Arka fren kızakladığında neden sola yada sağa doğru kayar?
-
Burdur'da olduğum bizde soğuk ve yağmurlu şartlar çok çabuk oluşuyor.
Bugün aküyü şarj hemde bir iki tur atayım diye motoruma (cbr 250r) bindiğimde ıslak zeminde sert fren yapmak zorunda kaldım. Freni bıraktığımda neredeyse üzerinden atacak kadar sağa doğru arka teker kaydı... Çok şükür kazasız atlattım ama dikkatimi hep bir yöne doğru kayıyor bunun sebebi nedir? Oysaki bana göre dümdüz gidiyordum...
Muhtemelen hatalıyımdır doğru fren için ne yapmam gerekiyor?
Reklamlar
-
Genellikle sağ tarafa kayıyorsa sorun yok
-
Sola kayıyorsa ? :D Bana göre hep sağa kayıyor aslında :D Nedeni var mı ki?
-
yanakadam adlı üyeden alıntı
Sola kayıyorsa ? :D Bana göre hep sağa kayıyor aslında :D Nedeni var mı ki?
İllaki bir nedeni vardır
-
sağa kayıyor nedense evet. bendede öyle
-
Normal giderken motor iki ayaklıdır ve ağırlık merkezi iki tekerleğin arasındadır. Arka fren ani sıkılıp teker kilitlendiğinde yere teması azalır ve ağırlık merkezi öne doğru kayar, motor adeta tek ayaklı kalır. Bu ani ağırlık merkezi değişimi sırasında ağırlığın hangi tarafta olduğuna göre arka taraf ta yanlara doğru kayar. Bu yüzden ani fren gereken zamanlarda iki freni de kullanmak dengenin bozulmaması için daha iyi olacaktır.
Bu arada hep aynı tarafa kayması da muhtemelen motor üzerinde hep aynı tarafa doğru ağırlığınızı vermenizle alakalıdır.
-
eğer dimdik durursanız düz kayarsınız. hafif yatık kayarsanız yada kaymaya başladığında yatarsanız ağırlık merkezinin yersine doğru kayar. birazcık fizik. elinize buzu alın mermere koyun parmağınızla bastırın o da bi taraftan kayar gider. gücü tam ortaya verirseniz kaymaz kırarsınız bile buzu. yumurtayı uçlarından bastırarak kıramamamız gibi.
-
panik fren harici genelde ne yöne kaydıracağıma kendim karar veririm
-
bence kim hangi elini kullanıyorsa o tarafa daha çok kayıyor sağ lak sanız sağ solaksanız sola kayıyoruz
-
neredeyse highside şekilde düşüyormuşsun. nedeni şu, arka freni kilitlediğinde arka tekerin hızı ön tekerden fazla oluyor ve dolayısıyla arka teker öne gelmeye çalışırken kıçı sağa sola atmaya başlıyor (veya virajda kaydırdığında da aynı şey. Bu noktada motor kıç sallamaya başladıktan sonra arka freni bırakırsan, tekerlek tekrar yol tutmaya başlayıp dönmeye başlıyor ve eğer bu haldeyken arka teker/ön teker aynı hizada değilse motosiklet seni üzerinden atıyor. Aynı durum virajlarda arka kaymaya başladığında da meydana gelebilir.
youtube'a "highside" yazarsan pek çok video bulabilirsin.
-
fizik kuralları çerçevesinde bir hareket
çok dert etme
-
-
canerol adlı üyeden alıntı
bence kim hangi elini kullanıyorsa o tarafa daha çok kayıyor
sağ lak sanız sağ solaksanız sola kayıyoruz
kim, ne yaparken hangi elini kullanıyor? aklıma gelen şey değildir inşallah
-
Mr.[T] adlı üyeden alıntı
kim, ne yaparken hangi elini kullanıyor? aklıma gelen şey değildir inşallah
senin için fesat
-
canerol adlı üyeden alıntı
senin için fesat
aklıma geleni söylemedim ki sensin fesat
-
motoru frenlerken yolun eğimi sizin ve artçınızın duruş pozisyonu motordaki yükünüz ve lastiklerinizin durumu teker bilyelerindeki boşluklar ve arka mafsalın eşit sıkılmaması hangi tarafa meyilleneceğinize karar verir. Ama siz vücut davranışınızla buna yön verebilirsiniz.Motorun frenle kısa bir mesafede güvenli bir şekilde durdurulması sizin o motorda defalarca test ve kondisyon çalışmanıza bağlı. Bunu yapan çok az sürücü var. Bunu tecrübe edenler genelde ağır touring kullanıcıları oluyor. Diğerlerinde Allah ne verdiyse yolda yardırıyor.Birde motoru sadece fren durdurmaz. Vitesinizi doğru zamanda küçülterek kompresyonla da hızınızı azaltıp durma noktasına yaklaştığınızda frenlemeye başlayabilirsiniz.Hayırlı geceler
-
Honda güvenli sürüş eğitiminde eğer arka fren yaptığınızda kayıyorsanız fazla güç (aşırı) uyguluyorsunuz demişlerdi.
Onun için Honda'nın okulunda hatta hiçbir zaman arka frene yarıdan fazla güç uygulamayın diyorlar.
-
-
Arka frene dozunda/kararında basacak ve uyguladığın basıncı sabit tutacaksın
Birazcık sonra (saniyeden az) ön freni sıkmaya başlayacak ve motor durana kadar ön fren manetini limon sıkar gibi, uyguladığın kuvveti arttırarak sıkacaksın.
Trafiğe kapalı bir alanda bol bol pratik yap. O kadar tekrarla ki refleks haline gelsin, beynin ne yapacağım diye düşünmeden ayağın ve elin otomatik çalışsın.
-
Aşağıdaki bilgiler herhangi bir kaynak baz alınmadan tamamen kendi düşüncelerim doğrultusunda yazılmıştır. Yanılıyor olabilirim.
Telike'nin dediği gibi buzun tam ortasına basmazsan sağa sola kayar.
Yani eğer buzun sağına basarsan sola kayar, soluna basarsan sağa kayar.
Motorun açısını dik olarak baz alacak olursak, sen sağ ayağınla arka frene bastığında, istem dışı olarak kıçınla sola ağırlık verirsin. Sola ağırlık verdiğin için de, arka teker kilitlendiğinde motorun kıçı sağa doğru kaymaya başlar. Bunu bilinçli olarak yaparsan motora istediğin gibi yön verebilirsin. Fakat bilinçsiz yaptığında motor dik bir açıyla ilerliyorsa kıçını sağa atar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)