Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Arka Frenimin Bollaşmaya başladığını hissediyorum,

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Balataların az bir miktar sürtünüp bollaşmasıda normal sayılır ama...Belli standartlar içindeyse tabi...misalen ....
    normal şartlarda fren baskısı kalktığında kaliper pistonları tamamen geri dönmez..sadece baskıyı bıraktığından balatalar rahatlar ve diske yaptıkları baskıdan vazgeçerler...bu durumda ise diskteki olası yamukluk ne ise diyelim ki 0,2 mm geri açılırlar...ama dönme hareketiyle en üst noktada ufak bir temas olur..sorun değildir..

    eğer siz araya yay koyarda balataların açılımını 1 mm- 2 mm çıkarırsanız bu seferde her frenlemede o 1-2 mm boşluğu doldurma zorunluluğu doğar ki buda ya fren pedalına daha fazla mesafeye kadar basma yada pompalama diye tabir edilen olay gerçekleşir..

    sadece arka kaliperde yoğunlaşmayın...fren merkezine de göz atın...bu mekanizmalarda kullanılan yağa göre özel keçeler üretilir ve üreticinin onayladığı standartta yağ konulmalıdır..

    misalen dot 3 için yapılmış bir mekanizmaya dot 4 koyarsanız yada açıklayıcı olması açısından motor yağı yada başka herhangi bir yağ (hepsinin adı yağdır) konulursa o keçeler ya sertleşir ufalır yada şişer büyür..ve sorunlar başlar..siz den önceki sahibi bunu yaptıysa yeni yeni ortaya çıkıyor olabilir..illahki dışarıya kaçırmaz ama içerken basınç kaybı yaşatır,yağı geri kaçırır ve buda sizin bahsettiğiniz sorunlar demektir.

    tavsiyem orjinal tamir takımı malzemeleriyle hem kaliperin hemde merkezin tüm lastik conta o-ring v.s yenileyin ve önerilen standartlarda yağ koyun.

    diskiniz yada balatanız herhangi bir sebepten yağlanmıyorsa hiçbir sorununuz kalmayacaktır..
    mehmetenis bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Diskin yamukluğunu ses ile tespit etme ülkemizin güzide ustalarının eseridir.

    Diskin yamukluğu aşağıdaki şekilde ölçülür:


    Sadece ses ile tespit yapan veya onaylayan ustaya güvenip paranızı harcamayın.

    Eğer piston arızalı ise ihtiyaç anında sizi yine tehlikeli durumlarda bırakabilir. Lütfen dikkatli olun
    mehmetenis ve cenkito bunu beğendiler.

  3. #23
    mehmetenis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul/Avcılar
    Motosikleti
    Honda NC 750X-2014
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Balataların az bir miktar sürtünüp bollaşmasıda normal sayılır ama...Belli standartlar içindeyse tabi...misalen ....
    normal şartlarda fren baskısı kalktığında kaliper pistonları tamamen geri dönmez..sadece baskıyı bıraktığından balatalar rahatlar ve diske yaptıkları baskıdan vazgeçerler...bu durumda ise diskteki olası yamukluk ne ise diyelim ki 0,2 mm geri açılırlar...ama dönme hareketiyle en üst noktada ufak bir temas olur..sorun değildir..

    eğer siz araya yay koyarda balataların açılımını 1 mm- 2 mm çıkarırsanız bu seferde her frenlemede o 1-2 mm boşluğu doldurma zorunluluğu doğar ki buda ya fren pedalına daha fazla mesafeye kadar basma yada pompalama diye tabir edilen olay gerçekleşir..

    sadece arka kaliperde yoğunlaşmayın...fren merkezine de göz atın...bu mekanizmalarda kullanılan yağa göre özel keçeler üretilir ve üreticinin onayladığı standartta yağ konulmalıdır..

    misalen dot 3 için yapılmış bir mekanizmaya dot 4 koyarsanız yada açıklayıcı olması açısından motor yağı yada başka herhangi bir yağ (hepsinin adı yağdır) konulursa o keçeler ya sertleşir ufalır yada şişer büyür..ve sorunlar başlar..siz den önceki sahibi bunu yaptıysa yeni yeni ortaya çıkıyor olabilir..illahki dışarıya kaçırmaz ama içerken basınç kaybı yaşatır,yağı geri kaçırır ve buda sizin bahsettiğiniz sorunlar demektir.

    tavsiyem orjinal tamir takımı malzemeleriyle hem kaliperin hemde merkezin tüm lastik conta o-ring v.s yenileyin ve önerilen standartlarda yağ koyun.

    diskiniz yada balatanız herhangi bir sebepten yağlanmıyorsa hiçbir sorununuz kalmayacaktır..
    üstat ben oldukça dikkatli ve pimpirikli bir yapım var zaten fren yap haznesi üzerinde DOT 4 koyulacak şeklinde ibareler var. Ve koyduğum yağlar ipone DOT 4 pek memnun etmedi sonrasında Yamalube DOT 4. Ayrıca motoru ikinci el aldım belki bizden önceki sahibi farklı yağ kullanmış olabilir, Hatta ben ilk aldığımda yağ, yağ filtresi, buji değişimi yaptırdım üzerinden çıkan bujiler motorun standart bujisi değildi, sonrasında debriyaj baskı balata değiştirdim yine üzerinden çıkan baskı balatalar farklı malzemelerden idi,

    Siz bu tamir işleminin nasıl yapılacağını biliyor musunuz veya yapacak bir usta var mıdır, veya önerebileceğiniz teknik doküman
    var mıdır.

  4. #24
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    shi_bumi'nin fotoğrafla açıkladığı örnek çok güzel olmuş.

    kendi motorumda ön kaliperlerime uygulama yaptırttığım için sana kendi ustamı önerebilirim ama arka fren merkezine uygulama yapabilir mi ustaya sormak lazım.

    ama benim kendi tecrübeme göre fren merkezi ne kadar düzgün çalışsada kaliperdeki pistonlarda aksama olduğu zaman frenler düzgün çalışmıyor ve genelde kaliperlerde sürekli pislik biriktiği için buradan olma ihtimali daha yüksek.

    istersen bana özelden ulaş, sana usta'nın telefon numarasını vereyim, yeri mecidiyeköy'de. uygun olursan cumartesi günü öğlen gibi birlikte de gidebiliriz.
    mehmetenis bunu beğendi.

  5. #25
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Sevgili Mehmet,

    Çelik fren hortumlarının sistemin ısınmasını engelleyici hiçbir etkisi yoktur. Yani senin sorununun çözümü çelik hortum değildir.
    Yine eğik disk problemi olduğunuda düşünmüyorum , eğer diskte eğiklik olsa idi arka fren pedalında mutlaka titreme hissederdin.
    Kaliperlerde tutukluk olması ihtimali olmakla beraber 3 yaşındaki bir motor için bu pek mümkün değil.

    Anladığım kadarı ile sistem soğukken herhangi bir sorun yok , belli bir süre kullandıktan sonra ortaya çıkıyor , balata , fren sıvısı v.s. değişimlerinden de sonuş alınamıyor.

    Bu durumda benim aklıma gelen iki ihtimal var;

    1- Motoru sağa yani fren pedalının olduğu tarafa düşürmüş olabilirsin , pedal eğilmiş veya kırılmış olabilir müdehale görmüştür. Ya da düşmüşsündür pedal yere dokunmuş ancak eğilmemiştir bu nedenle ellememiş olabilirsin. Bu gibi durumlarda sade pedalın görselliği ile ilgilenilir ancak pedalın çalıştığı mafsal kontrol edilmez . Bence pedalı fren merkezinden bir şekilde ayırıp rahatça çalışıp çalışmadığını kontorl etmelisin.

    2- Sürüş alışkanlıklarında sıkıntı olabilir . Bu konudan anlayan birilerinin veya bir eğitmenin önünde yapacağın kısa bir sürüş ile hemen kendisini belli eder.

    Diğer arkadaşların verdiği değerli bilgilerden farklı olarak benim aklıma gelenler bu kadar.

    Sevgilerimle
    mehmetenis bunu beğendi.

  6. #26
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    yamahadan orjinal tamir takımını aldıktan sonra yapılamayacak bişey değil ki...biraz elinden iş geliyorsa kendinde yaparsın...olmadı Maltepeye gelebilirsen Yahya ustaya yaptırırız...

    ben yapayım diyeceğim ama inan şu aralar çok yoğunum...kendi aracımın lastiğini şişiremiyorum...üstelik evde kompresör var..
    mehmetenis bunu beğendi.

  7. #27
    mehmetenis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul/Avcılar
    Motosikleti
    Honda NC 750X-2014
    Alıntı overcloud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    shi_bumi'nin fotoğrafla açıkladığı örnek çok güzel olmuş.

    kendi motorumda ön kaliperlerime uygulama yaptırttığım için sana kendi ustamı önerebilirim ama arka fren merkezine uygulama yapabilir mi ustaya sormak lazım.

    ama benim kendi tecrübeme göre fren merkezi ne kadar düzgün çalışsada kaliperdeki pistonlarda aksama olduğu zaman frenler düzgün çalışmıyor ve genelde kaliperlerde sürekli pislik biriktiği için buradan olma ihtimali daha yüksek.

    istersen bana özelden ulaş, sana usta'nın telefon numarasını vereyim, yeri mecidiyeköy'de. uygun olursan cumartesi günü öğlen gibi birlikte de gidebiliriz.
    üstat sana zahmet bu ustayla görüşelim,olmassa gidelim büyük ihtimalle çözüm bu usta gibi duruyor,

    olmazsa Samet Sağır'ında ustası varmış Maltepe de oraya da gidilebilir.

  8. #28
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Sağırdeğilim üleeeyyynnn...
    mehmetenis bunu beğendi.

  9. #29
    mehmetenis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul/Avcılar
    Motosikleti
    Honda NC 750X-2014
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sağırdeğilim üleeeyyynnn...
    Üstat yorumu yen gördüm kusuruma bakma, Hay Allah senin iyiliğini versin.

    Şaka bir yana sizlere zahmet bu ustaların telefonlarını yazabilirseniz çok güzel hatta irtibata geçip birlikte bile gidebiliriz.

  10. #30
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Yahya usta : 0541 669 19 64

    ben sadece haftasonu yani cumartesi gelebilirim..kendisini arayıp telefonla olayı anlatırsan bilgi alabilirsin..selamımı da unutma..
    mehmetenis bunu beğendi.

  11. #31
    mehmetenis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul/Avcılar
    Motosikleti
    Honda NC 750X-2014
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yahya usta : 0541 669 19 64

    ben sadece haftasonu yani cumartesi gelebilirim..kendisini arayıp telefonla olayı anlatırsan bilgi alabilirsin..selamımı da unutma..
    Ustayı arayacam diyecem Sağır'ın selamı var Aleykum selam,

    Yarın ararım inşallah.

    Bu arada bu yay işleminden sonra aktif olarak kullanıyorum şu şekilde bir tepki oldu.

    Motora bindiğinizde arka frenler çok zayıf ama pedal yerinde yani boşluk yok yolda yavaş hızlarda 2-3 kere arka lastiği kilitlemesini sağlayan frenleme yapıyorum fren düzeliyor bir daha yapmıyor.

    Hatta ani frenlemede de kaliperler yüzen tip olduğu için tıkır tıkır ses geliyor ve frenleme düzeliyor ama şu ana kadar frende boşalma olmadı.Tahminimce yay kaliperleri gerdiği için ani frenlemede eski halini alıyor ve bir daha yapmıyor.

  12. #32
    mehmetenis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul/Avcılar
    Motosikleti
    Honda NC 750X-2014
    Değerli Arkadaşlar bugün arka freni Florya'da Bilgin Motorda Ali Bilgin Ustaya Tamir ettirdim,sorun çözüldü



    Arka Fren Merkezim tamamen kir pas toz içerisinde taş parçacıkları çıktı bunları usta temizledi tekrardan su bazlı gres ile yağladı,

    İçerisindeki biriken tortular sebebi ile arka fren merkezinin pistonu frenleme esnasında itiyor fakat geri gelmiyordu, tortuları temizleyince piston eski güzel günlerine döndü

    Ali usta özellikle arka frenlerde zincir yağı taş toprak birikintisi gibi sebeplerden bu tip problemlerin olabileceğinden bahsetti.
    Hatta kendisine frenimin Kayseri'de boşaldığını anlattım tek sebebi pistonların ileride kaldığından dolayı hidroliği ısıtması ve bu yüzden fren pedalının boşaldığını söyledi.

    Keçeler kontrol edildi keçelerin gayet güzel değiştirme ihtiyacı duymadık, tekrardan P.O marka DOT4 fren yağını koyduk havasını aldık şu anda hiç bir problem kalmadı,

    initial-D bunu beğendi.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)