acemiyken , yani
tekeri kaldırıp 300--500 metre gidemezken motor blogunda zarar olmaz, en fazla debriyaj balatasını sıyırırsın.
yok ilerde pişerde ön lastik havada dediğim mesafeleri almaya baslarsan o zaman silindir, piston, krank yatak-yorgan
vs vs
ne varsa ömrünü tüketirsin .
cg blokları yapı itibarıyle yagı, yaklasık yag gözlem camının üstünden emer ve pompalar
dediğim mesafelerde tek teker gidebilmeye basladıgında yag blok arka kısmında birikecek pompa basamayacaktır
dolayısıylada silindir kapagı ve sanzımana yeterli yag gidemeyecektir.
ama calısmalar esnasında arkadaslarında dediği gibi ön düzen gidon, teker rulmanlar, ön jant yamulmaları
ve motoru taklaya getirme yada yana düşürmelerden dolayı da dıs aksam baya bir zarar görebilir.
illa teker deneyecem bu işi ögrenecem diyorsan öncelikle motorun torkunu arttırmak için
ön dişliyi kucult yada arkayı buyut,
ama bu seferde son hızın düşecektir unutma.
çin malı zayıf motorlarda ne şiş yansın ne kebab ,
hepsi bir arada olsıun olayı ne yazıkki olmuyor