Arka Frenimin Bollaşmaya başladığını hissediyorum,
Reklamlar
-
Balataların az bir miktar sürtünüp bollaşmasıda normal sayılır ama...Belli standartlar içindeyse tabi...misalen ....
normal şartlarda fren baskısı kalktığında kaliper pistonları tamamen geri dönmez..sadece baskıyı bıraktığından balatalar rahatlar ve diske yaptıkları baskıdan vazgeçerler...bu durumda ise diskteki olası yamukluk ne ise diyelim ki 0,2 mm geri açılırlar...ama dönme hareketiyle en üst noktada ufak bir temas olur..sorun değildir..
eğer siz araya yay koyarda balataların açılımını 1 mm- 2 mm çıkarırsanız bu seferde her frenlemede o 1-2 mm boşluğu doldurma zorunluluğu doğar ki buda ya fren pedalına daha fazla mesafeye kadar basma yada pompalama diye tabir edilen olay gerçekleşir..
sadece arka kaliperde yoğunlaşmayın...fren merkezine de göz atın...bu mekanizmalarda kullanılan yağa göre özel keçeler üretilir ve üreticinin onayladığı standartta yağ konulmalıdır..
misalen dot 3 için yapılmış bir mekanizmaya dot 4 koyarsanız yada açıklayıcı olması açısından motor yağı yada başka herhangi bir yağ (hepsinin adı yağdır) konulursa o keçeler ya sertleşir ufalır yada şişer büyür..ve sorunlar başlar..siz den önceki sahibi bunu yaptıysa yeni yeni ortaya çıkıyor olabilir..illahki dışarıya kaçırmaz ama içerken basınç kaybı yaşatır,yağı geri kaçırır ve buda sizin bahsettiğiniz sorunlar demektir.
tavsiyem orjinal tamir takımı malzemeleriyle hem kaliperin hemde merkezin tüm lastik conta o-ring v.s yenileyin ve önerilen standartlarda yağ koyun.
diskiniz yada balatanız herhangi bir sebepten yağlanmıyorsa hiçbir sorununuz kalmayacaktır..
Reklamlar
-
Diskin yamukluğunu ses ile tespit etme ülkemizin güzide ustalarının eseridir.
Diskin yamukluğu aşağıdaki şekilde ölçülür:
Sadece ses ile tespit yapan veya onaylayan ustaya güvenip paranızı harcamayın.
Eğer piston arızalı ise ihtiyaç anında sizi yine tehlikeli durumlarda bırakabilir. Lütfen dikkatli olun
-
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
Balataların az bir miktar sürtünüp bollaşmasıda normal sayılır ama...Belli standartlar içindeyse tabi...misalen ....
normal şartlarda fren baskısı kalktığında kaliper pistonları tamamen geri dönmez..sadece baskıyı bıraktığından balatalar rahatlar ve diske yaptıkları baskıdan vazgeçerler...bu durumda ise diskteki olası yamukluk ne ise diyelim ki 0,2 mm geri açılırlar...ama dönme hareketiyle en üst noktada ufak bir temas olur..sorun değildir..
eğer siz araya yay koyarda balataların açılımını 1 mm- 2 mm çıkarırsanız bu seferde her frenlemede o 1-2 mm boşluğu doldurma zorunluluğu doğar ki buda ya fren pedalına daha fazla mesafeye kadar basma yada pompalama diye tabir edilen olay gerçekleşir..
sadece arka kaliperde yoğunlaşmayın...fren merkezine de göz atın...bu mekanizmalarda kullanılan yağa göre özel keçeler üretilir ve üreticinin onayladığı standartta yağ konulmalıdır..
misalen dot 3 için yapılmış bir mekanizmaya dot 4 koyarsanız yada açıklayıcı olması açısından motor yağı yada başka herhangi bir yağ (hepsinin adı yağdır) konulursa o keçeler ya sertleşir ufalır yada şişer büyür..ve sorunlar başlar..siz den önceki sahibi bunu yaptıysa yeni yeni ortaya çıkıyor olabilir..illahki dışarıya kaçırmaz ama içerken basınç kaybı yaşatır,yağı geri kaçırır ve buda sizin bahsettiğiniz sorunlar demektir.
tavsiyem orjinal tamir takımı malzemeleriyle hem kaliperin hemde merkezin tüm lastik conta o-ring v.s yenileyin ve önerilen standartlarda yağ koyun.
diskiniz yada balatanız herhangi bir sebepten yağlanmıyorsa hiçbir sorununuz kalmayacaktır..
üstat ben oldukça dikkatli ve pimpirikli bir yapım var zaten fren yap haznesi üzerinde DOT 4 koyulacak şeklinde ibareler var. Ve koyduğum yağlar ipone DOT 4 pek memnun etmedi sonrasında Yamalube DOT 4. Ayrıca motoru ikinci el aldım belki bizden önceki sahibi farklı yağ kullanmış olabilir, Hatta ben ilk aldığımda yağ, yağ filtresi, buji değişimi yaptırdım üzerinden çıkan bujiler motorun standart bujisi değildi, sonrasında debriyaj baskı balata değiştirdim yine üzerinden çıkan baskı balatalar farklı malzemelerden idi,
Siz bu tamir işleminin nasıl yapılacağını biliyor musunuz veya yapacak bir usta var mıdır, veya önerebileceğiniz teknik doküman
var mıdır.
-
shi_bumi'nin fotoğrafla açıkladığı örnek çok güzel olmuş.
kendi motorumda ön kaliperlerime uygulama yaptırttığım için sana kendi ustamı önerebilirim ama arka fren merkezine uygulama yapabilir mi ustaya sormak lazım.
ama benim kendi tecrübeme göre fren merkezi ne kadar düzgün çalışsada kaliperdeki pistonlarda aksama olduğu zaman frenler düzgün çalışmıyor ve genelde kaliperlerde sürekli pislik biriktiği için buradan olma ihtimali daha yüksek.
istersen bana özelden ulaş, sana usta'nın telefon numarasını vereyim, yeri mecidiyeköy'de. uygun olursan cumartesi günü öğlen gibi birlikte de gidebiliriz.
-
Sevgili Mehmet,
Çelik fren hortumlarının sistemin ısınmasını engelleyici hiçbir etkisi yoktur. Yani senin sorununun çözümü çelik hortum değildir.
Yine eğik disk problemi olduğunuda düşünmüyorum , eğer diskte eğiklik olsa idi arka fren pedalında mutlaka titreme hissederdin.
Kaliperlerde tutukluk olması ihtimali olmakla beraber 3 yaşındaki bir motor için bu pek mümkün değil.
Anladığım kadarı ile sistem soğukken herhangi bir sorun yok , belli bir süre kullandıktan sonra ortaya çıkıyor , balata , fren sıvısı v.s. değişimlerinden de sonuş alınamıyor.
Bu durumda benim aklıma gelen iki ihtimal var;
1- Motoru sağa yani fren pedalının olduğu tarafa düşürmüş olabilirsin , pedal eğilmiş veya kırılmış olabilir müdehale görmüştür. Ya da düşmüşsündür pedal yere dokunmuş ancak eğilmemiştir bu nedenle ellememiş olabilirsin. Bu gibi durumlarda sade pedalın görselliği ile ilgilenilir ancak pedalın çalıştığı mafsal kontrol edilmez . Bence pedalı fren merkezinden bir şekilde ayırıp rahatça çalışıp çalışmadığını kontorl etmelisin.
2- Sürüş alışkanlıklarında sıkıntı olabilir . Bu konudan anlayan birilerinin veya bir eğitmenin önünde yapacağın kısa bir sürüş ile hemen kendisini belli eder.
Diğer arkadaşların verdiği değerli bilgilerden farklı olarak benim aklıma gelenler bu kadar.
Sevgilerimle
-
yamahadan orjinal tamir takımını aldıktan sonra yapılamayacak bişey değil ki...biraz elinden iş geliyorsa kendinde yaparsın...olmadı Maltepeye gelebilirsen Yahya ustaya yaptırırız...
ben yapayım diyeceğim ama inan şu aralar çok yoğunum...kendi aracımın lastiğini şişiremiyorum...üstelik evde kompresör var..
-
overcloud adlı üyeden alıntı
shi_bumi'nin fotoğrafla açıkladığı örnek çok güzel olmuş.
kendi motorumda ön kaliperlerime uygulama yaptırttığım için sana kendi ustamı önerebilirim ama arka fren merkezine uygulama yapabilir mi ustaya sormak lazım.
ama benim kendi tecrübeme göre fren merkezi ne kadar düzgün çalışsada kaliperdeki pistonlarda aksama olduğu zaman frenler düzgün çalışmıyor ve genelde kaliperlerde sürekli pislik biriktiği için buradan olma ihtimali daha yüksek.
istersen bana özelden ulaş, sana usta'nın telefon numarasını vereyim, yeri mecidiyeköy'de. uygun olursan cumartesi günü öğlen gibi birlikte de gidebiliriz.
üstat sana zahmet bu ustayla görüşelim,olmassa gidelim büyük ihtimalle çözüm bu usta gibi duruyor,
olmazsa Samet Sağır'ında ustası varmış Maltepe de oraya da gidilebilir.
-
Sağırdeğilim üleeeyyynnn...
-
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
Sağırdeğilim üleeeyyynnn...
Üstat yorumu yen gördüm kusuruma bakma, Hay Allah senin iyiliğini versin.
Şaka bir yana sizlere zahmet bu ustaların telefonlarını yazabilirseniz çok güzel hatta irtibata geçip birlikte bile gidebiliriz.
-
Yahya usta : 0541 669 19 64
ben sadece haftasonu yani cumartesi gelebilirim..kendisini arayıp telefonla olayı anlatırsan bilgi alabilirsin..selamımı da unutma..
-
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
Yahya usta : 0541 669 19 64
ben sadece haftasonu yani cumartesi gelebilirim..kendisini arayıp telefonla olayı anlatırsan bilgi alabilirsin..selamımı da unutma..
Ustayı arayacam diyecem Sağır'ın selamı var Aleykum selam,
Yarın ararım inşallah.
Bu arada bu yay işleminden sonra aktif olarak kullanıyorum şu şekilde bir tepki oldu.
Motora bindiğinizde arka frenler çok zayıf ama pedal yerinde yani boşluk yok yolda yavaş hızlarda 2-3 kere arka lastiği kilitlemesini sağlayan frenleme yapıyorum fren düzeliyor bir daha yapmıyor.
Hatta ani frenlemede de kaliperler yüzen tip olduğu için tıkır tıkır ses geliyor ve frenleme düzeliyor ama şu ana kadar frende boşalma olmadı.Tahminimce yay kaliperleri gerdiği için ani frenlemede eski halini alıyor ve bir daha yapmıyor.
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)