Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Honda yedek parça sorunu

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Arkadaşlar 2014 CBR 250 için ön far ve grenaj siparişleri verdik, 40 gün oldu, parçalar Honda TR stoklarında da yokmuş yurt dışından gelecek dediler. 40 gün oldu ve hala parçaların ne zaman teslim edileceği bile belirsiz, tarih görünmüyor diyor servis.
    Honda TR ile görüştüm onlarda yoğunluk, motosiklet sezonu filan gibi bana göre saçma mazeretler öne sürüyorlar.
    Bu nasıl bir işleyiş anlamadım, firmaların orijinal yedek parça temin etmeleri için bir süre kısıtı yok mu? Garanti kapsamında bir sorun olsa şuan iade bile talep edebiliyorken firmanın elinde stok bulundurmamasından dolayı mağdur oluyorum, bunun hiç bir yaptırımı yok mu? Altı ay sonra gelir deseler kuzu kuzu bekleyecek miyiz yani?
    Bilgisi olan arkadaşlardan yardım rica ederim.
    D e m i r ve mehmetenis bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Sam@ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    97' Virago 250 / artık yok
    8/10 tarihinde,Gaziosmanpaşada ki Honda + motor da, montaj sırasında denk geldim. Tricolor rengiydi.Siz hangi servise sipariş verdiniz ?

  3. #3

    Üyelik
    29 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    D&B benim servis, ancak benim sorunum servisle alakalı değil, Honda TR ile alakalı diye düşünüyorum. Servise parça gelse işi bitirip paralarını alacaklar onlarda.

  4. #4
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    şimdi konuyu başka bir yöne çekmiş olacağım ama...

    onu bunu alma honda al parça sıkıntısı çekmezsin diye atıp tutanlara gelsin.

    konuyla ilgili olarak, belirli bir servis süresi içinde parçaları temin edip motorunuzu size geri vermeleri gerekir. ürünün cinsine göre bu süre değişiklik gösterir (elektronik cihaz için ayrı, otomobil için ayrı, motosiklet için ayrı)

    tüketici hakları kanununa bakıp beklediğiniz süreye göre tüketici mahkemesine şikayette bulunabilirsiniz.

    garantiyle ilgili olarak, eğer servis kaydı açtılarsa mağdur olmazsınız. ürünün serviste kaldığı süre, garanti süresinden düşmez.

    eğer yapabiliyorsanız servisi fabrikaya da şikayet edebilirsiniz ya da noterde, tüketici mahkemesi aracılığı ile yapacağınız şikayeti tercüme ettirip, fabrikaya gönderirseniz süreç hızlanabilir.

    ama motosiklet sezonu vs. bu laflar servisin gevrekliğidir bence.

    bayiye gidip yazışmaları ya da faks kopyalarını isteyin bakalım size döküman sunabilecekler mi, yoksa gerçekten sizi oyalıyorlar mı?..
    ozrace, krd, mehmetenis ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5

    Üyelik
    29 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Honda TR ile görüştüm, motosiklet sezonu ve yoğunluk bahanesini onlar öne sürüyor, D%B motor değil, yanlış anlama olmasın.

  6. #6
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    Farketmez, Honda TR'yi de şikayet edebilirsin. Yapacğaın şikayeti tercüme ettirip yurtdışındaki Honda merkezine de gönderebilirsin. Tabi bu süreç seni uğraştırır.

  7. #7
    VlknDnmz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    crf 250l>cbr250r>Tvs apache150>Wind hunter150
    Alıntı kamu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar 2014 CBR 250 için ön far ve grenaj siparişleri verdik, 40 gün oldu, parçalar Honda TR stoklarında da yokmuş yurt dışından gelecek dediler. 40 gün oldu ve hala parçaların ne zaman teslim edileceği bile belirsiz, tarih görünmüyor diyor servis.
    Honda TR ile görüştüm onlarda yoğunluk, motosiklet sezonu filan gibi bana göre saçma mazeretler öne sürüyorlar.
    Bu nasıl bir işleyiş anlamadım, firmaların orijinal yedek parça temin etmeleri için bir süre kısıtı yok mu? Garanti kapsamında bir sorun olsa şuan iade bile talep edebiliyorken firmanın elinde stok bulundurmamasından dolayı mağdur oluyorum, bunun hiç bir yaptırımı yok mu? Altı ay sonra gelir deseler kuzu kuzu bekleyecek miyiz yani?
    Bilgisi olan arkadaşlardan yardım rica ederim.
    Sizin aracınızın sanayi bakanlığı tarafından belirlenen kullanım ömrü 10 yıldır ve 10 yıl boyunca yedek parça ve donanımlı personel bulundurmak zorundadırlar
    Şikayet var internet sitesine yaz
    Sonrada tüketici hakem heyetine git
    en geç 1 hafta içinde parça elinde olur....

    4077 Sayılı Kanunun 15/1. ve 15/son maddesi: “İmalatçı veya ithalatçılar, sattıkları, ürettikleri veya ithal ettikleri sanayi malları için o malın Bakanlıkça tespit ve ilan edilen kullanım ömrü süresince, yeterli teknik personel ve yedek parça stoku bulundurmak suretiyle bakım ve onarım hizmetlerini sunmak zorundadırlar.
    Garanti belgesiyle satılmak zorunda olan bir sanayi malının garanti süresi sonrasında arızalanması durumunda, o malın Bakanlıkça belirlenen azami tamir süresi içerisinde onarımı zorunludur.”
    kamu ve mehmetenis bunu beğendiler.

  8. #8
    metinkilic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650 S ABS
    Herkesin çok sevdiği, önerdiği firmanın gerçek yüzünü görmüş olduk. Adamları bu hale getiren bizleriz. Her getirdiği modeli alırsak adamlarda şımarır ve bu hale gelirler. Yukarıda arkadaş bahsetmiş yasal haklarınızı. Hiç durmayın gerekli girişimlerde bulunun.

  9. #9

    Üyelik
    29 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Yamaha için yedek parça stoğu tutulmadığını, milleti mağdur ettiklerini çok duyuyordum ama Hondayı yaşayarak öğrendim.

    @VlknDnmz işte ihtiyacım olan şey kanunda bu durumun yerinin olup olmaması. Garanti kapsamında yapılan bir arıza olsa süre devreye giriyor ama benim ki garanti kapsamında değil. Yine de belirli bir temin süresi olmalı diye düşünüyorum. Bu süre ne kadar acaba. Sıfır motor alıyorum adamlar 1 yıl sonra gelir dese parçalar 1 yıl beklememem gerekir diye düşünüyorum.
    Bahsettiğin maddeyi araştıracağım.

  10. #10

    Üyelik
    29 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Honda ya azami tamir süresi aşılmıştır gibi bir başvuruda bulundum bugün, bakalım sonuç ne olacak. Sonucu forumda paylaşırım yine.
    cenkito bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    21 Eylül 2014
    Bir honda sahibi olarak takipteyim.

    Yurtdisindan kendiniz tedarik etmeyi denediniz mi? Ya da dusundunuz mu?

  12. #12
    Yiğit_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2014
    Motosikleti
    Yzf r125
    Ben şahsen 2014 Cbr 250 rapsolü beğenmiştim.Ne kadar cbr 125-250 serisini sevmesemde bir ara para denkleştirirsem ikinci el alırım diye düşünüyordum. Noldu da Honda 1 yılda bu kadar gevşedi fiyat uçtu yedek parça yok yedek parça fiyatları desen 3'e katlandı ön far 1000 tl nedir.Arkadaşa katılıyorum talep arttı adamlarda şımardı.

    Benim bildiğim Honda'nın yedek parçaları cuzzi fiyatlara hemen bulunabilirdi.Bunun nedeni piyasada 250'lik ss modellerde boşluk yaşanması Ninja 250'nin üretimi durdu R25 gelmedi.Tek bir hyo gt250 var oda rakip olamıyor.2015'te görecem hondayı r25,Yeni ninja 250,pulsar 200ss modelleri gelince honda tekrar kendini toparlayacaktır.

  13. #13
    merkezkale - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2009
    Şehir
    istanbul-turkiye
    Motosikleti
    Honda VFR1200X Crosstourer
    aynı sıkıntıyı DL1000 imle yaşadım. 3 ayda karenajlar, gösterge ve farlar ancak geldi.

  14. #14

    Üyelik
    29 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    @Furkanz hayır yurt dışından araştırmadım, serviste ekspertizini vs. yaptırdıktan sonra tamir ettirmeden çıkarmakta sıkıntı biliyorsunuz, bu kadar uzayacağınıda hiç düşünmemiştim açıkçası.
    Biri anlatsa inanmazdım böyle saçmalığı, gerçi başıma geldiği halde inanmakta güçlük çekiyorumya neyse

  15. #15

    Üyelik
    29 Ekim 2014
    hideto.yamasaki@honda-eu.com
    Honda Türkiye CEO su. Durumunu anlatan İngilizce bir mail at bak bakalım neler oluyor

  16. #16
    Ante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Büyüyünce alacağım.
    Eğer değişmediyse bildiğim kadarı ile servise bırakılan bir ürünü 30 iş gününde vermeleri gerekiyor. Sürenin aşımı durumunda her gün için ceza ödüyorlar. (geçmişte opel aracım serviste bir kapı için baya kalınca arşatırmıştım)

    30 iş günü de 42 gün yapar. (Bu d ayrı bir saçmalık ya da ben yaanlış biliyorum. Bu gibi durumlarda iş günü 5 sayılıyor ama iş yasasına göre sadece pazar tatildir. Cumartesi iş günü sayılır. - Hatta bu yüzden cuma izni 2 gün sayılır- Dedim ya belki de ben yanlış biliyorum o zaman toplam 36 gün yapar.)

  17. #17

    Üyelik
    29 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Bazı yerlerde hafta 6 gün bazı yerlerde 5 gündür yazıyor, bende biraz araştırdım. Dediğiniz gibi yetkili servisin azami bir tamir süresi varmış, bakanlık belirliyor bu süreyi, ancak süre aşımında ne oluyor, haklarım neler tam olarak bulamadım. Garanti kapsamında bir arıza olsaydı ürün iadesi vs. gibi seçenekler var ama benimki garanti kapsamında değil, bu durumda ne olacak bakalım.
    @alpboz bu bilgi çok işe yarayacak gibi, cepte dursun bu

  18. #18

    Üyelik
    29 Ekim 2014
    Zamanında çok uğraştım bu bilgileri bulmak için not edin bir kenara.
    Faydasınıda gördüm.

  19. #19

    Üyelik
    25 Mayıs 2011
    basligi acan arkadas hondayi kotulemek amaci ile yalan soyluyor. aksini ispat edebilirmisiniz?
    hondada parca sikintisi olmaz. 2 + 2 = 4 eder.

  20. #20
    acemi60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Alıntı aytacaksel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hondada parca sikintisi olmaz. 2 + 2 = 4 eder.
    Başlığı açan arkadaşın aktardıklarının doğruluğunu tam olarak bilemeyiz. Fakat sizin yazdığınız en hafif tabirle gerçeği ifade etmiyor. 2011 yılında D&B Honda`dan sıfır motor almıştım. 2 ay içinde değiştirmeyi yazılı olarak taahhüt ettikleri parçayı 6 ay sonra Honda Türkiye ile defalarca görüşme yaptıktan sonra başka bir serviste ne zahmetlerle değiştirebilmiştim. Büyüklere anlatılmadıkça masallar güzeldir.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)