Düşük hızlarda motoru güzel kumanda edemiyorum
Reklamlar
-
Oncelikle herkese selamlar,yaklasık 1 senedir cbr250 r kullanıcısıyım tecrubem 2800 km lerde.Motorumu aldıktan kısa sure sonra bircok noktaya rahatlıkla gıtmeyi basarabildim biçok konudada ciddi acemilik çekmedim.Ama düşük hızlarda mesela durduğum noktadan geri u donuslerde motora guzel hakim olamıyorum.Ozellikle sag dusuk hız donuslerimde ciddi sıkıntı oldugunu fark ettim.Tecrubesi olan arkadaslar yardımcı olabilirmi bu km tecrubesinde bu sıkıntı normalmidir ? Ne gibi onerilerde bulunabilirsiniz ? Yardımlarınız icin tesekkurler.Iyi surusler..
Reklamlar
-
Boş biryerde yürüme hızında gitmeye,dönmeye çalış pat diye okadar yavaş olmaz belki ama yavaslata yavaslata en sonunda olur diye düşünüyorum
-
Sağlak/solak olma durumu'mu?
Cbr klasik karekter durmu'mu?
Yakıt tankı aşırı dolu durmu'mu?
Deli sorular, ancak yazdığınız kilometreler ve sonrası ikarus sendromu'na dikkat ediniz, gerçi zaten sorun yaşadığınızı yazmışsınız, benzer problemi bende yaşamış idim, sürekli sağ el gaz'da ve oynak, gidon'u son radde'sinde depoya yapıştırmak yerine , hafif aralıklı tutmak mümkünse tabii.
Hasılı kelam, boş bi alan bol pratik , el ayak kombinasyonu çalışmak.
-
Geri dönüşlerde debriyaj gaz ayarını iyi kontrol etmen gerekir ama zamanla alışırsın bu iş el alışkanlığıile ilgili
-
Cbr motorlarda gozukebilen bi problemmi yasadıgım ? yakıt tankının aşırı olmasının çok etkisi olabilirmi ? tek tip motor kullandıgım için fazla bi deneyimim yok doğrusu.Cevap için tşk ler..
-
tabiki tek cevap var EGİTİM EGİTİM EGİTİM
bende senin gibi rampa aşagı ve virajlı yollarda zorlanıyorum kontrolü kaybediyorum hissine kapılıyorum sürekli. en kısa zamanda iyi bir yerde egitim programına katılacagım bunun için
-
BRKCVS adlı üyeden alıntı
Oncelikle herkese selamlar,yaklasık 1 senedir cbr250 r kullanıcısıyım tecrubem 2800 km lerde.Motorumu aldıktan kısa sure sonra bircok noktaya rahatlıkla gıtmeyi basarabildim biçok konudada ciddi acemilik çekmedim.Ama düşük hızlarda mesela durduğum noktadan geri u donuslerde motora guzel hakim olamıyorum.Ozellikle sag dusuk hız donuslerimde ciddi sıkıntı oldugunu fark ettim.Tecrubesi olan arkadaslar yardımcı olabilirmi bu km tecrubesinde bu sıkıntı normalmidir ? Ne gibi onerilerde bulunabilirsiniz ? Yardımlarınız icin tesekkurler.Iyi surusler..
Pratik yapmanız lazım, zayıf olduğunuz durumu önce düz bir yüzey için parkur gibi bir şey kurup "kolay artık" diyene kadar yapıp sonra şartları zorlaştırıp iyice işin ehli haline gelmeyi deneyin derim ben. Boş bir mekan ve 2-3 trafik kukası işinizi fazlasıyla görür bence.
-
Sert U dönüşlerde kafanı gideceğin istikamete döndür, kollar kırık, gidonu tüy gibi tut,omuzu gideceğin tarafa doğru hafif eğ,sola döneceksen çok hafif sağa yanaş sonra sola dön, peglere ayak uclarınla bas, dizinle motoru kavra, tekniğe güven döneceğin yöne kafan yere bakmayacak şekilde (çok öenmli) dönüşü yap, tekniğe güven, düşeceğini zannettiğinde çok hafif gazı aç ... Standart bir yolun genişliği yaklaşık 7 metredir buna göre çalış
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:41 ----------
-
Twist of The Wrist - II (Türkçe Alt yazılı) - Bileğin Dansı- hazır link için açmışken yine izleyeceğim gerçekten birçok aradığn soruya yanıt olacaktır.
http://motosiklettv.web.tv/video/twi...i__e3qvzufhevq
DÜŞERSEN ÖLÜRSÜN DEMEDİMMİ !!!
-
düşük hızlarda yarım debriyaj - arka fren desteği kurtarıcın olacaktır.
-
Düşük hızlarda ön fren kullanmamak da faydalı oluyor, fren kullanman gerektiğinde sadece arka fren kullanınca denge kurmak kolaylaşıyor. Malum ön fren-gidon ilişkisi.
-
Darkin;3457677[U adlı üyeden alıntı
]Düşük hızlarda ön fren kullanmamak da faydalı oluyor[/U], fren kullanman gerektiğinde sadece arka fren kullanınca denge kurmak kolaylaşıyor. Malum ön fren-gidon ilişkisi.
Düşük hızda ve özellikle dönerken yanlışlıkla biraz sert ön firen = asfalta bi alt dudak
-
Yaşadığın sıkıntı gayet normal ve kolay aşılacak bir durum. Senin de dediğin gibi özellikle sağa düşük hızlı dönüşlerde stop etmeler denge bozulmaları olabilir. Trafiğe kapalı alanda,yolumu belirlemek için evdeki bitmiş deterjan kutularını kullanarak çalışırdım ben tavsiye ederim. Döneceğin yönün tersine 1-2 cm kaydır kendini. Bakışların ne ön tekerde ne yerde gitmek istediğin yere doğru, çenen ile işaret ederek döneceksin işler kolaylaşacaktır. Sağa dönüşlerde gazı kontrol etmekte zorlanırsan da sağ elini biraz daha dik açı ile tut, yani dirseğini yukarıya kaldır. Çok kısa sürede dönüşlerin akıcı hale gelmeye başlayacaktır. Keyifli sürüşler...
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:43 ----------
İlave: Kesinlikle düşük hızlarda hele de dönüşlerde ön freni kullanmanı tavsiye etmiyorum bence hatalı bir bilgi vermiş arkadaşımız:( Arka fren ve gerekirse yarım debriyaj yapıyoruz
-
Porsuk80 arkadaşa katılmakla birlikte bakış konusu var gitmek istediğin tarafa bakarsanız daha kolay olacak diğer detaylari arkadaşlar yazmış zaten
-
Gymkhana videoları izleyebilirsin neredeyse her dönüşde arka frenle dönüyorlar bakışlarda önemli
-
yavaş yarış denen olayı çalışacaksın. minimum hız her zaman işe yarar.
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
-
Ki zaten gidonun düz olmadığı zamanlarda ön fren kullanılmaz.
-
Egitim almalı yada bütçe yeterli degilse en azindan egitim videolari izleyip makalelerini okumalı trqfige kapalı alanda tatbik etmelisin. Çok zorlanacagın bi konu degil emin ol
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)