En kaba tabirle ülkemizde büyük bir hevesle hem de hiçbir eğitim almadan körü körüne alınan motorlarla başlayan ve trafikte deneme yanılma yöntemi ile edinilen bilinçsiz tecrübelerle birlikte "artık ben oldum" diyerek geçilen 600 cc ve üzeri motor kullanıcıları oldukça fazla, sözüm sadece bilinçsiz büyük cc motor kullanıcıları için değil trafikte küçük cc motorlarla çılgınca hareket eden genç sürücülerimiz içinde geçerli, bu durumdan sadece aileleri değil en az onlar kadar biz motor tutkunları da muzdaripiz, peki eğitimsiz motorculardan neden bu kadar şikayet ediyoruz yani bu işin sonucu ne ? Elbette ki kaçınılmaz sonuç olan ve çoğu gencecik çocukların ölümü ile ya da sakat kalması ile sonuçlanan hem ailesini hem de bizleri yasa boğan ağır trafik kazaları ve bu kazalar neticesinde adı "ölüm makinesine" çıkan motorlar ve hiçbir suçu olmamasına rağmen sırf motor kullandığı için serseri olarak adlandırılan bilinçli motor sürücüleri. Gelelim esas sorumuza bunun önüne motor satışlarını düşürmeden hatta tam tersi satışları arttırarak geçmenin bir yolu var mıdır ? Mutlaka vardır ancak bunun için bir takım önlemler ve düzenlemeler getirilmesi gerekir, nacizane fikrimdir alınabilecek önlemler için bir kaç madde hazırladım sizlerinde katkıları ile burada oluşacak güzel fikir ve önlemlerden oluşan bir sıra maddeyi MOTED Başkanı sayın Nihat Çadırcı'ya mail yoluyla ileteceğim umarım Türkiye'nin sanal alemdeki en büyük motosiklet sitelerinden birinin sakinleri olarak bizleri dikkate alırlarda küçükte olsa bir katkımız olur, şimdiden hepinize teşekkür ederim.
Geçelim önlemlere;
Öncelikle bunun için devlet ve Moted yetkililerin bir araya gelip tasarı için fikir vermeleri şarttır.
1- Her şeyden önce ehliyet düzenlemesi yapacaksın ilk kez A2 ehliyeti alanlara 300 cc'ye kadar müsaade edip kendi adına en az 3 yıl kayıtlı motoru bulunmuş olmak şartı ile 3 yılın sonunda 301 cc ve 500 cc için 28 yaşına kadar kullanma imkanı vereceksin, 501 cc ve üzerinde 28 yaş sınırını mutlaka arayacak ve adına en az 2 yıl kayıtlı motor bulunmuş olması şartını ekleyeceksin eğer yoksa 28 yaş üstü içinde 501cc üstünü yasaklayıp daha düşük cc için müsaade edeceksin 2 yılın sonunda 501 cc üstü motorları alabilecek.
2-Vergi düzenlemesi yapacaksın ama otomotivde olduğu gibi değil, vergi düşünce hoop arabaya zam yapıp fiyatı yine eski haline getirmelerine müsaade etmeyeceksin, vergiyi %37'den &18'emi düşürdün, resmi satış fiyatlarının da aynı oranda düştüğünü takip edeceksin, yani verginin düşmesine rağmen kazanan satıcı değil alıcı olacak
3-Kasksız motora binenlere para cezası kesmeyeceksin, ehliyetlerine 3 yıl süreyle el koyacak, kullandıkları motor başkası adına kayıtlı ise motor sahibine 2.000 tl ceza kesecek, kendi adına kayıtlı ise 3 yıl boyunca motoru da ücret almamak kaydıyla otoparka çekeceksin ki bu durum ülkemizde kendinden çok motorunu düşünen biz motor tutkunları için en can alıcı ceza olur.
4-Bunların hepsini bir paket haline getirip yürürlüğe sokacaksın
İşin özü vergi indirimi ile birlikte ulaşılması daha kolay bir hale gelen büyük cc motorların fiyatını düşürüpte 18 yaşında, 20 yaşında hatta 25 yaşında gencecik çocukların özellikle büyük cc motorlarda can vermesinin önünü de açmış olmayacaksın tam tersi bilinçli birer motor kullanıcıları olmalarını sağlayacaksın...