi mesela... mağaza anlamına gelir ama biz bugün butik cami, butik otel falan yapıyoruz. anlamlı mı? tabiki değil. ama bu kelime özgün, tek gibi anlamlarla türkçeye girdi. setin önünde duramazsınız; bakın bir 4 silindir vfr1200'ün bile enduro dendiği bir dünyada yaşıyoruz. kabullenseniz iyi olur
Gaz olayına katılıyorum. Milim milim vermeme rağmen gazı her milimde tepki veriyor olması çok güzel motorun. Tabi düşük devirlerde değil şöyle 5bin deviri geçtikten sonra kendine geliyor hayvan
Ya abi STROMU ALMADAN GITTIM BAKTIM Versy cok ufak ya yani komik bir gorunusu var sanki SALLAMA MOTOR GIbi hatta alcaktim ....
290000 tl fiyati[COLOR="Silver"]
[SIZE=1]---------- Mesajlar birleştirildi - 20:22 ---------- bir önceki mesaj
Bu yeni VERSY AMA STROM TAKLIT ETMIS BENCE GINE STROM DAHA IYI BENCEq
aralarında iddiasında yine en dürüst olan tenere
onuda yurdum enrocusu race, sport, naked motor gördümü peşine düşüp kovalayıp kafa tutamayacağı için değer vermiyor, uzun yolda her istediğinde 180 yapamayacağı için eliyor
Şu tek silindir tenereyi 15-20 kilo hafif yapabilse yeni bir sınıf doğacak resmen ama olmuyor. Motor buloğu 500cc ve daha verimli olup 6-7 kilo ordan hafiflese yeni tip bir şase ile de 7-8 kilo gitse aşırı eğlenceli bir motor çıkar ortaya aslında.
garajımda böyle bir motor, 2 motorluk mini haremin en değerli parçası olur
Nerde o 80'lerin 90'ların idealist japon kafaları, şimdi malım bu, her tipten insana aynı motoru, teknik anlamda ismiyle tezat motorları kakalama devri
Sürüş zevkimi, karaktermi o da ne? 300-400 km ötedeki akrabana, tatile, gezi arabana binmeden dik oturuşla gidiyorsunya yetmemi
Xl700V'nin yanına bide DL mi çektin komşu???..Alemsin valla!!! Bari 2 farklı sınıftan olsaydı makinelerin (2 tane enduro)....Hayırlı olsun yeni Vestromun o halde.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:38 ----------
Yeni Versys 650/1000 kafa karenajı tıpkı Ninja 300 gibi (yan-yana çekik çift far)....Sex kokuyo...(enduro değil mübarek-sanki SS)...
The Power of The Dreams.
kesinlikle katılıyorum. bu tür motorlara touring enduro deniyor zaten. ama TORUING kısmı tabiki de ağır basar. hafif kalan enduro isminin eklenmesi de "safkan" endurolara benzemesi. buna benzer bir örnek daha. sportouring motosikletler. örneğin vfr modeli bir sportouring dir. bu sefer benzetildiği motosiklet tipinin adının bir kısmı başına gelmiş. ama bunların hepsi TORUING dir.
vfr de touring dir. fakat daha hızlıdır.
tenere de touring dir. kaldırımlara vs. çıkmaya inmeye daha müsaittir.
iki tarzda da birbirlerinin yeteneklerini yapmaya çalışırsak
tenereyi sıkıştırıp sürekli hız yapmaya çalışırsak
veya
vfr ile kaldırımlardan atlamaya çalışırsak
motosikletler zarar görebilir. bu yüzden bu tarz sevenlere özel "kırma" motosikletler üretmişler.
herkesin istediğinde hız yapabileceği, istediğinde rahat oturma pozisyonu ile uzun yola çıkabileceği, istediğinde en azından soft araziye girebileceği çeşit çeşit motosikletler alması pek de mümkün olmaz tabi.
ha konumuza dönersek "enduro mudur?"
HAYIR touring dir. enduro arkadaşımızın da dediği gibi kx crf yz wr exc xr drz gibi motosikletlerdir.
saygılar
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
Tabii ki nc, vstrom, versys bi yana tenere bi yana. Tenerede bi ktm 250, husaberg ya da gasgas degil. Ama kelimelere bu kadar takılmamak lazim bence. Motordan bekledigin neyse, araştırır bütcene ve beklentine uygun motoru alırsın.
Arazide atlayıp zıplamak isteyen bir adamsın ve birileri enduro dedi diye husaberg yerine vstrom alıyorsan o senin salaklığındır, vstrom a enduro diyenin değil.
nc750x enduro degildir, uzun yol araci hic degildir. nc750x sehir ici motorudur. cbf150 gibi.
3 tane farkli tarz motoru alip birbiriyle kiyaslayamassin.
salak derler adama.
enduro/yol motoru karsilartirmasi yapiyorsun, kawa ile tek teker denemeleri falan.... tamam abicim teker yapabiliyosun, butun turkiye biliyor artik, tebrikler.. aferin.
senin gibi insanlar motosiklet camiasina zarar veriyor.
insanlara beygir gucunun onemini vurguluyorsun devamli. manyakmisin sen? zorunmu var bu insanlara?
en yavas dedigin motosikletin 0-100u 5-6 saniye? son hizi 195km?
amacin ne senin guzel abim?
akplimisin sen benzini bukarar az yakan icinde bagaji olan, guvenli bir motosikleti bu kadar kotuluyorsun?
sevmiyorum seni.
apacisin.
serserisin.
kafanin ici beygir olmus.
safkan enduro demek biraz haksızlık olur tabi. safkan dediğim endurolar kx250 ya da crf450 ya da sadece bu tarz motosiklet üreten husquvarne husaberg gibi plakasız offroad modellerdir.(husq ve husa nın plakalı modelleri de var) yine enduro ile touring karışımıdır. yani bi boy büyük kalıplı modeli tenere 660 ile aynı sınıftadır bence. bi fark göremiyorum. ki benim motosikletim de yine kendisinden sonra çıkan vstrom ile aynı sınıftadır.
saygılar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:30 ----------
benim de düşüncelerim bunlar. katılıyorum :D
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
frenler ve amortisorler her durum ile rahatlikla basedebiliyor.
ben bazen maynak gibi kullanirim, o frenler kac kez hayat kurtardi biliyomusun? 16000km dir milyon viraja girdim o amortisorler ile, neden benim motosiklerim virajda gezinmiyor ve tam istedigim noktaya gidiyor?
videosunu izledigin adam nc750x ile maksimum 50km yol yapmistir okadar oldugunuda zattetmiyorum.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)