ABS siz Yuksek CC Motorlar ve Tecrubeler.
Reklamlar
-
BU YAZDIKLARIM TAMAMEN KENDİ DÜŞÜNCELERİMDİR.AMACIM KİMSENİN DÜŞÜNCESİNE KARŞI ÇIKMAK DEĞİLDİR.
Değerli arkadaşlar tabi ki abs nin getirdiği avantajlar var,sonuçta yeni bir teknoloji abs nin amacı lastiklerin kilitlenmesini engellemesidir.Durdurmaya yardımcı olan bir donanımdır,durmaya pek de etkisi yoktur.Eğer bu konu otomobil için yazılsaydı kesinlikle şart derdim hatta fiyat farkının verilip abs bir otomobil alınması gerektiğini savunurdum.Ama bence abs siz motor daha güvenli nedeni abs sistemler iki teker mantığına ters çünkü otomobillerde 4 lastik yere basıyor ve hangi lastik kilitlenme eğilimine girerse o lastikte abs sistemi devreye girer diğer lastikler normal frenlemeye devam eder,bu işlem otomobil güvenli şekilde durana kadar devam eder.
Ama motorlarda 2 teker sistemi olduğundan iki lastik ilk önce normal frenleyecek(kombine sistemlerden bahsediyorum ön sıkıldığında arka fren de eş zamanlı olarak frenler veya tersi) lastikler kaymaya başladığında abs sistemi devreye girerek iki lastiğin disk frenlerine saniyede 1000 den fazla vur-çek yapayarak motoru yavaşlatma eğilimi göstercek ama durma işlemini normal sistem gerçekleştirecek,
İşte bu yüzden abs li motorlar yavaşlama ve bu esnada kontrol olarak daha avantajlı ama iş durmaya gelince abs affalladığını görürsünüz.
Abs sistemler ıslak zeminlerde gerçek performansını gösterir,mıcır zeminde veya bozuk satıhta abs nin çoğu zaman görevini yerine getiremez.
Ama abs siz motorlarda iş tamamen kullanıcıda bitmektedir,kişi ne kadar kendini eğitir ise o kadar fren performansı gelişir ben kendimi bu şekilde alıştırdım panik frenlerimde refleks olarak ön ve arkayı aynı anda sıkarım ve bırakırım.Normal kullanımda yavaşlamak için arkayı durmak için ise önü sıklıkla kullanırım.
Ayrıca motorun lastikleri ve fren balatalarıda bakımlı olmak zorunda.Ben mümkün mertebe bakımlarını özenle yaptırırım.
Reklamlar
-
2004 model BMW 1150 kombine abs sistemine sahip. Dün şehir içi 100 km civarı deneme şansızlığım oldu. Tek diyeceğim Abs ye evet kombine abs ye kesinlikle hayır. Arkadaş az bişey arka firene basıyorum ön kitleyecek gibi oluyor. Yuh dedim yapan mühendisleri hayır dualarıyla yaadeddim....
Motosiklet ruhlu araba - QQ - kullanıcısı.
-
ulassal adlı üyeden alıntı
yahu madem o kdr iyisiniz gidin yarislara katilinda izleyelim sizi sofu nun yerine
Yarisla ne alakasi var fren yapmanin sofuoglunun karsisina engelmi cikiyor biz günümüz asfaltinda yollarda yaptigimiz frenlemeden bahsediyoruz.
-
Bu sorular meraklı bir kullanıcı olduğunu gösterir ve bu güzel. Ama bu soruların cevapları öyle şıklar halinde verilemez. Detaylandırılmaları gerekmektedir. ABS iyidir, zaman zaman hayat kurtarır ama alınan tüm eğitimler ABS' yi devreye sokmayacak şekilde kullanım ve frenlemeyi amaçlar. Bu nedenle frenleme ile ilgili eğitim dokümanlarını okumanı tavsiye ederim. Burada birileri sana 200 km. hızla panik fren yaptım şu teknikle dese deneyecek misin? Burada anlatılanların doğruluğunu ispatlayacak bir merci yok. Ama eğitim dokümanlarının tamamı yıllar süren araştırma ve tecrübelere dayanarak yazılmıştır.
"KAZASIZ SÜRÜŞLER"
-
abs ye evet diyenlerdenim
panik frende can havliyle arka freni kilitleme işleri olabiliyor çünkü
gerçi ön teker de kitlenebiliyor
-
Eğer fren yapmayı bilmiyorsak absli - abssiz farketmeyecektir. Yukarda bir arkadaşımız bahsetmiş ben sürekli fren çalışırım motorumun nerede ne kadar sürede duracağını tahmin edebilirim diye. Esas olan bence budur. Motorunuzu tanımak lastiklerinizin hangi zeminde nasıl tepki vereceğini öngörebilmek ve hızınızı ona göre ayarlamak.
Bu abs tartışmasında hep şunu söylerim. Abs li motor alma imkanınız varsa alın ama abs'nin devreye girmesine izin vermeyin iyi fren yapmayı öğrenin.
-
initial-D adlı üyeden alıntı
3üncü +1000cc motorum.abs hiç birzaman kriterim olmadı.bundan sonrada olmayacak.
abs li motordan daha iyi dururum gibi bir iddiam olmasada, "abs siz motora binilmez" diyenlerin çoğunun doğru düzgün fren yapmayı bilmediklerini düşünüyorum.(konuya yazan arkadaşlar üstüne alınmasın)
ayrıca kaliteli bir motor-lastik-fren kombinasyonunda yüksek hızlarda ön tekeri kilitleyebilecek gücü uygulamakta çok zordur.
harfiyen katılıyorum +1
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
-
yahu ne bitmez tartisma oldu bu ABS mevzuu) yakında sanirim tum motorlarda standart olacak, bu tartisma o zaman biter ancak... Bence olmazsa olmaz. Hicbir zaman ABS dan daha iyi fren yaparim diye bir iddiam olmadi, teknoloji varsa kullanırım aga.
Bir de sunu dusunmek lazim kanımca. ABS her frende devreye giren bir mekanizma degil sonucta. ABS olsun, sen yine en baba frenlemeni yap, amma bir kere bos bulunup o dogru kombinasyonu da yapamadiginda, bırak yardımcı olsun. Olmasinda ne sakınca var, neden bu kadar karsi olunuyor ABS'ye onu anliyamiyorum isin dogrusu...
-
mehmetenis adlı üyeden alıntı
BU YAZDIKLARIM TAMAMEN KENDİ DÜŞÜNCELERİMDİR.AMACIM KİMSENİN DÜŞÜNCESİNE KARŞI ÇIKMAK DEĞİLDİR.
Değerli arkadaşlar tabi ki abs nin getirdiği avantajlar var,sonuçta yeni bir teknoloji abs nin amacı lastiklerin kilitlenmesini engellemesidir.Durdurmaya yardımcı olan bir donanımdır,durmaya pek de etkisi yoktur.Eğer bu konu otomobil için yazılsaydı kesinlikle şart derdim hatta fiyat farkının verilip abs bir otomobil alınması gerektiğini savunurdum.Ama bence abs siz motor daha güvenli nedeni abs sistemler iki teker mantığına ters çünkü otomobillerde 4 lastik yere basıyor ve hangi lastik kilitlenme eğilimine girerse o lastikte abs sistemi devreye girer diğer lastikler normal frenlemeye devam eder,bu işlem otomobil güvenli şekilde durana kadar devam eder.
Ama motorlarda 2 teker sistemi olduğundan iki lastik ilk önce normal frenleyecek(kombine sistemlerden bahsediyorum ön sıkıldığında arka fren de eş zamanlı olarak frenler veya tersi) lastikler kaymaya başladığında abs sistemi devreye girerek iki lastiğin disk frenlerine saniyede 1000 den fazla vur-çek yapayarak motoru yavaşlatma eğilimi göstercek ama durma işlemini normal sistem gerçekleştirecek,
İşte bu yüzden abs li motorlar yavaşlama ve bu esnada kontrol olarak daha avantajlı ama iş durmaya gelince abs affalladığını görürsünüz.
Abs sistemler ıslak zeminlerde gerçek performansını gösterir,mıcır zeminde veya bozuk satıhta abs nin çoğu zaman görevini yerine getiremez.
Ama abs siz motorlarda iş tamamen kullanıcıda bitmektedir,kişi ne kadar kendini eğitir ise o kadar fren performansı gelişir ben kendimi bu şekilde alıştırdım panik frenlerimde refleks olarak ön ve arkayı aynı anda sıkarım ve bırakırım.Normal kullanımda yavaşlamak için arkayı durmak için ise önü sıklıkla kullanırım.
Ayrıca motorun lastikleri ve fren balatalarıda bakımlı olmak zorunda.Ben mümkün mertebe bakımlarını özenle yaptırırım.
Motosikletlerde de aynen arabalarda olduğu gibi hangi teker kitlenirse sadece o tekere ait ABS sistemi devreye girer. Yani arka lastik kitlenirse ön tekerdeki ABS devreye girmez.
Motosikletlerde genelde arka lastik çok çabuk kızaklar çünkü frenlemeyle beraber motorun ağırlık merkezi öne kayar, neredeyse tüm yük ön süspansiyona ve dolayısıyla ön lastiğe biner. Bu nedenle frenlemede ön lastiğin kitlenmesi çok zordur. Tabi ki normal yol koşullarından bahsediyorum.
ABS iyi mi kötü mü tartışması başlıbaşına gereksiz bir tartışma bence. Tabi ki ABS'siz motorlarda gayet güzel durur. Tabi ki ABS'siz motorlarda ABS'li motorlarla aynı mesafede durur. Lastikleri kitlenmediği müddetçe ABS'li ve ABS'siz motorlar, aynı yolda, aynı sürücülerle, aynı mesafede dururlar. Ama ya lastiklerden biri kitlenirse ?
Arabada ABS'ye evet ama motosiklette hayır diyenlerde bir garip. Abi elinin altında güzel bir emniyet tertibatı olsun, sen hata yaparsan sana yardımcı olsun istemez misin ?
"I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen
-
-
ABS ve diğer yardımcı ekipmanlar madem bu kadar yararlı , neden superbike ve motogp de hic ABS li motosiklet kullanılmıyor?
Arazi sürüsünü saymiyorum bile.
Bu tarz donanımların güvenlikten çok markaların satışlarını arttırmak için motosikletlere konulduguna inanıyorum.
Verdikleri güvenlik duygusu ,biraz da placebo etkisi bence. Gerçek motosiklet sürücüsü donanımdan önce sürüş becerilerine güvenir kaç cc olursa olsun .
Bu arada "motosiklet ABS çarpışma testi" diye bir test var mi ? Varsa kaç km hızla yapılıyor acaba ??
Bir de sunu ekleyelim: ABS motosiklette fren mesafesini kisaltmaz, sadece kaymadan güvenli durmaya "yardımcı" olur .
-
Bugün ABS'ye karşı çıkanlar aynı 30 yıl evvel Kampana frenden Disk frene geçişe karşı çıkanlar gibidir.
Çağın gerisindeler..
Veya sadece yazın asfaltta sürüş yapıyorlardır,ıslak zemin nedir bilmezler...
Veya 150cc Mondial'den 600 RR'a yatay geçiş yapmıştır...
Veya parmak arası terlikten spor ayakkabıya terfi etmiştir...
Veya,hatta özellikle VE Hiç bir Eğitim almamıştır...
Allaha emanet gidiyordur.
Ben şanslıyım,bunun ehliyetini avrupadan aldım, işçi çocuğuyum.
16 yaşında A1 sınavına girdim 125 cc maxi 250cc
18 yaşinda A2 sınavına girdim,400 cc maxi 750 cc
20 yaşında A3 sınavına girdim 750 cc ve üzeri
Her sınavda, en az iki sene motor sürdüğünü ıspatlaman gerekir.
Ayrıca yeni başlayacak 20 yaşındaki adama direk A3 vermiyorlar, A1'den başlatıyorlar.
Türk zekidir,Avrupalılar aptaldır diyenler olacaktır.
Çok doğru, zekiyiz, trafikte ölüm oranlarını bir karşılaştırın.
Yaşayan bir aptal, ölmüş zekiden daha iyidir değil mi?
-
anılbel adlı üyeden alıntı
ABS ve diğer yardımcı ekipmanlar madem bu kadar yararlı , neden superbike ve motogp de hic ABS li motosiklet kullanılmıyor?
Arazi sürüsünü saymiyorum bile.
Çünkü motogp'de hiçbir sürücü panik fren yapmıyor arkadaşım. Zaman zaman özellikle arka tekerlerinin kaymasını da istiyorlar dönüşte. Ayrıca ABS demek ekstra ağırlık demek. Motogp motorlarında neden ayna yoksa, aynı nedenle ABS'de yok.
"I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen
-
shi_bumi adlı üyeden alıntı
Çünkü motogp'de hiçbir sürücü panik fren yapmıyor arkadaşım. Zaman zaman özellikle arka tekerlerinin kaymasını da istiyorlar dönüşte. Ayrıca ABS demek ekstra ağırlık demek. Motogp motorlarında neden ayna yoksa, aynı nedenle ABS'de yok.
yarış otomobilleri ve motosikletler de abs kullanılmıyor ama yarışlarda panik fren yapılmıyor demek yanlış olur
-
shi_bumi adlı üyeden alıntı
Çünkü motogp'de hiçbir sürücü panik fren yapmıyor arkadaşım. Zaman zaman özellikle arka tekerlerinin kaymasını da istiyorlar dönüşte. Ayrıca ABS demek ekstra ağırlık demek. Motogp motorlarında neden ayna yoksa, aynı nedenle ABS'de yok.
...ki bu da freni doğru koşullarda doğru şekilde kullanmakla alakalıdır.
-
oktay33 adlı üyeden alıntı
Bugün ABS'ye karşı çıkanlar aynı 30 yıl evvel Kampana frenden Disk frene geçişe karşı çıkanlar gibidir.
Çağın gerisindeler..
Veya sadece yazın asfaltta sürüş yapıyorlardır,ıslak zemin nedir bilmezler...
Veya 150cc Mondial'den 600 RR'a yatay geçiş yapmıştır...
Veya parmak arası terlikten spor ayakkabıya terfi etmiştir...
Veya,hatta özellikle VE Hiç bir Eğitim almamıştır...
Allaha emanet gidiyordur.
Ben şanslıyım,bunun ehliyetini avrupadan aldım, işçi çocuğuyum.
16 yaşında A1 sınavına girdim 125 cc maxi 250cc
18 yaşinda A2 sınavına girdim,400 cc maxi 750 cc
20 yaşında A3 sınavına girdim 750 cc ve üzeri
Her sınavda, en az iki sene motor sürdüğünü ıspatlaman gerekir.
Ayrıca yeni başlayacak 20 yaşındaki adama direk A3 vermiyorlar, A1'den başlatıyorlar.
Türk zekidir,Avrupalılar aptaldır diyenler olacaktır.
Çok doğru, zekiyiz, trafikte ölüm oranlarını bir karşılaştırın.
Yaşayan bir aptal, ölmüş zekiden daha iyidir değil mi?
Ben sizin şu düşüncelerinize katılmıyorum,sadece yazın sürmek veya ıslak zemin nedir bilmemek gibi,ben kendimden örnek vereyim ben yaz kış motor kullanırım abs iyidir kötüdür bu ayrı ama insanları bu şekilde sınıflandıramazsınız,parmak arası terlikten spor ayakkabıya geçmek veya hiç bir eğitim almamıştır söylemleri doğru değildir,siz avrupada ehliyet alarak daha iyi motor sürebilirsiniz hatta avrupadaki ehliyet sistemi çoğu ülkede aynı gibi gözüksede aralarında farklılıklar vardır.
Ülkemizde de sizin ehliyet aldığınız gibi sisteme 2015 yılı itibariyle geçilecek.herkes yaşına ve deneyimine uygun cc lik ehliyetleri alabilecekler.
Gönül isterki ülkemizdede tüm satılan araçlar abs li olsun ama ekonomik durumlar maalesef buna izin vermemektedir,
Mesela bulgaristanda veya almanyada BMW K 1600 gt 14.000-15.000 euro iken ülkemizde 80.000TL-110.000 TL fiyat aralığındadır.
-
herkes kendine göre satır satır yazı yazabilir, yazarken karşısındakine de küfür-kafir-hakaretler saydırabilir anlıyorum ancak kısaca şunu söylemekte fayda var:
ABS'ye kendinizi alıştırmayın. ABS'siz bir motoru bir gün a noktasından b noktasına götürürken yeri öpebilirsiniz alışırsanız. Şu ana kadar absli/absiz motosiklet kullanma şansım oldu, ıslak/bozuk zemin haricinde abs'yi çok gerekli bulmuyorum. Tercih edersem ABS'siz tercih ederim, hatta varsa devre dışı bırakma imkanı olan ABS'li modeli tercih ederim.
Ama dediğim gibi bu tamamen tercih ve sürüş tarzı meselesidir. Benim gibi düşünmeyenlere 'aptal-mal-ezik-beceriksiz-acemi-taytay' demiyorum, saygı duyuyorum tercihlerine
-
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Katılıyorum. 120-130 ile ön tekeri kilitlediğim de oldu, stoppie yapabilir miyim diye denerken. Freni bıraktım ve tekrar denedim. Bu biraz da pratikle alakalı bişey. Pratik varsa kuru zeminde absli motosikletlerden daha çabuk durursunuz. Bu net bi gerçek. Islak zeminde de panik fren yapmamı gerektirecek şekillerde kullanıyorsam acemelik yapıp ön frene asılıp düşsem de, absli motorda metrelerce fren mesafesinde dursam da bence pek bir farkı yok. Zaten yağmurda ekstra dikkatli gitmek gerekiyor panik fren varsa işin içinde, sorun daha öncesinde.
Kaliteli ve düzgün işleyen elektronik destek sistemlerini destekleyen biri olarak demem şu ki bazı şeyleri bir türlü anlayamadınız gitti... Tartışma yaratmak niyetiyle yazmıyorum bunu öncelikle bunu söyleyeyim. Ben de çok kilitledim ön tekeri hatrı sayılır hızlarda, şükür hiç bundan dolayı yeri boylamadım. Sebebi malum, senin de yazdığın gibi fren yapmayı bilmek kilitlediğinde frenden elini çekip kaçış manevrası yapabilecek soğukkanlılığa ve kabiliyete sahip olmak. Bunun pratik ve trafik tecrübesiyle geliştiği açık...
Kuru zeminde ABS'li veya ABS'siz motosiklette daha çabuk durursunuz diye bir kaide yok, bunu nereden çıkartıyorsunuz anlamıyorum. ABS'li motosikletin ABS'siz olandan daha geç durması ancak şu kaide ile gerçekleşebilir;
Zemin aşırı kaygandır, sürtünme düşüktür. Islak(aşırı) veya yağlı-çamurlu, kaymak asfalt veya topraklı bir yolda teker sürekli kilitleyeceği ve ABS'den dolayı teker önünde biriken kum, su vs. maddelerin sürekli teker önünden atılmasından dolayı tekerin tekrar altında yabancı madde biriktirip tekrar ABS'ye düşeceği durumlarda ABS'siz daha erken durabilir. Neden? Çünkü tekeri kilitlersin, teker önünde biriken pislik bir direnç oluşturur ve frenlemeye yardımcı olur aynı zamanda da yolu süpüreceğin için sürtünme artacaktır yani temas yüzeyi asfalta inecektir. Bu sayede erken durabilirsin. Motosiklette bu ancak çok çok düşük hızlarda işe yarayabilir çünkü ABS'siz motosiklette kaygan zeminde yüksek hızlarda frenleme hatta manevra yapma şansın çok çok azdır. ABS'li de ise kurtarma şansın yüksektir. Bunun dışındaki şartlarda ABS'siz motosikletin ABS'liden erken durmasının mümkünatı yoktur, eşit şartlar gözetildiğinde. Yani öyle bir şey söylüyorsunuz ki fizik kuralları hiç oluyor... İstediğin şekilde, yerde, dilde araştırma yap bu dediğimin aksinde bir sonuçla emin ol karşılaşmayacaksın.
Son olarak, çoğu ABS videosunda fren yapmayı bilmeyen bir profilde frene yapışırlar yukarıdaki videoda olduğu gibi... Şu videoda fren yapmayı geyet iyi bilen ve limitlerde frenleme yapan kişiler var. Demek istediğimi daha iyi anlayacaksın dikkatli izler ve dinlersen.
Bu tür konularda yanılgıya düşmemek için bir püf noktası vardır. Karşındaki kişiye fren yapmayı bilmiyor ithamı yerine, bu kişinin tecrübesini ölçmeye çalışırsın profil bilgileri vs. araçlarla veya sorular sorarak. Eğer bu kişinin hatrı sayılır bir tecrübeye sahip olduğuna kanaat getirebiliyorsan bu kişi neden böyle bir şey diyor sorusunu kendine sorup devamında durumu derinlemesine araştırmalısın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:32 ----------
Ek olarak, hala ABS'nin tanımı ve çalışma mantığı üzerinde tam ve yeterli bilgisi olmadan gelip konuya yazan arkadaşlar var, gülümseterek okutuyorlar. Şöyle bir soru sorayım, ABS teker kilitlenince devreye girer malumunuz. Peki frenlemeyi bilen adam ne yapar, tekeri kilitlemez. O zaman frenlemeyi biliyorum diyenler ABS'ye ihtiyacım yok derler konuda yazıldığı gibi. E peki kardeşim ABS'yi devreye sokmuyorsun madem, ABS'li motosiklet neden geç duruyor bana bir açıklayın. Yani size bunu düşündürten şey ne? Türkiye'de yaşıyoruz, sen ne kadar frenlemeyi bilsen de tillahı da olsan kurtulamazsın bazı durumlarda. Tekeri kilitmeden devreye girmeyen sisteme tekeri kilitlemeden frenleme yapabiliyorum diyen adamlar niye çamur atıyor? Sen insansın, ne kadar fren çalışsan da panikle tekeri de kilitlersin, sen kilitlemezsin yol kaygandır kayar kendi kilitlenir. Sizin parmaklarınızda, bileklerinizde dinamometre falan mı var da tam verimle efektif frenleme yapabiliyorsunuz nedir yani bu kendine güven?
-
kadango adlı üyeden alıntı
Ek olarak, hala ABS'nin tanımı ve çalışma mantığı üzerinde tam ve yeterli bilgisi olmadan gelip konuya yazan arkadaşlar var, gülümseterek okutuyorlar. Şöyle bir soru sorayım, ABS teker kilitlenince devreye girer malumunuz. Peki frenlemeyi bilen adam ne yapar, tekeri kilitlemez. O zaman frenlemeyi biliyorum diyenler ABS'ye ihtiyacım yok derler konuda yazıldığı gibi. E peki kardeşim ABS'yi devreye sokmuyorsun madem, ABS'li motosiklet neden geç duruyor bana bir açıklayın. Yani size bunu düşündürten şey ne? Türkiye'de yaşıyoruz, sen ne kadar frenlemeyi bilsen de tillahı da olsan kurtulamazsın bazı durumlarda. Tekeri kilitmeden devreye girmeyen sisteme tekeri kilitlemeden frenleme yapabiliyorum diyen adamlar niye çamur atıyor? Sen insansın, ne kadar fren çalışsan da panikle tekeri de kilitlersin, sen kilitlemezsin yol kaygandır kayar kendi kilitlenir. Sizin parmaklarınızda, bileklerinizde dinamometre falan mı var da tam verimle efektif frenleme yapabiliyorsunuz nedir yani bu kendine güven?
AHAHHA çok iyisiniz hocam okadar yazdım yazdım sildim sonra sizin mesajınızı gördüm :D yazmaya gerek duymadım tamda kafamdakileri yazmışsınız fazla söze gerek yok :D bu paragraf herşeyi özetliyor bence
bende beklerim kocaeli cıvarındaki ABS siz arkadaşları abs'li hornetimle frenleme denemeleri yapmak için ;)
Youtube Kanalım -- Youtube.com/bilemir1
-
bişeyi merak ediyorum 4 tekerde abs devredeyken yön değiştirebiliyoruz motosiklette de böyle mi?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)