Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

ABS siz Yuksek CC Motorlar ve Tecrubeler.

    REKLAM ALANI
  1. #41
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bişeyi merak ediyorum 4 tekerde abs devredeyken yön değiştirebiliyoruz motosiklette de böyle mi?
    Tabiiki hayır

    Motor yatıkken absli abssiz çok farketmez

    Abs düzde kilitlemeden yavaşlayıp sonrasında freni bırakıp kaçış manevrası yapabilmen için var.yoksa abs var diye viraj içinde sık ön freni low side olursun gene.veya düzde abs yi devreye sokup freni hiç bırakmadan yatırıp yön değiştiremezsin


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    zulu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBR250
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bişeyi merak ediyorum 4 tekerde abs devredeyken yön değiştirebiliyoruz motosiklette de böyle mi?
    Tam da merak ettiğim kısım burası... lakin bmw nin yeni abs (bosch marka) sisteminde buna olanak sağlıyordu , bi videoda izlemiştim..

  3. #43
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı kadango adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaliteli ve düzgün işleyen elektronik destek sistemlerini destekleyen biri olarak demem şu ki bazı şeyleri bir türlü anlayamadınız gitti... Tartışma yaratmak niyetiyle yazmıyorum bunu öncelikle bunu söyleyeyim. Ben de çok kilitledim ön tekeri hatrı sayılır hızlarda, şükür hiç bundan dolayı yeri boylamadım. Sebebi malum, senin de yazdığın gibi fren yapmayı bilmek kilitlediğinde frenden elini çekip kaçış manevrası yapabilecek soğukkanlılığa ve kabiliyete sahip olmak. Bunun pratik ve trafik tecrübesiyle geliştiği açık...

    Kuru zeminde ABS'li veya ABS'siz motosiklette daha çabuk durursunuz diye bir kaide yok, bunu nereden çıkartıyorsunuz anlamıyorum. ABS'li motosikletin ABS'siz olandan daha geç durması ancak şu kaide ile gerçekleşebilir;

    Zemin aşırı kaygandır, sürtünme düşüktür. Islak(aşırı) veya yağlı-çamurlu, kaymak asfalt veya topraklı bir yolda teker sürekli kilitleyeceği ve ABS'den dolayı teker önünde biriken kum, su vs. maddelerin sürekli teker önünden atılmasından dolayı tekerin tekrar altında yabancı madde biriktirip tekrar ABS'ye düşeceği durumlarda ABS'siz daha erken durabilir. Neden? Çünkü tekeri kilitlersin, teker önünde biriken pislik bir direnç oluşturur ve frenlemeye yardımcı olur aynı zamanda da yolu süpüreceğin için sürtünme artacaktır yani temas yüzeyi asfalta inecektir. Bu sayede erken durabilirsin. Motosiklette bu ancak çok çok düşük hızlarda işe yarayabilir çünkü ABS'siz motosiklette kaygan zeminde yüksek hızlarda frenleme hatta manevra yapma şansın çok çok azdır. ABS'li de ise kurtarma şansın yüksektir. Bunun dışındaki şartlarda ABS'siz motosikletin ABS'liden erken durmasının mümkünatı yoktur, eşit şartlar gözetildiğinde. Yani öyle bir şey söylüyorsunuz ki fizik kuralları hiç oluyor... İstediğin şekilde, yerde, dilde araştırma yap bu dediğimin aksinde bir sonuçla emin ol karşılaşmayacaksın.

    Son olarak, çoğu ABS videosunda fren yapmayı bilmeyen bir profilde frene yapışırlar yukarıdaki videoda olduğu gibi... Şu videoda fren yapmayı geyet iyi bilen ve limitlerde frenleme yapan kişiler var. Demek istediğimi daha iyi anlayacaksın dikkatli izler ve dinlersen.

    http://www.youtube.com/watch?v=X6kO6ltk3a0

    Bu tür konularda yanılgıya düşmemek için bir püf noktası vardır. Karşındaki kişiye fren yapmayı bilmiyor ithamı yerine, bu kişinin tecrübesini ölçmeye çalışırsın profil bilgileri vs. araçlarla veya sorular sorarak. Eğer bu kişinin hatrı sayılır bir tecrübeye sahip olduğuna kanaat getirebiliyorsan bu kişi neden böyle bir şey diyor sorusunu kendine sorup devamında durumu derinlemesine araştırmalısın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:32 ----------

    Ek olarak, hala ABS'nin tanımı ve çalışma mantığı üzerinde tam ve yeterli bilgisi olmadan gelip konuya yazan arkadaşlar var, gülümseterek okutuyorlar. Şöyle bir soru sorayım, ABS teker kilitlenince devreye girer malumunuz. Peki frenlemeyi bilen adam ne yapar, tekeri kilitlemez. O zaman frenlemeyi biliyorum diyenler ABS'ye ihtiyacım yok derler konuda yazıldığı gibi. E peki kardeşim ABS'yi devreye sokmuyorsun madem, ABS'li motosiklet neden geç duruyor bana bir açıklayın. Yani size bunu düşündürten şey ne? Türkiye'de yaşıyoruz, sen ne kadar frenlemeyi bilsen de tillahı da olsan kurtulamazsın bazı durumlarda. Tekeri kilitmeden devreye girmeyen sisteme tekeri kilitlemeden frenleme yapabiliyorum diyen adamlar niye çamur atıyor? Sen insansın, ne kadar fren çalışsan da panikle tekeri de kilitlersin, sen kilitlemezsin yol kaygandır kayar kendi kilitlenir. Sizin parmaklarınızda, bileklerinizde dinamometre falan mı var da tam verimle efektif frenleme yapabiliyorsunuz nedir yani bu kendine güven?
    Bu yazımdan kendimi motosiklet ile frenlemede uzman veya en iyi olduğum yargısına nasıl vardınız veya ne düşünerek heyecanlı heyecanlı yazdınız bilmiyorum. Motosikletin duruş mesafesi absli ve abs siz motosiklette abs devrrye girmediği sürece aynı, doğrudur. Peki ya girerse ne olu, frenden elinizi çekip tekrar fren mi yaparsınız yoksa kaliteli ve düzgün işleyen elektronik sisteme niye para verdim diyerek frenlemeye devam mı edersiniz. Birinci seçenekte yaptığınız hareketin abssiz olandan bir farkı yok, ikinci seçenekte ise fren mesafeniz uzuyor.ıslak zemini harici tutuyorum, e nerede bu absnin avantajı? Ayrıca motosiklet fren yaparken belli aşamalardan sonra bazen ön tekerlek, bazen arka tekerlek gidonu etkilemeyecek fakat hissettirecek kadar anlık olarak dönmez. Bir turda anlık olarak 2-3 kere diyelim... Zemin ve lastiğe göre değişir. Fizik kurallarından bahsettik madem hangi koşulda daha çabuk dururuz sizce. Lastigin anlık olarak kilitlenip aynı güçte frene devam ettiği durumda mı yoksa abs nin devreye girdiği fren gücünü kestiği ve lastiğin kilitlenmediği durumda mı? Yüzyüze bu durumu daha iyi açıklayabilirim fakat özetle aynı zeminde, evet absli motosiklet abs olmayandan daha geç durur. Abssiz motosiklette durmaya yakın 40-50 km hızlarda ön frene asılıp motosikletin arkasını kaldırarak durulsa bile abs olmayanın absli den daha önce duracağı tezi kanıtlanmış olur.
    Diğer yandan abs arabalarda geliştirilen bir sistemdir ve bildiğiniz üzere fren esnasında araç kontrolünü kaybetmeyip, frendeyken yön verilebilmesini sağlar. Motosiklette böyle bir artısı yok, acemiler ve yağmurda aman ya düşersemciler için güzel ve faydalı.- Olmadık yerde daha fren yapmadan devreye girmeleri dışında- fakat yine de fren yapmayı bilmeyen birisini abs kurtarmayacaktır. Elinde dinamometre mi var bu adamların her seferinde abs yi devreye sokmuyorlar

  4. #44
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    22 Ağustos 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 600RR '15
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bişeyi merak ediyorum 4 tekerde abs devredeyken yön değiştirebiliyoruz motosiklette de böyle mi?
    hayır dostum yön değiştiremeyiz. sonuçta araçlarda virajdayken fren de yapabiliyoruz

  5. #45
    krd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Biz ki matbaayı bu topraklara sokmayan bir milletin torunlarıyız ya ne olacağıydı?
    flea, zulu, yucelciddi ve 4 diğerleri bunu beğendiler..

  6. #46
    zulu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBR250
    Alıntı initial-D adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tabiiki hayır

    Motor yatıkken absli abssiz çok farketmez

    Abs düzde kilitlemeden yavaşlayıp sonrasında freni bırakıp kaçış manevrası yapabilmen için var.yoksa abs var diye viraj içinde sık ön freni low side olursun gene.veya düzde abs yi devreye sokup freni hiç bırakmadan yatırıp yön değiştiremezsin
    Alıntı porsuk80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayır dostum yön değiştiremeyiz. sonuçta araçlarda virajdayken fren de yapabiliyoruz
    Artık öyle değil gibi görünüyor... videoada gayet net bir şekilde virajda test ediliyor :

    redlion999 ve telike bunu beğendiler.

  7. #47

    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    mr 250 destro
    benım fazer de abs lı ve cok faydasını gordum kesın abs li motorsıklet dıyorum

  8. #48
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı zulu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Artık öyle değil gibi görünüyor... videoada gayet net bir şekilde virajda test ediliyor :

    http://www.dailymotion.com/video/x15...enews-com_auto
    dostum bu msc ama bu teknoloji benim dilimi içine kaçırdı :D
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  9. #49
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    Alıntı zulu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Artık öyle değil gibi görünüyor... videoada gayet net bir şekilde virajda test ediliyor :

    http://www.dailymotion.com/video/x15...enews-com_auto
    Sonuçta lastiğin tutabildiği kadar frenleyecek
    E o kadarını kaliteli motorlarda yapabiliyor.ben kendi motorumla virajda fren yapabiliyorum.tabiiki düzdeki kadar değil.
    Diyeceğim düzde yarar sağladığı kadar işe yaramaz virajda iyi sürücünün elinde
    telike ve namk bunu beğendiler.

  10. #50
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    Alıntı initial-D adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sonuçta lastiğin tutabildiği kadar frenleyecek
    E o kadarını kaliteli motorlarda yapabiliyor.ben kendi motorumla virajda fren yapabiliyorum.tabiiki düzdeki kadar değil.
    Diyeceğim düzde yarar sağladığı kadar işe yaramaz virajda iyi sürücünün elinde
    Kardeş siz şaka mısınız?
    redlion999, beko12345 ve dental_land bunu beğendiler.

  11. #51
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Ya çok rica ediyorum hayatında ABS li motor kullanmamış adam gelipte yorum yapmasın.
    Komiksiniz.
    Yok faydası yokmuş yok sürücünün elindeymiş vs.

    Uzun uzun yazmak istemiyorum.
    Abs siz 2 adet motor kullandım. Şuanda abs li motor kullanıyorum.
    Boş boş yorum yapmayın cidden.
    Boş alanda abssizde gayet iyi (hatta belki 1 tık daha iyi)durursun.
    Ama ara sokaktan aniden çıksın bakalım araba , nasıl elin ayağın dolaşıp ön frene asılıyorsun.
    İşte o an ABS kurtarıyor.


    Öyle boş alanda fren yapmaya benzemez , beklemediğin bir sokaktan araba çıkması.
    Ahmet Abi, zaferce, porsuk80 ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  12. #52

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    Alıntı beko12345 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya çok rica ediyorum hayatında ABS li motor kullanmamış adam gelipte yorum yapmasın.
    Komiksiniz.
    Yok faydası yokmuş yok sürücünün elindeymiş vs.

    Uzun uzun yazmak istemiyorum.
    Abs siz 2 adet motor kullandım. Şuanda abs li motor kullanıyorum.
    Boş boş yorum yapmayın cidden.
    Boş alanda abssizde gayet iyi (hatta belki 1 tık daha iyi)durursun.
    Ama ara sokaktan aniden çıksın bakalım araba , nasıl elin ayağın dolaşıp ön frene asılıyorsun.
    İşte o an ABS kurtarıyor.


    Öyle boş alanda fren yapmaya benzemez , beklemediğin bir sokaktan araba çıkması.
    aslan parçası senle hemfikirim ancak örnegin ben boş yolda pratik yapmıyorum özellikle arabaların arkasından yapıyorum fren çalışmamı
    zaten panik freni ve normal fren çalışmasının ilk zamanlar boş yollarda yapmalı sonrasında trafikte de aynı pratikleri yapmak zorundayız. yoksa birgün gerçekten yapmak zorunda bırakırlar buna hazırlıklı olmak için bu tür korkularla yüzleşmek için bazen korkuyu yenmek için korkunun üzerine gitmelisin !
    ama öncelikle motorun boş yoldaki hız ve durma mesafesini frenleme mesafesini hafızaya ve blinç altına ve reflekslere kazımak lazım.
    hani ilk motor süren boş yolda öğrenir sürmeyi sonrasında trafikte tecrube ederya. fren çalışmasıda böyle olmalı önce boş yolda öğrenmeli doğru frenlemeyi sonrasındada trafikte bunu pekiştirmeli diye düşünüyorum yanlışmıyım. ancak dikkat etmeniz gereken birşey var motorunuz full kasko ve ekipmanlarınız tam koruma deyilse buna kalkışmamanızdır. !!

  13. #53
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı initial-D adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sonuçta lastiğin tutabildiği kadar frenleyecek
    E o kadarını kaliteli motorlarda yapabiliyor.ben kendi motorumla virajda fren yapabiliyorum.tabiiki düzdeki kadar değil.
    Diyeceğim düzde yarar sağladığı kadar işe yaramaz virajda iyi sürücünün elinde
    hocam ben de virajın içinde fren yapıyorum yaptığım oluyor. gaz açtığım da oluyor. yani virajda KESİNLİKLE gaz açılmaz fren yapılmaz diye bir kaide yok. tecrübe lazım bunu yapabilmek için. daha 1000. km de yatıkken yavaşliyim diyemezsin zaten.

    ayrıca laf meclisten dışarı virajda frene basılmaz yok gaz açılmaz lafları sosyetik abilerimizin yeni başlayan kardeşlerimiz için "ilk virajda ölmeyin bari" uyarısıdır. yok abs siz motor motor değildir yok virajda fren yapılmaz. abi siz şaka mısınız ya? adamın 50bin km tecrübesi altında 60bin liralık motoru var viraj dönerken nerdeyse inip motorun yöönünü değiştircek. yatırmaya korkuyo sonra geliyo burda yok abs siz motor motor değildir. yok virajda fren yapılmaz ahkam kesiyo.

  14. #54
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Viraj icinde artan tempoda gaz acilir cikis gorulunce daha sert acilir

  15. #55
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Alıntı barodi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aslan parçası senle hemfikirim ancak örnegin ben boş yolda pratik yapmıyorum özellikle arabaların arkasından yapıyorum fren çalışmamı
    zaten panik freni ve normal fren çalışmasının ilk zamanlar boş yollarda yapmalı sonrasında trafikte de aynı pratikleri yapmak zorundayız. yoksa birgün gerçekten yapmak zorunda bırakırlar buna hazırlıklı olmak için bu tür korkularla yüzleşmek için bazen korkuyu yenmek için korkunun üzerine gitmelisin !
    ama öncelikle motorun boş yoldaki hız ve durma mesafesini frenleme mesafesini hafızaya ve blinç altına ve reflekslere kazımak lazım.
    hani ilk motor süren boş yolda öğrenir sürmeyi sonrasında trafikte tecrube ederya. fren çalışmasıda böyle olmalı önce boş yolda öğrenmeli doğru frenlemeyi sonrasındada trafikte bunu pekiştirmeli diye düşünüyorum yanlışmıyım. ancak dikkat etmeniz gereken birşey var motorunuz full kasko ve ekipmanlarınız tam koruma deyilse buna kalkışmamanızdır. !!
    Yazdıklarım şahsına değil abi.

    Abs li motoru acemiler kullanır! diyenlere...

  16. #56
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    22 Ağustos 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 600RR '15
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam ben de virajın içinde fren yapıyorum yaptığım oluyor. gaz açtığım da oluyor. yani virajda KESİNLİKLE gaz açılmaz fren yapılmaz diye bir kaide yok. tecrübe lazım bunu yapabilmek için. daha 1000. km de yatıkken yavaşliyim diyemezsin zaten.

    ayrıca laf meclisten dışarı virajda frene basılmaz yok gaz açılmaz lafları sosyetik abilerimizin yeni başlayan kardeşlerimiz için "ilk virajda ölmeyin bari" uyarısıdır. yok abs siz motor motor değildir yok virajda fren yapılmaz. abi siz şaka mısınız ya? adamın 50bin km tecrübesi altında 60bin liralık motoru var viraj dönerken nerdeyse inip motorun yöönünü değiştircek. yatırmaya korkuyo sonra geliyo burda yok abs siz motor motor değildir. yok virajda fren yapılmaz ahkam kesiyo.
    Bırak abi şimdi ülkemin hangi asfaltında hangi virajda fren yapıyorsun? tuvaletteki seramik gibi virajlar 1 tane adam gibi tutan asfalt bulsan 5 tane seramiğe denk gelirsin. Annem İzmir'de 2 kere motorla geldim Ankara'dan şu virajda fren yapayım dediğim daha göremedim malesef.

  17. #57
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Ateş eden doldu buralar hep, kolay gelsin... :D
    telike bunu beğendi.

  18. #58
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı porsuk80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bırak abi şimdi ülkemin hangi asfaltında hangi virajda fren yapıyorsun? tuvaletteki seramik gibi virajlar 1 tane adam gibi tutan asfalt bulsan 5 tane seramiğe denk gelirsin. Annem İzmir'de 2 kere motorla geldim Ankara'dan şu virajda fren yapayım dediğim daha göremedim malesef.
    yani virajda fren yapabiliyorsun öyle mi? o zaman sorun yok. ayrıca izmirde biz altımızdaki motorlara istinaden peg leri yere sürtene kadar viraj yapıyoruz. özelden lastik fotoğraflarını da atayım istersen bunda bişey yok. henüz düşmedik de. nasıl oluyor? abs tartışırken sidik mi yarıştırcaz şimdi burda. dostum sana bir soru sorucam düzgün asfaltta virajda fren yapabilir misin? yapabilirsin. bitti. şimdi konumuza dönelim.
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  19. #59

    Üyelik
    15 Aralık 2010
    Vallahi onu bunu bilmemde "krd" nickli arkadas bitirdi konuyu bence artik tartismaya gerek yok
    krd ve flea bunu beğendiler.

  20. #60
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    22 Ağustos 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 600RR '15
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yani virajda fren yapabiliyorsun öyle mi? o zaman sorun yok. ayrıca izmirde biz altımızdaki motorlara istinaden peg leri yere sürtene kadar viraj yapıyoruz. özelden lastik fotoğraflarını da atayım istersen bunda bişey yok. henüz düşmedik de. nasıl oluyor? abs tartışırken sidik mi yarıştırcaz şimdi burda. dostum sana bir soru sorucam düzgün asfaltta virajda fren yapabilir misin? yapabilirsin. bitti. şimdi konumuza dönelim.
    Dostum ne alakası var pegleri yere değdirerek viraj almanın konumuzla? Virajda fren yapıyor musun? Hayır. Sen değil kimse yapamaz nereye yapıyorsun bu yollarda şaka mı yapıyorsun? Yukarda abs devredeyken yön değiştiriliyor mu diye soruyorsun, sonra kalkıp virajda fren yapılır diyorsun anlamadım. Pist harici ve zorunlu durumlar harici virajda fren yapılmaz. Zorunlu hallerde de cart diye ön freni sıkmazsın yine arka frenle açını dikleştirir, kasmadan ön arka kombine yaparsın.Milleti yanlış yönlendiriyorsun dünya kadar tecrübesiz motosiklet kullanıcısı var herkezi kendin gibi görme. Adamın biri kalkıp denemeye kalkacak.


3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)