disklerin ağırlığı değil fakat oldukça dışarıda olan ve 6-7 kg gelen bir egzos cbr250 nin ağırlık merkezini sağa doğru kaydırıyor böyle söylemek daha mantıklı bence
disklerin ağırlığı değil fakat oldukça dışarıda olan ve 6-7 kg gelen bir egzos cbr250 nin ağırlık merkezini sağa doğru kaydırıyor böyle söylemek daha mantıklı bence
işte ABS yi bunun için icat etmişler.
sürüş pozisyonunuz ve bakışınız diye biliyorum ben de.
disk, egzos gibi ağırlıkların motora dengeli dağıtılmadığını söylemek biraz mantıksız. oynanmış olsalar bile yine de sürücünün hareketleri ve pozisyonu bence çok daha ağır basıyor.
1- Arka fren durmak için değildir. Panik fren kavramını tek başına arka fren ile yapmak, durma eylemine çok daha geç ulaşmanıza neden olur. Durmak için 60 (ön)-40 (arka) oranında panik fren en doğrusudur.
2- Panik fren durumunda motosiklet kesinlikle tam dik pozisyonda olmalı ve gidon düz olmalıdır.
3- Normalde sürerken motosikleti çok yumuşak tutmamız ve kolların serbest durumda olması gerekirken, panik fren durumunda gidonu sıkmamız ve kollarımızı gergin tutmamız gerekir. Bu şekilde kendimizi de arkaya yaslamış ve vücut ağırlığımızı arkaya doğru vermiş oluruz.
4- Sadece arka fren ile durmaya çalışırsanız ağırlığı tamamı ile arkaya vermiş olursunuz. Artık motosikletin yönünü ağırlık merkezinizdeki kaymalar belirlemiş olur. Sizin komutanızdan çıkar.
Panik fren önemli bir husustur. Ne zaman ihtiyacınızın doğacağı belli olmaz. Herkesin panik freni boş bir alanda çalışmasını ve en kötü ihtimalle ayda bir antrenman yapmasını tavsiye ederim. En doğru ve kısa mesafe duruşu ile ilgili melekeyi motorunuzun karakteristiği ile bu şekilde kazanırsınız.
İHTİYACINIZ OLDUĞUNDA KONTROL SİZDE OLMALI....
Kafayı kaldır, devam et. Dertlerin son bulacak.
dostum o zaman ellerini bıraktığında da bu motor sağa çekecek. sen bi yöne çeken motora biner misin? HONDA bunu düşünmüyor ama biz "egzoz sağda ondan çekiyor sağa" diyoruz he aynen aynen ne diyim artık. size laf anlatmak ne kadar zormuş
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:19 ----------
peki ek olarak soruyorum ben neden kızaklamak zorunda kaldığım zaman (vites düşürmeler ani debriyaj salınımlarında kitliyor.) hafif hafif bi sağ bi sol bi sağ bi sol yapıp duruyorum ya da hiç bi tarafa yatmadan duruyorum.
e dostum honda ağırlığı sağdaymış mış diye sağa çekiyosa, sağ virajda sola hiç atmaz o zaman sağa dönerken asılın arka frene bakalım. nasıl olsa ağırlık merkezi motorun TAM ORTASINDA değil hafif sağa kaymış da, bundan sağa atıyomuş kızakladığında ya.. sağlam bir motosiklette ellerinizi bıraktığında motor düz giderken ağırlık merkezini değiştirirseniz o tarafa meyillenir hafif. sizin dediğinize göre hondanın sağ tarafı ağır o zaman ellerini bıraktığında sağa çekecek. var mı böyle bi mantık lütfen ya?
Tam karşıda, ilerde bir noktaya odaklan. Düz giderken arka freni kitle. Bir süre sonra arka tarafın kaymadığını hatta kontrol edebildiğini göreceksin. Bu antrenmanı yaparsan faydasını görürsün.
Yani sebep biziz, motorun dengesini bozuyoruz fren esnasında, bunu düzeltebilirsin.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)