ABS siz Yuksek CC Motorlar ve Tecrubeler.
Reklamlar
-
Selamlar, yuksek cc motora sahip olup abs sistemi olmayan suruculer tecrubelerini burada paylasabilirler mi? Hangi hizlarda hangi yollarda nasil frenaj yapiyorlar, en yuksek hangi hizda panik fren yapip durabildiler? baslarindan gecen olaylar, yasadiklari avantajlar dezavantajlar sirayla paylasabilirseniz guzel bir kaynak olur bizde faydalaniriz. Sinir 250 cc ve yukarisi olsun...
Reklamlar
-
Abs siz yüksek cc motoru bilmem ama bugün bir araca yandan vuruyordum.
Araç dediğim taksi dolmuş. Ara yoldan fırladı hiç bakmadan.
Ön frene bir asıldım abs devreye girdi tak tak tak anlaşılıyor zaten.
Vurmadan , kitlemeden kurtardım.
Abs olmasaydı kesin ön teker kitlenirdi bende yeri öperdim.
Açıkçası artık abs si olmayan motora geçmem.
-
abs li motosiklet kullanmadım bu tarz elektroniklerden çok hoşlanmam fakat yagmurlu havalarda ciddi avantaj sağladıgı gerçek. kendi tecrübelerime
gelecek olursak hava sıcaklık yol koşullarına uygun sürüldügü takdirde sorun olmuyor, şimdiye kadar benim için olmadı.
düzgün bir lastiginiz varsa ve fren tekniklerine hakimseniz çok da
büyük bir + değil.
-
-
AvrupaBirliği2017yılındanitibarentümmotorluikiteke rleklitaşıtlardaABS’yizounluhaleget
-
ABS varsa kontrol sürücüde ,
ABS yoksa kontrol edecek vakit de yok demektir .
ABS siz daha güvenli kullanan arkadaşlar da var , onlarla böyle konularda sohbet etmeye gerek yok .
Maddi olarak imkanınız varsa mutlaka ABS li motora binin.
-
Videodaki abs li motor suzuki bandit 650 s modelidir. Halen benim kullandığım güzel bir motordur. Bu motoru alırken ABS li olmasını öncelikle tercih etmiştim. Frende ciddi konfor ve güven sağlıyor. Yalnız düşük süratlerde yani yeni kalkmışken vb. abs hemen devreye girmediği için kızak fren yaptınızmı yine düşüyorsunuz. aman dikkat.
-
Absli motorlu birisi gelsin ayni hizda ilerlerken benim abs siz motorumla belirlenen noktada hangimiz daha seri durur test edelim buradan hodrimeydan diyorum. Panik fren dahil .lastik fabrika cikisli sert hamurlu olmasina ragmen surekli fren calismasi yapmayi hobi olarak gordugum icin bu konuda kendime guveniyorum. Motorumun hangi hizda nerde ne zaman ne kadar mesafede duracagini cm ine kadar biliyorum artik. Tavsiye ederim sizede fren calismasi hayati onem tasiyor ancak kimse bu pratikleri yapmayi onemsemiyor. Oysa motorun tepkisini bilmek onemli bir husus.
Not. Amacim hodri meydan derken yanlis anlasilmasin frenleme calusmasinin onemine dikkat cekmek.
Not. Kesinlikle abs yi oneriyorum abs kotu demiyorum bundan sonraki motorum absli cekis kontrol sistemli olmasini istiyorum.
-
Calisma falan hikaye ABS şahane. Fren yapmayi bilmek vs. iyi güzel de kaymak asfaltta kaygan yolda virajda sizi kurtaracak olan ABS... Yuksek cc misi geçiniz tekerlek yolun arasındaki ilişkiye bakar 50cc de olsa...
-
barodi adlı üyeden alıntı
Absli motorlu birisi gelsin ayni hizda ilerlerken benim abs siz motorumla belirlenen noktada hangimiz daha seri durur test edelim buradan hodrimeydan diyorum. Panik fren dahil .lastik fabrika cikisli sert hamurlu olmasina ragmen surekli fren calismasi yapmayi hobi olarak gordugum icin bu konuda kendime guveniyorum. Motorumun hangi hizda nerde ne zaman ne kadar mesafede duracagini cm ine kadar biliyorum artik. Tavsiye ederim sizede fren calismasi hayati onem tasiyor ancak kimse bu pratikleri yapmayi onemsemiyor. Oysa motorun tepkisini bilmek onemli bir husus.
Not. Amacim hodri meydan derken yanlis anlasilmasin frenleme calusmasinin onemine dikkat cekmek.
Not. Kesinlikle abs yi oneriyorum abs kotu demiyorum bundan sonraki motorum absli cekis kontrol sistemli olmasini istiyorum.
Hodri meydan Baradi..bende Cb600f Hornet ABS var...bi ara fren testi/kıyası yapalım/mı?....100km/h ve üzeri özellikle-olur mu???...
-
Hah soyle konu tam istedigim kivama geliyor
-
dyavol-77 adlı üyeden alıntı
Hodri meydan Baradi..bende Cb600f Hornet ABS var...bi ara fren testi/kıyası yapalım/mı?....100km/h ve üzeri özellikle-olur mu???...
Hatta cesareti olan ıslak zeminde yapsın , o zaman ABS ne demek daha iyi anlaşılır .
E bir de video çekersiniz .
-
dyavol-77 adlı üyeden alıntı
Hodri meydan Baradi..bende Cb600f Hornet ABS var...bi ara fren testi/kıyası yapalım/mı?....100km/h ve üzeri özellikle-olur mu???...
özellikle ıslak zeminde yapalım hiç sorun deyıl kendime motoruma guvenıyorum lastıkleri michelin bile deyil dunlop sert hamurlu fabrika lastıkli ve lastıkler 14000 km oldu biraz eskidi ama sıkıntı yok
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:48 ----------
aynı anda baslayıp belirlenen mesafede duralım yedikule sur yoluna gelirmisin çayımı kahvemi içersin hem
notlarımı dikkatli okursa herkes zaten bende abs nin önemli oldugunu hiç absli motor kullanmamama ragmen önemli oldugunun bilincindeyım gunumuz turkiye yollarında abs sart
-
yok abs yok çekiş kontrol sistemi :D biz kara düzen adamlarız. adamlar senin bileğine güvenmiyo sen ölürsün dur şu korumayı da koyyim diyo :D ben böyle algılıyorum. ha alırsam abs li alırım satarken daha pahalı oluyor ikinci elde :D
abs güvenliktir eyvallah. ama abs aşığı olmanın da alemi yok alem bilek görsün. viraj çıkışında motor düzelmeden aç bakalım gazı ne de güzel dönüyosun. döndüğünü hissediyosun. ama yoook çekiş kontrol sistemi var.
abi ben elektronik sisteme birazcık karşıyım :D
-
Benim içinde abs ve tc gibi sistemler hiçbir şey ifade etmiyor, açıkcası freni bile mümkün olduğunca az kullanıyorum. Aracımda bile...
Tabi bu sistemleri kötülemek amaçlı söylemiyorum, işlevi olan ve hayat kurtaran sistemlerdir. Traction Control sistemi olan motosikletlerimde genelde devre dışı bırakırdım, geçenlerde D.Diavel kullanırken dikkat ettim sürekli TC devreye giriyor mesela BMW C650'de en ufak frenlemede ABS'ye giriyor. Benim kullanım tarzıma uygun bulmuyorum.
-
ABS'siz bir motor olarak MT-03 kullanırken ön fren denemelerim esnasında stoppieler, ön teker kaymaları yaşadım. Ön teker kayar kaymaz freni bırakınca motor kendini toparlıyor. Yalnız hayli adrenalin salgılatıyor. Üstelik önümde mutlaka durmamı gerektirecek bir engel yokken, yalnızca pratik yapıyorken durum korkutucuydu. Hiç başıma gelmedi ama eğer gerçekten önümde acilen durmamı gerektirecek bir engel çıkmış olsaydı freni bırakınca motor engele doğru harekete devam edeceğinden bırakınca çarpma gerçekleşirdi. Veya çarpma korkusuyla adrenalinden dolayı kollar kasılıp eller fazla bir güçle maneti sıkacağından kesinlikle düşerdim.
Panik yapmış ve önünde çarpmasına ramak kalmış bir engel olan bir sürücünün düzgün fren yapamayacağını düşünüyorum. Ya maneti bırakıp çarpar, ya da fazla sıkıp düşer, öyle çarpar. Normal sürüşlerimiz esnasında çok az fren kullandığımız için fren yapma becerilerimiz köreliyor. Pratik yapsak da bu pratikleri boş alanlarda önümüzde hiç bir şey yokken yapıyoruz. Önde bir tehlike varken o korkuyla düzgünce acil fren yapmak bence pek becerilebilecek iş değil. O yüzden ABS'ye ihtiyaç duyuyorum. Eğer sürüşüm esnasında ABS'yi devreye sokacak kadar sert fren yapmam gerekirse hem fren yapma becerimi hem de ileriye bakma becerimi sorguluyorum. NEyi yanlış yaptığımı düşünüp tekrar başıma gelmemesi için ne yağmam gerektiğine kafa yoruyorum. Uzunca zamandır -fren denemeleri dışında- motorun ABS'si devreye girmedi ve bunu sevinçle karşılıyorum.
-
3üncü +1000cc motorum.abs hiç birzaman kriterim olmadı.bundan sonrada olmayacak.
abs li motordan daha iyi dururum gibi bir iddiam olmasada, "abs siz motora binilmez" diyenlerin çoğunun doğru düzgün fren yapmayı bilmediklerini düşünüyorum.(konuya yazan arkadaşlar üstüne alınmasın)
ayrıca kaliteli bir motor-lastik-fren kombinasyonunda yüksek hızlarda ön tekeri kilitleyebilecek gücü uygulamakta çok zordur.
-
yahu madem o kdr iyisiniz gidin yarislara katilinda izleyelim sizi sofu nun yerine
-
initial-D adlı üyeden alıntı
3üncü +1000cc motorum.abs hiç birzaman kriterim olmadı.bundan sonrada olmayacak.
abs li motordan daha iyi dururum gibi bir iddiam olmasada, "abs siz motora binilmez" diyenlerin çoğunun doğru düzgün fren yapmayı bilmediklerini düşünüyorum.(konuya yazan arkadaşlar üstüne alınmasın)
ayrıca kaliteli bir motor-lastik-fren kombinasyonunda yüksek hızlarda ön tekeri kilitleyebilecek gücü uygulamakta çok zordur.
Katılıyorum. 120-130 ile ön tekeri kilitlediğim de oldu, stoppie yapabilir miyim diye denerken. Freni bıraktım ve tekrar denedim. Bu biraz da pratikle alakalı bişey. Pratik varsa kuru zeminde absli motosikletlerden daha çabuk durursunuz. Bu net bi gerçek. Islak zeminde de panik fren yapmamı gerektirecek şekillerde kullanıyorsam acemelik yapıp ön frene asılıp düşsem de, absli motorda metrelerce fren mesafesinde dursam da bence pek bir farkı yok. Zaten yağmurda ekstra dikkatli gitmek gerekiyor panik fren varsa işin içinde, sorun daha öncesinde.
-
genelde her panik frenimde arka kitleniyor ama önü idare edebiliyorum.. eğer düzgün çalışan bir abs ise gayet güvenli ve kullanışlıu olur bence absli bir motor.. ama birde abssi devreye girmeyen motorlar var..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)