Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Düşük hızlarda motoru güzel kumanda edemiyorum

    REKLAM ALANI
  1. #1
    BRKCVS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul Cevizlibağ
    Motosikleti
    honda cbr 250
    Oncelikle herkese selamlar,yaklasık 1 senedir cbr250 r kullanıcısıyım tecrubem 2800 km lerde.Motorumu aldıktan kısa sure sonra bircok noktaya rahatlıkla gıtmeyi basarabildim biçok konudada ciddi acemilik çekmedim.Ama düşük hızlarda mesela durduğum noktadan geri u donuslerde motora guzel hakim olamıyorum.Ozellikle sag dusuk hız donuslerimde ciddi sıkıntı oldugunu fark ettim.Tecrubesi olan arkadaslar yardımcı olabilirmi bu km tecrubesinde bu sıkıntı normalmidir ? Ne gibi onerilerde bulunabilirsiniz ? Yardımlarınız icin tesekkurler.Iyi surusler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    berkaye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KLX
    Boş biryerde yürüme hızında gitmeye,dönmeye çalış pat diye okadar yavaş olmaz belki ama yavaslata yavaslata en sonunda olur diye düşünüyorum
    BRKCVS bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Sağlak/solak olma durumu'mu?

    Cbr klasik karekter durmu'mu?

    Yakıt tankı aşırı dolu durmu'mu?

    Deli sorular, ancak yazdığınız kilometreler ve sonrası ikarus sendromu'na dikkat ediniz, gerçi zaten sorun yaşadığınızı yazmışsınız, benzer problemi bende yaşamış idim, sürekli sağ el gaz'da ve oynak, gidon'u son radde'sinde depoya yapıştırmak yerine , hafif aralıklı tutmak mümkünse tabii.

    Hasılı kelam, boş bi alan bol pratik , el ayak kombinasyonu çalışmak.
    berkaye ve BRKCVS bunu beğendiler.

  4. #4
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Geri dönüşlerde debriyaj gaz ayarını iyi kontrol etmen gerekir ama zamanla alışırsın bu iş el alışkanlığıile ilgili
    BRKCVS bunu beğendi.

  5. #5
    BRKCVS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul Cevizlibağ
    Motosikleti
    honda cbr 250
    Cbr motorlarda gozukebilen bi problemmi yasadıgım ? yakıt tankının aşırı olmasının çok etkisi olabilirmi ? tek tip motor kullandıgım için fazla bi deneyimim yok doğrusu.Cevap için tşk ler..

  6. #6
    Ufuk ARSLAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul - Sefaköy
    Motosikleti
    GT250R
    tabiki tek cevap var EGİTİM EGİTİM EGİTİM

    bende senin gibi rampa aşagı ve virajlı yollarda zorlanıyorum kontrolü kaybediyorum hissine kapılıyorum sürekli. en kısa zamanda iyi bir yerde egitim programına katılacagım bunun için
    zaferce bunu beğendi.

  7. #7
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Alıntı BRKCVS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oncelikle herkese selamlar,yaklasık 1 senedir cbr250 r kullanıcısıyım tecrubem 2800 km lerde.Motorumu aldıktan kısa sure sonra bircok noktaya rahatlıkla gıtmeyi basarabildim biçok konudada ciddi acemilik çekmedim.Ama düşük hızlarda mesela durduğum noktadan geri u donuslerde motora guzel hakim olamıyorum.Ozellikle sag dusuk hız donuslerimde ciddi sıkıntı oldugunu fark ettim.Tecrubesi olan arkadaslar yardımcı olabilirmi bu km tecrubesinde bu sıkıntı normalmidir ? Ne gibi onerilerde bulunabilirsiniz ? Yardımlarınız icin tesekkurler.Iyi surusler..
    Pratik yapmanız lazım, zayıf olduğunuz durumu önce düz bir yüzey için parkur gibi bir şey kurup "kolay artık" diyene kadar yapıp sonra şartları zorlaştırıp iyice işin ehli haline gelmeyi deneyin derim ben. Boş bir mekan ve 2-3 trafik kukası işinizi fazlasıyla görür bence.
    BRKCVS bunu beğendi.

  8. #8
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Sert U dönüşlerde kafanı gideceğin istikamete döndür, kollar kırık, gidonu tüy gibi tut,omuzu gideceğin tarafa doğru hafif eğ,sola döneceksen çok hafif sağa yanaş sonra sola dön, peglere ayak uclarınla bas, dizinle motoru kavra, tekniğe güven döneceğin yöne kafan yere bakmayacak şekilde (çok öenmli) dönüşü yap, tekniğe güven, düşeceğini zannettiğinde çok hafif gazı aç ... Standart bir yolun genişliği yaklaşık 7 metredir buna göre çalış

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:41 ----------

    BRKCVS bunu beğendi.

  9. #9
    murad13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2013
    Şehir
    İstanbul\Hatay
    Motosikleti
    DERBİ GPR 125
    Twist of The Wrist - II (Türkçe Alt yazılı) - Bileğin Dansı- hazır link için açmışken yine izleyeceğim gerçekten birçok aradığn soruya yanıt olacaktır.
    http://motosiklettv.web.tv/video/twi...i__e3qvzufhevq
    DÜŞERSEN ÖLÜRSÜN DEMEDİMMİ !!!

  10. #10
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    düşük hızlarda yarım debriyaj - arka fren desteği kurtarıcın olacaktır.

  11. #11
    Darkin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Eylül 2014
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-125 ('14), Yamaha MT-25 ('17)
    Düşük hızlarda ön fren kullanmamak da faydalı oluyor, fren kullanman gerektiğinde sadece arka fren kullanınca denge kurmak kolaylaşıyor. Malum ön fren-gidon ilişkisi.

  12. #12
    zulu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBR250
    Alıntı Darkin;3457677[U adlı üyeden alıntı
    ]Düşük hızlarda ön fren kullanmamak da faydalı oluyor[/U], fren kullanman gerektiğinde sadece arka fren kullanınca denge kurmak kolaylaşıyor. Malum ön fren-gidon ilişkisi.
    Düşük hızda ve özellikle dönerken yanlışlıkla biraz sert ön firen = asfalta bi alt dudak

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    22 Ağustos 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 600RR '15
    Yaşadığın sıkıntı gayet normal ve kolay aşılacak bir durum. Senin de dediğin gibi özellikle sağa düşük hızlı dönüşlerde stop etmeler denge bozulmaları olabilir. Trafiğe kapalı alanda,yolumu belirlemek için evdeki bitmiş deterjan kutularını kullanarak çalışırdım ben tavsiye ederim. Döneceğin yönün tersine 1-2 cm kaydır kendini. Bakışların ne ön tekerde ne yerde gitmek istediğin yere doğru, çenen ile işaret ederek döneceksin işler kolaylaşacaktır. Sağa dönüşlerde gazı kontrol etmekte zorlanırsan da sağ elini biraz daha dik açı ile tut, yani dirseğini yukarıya kaldır. Çok kısa sürede dönüşlerin akıcı hale gelmeye başlayacaktır. Keyifli sürüşler...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:43 ----------

    İlave: Kesinlikle düşük hızlarda hele de dönüşlerde ön freni kullanmanı tavsiye etmiyorum bence hatalı bir bilgi vermiş arkadaşımız:( Arka fren ve gerekirse yarım debriyaj yapıyoruz

  14. #14
    xcom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Nc 750s
    Porsuk80 arkadaşa katılmakla birlikte bakış konusu var gitmek istediğin tarafa bakarsanız daha kolay olacak diğer detaylari arkadaşlar yazmış zaten

  15. #15
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Gymkhana videoları izleyebilirsin neredeyse her dönüşde arka frenle dönüyorlar bakışlarda önemli

  16. #16
    abeciMotoru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cb125E-SymWolf-Inazuma-XJ6 F
    yavaş yarış denen olayı çalışacaksın. minimum hız her zaman işe yarar.
    Motosikletimin üstü açık..
    https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber

  17. #17

    Üyelik
    28 Ağustos 2014
    Ki zaten gidonun düz olmadığı zamanlarda ön fren kullanılmaz.

  18. #18
    yunusus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Yamalo - Nenets
    Motosikleti
    R1200Rt - Planet (78)
    Egitim almalı yada bütçe yeterli degilse en azindan egitim videolari izleyip makalelerini okumalı trqfige kapalı alanda tatbik etmelisin. Çok zorlanacagın bi konu degil emin ol


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)