Dostum bu iş böyle olmaz.
1- Zaten stajyer ehliyet olayı geliyor ve Avrupa sistemi de bu. Ha bu yetmez denirse eğitim alma şartı getirilir, bu kadar. Yoksa yaşı küçük olan gaza gelir demek kimsenin haddine değil (35 yasindayim). Hayata kac defa geliyoruz ki adamın zevkini 28 yaşına kadar engelliyoruz? Dert aşırı hız, o zaman aşırı hız cezasını 3000 lira yap, bak kimse gaza geliyor mu... Ayrıca illa yaşa bağlanacak ise sadece cc mi? Senin altındaki ninja 300 benim dragstar 1100 den hem daha hızlı, hem de 0-100 u daha iyi. Sen acemi adama verdin ninja 300 u o ne olcak?
2- Bu ülke kendi motorlu aracını yüksek yerlilik oranı ve markası ile yapmadığı sürece vergiler dusurulmez. Zaten düşürülmemeli, cari açık başka türlü kapanmaz.
3- kask olayını olduğundan çok fazla abartiyorsunuz. Toplam çarpışma hızı 80 km den yüksek olduğunda hiçbir ekipman koruma sağlamaz. Yani ben 50 ile giderken karsudan 50 ile gelen arabayla çarpışirsam kask falan yalan. O zaman kaska bu kadar yüklenmeye ne gerek var. Esas güvenli surusu uygulamayana o dediğin cezayı vereceksin. Kaska da ceza eyvallah ama bu dereceye ne gerek var, ölüm oranını esas o dusurmez. Otoyolda en sag seritten 90 la gidrrken 50 cm sag yanimdan, yani kontrol etmediğim taraftan 250 ile geçen tam ekipmanli gerizekaliya ne ceza vereceksiniz onu söyleyin. Esas bu kesecek olum olayının önünü.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:37 ----------
Benim esas önerim, stajyer ehliyet + eğitim . Ayrıca her türlü kural ihlaline çok ciddi cezalar getirilmesi ve uygulanması yeterli olacaktır. En güzel örnek Avrupa'da yaşayan vatandaşlarımızın oradaki ve buraya tatile geldikleri zamanlardaki araç kullanma tarzlarıdır. Orada kimse öyle aşırı hız falan yapmıyor çünkü ceza can yakıcı, burdaysa yol geçen hanı gibi. Yap ordaki gibi ceza sistemi, çiçek gibi olsun yollar.