Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Arka Frenimin Bollaşmaya başladığını hissediyorum,

    REKLAM ALANI
  1. #1
    mehmetenis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul/Avcılar
    Motosikleti
    Honda NC 750X-2014
    Değerli arkadaşalar,bu sorum için forumda arama yaptım ve iki başlık buldum bunların haricinde maalesef yeterli bilgi bulamadım.
    Ben sorunun çözümü için nokta atışı yapılmasını istiyorum sizlerden ricam konu hakkında yorumlarınızı eksik etmemeniz,

    Bunlar forumda bulduğum konular;

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...n-bosaldi.html
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...-hakkinda.html

    Benim sorunumda bu arkadaşalrın paylaştıkları gibi.Olay şu şekilde başladı temmuz ayında gittiğim anadolu turunda kayseride arka frenim bir anda boşaldı ki yol alıyordum sonrasında paniklemeden ön fren vasıtasıyla güvenli bir şekilde duruşumu tamamladım.ayak freni resmen bomboştu hiç bir şekilde motor frene tepki vermiyordu.bekleme esnasında ustayı aradım sordum havanın çok sıcak olduğunu ve ve frenin şişmiş olabileceğini söyledi beklememei tavsiye etti birazda pomapala dedi düzelir dedi ve ekledi işte bu yüzden ÇELİK FREN HORTUMLARINI YARIŞLARDA TERCİH EDİYORLAR DEDİ KAYIPLARI MİNİMUMA İNDİRİYOR DEDİ,SENDE TAKTIRIRSAN BİR DAHA BU SORUNU YAŞAMAZSIN dedi biraz bekledikten sonra fren kendine gelmeye başladı ve normale döndü.

    İşte bu noktadan sonra arka frenim hiç bir zaman istediğim gibi olmadı.istanbula döndüğümde arka frenin hidroliğini ipone marka dot 4 ile değiştirdim.balataları değiştirdim yamahanın orjinal fren balatasını taktırdım ve fren yağını tekrardan yamalube dot 4 fren yağı ile değiştirdim biraz fayda sağlasada sıkışık trafikte arka frenim tam boşalmasada frenlediğim anında ayağımın aşağıya doğru gittiğini hissediyorum ve ayağım gittikçe daha fazla güç sarfediyorum.

    Zaten kullanma alışkanlığım primer ön fren sekonder arka frendir.yavaşlama arka durma ise ön freni kullanırım.normal kullanımlarda ikisini orantılı şekilde sıkarım.

    Sizce bu sorunun sebebi arkadaşların yorumlarında olduğu gibi;

    Fren merkezinin o ringleri bozulmuş olabilir mi?
    -olabilir ise nereden bulunabilir ve kim tamir eder.

    Disk yamuk olabilirmi belli yerlerinden sürtünme sesi geliyor bu noktalar kaliperlere baskı yapıp pistonları geri ittiği için olabilirmi?

    Fren hortumlarım hava şartları ve motorun yaşında(3 yaş). Dolayı artık özelliğini yitirmiş olabilirmi?

    Çelik fren hortumları sorunun çözümü için yeterlimidir?


    Değerli yorumlarınızı bekliyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    diskin yamuk olup olmadığını diskin üzerine bakarak da anlayabilirsiniz. yamuk olduğu yerde farklı bir iz yapar sürte sürte. askıdayken durduracak kadar sıkar yamuk olduğu noktada. çelik fren hortumlarının da plastiklerde esnemeyi azalttığını, sağlamlık ömür ve fren kalitesini arttırdığını biliyorum.
    sorununuzun çözümünü ben de bekliyorum. kolay gelsin
    mehmetenis bunu beğendi.

  3. #3
    scooboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2011
    Şehir
    istanbul(İzmirli)
    Motosikleti
    Yamaha xj6N 2013
    Fren hortumlarım hava şartları ve motorun yaşında(3 yaş). Dolayı artık özelliğini yitirmiş olabilirmi?

    Ben buna pek ihtimal vermiyorum. Çelik fren hortumu benimde aklımda aynı modeli kullanıyoruz eğer hor kullanılmayan
    bakımları yapılan bir motorsa bu yaşta ve hava şartlarında böyle olmamalı. Geçen hafta başımdan geçen arka fren tutmama
    olayını yeri gelmişken anlatmak isterim.
    Bir gün öncesinden normal ve sıkıntısız kullandığım motoruma ertesi gün bindiğimde arka frenin nerdeyse %10 tuttuğunu
    anlayıp hemen durdum. Kontrolünü yaptım. Ne balata bitik ne de diskte veya hidrolikte bişey vardı.
    Bir süre binip eve geldim. Ertesi sabah aynı şey olunca " Arka frene abanmama rağmen tutmuyordu)
    Atlayıp Yamaha yıldız a gittim. Usta baktı baktı bir şey bulamadı. Balataları çıkardı eline alinca bunlara bişey sıkılmış
    dedi. Nasıl diye sordum? Bilmiyorum ama biri bunlara kaygan bişeyler sıkmış veya sabun veya deterjan gelmiş diyince
    biri acaba bana pislik mi yaptı diye düşündüm ama böyle bişey olamaz dedim sonra.
    Neyse Usta temizledi balata ve diski taktı. Her şey normale döndü.
    Bu sorunu ertesi gün anladım. Motoru bıraktığım yerde kediler orasına burasına işiyor. Dikkatli bakınca
    diske ve balataya baya çalıştıklarını farkettim. Bilen bilir kedi çişi yağlı ve kolay kolya çıkmaz.
    (Bende motor sahibi olmadan önce bilmiyordum.)
    Sorunun kaynağını bulunca çözümde bulunuyor.
    zulu, telike, A.Volkan ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  4. #4

    Üyelik
    16 Nisan 2013
    Motosikleti
    mondial mg125, mondial 150 mc
    tam da bunu söylicektim diske kaygan birşey değerse istediğin kadar sık ginede tutmaz benim başıma gelmişdi ben yolun kenarından toz toprak bulup diske sürerek kurtulmuşdum gerçekden etkili acil durumlarda işe yarıyor
    ESGEL ve mehmetenis bunu beğendiler.

  5. #5
    zulu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBR250
    Alıntı scooboy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fren hortumlarım hava şartları ve motorun yaşında(3 yaş). Dolayı artık özelliğini yitirmiş olabilirmi?

    Ben buna pek ihtimal vermiyorum. Çelik fren hortumu benimde aklımda aynı modeli kullanıyoruz eğer hor kullanılmayan
    bakımları yapılan bir motorsa bu yaşta ve hava şartlarında böyle olmamalı. Geçen hafta başımdan geçen arka fren tutmama
    olayını yeri gelmişken anlatmak isterim.
    Bir gün öncesinden normal ve sıkıntısız kullandığım motoruma ertesi gün bindiğimde arka frenin nerdeyse %10 tuttuğunu
    anlayıp hemen durdum. Kontrolünü yaptım. Ne balata bitik ne de diskte veya hidrolikte bişey vardı.
    Bir süre binip eve geldim. Ertesi sabah aynı şey olunca " Arka frene abanmama rağmen tutmuyordu)
    Atlayıp Yamaha yıldız a gittim. Usta baktı baktı bir şey bulamadı. Balataları çıkardı eline alinca bunlara bişey sıkılmış
    dedi. Nasıl diye sordum? Bilmiyorum ama biri bunlara kaygan bişeyler sıkmış veya sabun veya deterjan gelmiş diyince
    biri acaba bana pislik mi yaptı diye düşündüm ama böyle bişey olamaz dedim sonra.
    Neyse Usta temizledi balata ve diski taktı. Her şey normale döndü.
    Bu sorunu ertesi gün anladım. Motoru bıraktığım yerde kediler orasına burasına işiyor. Dikkatli bakınca
    diske ve balataya baya çalıştıklarını farkettim. Bilen bilir kedi çişi yağlı ve kolay kolya çıkmaz.
    (Bende motor sahibi olmadan önce bilmiyordum.)
    Sorunun kaynağını bulunca çözümde bulunuyor.

    Üstat , bi yaşıma daha girdim , iyiki anlattın , aklımızda bulunsun...
    telike ve mehmetenis bunu beğendiler.

  6. #6
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    Diskin yamuk değil, disk yamuk ya da eğri olsa fren yaparken motoru sarsar, hissedersin.

    Arka fren hidrolik seviyesini kontrol et, aşırı bir eksik varsa, hazne boş ise kaçak var demektir

    bu da fren yaparken pedalın bir anda boşalmasına sebep olur. sanki otomobilde debriyaja basıyormuşun gibi pedal dibine kadar iner.

    Ben bunun dışında ihtimal görmüyorum.

    fren hortumları öyle kolay kolay eskimez. bir şekilde zarar görmediği ya da biri gelip kesmediği sürece yırtılmaz, sen o fren pedalını ayağın ile basarak kırarsın ama o hortum kendiliğinden yırtılmaz, patlamaz. kaldı ki senin motorun daha yeni.


    Motoru orta sehpaya ya da imkan varsa lifte al. gerekirse motorun altına yat.

    arka fren pedalını elinle var gücünle pompala ve fren hortumlarının dolaştığı yerleri gözlemle. bir yerde hidrolik sızıntısı varsa sen pedalı pompalarken hidrolik etrafa fışkırır zaten.

    Birde arka maşada vs. boyada bozulma ya da dökülme var mı diye elinle kontrol et. bozulan boyalı yüzeylerde eline dokunduğunda boya atacaktır. fren hidroliği çok iyi bir boya sökücüdür. bu şekilde de sızıntı olup olmadığını anlayabilirsin. sızıntı varsa, hidroliği temizlemek için sadece su kullan.

    eğer hortumlardan yana bir sıkıntı varsa maslak atatürk otosanayide rakorcu bayram'ı bul. geçen hafta transalp için çelik ön fren hortumları yaptırdım. fiyat makul işçilik ve sonuç çok iyi.

    hortumlardan yana sıkıntı yoksa arka freni çok kullandığın için balata çabuk bitiyordur, zayıf ta olsa bu da ayrı bir ihtimal.
    A.Volkan, ESGEL, mehmetenis ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #7
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    müthiş tespit umarım bu tespit sorununuzu çözer
    mehmetenis bunu beğendi.

  8. #8
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    yazmayı unuttuğum bir şey daha,

    sistem hava yapmış olabilir. Usta hidroliği tamamlarken sistemin havasını aldı mı?
    mehmetenis bunu beğendi.

  9. #9
    A.Volkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2014
    Motosikleti
    2016 HONDA CBF 150
    Alıntı moturmotur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tam da bunu söylicektim diske kaygan birşey değerse istediğin kadar sık ginede tutmaz benim başıma gelmişdi ben yolun kenarından toz toprak bulup diske sürerek kurtulmuşdum gerçekden etkili acil durumlarda işe yarıyor

    Mantıklı ama disk çizilmez mi?
    mehmetenis bunu beğendi.
    Euzü billahi mine'ş-Şeytani'r-racîm Bismillahirrahmanirrahim

  10. #10
    shi_bumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Caponord
    Kaliperdeki contalar bozulsa fren sıvısı kaybedersin. Böyle birşey farkettin mi ?

    Sistemde hava kalmış olabilir. Motorunda ABS var mı bilmiyorum. ABS'li sistemin havasının alınmasının farklı metotları olabilir. Yetkili servise sormak lazım.

    Veya fren pedalın ayarsız olduğu için balatalar arka diske gereğinden fazla sürtüyordur. Bu da bir süre sonra ısınmaya ve fren sistemindeki hidrolik sıvı içinde hapsolmuş suyun kaynamasına yol açıyor olabilir. Sanayi deyimiyle fren şişmesi yani.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:41 ----------

    Ama sistemde hiç hava olmadığından eminsen ve hidrolik sıvısı kaybetmiyorsan (yani hortumlardan, rakorlardan veya kaliperlerden bir hidrolik kaçağı yoksa) sorun hemen hemen %100 ana silindir piston keçesindedir. Yani fren manetinin bastığı piston üzerindeki keçe.
    overcloud, ESGEL ve mehmetenis bunu beğendiler.
    "I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen

  11. #11
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Fren sistemine kac kere mudahale edilmis yag kacagi problemi olsa mutlaka farkederdiniz.

    3 yilda hortumun eskimesi pek mumkun degil.

    Sorununuz o anda sonradan gectigine gore buyuk ihtimal sistemdeki havadir.

    Fren merkezini diskten cikarip freni hafifce pompalayip bakin piston her seferinde itme isini duzgun yapabiliyor mu?

    Eger hava degilse fren ayak pedalinin baglandigi hidrolik kutusundan fren merkezine yagi gonderen pistonda da problem olabilir.
    mehmetenis bunu beğendi.

  12. #12
    mehmetenis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul/Avcılar
    Motosikleti
    Honda NC 750X-2014
    Değerli Arkadaşlar yorumlarınız için teşekkür ederim,hemen sorduğunuz sorulara cevap vereyim,
    1-Fren yağ haznesinde eksik yok zaten yağı yamalube dot4 ile kısa bir süre önce yani 28.397 KM değişti şu anda 30.103 KM deyiz,yani 1706 KM Odu.
    2-Fren hortumlarında kaçırma yok,yıpranma yok rekorların bulunduğu yerler gayet temiz,artı fren pedalının bastığı yer de temiz zati yağ kaçırsa bunu farketmemek elde değil.Artı sizlerin dediği gibi motoru ikili ayaklığa aldım ve altını göz ile kontrol ettim çok şükür boyada kalkma veya fren yağ hidroliği izlerini görmedim.
    3-Motorum Abs siz model,hava alma işlemi bildiğiniz standart prosedür,
    4-Disklerin üzerlerinde kaygan bir sıvı yok yani bu şişme olayı belli bir süre sonrasında gerçekleşiyor,

    Bugün ustaya gittim Avcılarda çok güvendiğim Moto H@Y Hayri usta ile kontrol ettik,

    Diskim az da olsa eğrilmiş buda belli noktalarda balatalara sürtme yapıyor,bu şekilde fren ısı üretiyor,buda sistemin ısınmadına ve şişmesine sebep oluyor dedi,artı fren kaliperleri frenlemeden sonra ayırsa da bu yamuk yerde yine temas etmeye devam ediyor,

    Ustada şu şekilde bir çözüm üretti balataların kendiliğinden ayrılmasını beklemeden araya yay koyduk zaten fotoğraf ekliyecem nedemek istediğimi daha rahat anlıyacaksınız.

    Bu sorunu yay koyarak çözdük ve yay sonrasında fren diske değmediği için frenlemem anında farketti,
    Bir dahaki balata değişimimde arka fren balatası ile birlikte arka diski de değiştirecem ,fren balatası:80 TL,arka disk:130 TL
    Toplam :210 TL

    Buyrun resimler;





    Tekrardan yorumlarınız için müteşekkirim,
    Ayrıca Maslak Atatürk oto sanayide rekorcu bayram ustayı bulup en kısa sürede çelik fren hortumlarını yaptırmayı düşünüyorum,

  13. #13
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    ben yinede diskten olduğunu sanmıyorum zira balatının şişmesine sebep olacak kadar bir eğrilik motorun gidişini de etkiler.

    eğer eğrilik dediğin şey yıpranma payı ise bu her mtorda ve diskte olur.

    fren balataları da hiç fren yapmasan bine ısınır ve disklere her zaman biraz sürtünme olur.
    pistonun tembelleşmesi yüzünden balataları ayırmıyordur.yay bu işleme yardımcı olduğu için frenajın düzelmiştir vede ayrılmayan balata diskte sürekli temas edip yanmış olabilir. bu da frenajını etkiler. eğer balatayı tam ayırmıyorsa fren kaliperin içindeki pistonlar kontrol edilmeli, sökülerek temizlenmeli ve lityum gres ile yağlanmalı.

    ayrıca diğer arkadaşların belirttiği gibi oradaki contalar da kontrol edilmeli.



    diski değiştirmeden önce kaliperi söküp, pistonları ve keçeleri söküp iyice temizleyip yağlayarak sisteme tekrar hidrolik doldurmak suretiyle çalıştırıp alıştırmak gerekir.

    tut ki balans ayarın bozuldu ya da tel jantlı motorun akort ayarları bozuldu, bu yüzden fren balatası ısınıp şişme yapmaz ki...

    ama disk sıcak iken tazyikli su ile yıkadıysan bilemem...

    yukarıdaki tüm bu kontroller yapılmadan yeni disk alırsan yine aynı şey olacaktır...
    telike ve mehmetenis bunu beğendiler.

  14. #14
    shi_bumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Caponord
    Ben sana naçizane fikrimi söyleyeyim. Aslında ustanın yaptığı ilk bakışta mantıklı görünüyor. Ancak eğri bir diske değen balatanın sistemin ısınmasını sağlayarak frenlerin aniden boşalmasına yol açması bana çok olası görünmüyor. Çünkü fren pedalına basmadığın halde disk fren sistemlerinde balatalar zaten diske bir miktar sürterler. Ama arkalarında bir hidrolik güç olmadığından bu ısınmaya yol açmaz. Ancak daha önce dediğim gibi fren pedalının ayarı iyi yapılmamışsa balatalar devamlı diske basar ve ısı üretir. Zaten diskin yamuk bile olsa bir süre sonra balataların aşınması o yamukluğu kompanse eder. Yani balatalarında yamuk aşınır ve sürtme sona erer. Aslında bu olay her balata değiştirdiğimizde yaşanır. Balatanın diske bir alışma dönemi vardır.

    Zaten gördüğüm kadarıyla kaliperler yüzer cins. Yani kaliper diskin üzerinde sağa sola oynayabiliyor. Diskin eğri bile olsa o balatanın diske baskı yaparak ısıtması zor.

    Ayrıca eğri bir diskin varsa pedala bastığın anda bunu anlayabilirsin. Pedalda, eğriliğin büyüklüğüne ve disk üzerinde kapladığı yere bağlı olarak çok net bir titreşime yol açar.

    Bana sorarsan anlattığın belirtiler kesinlikle bir ana silindir arızasına işaret ediyor. Fren pedalına basınca silindir içinde piston ileri ittiriliyor ancak keçesi bozuk olduğu için hidroliği ters tarafa kaçırıyor. Haliyle kaliperde basınç oluşturulamıyor ve pedal sonuna kadar aşağı gidiyor. Ters yöne kaçan hidrolik de bu durumda rezervuara döner. Yani ana silindir civarında bir hidrolik kaçağı göremezsin.

    Tabi ki umarım sorunun çözülmüştür. Benim ki sadece son derece amatör yorumlar.
    overcloud, telike ve mehmetenis bunu beğendiler.

  15. #15
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    benzer problemi ben transalpin ön fren kaliperlerinde yaşıyordum. her 20bin km'de kaliperler sökülüp temizleniyor yağlanıyor vs. ve bu işlem öncesinde fren levyesindeki hissiyat bile değişiyor. ısrarım bu yüzden

    takılan yaylar pistonlara yardımcı olduğu için fren rahatlamış durumda ve disk değişimi bence kesinlikle çözüm değil.
    mehmetenis bunu beğendi.

  16. #16
    mehmetenis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul/Avcılar
    Motosikleti
    Honda NC 750X-2014
    Peki asli çözüm ne dir?bunu çözmenin muhakkak bir yolu vardır?

    Ben diski fren balatası ile değişterecem artı çelik fren hortumları da takılacak,

    Shi_bumi dediği gibi ana silindir arızası hakkında araştıracam hatta yeni fren merkezi veya keçeleri kontrol ettirecem.

    Bu işlem yapıldıktan sonra fren gerçekten rahatladı bunu çok açık söylemeliyim.

  17. #17
    shi_bumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Caponord
    Kavram karmaşası olmasın için bir resimle devam edeyim:




    Şimdi resimde sağdaki parça ana silindir (master cylinder) soldaki parça da kaliper (slave cylinder). Bu parçalar için Türkçe'de zilyon tane isim olduğu için bazen karışabiliyor. Şimdi bu parçaların her ikisinin içinde de pistonlar var. Ayağınla pedala bastığında sağdaki ana silindirin içindeki pistonu ittiriyorsun. Piston hidroliği, hidrolik kaliper içindeki pistonları, pistonlar da balataları ittiriyor.

    Senin durumunda, pedala basıyorsun ve ana silindir içindeki pistonu sonuna kadar ittirmene rağmen kaliper tarafında basınç oluşturamıyorsun. Çünkü piston, keçeleri bozuk olduğu için, hidroliği basamıyor. Ama dikkat, sağ taraftaki parçadan, ana silindirden bahsediyorum.

    Kaliper içindeki keçeler bozuk olsaydı ya pedala bastığın zaman hidrolik kaçağı olurdu (ki ben hiç duymadım) ya da pistonlar korozyona uğradığı için silindir içinde sıkışır kalırdı ki bu sefer de yarı ileri yani balataya doğru gidemezdi veya geri gelemezdi. Ama ne olursa olsun senin tarif ettiğin gibi fren boşalması gibi bir belirti vermezdi.

    Alttaki resimde çok kabaca kaliper içinde piston ve keçelerin çalışmasını anlatıyor. Frene bastığın zaman piston 1 no.lu pozisyondan 2 no.lu pozisyona keçe üzerinde hareket ediyor. Bu arada keçe pistonun hareketi yönünde deforme oluyor. Freni bıraktığın zaman piston arkasındaki hidrolik basınç kaybolduğu için keçe 1 no.lu pozisyondaki statik haline geçmeye çalışıyor ve pistonu geri sürüklüyor. Böylece balata da diskten ayrılıyor.






    Senin ustanın yaptığı, belki de iyi çalışmayan keçelere veya korozyona uğramış pistonlara yardımcı olması için sisteme bir yay ilave etmek.

    Tüm söylediklerim meraklı bir kullanıcı olarak daha önce motoruma yaptığım modifiyeler neticesinde elde ettiğim bilgilerdir. Yani "hadi len git işine" dersen kızmam
    Arda_Karaca, mehmetenis ve overcloud bunu beğendiler.

  18. #18
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Usta diskin yamuk olduguna gozlemi karar verdi?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:21 ----------

    Shi_bumi'nin dediklerine katılıyorum o pistonda sorun olabilir.
    mehmetenis bunu beğendi.

  19. #19
    mehmetenis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul/Avcılar
    Motosikleti
    Honda NC 750X-2014
    shi_bumi çok teşekkür ederim, sorun sizin anlatmış olduğunuz gibi ve tespitiniz çok doğru. Yalnız ben bu yay sistemi ile denemek istiyorum bugün ki kullanımlarımda sorun ile karşılaşmadım ama uzun yol ve freni fazla zorlayacak hareketler oluşmadı. Bu yüzden tam shi_bumi anlattığı ana silindirin değiştirme/tamir ettirme kararımı vermeden evvel biraz tecrübe etmek isterim.

    Arda Bey sizin sorunuzda şu şekilde karar verildi, diskin yamuk olduğunu bu usta söylemedi bu usta onayladı, neden ben bu sorun için motoliz yamaha servisine gittiğimde orada ki ustalarda diskte yamukluk olduğunu tespit ettiler ve bana da açıkladılar motoru ikili ayağa kaldırdığımız zaman lastiği el suretiyle çevirerek diskin belli noktalarda balatalara sürtünme sesi geldiğini tespit ettik ama öyle yamuk yumuk değil az bir yamukluk ses duyulmasa anlaşılmayacak derecede. Bugün yani yayların takıldığı zaman yine aynı şekilde belli noktalarda balataya sürtme sesi geldi. Yalnız yaydan sonra o sürtme sesi de oldukça azaldı.

  20. #20
    shi_bumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Caponord
    Tabi bir deneyin bu haliyle. Nihayetinde usta değiliz sadece kısıtlı bilgimizle fikir yürütüyoruz. Açıkçası bu tarz konular yurtdışı forumlarda daha güzel ele alınır. Belki de motorun kronik bir arızasıdır. Eğer yurtdışı forumlara üyeysen oralarda da başlık atmanı tavsiye ederim. Ben kendi motorumla ilgili birçok hususta yabancı forumlardan çok ilham aldığımı söyleyebilirim.
    mehmetenis bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)