Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Arka fren kızakladığında neden sola yada sağa doğru kayar?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    yanakadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2014
    Şehir
    Burdur
    Motosikleti
    Honda VFR 800 2008
    Burdur'da olduğum bizde soğuk ve yağmurlu şartlar çok çabuk oluşuyor.
    Bugün aküyü şarj hemde bir iki tur atayım diye motoruma (cbr 250r) bindiğimde ıslak zeminde sert fren yapmak zorunda kaldım. Freni bıraktığımda neredeyse üzerinden atacak kadar sağa doğru arka teker kaydı... Çok şükür kazasız atlattım ama dikkatimi hep bir yöne doğru kayıyor bunun sebebi nedir? Oysaki bana göre dümdüz gidiyordum...

    Muhtemelen hatalıyımdır doğru fren için ne yapmam gerekiyor?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Genellikle sağ tarafa kayıyorsa sorun yok
    yanakadam bunu beğendi.

  3. #3
    yanakadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2014
    Şehir
    Burdur
    Motosikleti
    Honda VFR 800 2008
    Sola kayıyorsa ? :D Bana göre hep sağa kayıyor aslında :D Nedeni var mı ki?

  4. #4
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Alıntı yanakadam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sola kayıyorsa ? :D Bana göre hep sağa kayıyor aslında :D Nedeni var mı ki?
    İllaki bir nedeni vardır

  5. #5
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    sağa kayıyor nedense evet. bendede öyle

  6. #6
    fisherKing - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Boxer 150 BM
    Normal giderken motor iki ayaklıdır ve ağırlık merkezi iki tekerleğin arasındadır. Arka fren ani sıkılıp teker kilitlendiğinde yere teması azalır ve ağırlık merkezi öne doğru kayar, motor adeta tek ayaklı kalır. Bu ani ağırlık merkezi değişimi sırasında ağırlığın hangi tarafta olduğuna göre arka taraf ta yanlara doğru kayar. Bu yüzden ani fren gereken zamanlarda iki freni de kullanmak dengenin bozulmaması için daha iyi olacaktır.
    Bu arada hep aynı tarafa kayması da muhtemelen motor üzerinde hep aynı tarafa doğru ağırlığınızı vermenizle alakalıdır.
    40yapar ve TEMBEL bunu beğendiler.

  7. #7
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    eğer dimdik durursanız düz kayarsınız. hafif yatık kayarsanız yada kaymaya başladığında yatarsanız ağırlık merkezinin yersine doğru kayar. birazcık fizik. elinize buzu alın mermere koyun parmağınızla bastırın o da bi taraftan kayar gider. gücü tam ortaya verirseniz kaymaz kırarsınız bile buzu. yumurtayı uçlarından bastırarak kıramamamız gibi.

  8. #8
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    panik fren harici genelde ne yöne kaydıracağıma kendim karar veririm

  9. #9
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    bence kim hangi elini kullanıyorsa o tarafa daha çok kayıyor sağ lak sanız sağ solaksanız sola kayıyoruz

  10. #10
    mithrelios - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mts 950
    neredeyse highside şekilde düşüyormuşsun. nedeni şu, arka freni kilitlediğinde arka tekerin hızı ön tekerden fazla oluyor ve dolayısıyla arka teker öne gelmeye çalışırken kıçı sağa sola atmaya başlıyor (veya virajda kaydırdığında da aynı şey. Bu noktada motor kıç sallamaya başladıktan sonra arka freni bırakırsan, tekerlek tekrar yol tutmaya başlayıp dönmeye başlıyor ve eğer bu haldeyken arka teker/ön teker aynı hizada değilse motosiklet seni üzerinden atıyor. Aynı durum virajlarda arka kaymaya başladığında da meydana gelebilir.

    youtube'a "highside" yazarsan pek çok video bulabilirsin.
    samet10, barodi ve mehmetenis bunu beğendiler.

  11. #11
    samet10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Xmax 400
    fizik kuralları çerçevesinde bir hareket

    çok dert etme

  12. #12
    yanakadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2014
    Şehir
    Burdur
    Motosikleti
    Honda VFR 800 2008
    mithrelios adını bilmiyordum ama tam dediğin şey oluyordu az kalsın

    Buradan çıkacak sonuç kışın sen motora binme

    Ya ben bu gibi durumlarda refleks gelişmesi için böyle sert ön fren arka kaydırma felan çalışayım diyorum, mantıklı bir düşünce mi? Motora çok zarar verirmiyim (kız gibide kendisi )

    Çok korkuyorum ben motordan çok da seviyorum ya ne yapacağız bilemiyorum. Kendimce efendi ve bilinçliyim ama illa ki zorlayan birşeyler çıkıyor...
    mehmetenis bunu beğendi.

  13. #13
    Mr.[T] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ekim 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    HONDA PCX 150-pulsar 200NS-Yamaha NMAX
    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence kim hangi elini kullanıyorsa o tarafa daha çok kayıyor sağ lak sanız sağ solaksanız sola kayıyoruz
    kim, ne yaparken hangi elini kullanıyor? aklıma gelen şey değildir inşallah

  14. #14
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    Alıntı Mr.[T] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kim, ne yaparken hangi elini kullanıyor? aklıma gelen şey değildir inşallah
    senin için fesat
    mehmetenis ve Mr.[T] bunu beğendiler.

  15. #15
    Mr.[T] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ekim 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    HONDA PCX 150-pulsar 200NS-Yamaha NMAX
    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    senin için fesat
    aklıma geleni söylemedim ki sensin fesat

  16. #16
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    motoru frenlerken yolun eğimi sizin ve artçınızın duruş pozisyonu motordaki yükünüz ve lastiklerinizin durumu teker bilyelerindeki boşluklar ve arka mafsalın eşit sıkılmaması hangi tarafa meyilleneceğinize karar verir. Ama siz vücut davranışınızla buna yön verebilirsiniz.Motorun frenle kısa bir mesafede güvenli bir şekilde durdurulması sizin o motorda defalarca test ve kondisyon çalışmanıza bağlı. Bunu yapan çok az sürücü var. Bunu tecrübe edenler genelde ağır touring kullanıcıları oluyor. Diğerlerinde Allah ne verdiyse yolda yardırıyor.Birde motoru sadece fren durdurmaz. Vitesinizi doğru zamanda küçülterek kompresyonla da hızınızı azaltıp durma noktasına yaklaştığınızda frenlemeye başlayabilirsiniz.Hayırlı geceler
    mehmetenis, yanakadam ve yucelciddi bunu beğendiler.

  17. #17

    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    Honda CBR 250r
    Honda güvenli sürüş eğitiminde eğer arka fren yaptığınızda kayıyorsanız fazla güç (aşırı) uyguluyorsunuz demişlerdi.
    Onun için Honda'nın okulunda hatta hiçbir zaman arka frene yarıdan fazla güç uygulamayın diyorlar.

  18. #18

    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Derbi ETX
    arka fren sagda olduğu için, ani basmalarda saga tarafa fazla yük verip o tarafa kayması normal geliyor düşününce ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:08 ----------

    Alıntı apisto adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda güvenli sürüş eğitiminde eğer arka fren yaptığınızda kayıyorsanız fazla güç (aşırı) uyguluyorsunuz demişlerdi.
    Onun için Honda'nın okulunda hatta hiçbir zaman arka frene yarıdan fazla güç uygulamayın diyorlar.


    cevabı arkadaş vermiş zaten ilk 2 3 yorumu okuyunca yazmak gereksinimi duydum direk

  19. #19
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    Arka frene dozunda/kararında basacak ve uyguladığın basıncı sabit tutacaksın
    Birazcık sonra (saniyeden az) ön freni sıkmaya başlayacak ve motor durana kadar ön fren manetini limon sıkar gibi, uyguladığın kuvveti arttırarak sıkacaksın.

    Trafiğe kapalı bir alanda bol bol pratik yap. O kadar tekrarla ki refleks haline gelsin, beynin ne yapacağım diye düşünmeden ayağın ve elin otomatik çalışsın.

  20. #20
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Aşağıdaki bilgiler herhangi bir kaynak baz alınmadan tamamen kendi düşüncelerim doğrultusunda yazılmıştır. Yanılıyor olabilirim.

    Telike'nin dediği gibi buzun tam ortasına basmazsan sağa sola kayar.
    Yani eğer buzun sağına basarsan sola kayar, soluna basarsan sağa kayar.
    Motorun açısını dik olarak baz alacak olursak, sen sağ ayağınla arka frene bastığında, istem dışı olarak kıçınla sola ağırlık verirsin. Sola ağırlık verdiğin için de, arka teker kilitlendiğinde motorun kıçı sağa doğru kaymaya başlar. Bunu bilinçli olarak yaparsan motora istediğin gibi yön verebilirsin. Fakat bilinçsiz yaptığında motor dik bir açıyla ilerliyorsa kıçını sağa atar.
    mehmetenis, rogget ve telike bunu beğendiler.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)