Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Arka fren kızakladığında neden sola yada sağa doğru kayar?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    yanakadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2014
    Şehir
    Burdur
    Motosikleti
    Honda VFR 800 2008
    Çok teşekkür ederim normal hissettim kendimi ama çok cahilim daha ya çok çok korkuyorum çok sevdiğim motorumdan


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    sağa kayarsa sorun yok sola kayarsa sıkıntı var dünyanın en saçma cevabı. dostum o frene bastığında lastiğin kayıyorsa sıkıntı orda başlıyor.

  3. #23
    acemi60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Bu konuyu bir sürüş okulu hocasıyla konuştum. Fren dozlamasının yanısıra önemli bir hata yapıldığını motor üzerinde duruş ve gidonu tutuş hatalarının frenlemede gezme sonucunu doğurduğunu söylemişti. Tavsiyesi şu; Gidon üzerine ağırlığını ver. Frenlemede gidon asla oynamasın.

  4. #24
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    Bakışın düşükse sağa sola çekebilir,yada bakışın sağda solda bişeye takılırsa gene çeker kayarken

    Düz zeminde baş yukarda çevresel görüş ile ileri bakarsan sağlıklı motor sağa sola çekmeden kayar
    Guven ve tuzsuzdeli bunu beğendiler.

  5. #25
    ardacik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2014
    Şehir
    istanbul
    Arkadaslar diskler sagda oldugu icin motorun saga yatmasi normal fiziksel acidan yani cbr 250 yi panik frende sola yatirani tebrik ederim genelde makine hep saga yatar bu normal onde cift disk olsa bu durum deisir orantili iki taraftanda guc uygulandigi icin daha duz bir sekilde yavaslar

  6. #26

    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    Honda CBR 250r
    Alıntı acemi60 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konuyu bir sürüş okulu hocasıyla konuştum. Fren dozlamasının yanısıra önemli bir hata yapıldığını motor üzerinde duruş ve gidonu tutuş hatalarının frenlemede gezme sonucunu doğurduğunu söylemişti. Tavsiyesi şu; Gidon üzerine ağırlığını ver. Frenlemede gidon asla oynamasın.
    Yanlış anlamış olabilir misiniz?
    Gidona kesinlikle ağırlık vermemeliyiz,tam tersi olabildiğince serbest bırakmalıyız diye biliyorum, böylelikle kayma olsa dahi motosiklet gidonu kendisi düzeltecektir.
    Yine Honda Eğitimden referans verecek olursam orda hocalar gidonu sıkanlara sürekli kızıyordu
    Twist of the wrist te de kayma olsa dahi gidonu sıkmamanız tembihlenir.
    Ein Hobby ist erst dann ein Hobby, wenn man es übertreibt !

  7. #27
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı acemi60 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konuyu bir sürüş okulu hocasıyla konuştum. Fren dozlamasının yanısıra önemli bir hata yapıldığını motor üzerinde duruş ve gidonu tutuş hatalarının frenlemede gezme sonucunu doğurduğunu söylemişti. Tavsiyesi şu; Gidon üzerine ağırlığını ver. Frenlemede gidon asla oynamasın.
    bi yanlış anlaşılma olmalı benim bildiğim de gidona yüklenilmemeli aea ne diyor hanım bileği tutar gibi :D yumuşak yoksa tankslap e girebiliriz. tabi istemeyiz böyle bişeyi

    Alıntı ardacik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaslar diskler sagda oldugu icin motorun saga yatmasi normal fiziksel acidan yani cbr 250 yi panik frende sola yatirani tebrik ederim genelde makine hep saga yatar bu normal onde cift disk olsa bu durum deisir orantili iki taraftanda guc uygulandigi icin daha duz bir sekilde yavaslar
    şaka mı yapuyosun dostum? disk lastiği değil de dünyayı mı durduruyor yoksa? ağırlık merkezin ne taraftaysa o tarafa sen, ters tarafa motorun gider. disk sağda olmuş solda olmuş farketmez. o zaman arkayı çift disk yaparsak motor hiç kaymaz :D
    MotorKafa bunu beğendi.
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  8. #28

    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    Honda CBR 250r
    Twwist of Wrist de kontrol ettim, 46ncı dakikadan itibaren anlatıyor konuyu;
    buna göre Keith Code 'un yorumu, teker kaydığında eğer ön tarafa yüklenirseniz ekstra sürtünme yaratırsınız ve ciddi tehlikeler doğar. Tam tersi gidonu yumuşak tutup, yumuşak manevralar yapın hatta hafif gaz vererek motoru yükseltin diyor.

  9. #29

    Üyelik
    20 Aralık 2011
    Arka teker öne gelmeye çalışıyor. Sol veya sağdan yapıyor bunu. Fizik olarak öne gelme eğiliminin acıklaması vardı ama hatırlamıyorum.

  10. #30
    Pekbipicadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CB 600 Hornet ( Geçmiş : Piaggio X9 250 ,)
    Bence neden ve ne tarafa kaydığından çok kayan tekerleği panik yapmadan kontrol etmeyi öğrenmeye odaklanman gerekiyor, ne kadar doğru fren yapsanda günü geldiğinde ve bişiler yanlış gidip o lastik kaydığında, önemli olan onu kontrol etmek olacaktır diye düşünüyorum.

    Motoru ilk kullanmaya başladığımda yüksek süratta vites küçültüp debriajı aniden bırakınca arka tekerin kitlenmesi hem keyifli hemde korkutucu olmuştu, sonraki zamanlarda bunu bilinçli yapmaya başladım ve arka kaymasını kontrol edebilmeyi öğrendim , tam tersi gazlada yapabiliyorum artık ve motorun istemli ve istemsiz arkasının kaymasını büyük oranda kontrol edebiliyorum ve bu kendimi daha güvende hissetmeme neden oluyor.
    telike bunu beğendi.
    Ben,keyfim ve kahya, her gün birimiz kullanıyoruz.

  11. #31
    acemi60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Sürüş okulu hocasının söylediğini yanlış anladığımı sanmıyorum. Doğru yada yanlış. Orasını bilemem. Fakat Gidonu sıkmak değil. El ayası ile yere doğru itmek şeklinde söylemişti.

  12. #32
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o zaman arkayı çift disk yaparsak motor hiç kaymaz :D
    Arkası tek maşa olan motorlara, yada önü tek maşa olan vespa'lara ne yapmak lazım
    Motosikletli Kaplumbağa...

  13. #33
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı Pekbipicadam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence neden ve ne tarafa kaydığından çok kayan tekerleği panik yapmadan kontrol etmeyi öğrenmeye odaklanman gerekiyor, ne kadar doğru fren yapsanda günü geldiğinde ve bişiler yanlış gidip o lastik kaydığında, önemli olan onu kontrol etmek olacaktır diye düşünüyorum.

    Motoru ilk kullanmaya başladığımda yüksek süratta vites küçültüp debriajı aniden bırakınca arka tekerin kitlenmesi hem keyifli hemde korkutucu olmuştu, sonraki zamanlarda bunu bilinçli yapmaya başladım ve arka kaymasını kontrol edebilmeyi öğrendim , tam tersi gazlada yapabiliyorum artık ve motorun istemli ve istemsiz arkasının kaymasını büyük oranda kontrol edebiliyorum ve bu kendimi daha güvende hissetmeme neden oluyor.
    kesinlikle katılıyorum. lastiklerime bin küsür lira vermiş olmasam sürekli yapcam. ama içim acıyo bazen drift ya da kaydırırken :D çok zevkli o ayrı :D
    Pekbipicadam bunu beğendi.
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  14. #34
    burak5353 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2014
    Şehir
    rize
    Motosikleti
    falcon deserd 277
    fren diski sagda oldugundan olabilirmi

  15. #35
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkası tek maşa olan motorlara, yada önü tek maşa olan vespa'lara ne yapmak lazım
    aaaaaa şaşırtmacalı soruu
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  16. #36
    tuzsuzdeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Alıntı initial-D adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bakışın düşükse sağa sola çekebilir,yada bakışın sağda solda bişeye takılırsa gene çeker kayarken

    Düz zeminde baş yukarda çevresel görüş ile ileri bakarsan sağlıklı motor sağa sola çekmeden kayar
    Eğer frene bastığınızda, fiziksel olarak bir denge problemi yoksa (yol eğimi, çok şiddteli rüzgar, motorun dengesiz yüklenmesi veya o sırada bir yöne doğru dönüyor olmak vs)
    yani dümdüz gidiyorsanız, en önemli nokta, alıntıladığım mesajdaki gibi, bakıştır.
    Dümdüz karşıya bakarsanız, depoyu dizlerinizle sıkıp, gidonu fazla sıkmazsanız düz kaymanız gerekir.
    Yine bu esnada, oturuşunuzu dikleştirmeniz de, ağırlığın arkaya kaymasına ve dolayısı ile arka tekerin biraz daha iyi tutumasına ve geç kızaklamasına neden olur, faydalıdır yani
    Elcikleri simetrik tutmamakta buna sebep olabiliyor. Yani bir elciği tam ortasından, diğerini içeriden tutmak da farkediyor.

    Bunu bol bol çalışmak ve arka tekerin kilitlenmediği ideal noktaya kendinizi alıştırmanız gerek.
    Hatta imkan varsa, bu durumu öne ve arkaya eğimli yollarda da çalışmakta fayda var.
    Öne doğru hafif bir eğimde bile, arka tekerin ne kadar çabuk kızakladığını görmek insanı çok şaşırtıyor.

    Bunları refleks haline getirene kadar haftada bir/ayda bir antreman yapmak, hayatınızı kurtarabilir.
    initial-D bunu beğendi.
    Dünyaya şahit olmanın yolu, maceranın kendisinden başka bir şey değildir. Çünkü dünyadaki en büyük mutluluk, bu dünyanın şahidi olmaktır.

  17. #37
    ugurcan88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki GSX-R 600
    fren disklerinin ve balataların da arka tekerin sağ tarafında olması buna sebep oluyor olabilir mi acaba??? benim de hep merak ettiğim konudur... aynı motor bende de var, ön freni çok sıktığımda hep sağa kayıyor... önde tek disk sağda olduğundan mı acaba???
    ardacik bunu beğendi.

  18. #38
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı ugurcan88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fren disklerinin ve balataların da arka tekerin sağ tarafında olması buna sebep oluyor olabilir mi acaba??? benim de hep merak ettiğim konudur... aynı motor bende de var, ön freni çok sıktığımda hep sağa kayıyor... önde tek disk sağda olduğundan mı acaba???
    hayır alakası yok. bir üstteki tuzsuzdeli arkadaşımız anlatmış durumu
    ardacik bunu beğendi.
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  19. #39
    ardacik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2014
    Şehir
    istanbul
    Bi arastir bakalim cbr 250 kullanan insanlar nie surekli saga yatiriyo motoru ? gercektende panik frende motor saga cekiyo kendini

  20. #40
    YILDIRIMBORA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Taşdelen-Kadiköy
    Motosikleti
    KTM 990 SMT
    Motosiklet ile panik fren yapıldığında motoru sağa yada sola bilinçli kaydırarakta belki avantaj sağlayabilirsiniz.Bunu tercih ettiğiniz bir durumda yada istemsiz bir şekilde motosiklet kaymaya başladığında motorun devrine göre bir yada iki vites küçültüp arka frene basmayı bırakarak arka lastiğin bir miktar dönmeye başlaması sebebiyle merkez kaç kuvvetinin şiddetini hafifletirsiniz böylece savrulma,eğer heyecan yapmazsanız kontrollü bir şekilde lastikler hizalanana kadar gerçekleşecektir.Supermoto tekniği diyebileceğimiz powerslide tekniğini öğrenmek bence çok faydalıdır.
    telike bunu beğendi.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)