Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motorum Çalışmıyor Yardım Lütfen !!!!!!!!!!!

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    09 Mart 2014
    Şehir
    Niğde/merkez
    Motosikleti
    KUBA CG-100 Sport
    okul zamanı motoru çok sık kullanan biri değilim haftada en fazla 2-3. 7 gün önce bugün kullandım en son, bugün kullanmayı denedim ama çalışmadı, olay şöyle oldu : garaja indim jikleyi çektim bastım marşa çalıştı sonra devir düştü stop etti(bu hep oluyor) ve sonra ne ayak pedalı dinledi ne yokuş aşağı vurdurma(yokuşun eğimi çok değil ama uzunluk 50 m civarı)ve çalışmadı tüm uğraşmalarıma rağmen daha önce de yapıyordu ama vurdurunca çalışıyordu. garaja iterken çok terledim ve gideceğim yere geciktim bu olay sebebiyle ve o sinirin dikkatsizliğiyle garajı açarken motor devrildi. Çok bi şey olmadı sanırım ön koruma demiri sağolsun ama sinirim tepemde artı olarak vites 1 den 2 ye geçerken ve 2 den 1 düşerken ağzına ağzına vurmazsam pedalın geçmiyor vites. Bunların sebeplerinden birinin seyrek kullanmak olduğunu düşünüyorum ama başka neden olabilir ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    06 Eylül 2014
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    lifan tay 100 - 2012 / emisol 2014 / artık yok :)
    motor 2. el ise biraz yıpranmış demektir. çalışmama sebebi benzini bitmiş olabilir. başıma geldi oradan biliyorum. bende yarı otomatik cub var vitesi zor geçiyor sordum balata bitmiş dediler.

  3. #3
    Bozüyüksporl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Şehir
    Bozüyük
    Motosikleti
    150 Mr Vulture
    Benzinin bitmiş olma ihtimali en yüksek olanı, vites geçişleri de debriyaj ayarı veya yağla ilgilidir

  4. #4
    murad13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2013
    Şehir
    İstanbul\Hatay
    Motosikleti
    DERBİ GPR 125
    Enjeksiyonlu motorda kesinlikle iterek çalıştırma bekleme yaptığında akü zayıflığı oluyor. Akuyu kontrol ettir derim.
    DÜŞERSEN ÖLÜRSÜN DEMEDİMMİ !!!

  5. #5
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    viteslerin için tek çözüm yagı değiştirmek. motoru boğmuşsun anlaşılan ufak bi taktik verim sana kontak kapalı halde iken jikle aç ve iki defa ayak marşına bas sonra jikle kapat ve kontağı aç ve tek ayak marşına bas çalıştır.( sakın gaz verme ne jikle açıkken ne kontak kapalıyken nede çalıştırcan zaman)
    shooter1 bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    09 Mart 2014
    Şehir
    Niğde/merkez
    Motosikleti
    KUBA CG-100 Sport
    Alıntı zaferkarizma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    viteslerin için tek çözüm yagı değiştirmek. motoru boğmuşsun anlaşılan ufak bi taktik verim sana kontak kapalı halde iken jikle aç ve iki defa ayak marşına bas sonra jikle kapat ve kontağı aç ve tek ayak marşına bas çalıştır.( sakın gaz verme ne jikle açıkken ne kontak kapalıyken nede çalıştırcan zaman)
    Bi harikasın bugün indim garaja jikleyi açtım kontağı açmadan iki kez ayak marşına bastım ve kontağı açıp marşa bastım çalıştı ve bu sefer stop etmedi çok mutlu oldum ama bu yaptığım ne ise yarıyor bu yaptığımız neden direkt çalıştı ?

  7. #7
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    bu taktiği çoğu insan hatta usta bile bilmez değerini bil 10 yıldır boşuna motor üstünde tepinmedik ne mutlu bana yardımcı olabildiysem.

  8. #8
    Mr.[T] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ekim 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    HONDA PCX 150-pulsar 200NS-Yamaha NMAX
    Alıntı zaferkarizma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    viteslerin için tek çözüm yagı değiştirmek. motoru boğmuşsun anlaşılan ufak bi taktik verim sana kontak kapalı halde iken jikle aç ve iki defa ayak marşına bas sonra jikle kapat ve kontağı aç ve tek ayak marşına bas çalıştır.( sakın gaz verme ne jikle açıkken ne kontak kapalıyken nede çalıştırcan zaman)
    Dr.zafer karizma
    Branşı:Dahiliye
    zaferkarizma ve Cuhara bunu beğendiler.

  9. #9

    Üyelik
    09 Mart 2014
    Şehir
    Niğde/merkez
    Motosikleti
    KUBA CG-100 Sport
    çok yardımcı oldu direkt çalıştı aman tanrım didim şimdi biz böyle iki kez ayak marşı basınca benzin mi pompalandı yoksa fazla benzin mi atıldı abicim ? ne olduda bu garip böyle sevindi

  10. #10
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    Güzel yöntem...
    CBF de ayak marşı olmadığı, FES de jigle olmadığı için ben de şöyle yapardım.
    Kaskı takmadan önce gaz elciğini iki kere tam çevir. Karburatore benzin pompalamış oldun.
    Kaskı takana kadar bu benzin buharlaşmış olur.
    Sonra tek marşta çalışır.

  11. #11

    Üyelik
    09 Mart 2014
    Şehir
    Niğde/merkez
    Motosikleti
    KUBA CG-100 Sport
    arkadaşlar motor bir hafta çalışmayınca çok zor çalışıyor, garajda duruyor yani sıcak olmasa da buz gibi bir yer değil. Buna rağmen çalıştırmak tam bir işkence sıkıntı ne olabilir ? (Benzin var, akü ve ateşleme de var) acaba yağ olabilir mi biraz kalın bir yağ koymuştu servis yanlış hatırlamıyorsam ?

  12. #12
    tuna_tour - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2005
    Şehir
    POMAKYA
    Motosikleti
    MZ ETZ 301- YAMAHA YBR 125- YAMAHA XTZ 660 TENERE
    benzin musluğu kapalı olmasın ? vitesler içinde yağı değiştirebilirsin, kaliteli yağ kullan, debriyaj ayarına bak iyi ayırmıyor olabilir (eğer şanzımanda sorun yoksa)

  13. #13

    Üyelik
    09 Mart 2014
    Şehir
    Niğde/merkez
    Motosikleti
    KUBA CG-100 Sport
    servise götürdüm debriyaja baktı. ama çalışıyorken neden çalıştığını anlayamayız dediler. Yağ castrol ama 10-40 dan kalın eminim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:31 ----------

    Alıntı tuna_tour adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benzin musluğu kapalı olmasın ? vitesler içinde yağı değiştirebilirsin, kaliteli yağ kullan, debriyaj ayarına bak iyi ayırmıyor olabilir (eğer şanzımanda sorun yoksa)
    servise götürdüm debriyaja baktı. ama çalışıyorken neden çalıştığını anlayamayız dediler. Yağ castrol ama 10-40 dan kalın eminim.

  14. #14
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    Alıntı Utku Onar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    servise götürdüm debriyaja baktı. ama çalışıyorken neden çalıştığını anlayamayız dediler. Yağ castrol ama 10-40 dan kalın eminim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:31 ----------



    servise götürdüm debriyaja baktı. ama çalışıyorken neden çalıştığını anlayamayız dediler. Yağ castrol ama 10-40 dan kalın eminim.
    servis büyük ihtimal castrol actevo 4t 20w40 kullanıyor

  15. #15

    Üyelik
    09 Mart 2014
    Şehir
    Niğde/merkez
    Motosikleti
    KUBA CG-100 Sport
    Alıntı shooter1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    servis büyük ihtimal castrol actevo 4t 20w40 kullanıyor
    Peki yağı inceltsek sorun düzelir mi ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:58 ----------

    sorunun başka sebeblerı ne olabilir ? yardımcı olursanız sevinirim

  16. #16

    Üyelik
    09 Mart 2014
    Şehir
    Niğde/merkez
    Motosikleti
    KUBA CG-100 Sport
    fikri olan ?

  17. #17

    Üyelik
    21 Eylül 2011
    Şehir
    Karaman
    Motosikleti
    Kuba CR1
    yağdan fark yapmaz fazla büyük ihtimalle debriyaj ayarından oluyordur o sorunun.Olmadı git komple 6 lı balata al cg sanırım motosikletin 6lı performans balata diye geçer en ufak bi kaçırma yaşatmaz vitesler şakır şakır geçmeye başlar denendi onaylandı

  18. #18

    Üyelik
    09 Mart 2014
    Şehir
    Niğde/merkez
    Motosikleti
    KUBA CG-100 Sport
    Arkadaşlar bugün yine aynı senaryo vardı tek fark artık hiç marş almıyor aküde dolu ateşlemede var ama çalışmıyor buji de sıkıntı olabilir mi ?


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)