o yağmı bu yağmı değil bu sefer başka
Reklamlar
-
Reklamlar
-
canerol adlı üyeden alıntı
arkadaşlar motor yağı hakkında bi sorum var az önce arkadaşa konuşurken aklımı karıştırdı
şimdi castrol kullanıyorum genelde ve hava soğutmalı motorlarda genelde 2-2500 km civarı değiştiriyoruz ve çıkan yağ kapkara olmuş özelliğini kaybetmiş oluyor.
şimdi motor bakımları 5bin km civarında su soğutmalı motorlardada castrol kullanıyorum.aynı yağı 5bin km kullanıyorum ve bugüne kadarda kendimden emindim.gene aynı şekil su soğutmalı bir motorda başka bi arkadaş 2binde bir castrolle değişiyormuş yağını.
castrol öyle kötü bi marka değil ben sorun olmayacağını ve hava soğutmada soğuma işi yağa kaldığını ve yağı kötü ettiğini su soğutmada ise motoru suyun soğutup yağı o kadar kötü etmediğini dedim..bence doğru dedim ama aklıma kurt düştü
siz ne dersiniz..ne kadar uzun yazmışım yav
Bence mantıklı değil çünkü; hava soğutmalı bir motorun da su soğutmalı motorun da çalışma sıcaklığı aynı (diye biliyorum,bilmiyorum istisnası var mı) ve haliyle yağın eskimesi aynı olacaktır. Bence mantıklı, çünkü; hava soğutmalı motor, su soğutmalı kadar sıcaklığı stabil bir tip değil ve aşırı sıcaklıklara çıkma ihtimali daha yüksek olduğu için -kullanıma göre- daha çabuk eskiyebilir. Tartışılır
-
hava soğutmalıda yağın bozulduğuna nasıl karar verdiniz ki siyahlaştı diye bozulmuş olsa çoktan motorunuz yatak sarması
gerekirdi..Yağ değişim aralığı motorun aldığı yağ miktarı ve çevirdiği devirle alakalıdır.kendi görüşüm
-
abi ben 4000 olmadan değiştirmiyorum, kitapçığındada 4000 yazıyor zaten. ve çıkan yağında yapışkanlığı gayet iyi oluyor
ben 2000 km de yağ değiştirenleri pek anlamıyorum açıkçası boşuna masraf yapıyorlar, çıkan yağ kapkara oluyor ama yeni yağ koyduğumda 15 dk içinde yeni yağda kapkara oluyor. yağın siyahlaşması iyi birşey motorun içindeki pisliği alıyor demek(miş) öyle duymuştum yani.
-
sedat_57 adlı üyeden alıntı
hava soğutmalıda yağın bozulduğuna nasıl karar verdiniz ki siyahlaştı diye bozulmuş olsa çoktan motorunuz yatak sarması
gerekirdi..Yağ değişim aralığı motorun aldığı yağ miktarı ve çevirdiği devirle alakalıdır.kendi görüşüm
Özelliğini kaybetmiş demiş arkadaş, doğru demiş o kıvama gelen yağın soğutma ve/veya yağlama kapasitesi ciddi düşer.
-
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
abi ben 4000 olmadan değiştirmiyorum, kitapçığındada 4000 yazıyor zaten. ve çıkan yağında yapışkanlığı gayet iyi oluyor
ben 2000 km de yağ değiştirenleri pek anlamıyorum açıkçası boşuna masraf yapıyorlar, çıkan yağ kapkara oluyor ama yeni yağ koyduğumda 15 dk içinde yeni yağda kapkara oluyor. yağın siyahlaşması iyi birşey motorun içindeki pisliği alıyor demek(miş) öyle duymuştum yani.
aynen dediğin gibi yeni yağda 15 dkda siyahlaşıyor
mesela motulun 10 12 bin arası garantisi var diye biliyorum bi serviste demişlerdi..12 bin km yağ değişmeden gidebilirsin gibisinden.castrolu 2 3 5 neyse artık değiştiiryoruzda castrolde o kadar mktan bi marka değil yani.benim tecrüben castrol koyduğumda 4bin km civarı vites geçişlerinde falan hissedilir bişe yok ama 5bin kmye doğru biraz farklılık hissediyorum.motrun bakımları 6binde bir ama ben 5binde bir yapıyorum.
-
evet abi aynı şekilde 3.500 km den sonra vitesler falan değişiyor bendede castrolün kötü yanı bu heralde
-
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
evet abi aynı şekilde 3.500 km den sonra vitesler falan değişiyor bendede castrolün kötü yanı bu heralde
şuandada motul koymuştum 3500km oldu.ilk başlarda anaa iyikide motul koymuşum pamuk gibi ses yok seda yok demiştim ama şimddi de vites geçişleri fark etmeye başladı.
-
6000de bir değiştiririm. Bu yağlar kızartma yağı değil ki hemencik pert olsun. Teknoloji var
-
Yağ dediğiniz gibi koyun yarım saate siyah olur, honda cbr 250 sağlam devir çevirmesine rağmen kitapçığında 12000 de bir yağ değişimi der. Koskoca honda çin işi iş yapacak değil ya, onu demiş. Bakmayın bizim ülkede para kazanmıyorlar diye kafalarına göre 4000 de gel, 5000 de gel diyorlar. Ben 5000 de değişim çok titiz varsa 2500 de değişir, boşuna masraf bence.
-
yağın siyahlaşması yağın içinde motoru temizleyen detarjan özelliğinden kaynaklanmaktadır.yağın sentetik kalitesi (içerdiği extra koruyuycu elementler),motosikletinizin yağ haznesi ,yağ filtresi (süzgeç olmayan),çevirdiği devir gibi etkenlerden dolayı en uygun değişim aralığı gene kendi motosiklet üreticiniz sunmaktadır ancak 10 /40 bir yağın bin km sonra akışkanlığının bile değiştiğini daha da önemlisi 4 litre yağ alan otomobillerın 10.000 binde yağ değişimini incelersek (full sentetik+en az 4 litre +yağ filtresi +düşük devir) kücücük 150 cc bir motorun 2000 kmyi aşmasının çoğu mineral yağ olan yağ ile motorunuzu ne kadar sevdiğinizi gösterir
bana göre yağın kalitesinden çok değişim aralığı önemlidir
yağın soğutma,aşındırmama,debriyaj plağının itilmesinde görev alması,dişlilerin kolayca hareket etmesi gibi şeylerden bahsedicen ama boşuna masraf dicen ... valla ben 2000 de değiştiriyorum özelliklede kendim değiştiriyorum bu işten de zevk alıyorum .yağa gelince ahım şahım yaglardan da almıyorum artık shell,petrol ofisi ,castrol filan
-
O zaman 6 binde değiştirdiğim için motoru sevmemiş oluyorum. Japon mühendisler dusunmuş uygununun bu olacağına karar vermiş. Laf söylemek düşmez.
-
arkadaşlar konu şöyle..motosikletlerin bakımları belli 5 6 10bin gibi adamlar böyle yaparsanız iyi olur demişler.Fakat bu bakım aralığına yağlar dayanıyormu? bunu sormak istemiştim..özellikle castrol piyasada en çok o satılıyor ve çoğu hava soğutmalı motorda 2-2500 gibi kmlerde değişim yapılıyor ve bu bakımdan castrol dayanmıyor mktan bi yağ gibi düşünceler söylemler var o yüzden konu açma gereği duydum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)