Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Bilinçli Kullanıcılar ve Vergi İndirimi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    07mehmet07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2013
    Şehir
    Antalya / Alanya
    Motosikleti
    Bmw s1000rr
    En kaba tabirle ülkemizde büyük bir hevesle hem de hiçbir eğitim almadan körü körüne alınan motorlarla başlayan ve trafikte deneme yanılma yöntemi ile edinilen bilinçsiz tecrübelerle birlikte "artık ben oldum" diyerek geçilen 600 cc ve üzeri motor kullanıcıları oldukça fazla, sözüm sadece bilinçsiz büyük cc motor kullanıcıları için değil trafikte küçük cc motorlarla çılgınca hareket eden genç sürücülerimiz içinde geçerli, bu durumdan sadece aileleri değil en az onlar kadar biz motor tutkunları da muzdaripiz, peki eğitimsiz motorculardan neden bu kadar şikayet ediyoruz yani bu işin sonucu ne ? Elbette ki kaçınılmaz sonuç olan ve çoğu gencecik çocukların ölümü ile ya da sakat kalması ile sonuçlanan hem ailesini hem de bizleri yasa boğan ağır trafik kazaları ve bu kazalar neticesinde adı "ölüm makinesine" çıkan motorlar ve hiçbir suçu olmamasına rağmen sırf motor kullandığı için serseri olarak adlandırılan bilinçli motor sürücüleri. Gelelim esas sorumuza bunun önüne motor satışlarını düşürmeden hatta tam tersi satışları arttırarak geçmenin bir yolu var mıdır ? Mutlaka vardır ancak bunun için bir takım önlemler ve düzenlemeler getirilmesi gerekir, nacizane fikrimdir alınabilecek önlemler için bir kaç madde hazırladım sizlerinde katkıları ile burada oluşacak güzel fikir ve önlemlerden oluşan bir sıra maddeyi MOTED Başkanı sayın Nihat Çadırcı'ya mail yoluyla ileteceğim umarım Türkiye'nin sanal alemdeki en büyük motosiklet sitelerinden birinin sakinleri olarak bizleri dikkate alırlarda küçükte olsa bir katkımız olur, şimdiden hepinize teşekkür ederim.

    Geçelim önlemlere;

    Öncelikle bunun için devlet ve Moted yetkililerin bir araya gelip tasarı için fikir vermeleri şarttır.

    1- Her şeyden önce ehliyet düzenlemesi yapacaksın ilk kez A2 ehliyeti alanlara 300 cc'ye kadar müsaade edip kendi adına en az 3 yıl kayıtlı motoru bulunmuş olmak şartı ile 3 yılın sonunda 301 cc ve 500 cc için 28 yaşına kadar kullanma imkanı vereceksin, 501 cc ve üzerinde 28 yaş sınırını mutlaka arayacak ve adına en az 2 yıl kayıtlı motor bulunmuş olması şartını ekleyeceksin eğer yoksa 28 yaş üstü içinde 501cc üstünü yasaklayıp daha düşük cc için müsaade edeceksin 2 yılın sonunda 501 cc üstü motorları alabilecek.

    2-Vergi düzenlemesi yapacaksın ama otomotivde olduğu gibi değil, vergi düşünce hoop arabaya zam yapıp fiyatı yine eski haline getirmelerine müsaade etmeyeceksin, vergiyi %37'den &18'emi düşürdün, resmi satış fiyatlarının da aynı oranda düştüğünü takip edeceksin, yani verginin düşmesine rağmen kazanan satıcı değil alıcı olacak

    3-Kasksız motora binenlere para cezası kesmeyeceksin, ehliyetlerine 3 yıl süreyle el koyacak, kullandıkları motor başkası adına kayıtlı ise motor sahibine 2.000 tl ceza kesecek, kendi adına kayıtlı ise 3 yıl boyunca motoru da ücret almamak kaydıyla otoparka çekeceksin ki bu durum ülkemizde kendinden çok motorunu düşünen biz motor tutkunları için en can alıcı ceza olur.

    4-Bunların hepsini bir paket haline getirip yürürlüğe sokacaksın

    İşin özü vergi indirimi ile birlikte ulaşılması daha kolay bir hale gelen büyük cc motorların fiyatını düşürüpte 18 yaşında, 20 yaşında hatta 25 yaşında gencecik çocukların özellikle büyük cc motorlarda can vermesinin önünü de açmış olmayacaksın tam tersi bilinçli birer motor kullanıcıları olmalarını sağlayacaksın...
    telike, anaconda84, abaf11 ve 1 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Bi sonraki seçimlerde oy'um sana başgan

    ( Ütopya gibi gibi, olsa güzel olurdu tabii (( yazdıkların)) )

  3. #3
    GB79 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul, Kadıköy
    Motosikleti
    Honda NC750X
    Güzel bir hayal, bir an kendimi İsveç'te sandım
    pnongrata bunu beğendi.

  4. #4
    kaanklky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    -
    CC ve yıl bağlantısı olmuş ama yaş olmamış.

  5. #5
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    çok cafcaflı
    a1 ehliyet almadan a2 alınamasın. a1 ile 250cc'ye kadar motosiklet kullanılabilsin. a2 yaş sınırı 25 ve en az 2 yıllık a1 olsun.
    07mehmet07 ve leokaplann bunu beğendiler.

  6. #6

    Üyelik
    28 Ekim 2009
    Şehir
    Antalya
    Hocam güzel demişsiniz de, oldu da bu yasa yürürlüğe girdi ben bugüne kadar aldigim tüm motorları babam üzerine aldım yaklaşık 3.5 yıl motor sürdüm ve ehliyetimi aldığımda ilk isim trafiğe çıkmadan eğitim almak oldu , böyle bir durumda benim suçum ne de kurunun yanında yaş olarak ben neden yanacağım eminim ki benim durumumda olan bir çok arkadaş var.

  7. #7
    07mehmet07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2013
    Şehir
    Antalya / Alanya
    Motosikleti
    Bmw s1000rr
    Anladığım kadarıyla herkez mevcut sistemden memnun kimseden fikir çıkmadığına göre, neyse ben sitemizin ortak fikirleri olarak söyleyip bu konuyuda referans olarak gösterecektim ama napalım şahsi fikrim der geçerim artık

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:52 ----------

    Alıntı jackalxi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam güzel demişsiniz de, oldu da bu yasa yürürlüğe girdi ben bugüne kadar aldigim tüm motorları babam üzerine aldım yaklaşık 3.5 yıl motor sürdüm ve ehliyetimi aldığımda ilk isim trafiğe çıkmadan eğitim almak oldu , böyle bir durumda benim suçum ne de kurunun yanında yaş olarak ben neden yanacağım eminim ki benim durumumda olan bir çok arkadaş var.
    Açıkcası yazarken aklıma bu da geldi ve beni en çok düşündüren konu da bu oldu, birçok neden buldum ama hiçbirisi de bir başkasının adına motor almak için geçerli bir neden olamadı, belki senin nedenin fikrimi değiştirebilir, şimdi sana sorayım motoru kullanan sensin peki neden motor babanın üzerine ??

  8. #8
    PamirGt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2014
    Şehir
    İzmir,Güzelyalı/Ankara Anıttepe
    Motosikleti
    Hyosung Gt250r
    Alıntı 07mehmet07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anladığım kadarıyla herkez mevcut sistemden memnun kimseden fikir çıkmadığına göre, neyse ben sitemizin ortak fikirleri olarak söyleyip bu konuyuda referans olarak gösterecektim ama napalım şahsi fikrim der geçerim artık

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:52 ----------



    Açıkcası yazarken aklıma bu da geldi ve beni en çok düşündüren konu da bu oldu, birçok neden buldum ama hiçbirisi de bir başkasının adına motor almak için geçerli bir neden olamadı, belki senin nedenin fikrimi değiştirebilir, şimdi sana sorayım motoru kullanan sensin peki neden motor babanın üzerine ??
    Hocam merhabalar iyi forumlar.Ocak Ayında motorumu aldım.Aynı şekilde benim motorunda babamın üstüne.Hepimiz biliyoruz ki yaşa göre sigorta çıkartıyorlar.Babamın üstündeyken motorun sigortası yanlış hatırlamıyorsam 160 küsür liraydı.Eğer motor kendi üzerime olmuş olsaydı yaklaşık olarak 300 ayda 400 küsür lira gibi bir fiyat çıkartacakları.Bu arada yaşım 20.
    07mehmet07 bunu beğendi.

  9. #9
    İzmir İl Temsilcisi CEM. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fazer 600 Ve Wr 125 R
    Vallaha tasarıyı bende begendım fakat yaş olayı pek sinmedi

    Bende 23 yaşındayım fakat beni etkilemesede yine istemezdim. Yetenek yaş durumuna bakmadıgı için pek desteklemıyorum

    Haricinde diger maddeler çok iyi. Ne kullanıcılar var 20 yaşında ama 10 yaş büyügünün 2 katı daha dikkatli ve güvenli kullanan. Belki bu yaş gurubundaki çogu genç hız tutukunu olabilir ama kurunun yanında yaşta yandıgını göz ardı etmek olmaz.

  10. #10
    braveguy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2013
    Şehir
    212
    Motosikleti
    '14 NNJ300SE
    bana kalsa otomobil ehliyeti vermeden önce bir yıl motorla trafik tecrübesini şart koşarım. hem ehliyete talep azalır, hem ayılar empati yapmayı öğrenir.
    GB79 bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    28 Ekim 2009
    Şehir
    Antalya
    Alıntı 07mehmet07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anladığım kadarıyla herkez mevcut sistemden memnun kimseden fikir çıkmadığına göre, neyse ben sitemizin ortak fikirleri olarak söyleyip bu konuyuda referans olarak gösterecektim ama napalım şahsi fikrim der geçerim artık

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:52 ----------



    Açıkcası yazarken aklıma bu da geldi ve beni en çok düşündüren konu da bu oldu, birçok neden buldum ama hiçbirisi de bir başkasının adına motor almak için geçerli bir neden olamadı, belki senin nedenin fikrimi değiştirebilir, şimdi sana sorayım motoru kullanan sensin peki neden motor babanın üzerine ??
    Bu tamamiyle farklı bir durum ben ailemin rızası olmadan(kısaca onların fikirlerine başvurmadan almam) motor almam aldığım tüm motor ve arabalar da kendi kazancım çok şükür. Babam pek motora sıcak bakan biri değildir bir nebze gönlünü yapmak için diyelim geçelim daha detaylisi kimseyi pek ilgilendirmez sanırım

  12. #12
    mehmetenis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul/Avcılar
    Motosikleti
    Honda NC 750X-2014
    Yazdıkalrında maalesef
    1.madde ehliyet haddi hariç uygulanması oldukça zor,
    Çünkü şu yazdıklarında bile üyeler yaş haddinden dolayı itirazlara başaldılar bile.
    Çünkü katı kurallara kimse uymak istemez,

    Ben kendi konumla ilgili yazayım 01 ocak 2015 yılı itibariyle Karayolları Trafik yönetmeliği devreğe girecek,
    Ortalama mayıs-haziran arası stajyer ehliyet uygulaması devreye girmiş olacak,
    Ve şu anda mevcut olan 9 ehliyet sınıfı kalkacak bunun yerine 17 ehliyet sınıfı devreye girecek,
    Bunların içerinde motordan örnek vermek gerekirse A1-A2 ve A sınıfı ehliyet gelecek bu ehliyet sınıfları kişilerin yaş hadlerine göre alınabilecek ve bir üst ehliyet sınfına geçmek için bir önceki ehliyet sınıfında enaz 1 yada devletin belirleyeceği süre kadar tercübe etmek gerekecek.

    Ayrıca şunuda merak ettim neden kasksız motora binen adamın motorunu 3 yıl bağlıyorsunda otoparka ceza kesdirmiyorsun o adamlar o motoru babasının hayrına mı tutacak?
    07mehmet07 bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    30 Eylül 2014
    Motosikleti
    HD VS KTM
    Sorunun cevabi net . Sizi ilgilendirmez. Faydali bi dusunme olmus ama yurumez bu. Hem yas hem motor kaydi bulundurma olayi hosuma gitmedi
    mehmetenis bunu beğendi.

  14. #14
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    Benim önerim yaş ve sınav sistemi getirilmesi.
    17 yaşında aldığı ehliyetle 250 cc/25 BG/160 kiloya kadar motoru kullanmaya hak kazansın. 5 yıl sonra ikinci sınava girsin ve geçebilirse cc. ve güç sınırı kalksın.

    Supersport lara plaka ve yol izni hiç verilmesin. Meraklıları gitsin pistte kullansın. Yolda kullanacak sport Touring alsın.
    mehmetenis bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    28 Ekim 2009
    Şehir
    Antalya
    Alıntı pelevenk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorunun cevabi net . Sizi ilgilendirmez. Faydali bi dusunme olmus ama yurumez bu. Hem yas hem motor kaydi bulundurma olayi hosuma gitmedi
    Aile içinde alınan kararlar dediğim gibi kimseyi ilgilendirmez. 2010 yılından bu yana a2-b ehliyet sahibi biriyim neden başa dönmek zorundayım ? Böyle bir yasa yerine belirli cc üzeri motorlarda eğitim zorunlulugu(sertifikali) ve piskolojik teste tabi tutulma olayı daha makul olur diye düşünüyorum. Ve belirli aralıklarla bu eğitimin uygulamalı teste tabi tutulması daha mantikli. Ben genç bir sürücü olabilirim ama altımdaki motoru ve/veya arabayi çevremdeki yaya ve diğer araçları düşünerek süren bilinçli bir insanım. Benim gibi bir çok kişi de bu yasaya karşı çıkacaktır

  16. #16
    07mehmet07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2013
    Şehir
    Antalya / Alanya
    Motosikleti
    Bmw s1000rr
    Sigorta olayı için birşey diyemem zaten halihazırda yanlış işleyen bir sistem, sigorta ve kasko tamamen farklı bir kulvarda olduğu için tahminimce daha kapsamlı bir araştırma ve devlet tarafından sigorta şirketleri ile çözülebilecek bir durum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:25 ----------

    Alıntı CEM. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vallaha tasarıyı bende begendım fakat yaş olayı pek sinmedi

    Bende 23 yaşındayım fakat beni etkilemesede yine istemezdim. Yetenek yaş durumuna bakmadıgı için pek desteklemıyorum

    Haricinde diger maddeler çok iyi. Ne kullanıcılar var 20 yaşında ama 10 yaş büyügünün 2 katı daha dikkatli ve güvenli kullanan. Belki bu yaş gurubundaki çogu genç hız tutukunu olabilir ama kurunun yanında yaşta yandıgını göz ardı etmek olmaz.
    yaş olayı bence bu işin olmazsa olmazları arasında çünkü gençlerimizin bir çoğu hıza aşırı meraklı ve tabiri caizse çok çabuk gaza gelebiliyorlar, inan bana insanın yaşı ilerledikçe gençliğinde yaptığı bir çok şeye hayret ediyor ve iyi ki başıma birşey gelmemiş diyor, diğer taraftan düşünürsek 501 cc üstü için yaşı kaldırdık yerine 5 yıllık ehliyet zorunluluğu getirdik 20 yaşında ehliyet alan birisi 25 yaşında bu motorları alabilecek yani değişen çokta birşey olmuyor ama şu bir gerçek 29-30 yaşlarında birinin hıza olan merakı ile gaza gelmesi 25 yaşında birine oranla çok daha düşük

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:36 ----------

    Alıntı jackalxi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu tamamiyle farklı bir durum ben ailemin rızası olmadan(kısaca onların fikirlerine başvurmadan almam) motor almam aldığım tüm motor ve arabalar da kendi kazancım çok şükür. Babam pek motora sıcak bakan biri değildir bir nebze gönlünü yapmak için diyelim geçelim daha detaylisi kimseyi pek ilgilendirmez sanırım
    Peki Allah korusun sen babana ait bir motorla kaza yaptın, sen veya karşı taraftan bir kişi öldü, sonuç ne biliyormusun ? Baban sırf kendine ait bir aracı başkasının kullanmasına izin verip ölümüne neden olduğu için paraya çevrilmemek kaydı ile 5 ile 10 yıl arası bir hapis cezasına çarptılıyor, 500-600binleri bulan kan parasıda cabası... bilgine

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:49 ----------

    Alıntı mehmetenis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazdıkalrında maalesef
    1.madde ehliyet haddi hariç uygulanması oldukça zor,
    Çünkü şu yazdıklarında bile üyeler yaş haddinden dolayı itirazlara başaldılar bile.
    Çünkü katı kurallara kimse uymak istemez,

    Ben kendi konumla ilgili yazayım 01 ocak 2015 yılı itibariyle Karayolları Trafik yönetmeliği devreğe girecek,
    Ortalama mayıs-haziran arası stajyer ehliyet uygulaması devreye girmiş olacak,
    Ve şu anda mevcut olan 9 ehliyet sınıfı kalkacak bunun yerine 17 ehliyet sınıfı devreye girecek,
    Bunların içerinde motordan örnek vermek gerekirse A1-A2 ve A sınıfı ehliyet gelecek bu ehliyet sınıfları kişilerin yaş hadlerine göre alınabilecek ve bir üst ehliyet sınfına geçmek için bir önceki ehliyet sınıfında enaz 1 yada devletin belirleyeceği süre kadar tercübe etmek gerekecek.

    Ayrıca şunuda merak ettim neden kasksız motora binen adamın motorunu 3 yıl bağlıyorsunda otoparka ceza kesdirmiyorsun o adamlar o motoru babasının hayrına mı tutacak?
    Evet yaşa itiriraz edileceğini tahmin etmiştim zaten ve baya itiraz eden oldu Ancak şöyle düşünün ülkemizde E sınıfı ehliet alabilmek için 23 yaşından gün almış olmak gerekiyor, sizce neden ?? cevabı basit gelişim ve eğitim süreci için, motorda bu süreç diğer araçlara göre daha uzundur çünkü hatayı tekafi etme süren çok daha kısa ve kat kat daha zordur bu da tecrübe ister, ama şu olabilir yaş 28 değilde 26 olabilir yani düşürülebilir ama 501 cc üstü için bir yaş sınırının olması bence şart

    Otopark parasına gelince devlet zaten günlük otopark ücretlerinden fazlasıyla masrafını çıkartıyor, tabiri caizse bir motorun 3 yıllık otopark parasıyla o motordan filo kurulur o yüzden ücretsiz olması gerekir, bu tamamen kasksız kullanımı caydırıcı bir fiil olsun diye eklendi yoksa süre 6 ay ya da 1 yılda olabilir

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:00 ----------

    Alıntı myagdi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim önerim yaş ve sınav sistemi getirilmesi.
    17 yaşında aldığı ehliyetle 250 cc/25 BG/160 kiloya kadar motoru kullanmaya hak kazansın. 5 yıl sonra ikinci sınava girsin ve geçebilirse cc. ve güç sınırı kalksın.

    Supersport lara plaka ve yol izni hiç verilmesin. Meraklıları gitsin pistte kullansın. Yolda kullanacak sport Touring alsın.
    İlk madde güzel ama ss motorlar için söylediğin olmayacak birşey o zaman her şehire bir pist yapman gerekir bir Süpersuport kullanıcısı olarak Antalya gibi bir şehirde çıkabileceğim bir pist maalesef yok bu durumda benim en yakın pist olan İstanbul parka motorumu çektirmem gerekir zira trafiğe çıkmam yasak olduğu için kendim götüremem, Antalya'dan İstanbul'a bu da olmayacak birşey ama dediğinde şu kesinlikle var eğer her şehirde bir pist olsaydı bir çok kişi yollarda hız denemesi yapmazdı, şahsen ben pistte hız yapmayı şehirde yapmaya tercih ederim...
    mehmetenis bunu beğendi.

  17. #17
    İzmir İl Temsilcisi CEM. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fazer 600 Ve Wr 125 R
    yaş olayı bence bu işin olmazsa olmazları arasında çünkü gençlerimizin bir çoğu hıza aşırı meraklı ve tabiri caizse çok çabuk gaza gelebiliyorlar, inan bana insanın yaşı ilerledikçe gençliğinde yaptığı bir çok şeye hayret ediyor ve iyi ki başıma birşey gelmemiş diyor, diğer taraftan düşünürsek 501 cc üstü için yaşı kaldırdık yerine 5 yıllık ehliyet zorunluluğu getirdik 20 yaşında ehliyet alan birisi 25 yaşında bu motorları alabilecek yani değişen çokta birşey olmuyor ama şu bir gerçek 29-30 yaşlarında birinin hıza olan merakı ile gaza gelmesi 25 yaşında birine oranla çok daha düşük
    Yazınıza karşılık olarak şunları söyleyebilirim.

    Bu düşünce aslında ayırımcılık olur. Her insan birbirinden farklıdır her insanın düşüncesi bilgi birikimi yaşadıkları ve ögrendıkleri farklıdır.

    Sizin düşüncenizle 20-25 arasındaki herkes aynı kalıba sokuyorsunuz. O yaş aralıgındaki herkes aynıdır gaza gelir ve 10 sene sonra yaptıklarına hayret edecek düşüncesi yer alıyor. Gerçege bakarsak parmak izi farklı oldugu gibi ..düşüncesi karekteri ve yapısı farklı olan insanları aynı kefeye koyma anlamına gelir.

    Şunu belirtmek isterimki yaşın artmasıyla motosiklet sürücüsü tecrübe kazanmaz. İnsanın kendine ne kattıgı önemlidir.

    Benim sizin sisteminize önerim şudur yaş sınırı degilde radar sistemine yakalananların ehliyetini almaya kadar gidecek olan ceza sistemi.

    Bu sayade kurallara uyan ve uymayan sürücüler ayırt edilmiş olur. Kurunun yanında yaşta yanmaz

    Ben çok insan gördüm çoluk çocuk sahibi olan ama daha motora oturmayı bile bilmeyen. trafikte kendini ( tecrübesizliginden ) tehlikeye sokanları.

    Ve ne çok insan gördümki daha ehliyetini almadan ekipmanını tamamlayan forumları araştıran ve egitim alıp trafige bilinçli çıkan

    Bence ehliyet yaşı degilde motorsiklet ehliyeti almadan egitim zorunlulugu getirilmeli.

  18. #18
    çağın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2013
    Şehir
    İstanbul-TÜRKİYE
    Bu konu hakkında birçok fikir çıkabilir, bunların ülkemiz şartlarına en uygunları seçilip yürütmede sorunsuz çalışması için planlamalar yapılabilir.
    Ama bu yasa tasarısı fikirlerinden önce yapmamız gereken daha önemli şeyler var. İlk okul döneminden itibaren milli eğitim de müfredata trafik dersinin konulmasını sağlamak. Geçen her dönem bir seviye arttırılarak ehliyet alma yaşına gelen kişilerin, temel eğitimleri ne kadar uygulamaya koyabileceği bir seviye tespit sınavına dönüştürmek olmalıdır. Sonrasında arkadaşın önerdiği sistem hakkında detaylı bir çalışma yapılabilir.
    mehmetenis bunu beğendi.

  19. #19
    mehmetenis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul/Avcılar
    Motosikleti
    Honda NC 750X-2014
    Alıntı CEM. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazınıza karşılık olarak şunları söyleyebilirim.

    Bu düşünce aslında ayırımcılık olur. Her insan birbirinden farklıdır her insanın düşüncesi bilgi birikimi yaşadıkları ve ögrendıkleri farklıdır.

    Sizin düşüncenizle 20-25 arasındaki herkes aynı kalıba sokuyorsunuz. O yaş aralıgındaki herkes aynıdır gaza gelir ve 10 sene sonra yaptıklarına hayret edecek düşüncesi yer alıyor. Gerçege bakarsak parmak izi farklı oldugu gibi ..düşüncesi karekteri ve yapısı farklı olan insanları aynı kefeye koyma anlamına gelir.

    Şunu belirtmek isterimki yaşın artmasıyla motosiklet sürücüsü tecrübe kazanmaz. İnsanın kendine ne kattıgı önemlidir.

    Benim sizin sisteminize önerim şudur yaş sınırı degilde radar sistemine yakalananların ehliyetini almaya kadar gidecek olan ceza sistemi.

    Bu sayade kurallara uyan ve uymayan sürücüler ayırt edilmiş olur. Kurunun yanında yaşta yanmaz

    Ben çok insan gördüm çoluk çocuk sahibi olan ama daha motora oturmayı bile bilmeyen. trafikte kendini ( tecrübesizliginden ) tehlikeye sokanları.

    Ve ne çok insan gördümki daha ehliyetini almadan ekipmanını tamamlayan forumları araştıran ve egitim alıp trafige bilinçli çıkan

    Bence ehliyet yaşı degilde motorsiklet ehliyeti almadan egitim zorunlulugu getirilmeli.
    Şu düşüncen küllüyen yanlış insanın yaşı arttıkça deneyimleri ve hayata bakış açıları değişir biz buna tercübe diyoruz,
    Sen örnek vermişsin çoluk cocuk sahibi olup motora binemeyip ama bilinki o kişiler tercübelerinden ne yaptıklarının farkındalardır,(burada tabiki motora binerken kasksız binmeyi veya ekipmansız binmeyi onaylıyor değilim)
    Yaş =tercübe

  20. #20
    obk11 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    Bilecik/Bozüyük
    Motosikleti
    Yaza inşallah
    Alıntı mehmetenis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazdıkalrında maalesef
    1.madde ehliyet haddi hariç uygulanması oldukça zor,
    Çünkü şu yazdıklarında bile üyeler yaş haddinden dolayı itirazlara başaldılar bile.
    Çünkü katı kurallara kimse uymak istemez,

    Ben kendi konumla ilgili yazayım 01 ocak 2015 yılı itibariyle Karayolları Trafik yönetmeliği devreğe girecek,
    Ortalama mayıs-haziran arası stajyer ehliyet uygulaması devreye girmiş olacak,
    Ve şu anda mevcut olan 9 ehliyet sınıfı kalkacak bunun yerine 17 ehliyet sınıfı devreye girecek,
    Bunların içerinde motordan örnek vermek gerekirse A1-A2 ve A sınıfı ehliyet gelecek bu ehliyet sınıfları kişilerin yaş hadlerine göre alınabilecek ve bir üst ehliyet sınfına geçmek için bir önceki ehliyet sınıfında enaz 1 yada devletin belirleyeceği süre kadar tercübe etmek gerekecek.

    Ayrıca şunuda merak ettim neden kasksız motora binen adamın motorunu 3 yıl bağlıyorsunda otoparka ceza kesdirmiyorsun o adamlar o motoru babasının hayrına mı tutacak?
    Arkadas bence cok iyi dusunmus. Hani demissiniz ya kati kural turk milleti bu vericeksiniz odunu anca bundan anliyorlar yabanci ulkeler nasil disiplinli trafik kazalari az bizde bilincli surucu yok kisaca vericeksin odunu. Gecen hafta arkadasa dedim kafana tak o kaski koluna degil dedim nolcak dio arkadasim olmasaydi polise verirdim plakayi


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler