Çok deli bir beyin fırtınası yaşamış oldum sayenizde teşekkürler..
Bu arada Konunun açılma nedeni ile kimse bir şeyler yazmıyor.. İstenilen bilgi dışında her şey yazılmış..
Çok deli bir beyin fırtınası yaşamış oldum sayenizde teşekkürler..
Bu arada Konunun açılma nedeni ile kimse bir şeyler yazmıyor.. İstenilen bilgi dışında her şey yazılmış..
Allah ne verirse hayırlısını versin, İnşallah.
Aynen, deniz bambaşka bir olay... Motosiklet gibi. Her ikisinden de uzak kaldığım zamanlar oluyor, bazen benzin kokusu bazen iyot kokusu burnumda tütüyor. Rüyalarıma giriyor benim de. Forumlardan bir aşinalık vardır belki, zipkinci.com'da aktif sayılırım. Diğerlerine pek bakmıyorum.
Allah ne verirse hayırlısını versin, İnşallah.
arkadaşlar konu çok tartışmalı bir konu değil ki ne yazsın insanlar?
abs siz motorda panik frende yüzde 90 düşersiniz. freniniz yok gibi bir şey yani. ön tekeri kilitlemeden, her iki frene de yeterli kuvveti uygulamak çok sağlam tecrübe gerektirir. bu tecrübeye sahip olsanız bile önünüze araç fırladığında yüzde yüz konsantre değilseniz panik freni doğru yapamayıp ya düşeceksiniz ya da çarpacaksınız.
her şeyi geçtim 2016 idi yanlış hatırlamıyorsam. ab'de yüksek cc li motorlarda abs siz motor kalmayacak. zorunlu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:37 ----------
ha ekleyeyim, motorunuz abs li de olsa kademeli fren yapmayı pratiğe dökmelisiniz. yoksa motor daha ilk fren yapmaya başladığınızda takır tukur ediyorsa boş bir alanda frenleme çalışmalısınız
yazmayım dedimde yazdığın son uzun açıklayıcı mesajdan sonra bunları yazan biri nasıl oluyorda benim yazdıklarımı anlamıyor diye düşündüm.
yüksek cc tecrübe sormuş adam.bende 3 yüksek cc li motorumu tercih ederken abs nin kriter olmadığını yazdım.benim tercihimdir.kimseyi ilgilendirmez.iyi fren yaptığımı ve daha öncede yaşadığım panik anlarında ön tekerimi kilitlesem bile kurtardığım için kendime fren konusunda güvenimi ve abs den daha iyi dururum iddiam olmadığını yazdım.etrafımda gördüğüm insanların eğitimsiz tecrübesiz ve fren yapmayı bilmediklerinden abs yi olmazsa olmaz olarak gördüklerini söylerkende foruma yazan arkadaşlar üstüne alınmasın dedim.başka bir soruya cevap olarak kaliteli motor-lastik-fren kombinasyonunda yüksek hızda teker kilitlemenin zaten zor olduğunu yazdım.280-300lü hızlarda çok kez çok sert frenler yapmam gerekti.tecrübeme dayanarak söylüyorum.
moto gpde hiçbir sürücünün panik fren yapmadığını yazmış bir arkadaş.ona "şakamısın sen" gibi bir cevap vermedim
başka bir mesajda otomobil gibi abs devredeyken manevra yapılırmı yazmışlar.cevap olarak hayır dedim.
çok sert frende tekeri kilitlemeyecek kadar veya yön değiştirme manevrasında ön taraf kaymayacak kadar fren abs olsun olmasın her motorun limitleri dahilinde yapılır.ha ama abs siz olan motorun kilitleyeceği noktada manevra yapamazsın tabi.abs li olan kilitlemediği için bir miktar yön değişimine ve manevraya izin verir.abs siz olana göre daha fazla güvende verir.ama virajda yatmış dönerken absli de olsa ön tarafı sonuna kadar sıkmak yada freni sonuna kadar sıkıp sert bir şekilde yatırmak intihardır.tüm eğitimlerde verilen de abs olsun olmasın kaçış manevrasını debriyaj sıkılı halde panik freni yaptıktan sonra freni bırakıp yön değiştirmektir.
sonraki bir mesajda da birisi yeni abs sistemlerinde virajda nasıl fren yapılabildiğini gösterir video koymuş.eski nesilden daha fazla parametrede veri işleyerek daha iyi hale gelmiş ama veriyi aldığı noktalarda yolla arandaki şey lastik.lastiğin kilitlendiği noktada işini yapmaya başlayacak ve yine o motorun süspansiyon lastik yol durumuna göre çalışacak.bunda yanlış birşey yokki.düzde ıslakta yarar sağladığı çok açık abs nin.kullanan iyi olsun olmasın.ama bu virajda da etkili olan sistem iyi bilenin elinde çokta aman aman işe yaramaz dedim.yani düz ıslak bir zeminde kötü sürücünün herşeyi abs iken iyi sürücünün %50 ise, virajda kullandığı sistem kötü sürücünün gene herşeyi iken iyi sürücünün %20-%30 ihtiyacı olur demek istedim.
bütün bu yazdıklarımda anlamsız saçma veya yanlış birşey varsa bunu alıntı yaparak düzeltebilir veya öyle olmadığıyla ilgili düşünceni yazabilirdin.yeterince açıklayıcı değilse sorabilirdin neden böyle yazdığımı.abs kötü birşeydir demeyen,abs den daha iyi dururum iddiasında olmayan,abs de manevra abs siz olandan kötüdür demeyen birine "kardeş sen şakamısın" diye laubali bir mesaj yazmadan önce bi okuyup anlamaya çalışmanı tavsiye ederim
Sevgili kardeşim,
Aslında bilgisiz değilsin ancak;
Bildiklerini tek doğru oymuş gibi lanse ediyor ve tepki çekiyorsun.
Örneğin , acil kaçış manevrasında freni bırakıp debriyaja geçen ADAC eğitim sistemine karşılık , motor durmadan hemen öncesine kadar debriyaja dokunmayan Japon ekolü olduğunu biliyormuydun ? Bu tekniklerin her ikisi de yanlış değil ama farklı ekoller. Sen böyle birden fazla farklı doğrular varken ,bunlardan sadece birinin TEK doğru olduğunda ısrar edersen "şakamısın sen" gibi çok kibar olmayan cevaplar alabilirsin. Evet "şakamısın sen" cevabının kesinlikle şık olmadığını düşünüyorum ama ifade etmek istediği anlam bakımından yanlış bir tepki de değildir.
Belliki motosiklet konusuna fazlası ile ilgilisin , naçizane tavsiyem daha fazla okuman ve araştırmandır. Okuyup araştırdıkça bu söylediklerimi çok daha iyi anlayacaksın.
Sevgilerimle
Madem ABS bu kadar yararlı, MotoGP'de neden ABS'li motor yok sorusuna bir cevap olarak söylemiştim. Bizler trafikte her an beklenmedik şeylerle karşı karşıya kalabileceğimiz bir ortamda motor kullanıyoruz. MotoGP'de ise; karbon disklerin kullanıldığı, ısınmadığı zaman neredeyse hiç tutmayan fren sistemlerinden ve sağdan-soldan köpeklerin atlamadığı, yayaların fırlamadığı, traktörlerin çıkmadığı, son derece öngörülebilir bir ortamdan bahsediyoruz. Tüm pilotların, hangi viraja, hangi viteste, hangi devirde, hangi çizgide gireceklerine kadar ezberledikleri bir ortam. Motoru 100 gram hafifletmek için türlü hesapların yapıldığı bir yarış.
Şimdi böyle bir yarışı koşan motosiklete, üzerindeki son derece ehil sürücünün en iyimser tahminle milyonda bir ihtiyaç duyacağı ve yarış boyunca belki de 2-3 kg fazladan bir yük taşımasına neden olacak bir sistemi sen takımın direktörü/mühendisi/sahibi/sürücüsü olsan takar mıydın ? Kaldı ki adamların frenden anladığı viraja uygun hızda girmek için YAVAŞLAMAK. Bizim derdimiz ihtiyacımız olduğunda emniyetli, kontrollü bir şekilde DURMAK.
MotoGP frenleri konusunda aşağıdaki siteyi tavsiye ederim. Resmi web sitesidir.
http://www.motogp.com/en/MotoGP+Basics/brakes
Elmayla armutları toplamaya, çıkarmaya, çarpmaya bölmeye çalıştığımız zaman hakikaten şaka gibi oluyoruz hep beraber
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:43 ----------
Katılıyorum, bakımlı frenler ve güzel bir lastik ile çok çok saçma bir frenleme yapmadığın müddetçe özellikle ön lastiği kitlemen neredeyse imkansız. Yalnız burada minik bir hususu kaçırmışsın. Bütün bu teçhizatın üzerinde çalıştığı, sana durman için gereken sürtünmeyi sağlayan ortam yani YOL. Yazın eriyen asfaltın üzerine kum atan karayolları çalışanları, altına kaçıran bebe gibi gittiği her yeri mazota bulayan kamyonlar,yolun göbeğine koyulan mazgallar, umarsızca yapılan işaretsiz, özensiz yol çalışmaları vs vs vs.
Dünya gider Mersin'e, biz gideriz tersine
"I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen
Sevgili dostum,
MotGP de konu sadece extra ağırlık değil , pekçok motoGP sürücüsünün viraj girişi ve çıkışında tercih ettiği Spencer tekniğinde fren ve gaz aynı anda
kullanılıyor ve ABS sistemi bu noktada motorun kaymaya başladığını düşünüp devreye giriyor , aynı konu traction control sistemlerinde de yaşanan bir problem. Bu nedenle o seviyedeki bir sürücü motorun kontrollerine kendisi dışında elektronik bir müdehale olmasını performansı açısından olumlu bulmuyor. İşte bu nedenle günümüzde pekçok supersport ve enduro makinarda her iki sistem için de OFF (kapalı) seçim yapılabilmesine imkan veren kumandalar mevcut.
Bu arada MotoGP de hiçbir sürücü panik fren YAPMAZ !!!! (sözüm sana dehil shi_bumi) çok sert frenlemeler yaptıkları noktalar mevcut olmakla beraber bu frene panik fren adı verilmez.
PANİK FREN : ACİL DURMA İHTİYACI ORTAYA ÇIKTIĞINDA "PLANLAMA FIRSATI OLMADAN" YAPILAN FRENDİR....!!!!
MotoGP de herbiri hassas kuyumcu terazisi gibi parmaklar ile yapılan PLANLI frenler bizim önümüze kamyon fırladığında yapmak zorunda kaldiğımız PANİK fren ile alakası olmayan yavaşlama manevralarıdır. Amaç durmak değil motoru sürücünün tam olarak ihtiyacı olduğu hıza getirmektir.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Zaten daha önceki bir mesajda söylemiştim. Tekniğin ismini bilmiyordum ama adamlar motorun arka frenini kullanarak giriyorlar viraja bazen. Toprak Razgatlıoğlu kardeşimiz çok yapıyor mesela. Yani neden kullanılsın ABS bu motosikletlerde değil mi ? Adamlar her turda her viraja, neredeyse cm hassasiyetle aynı noktada, aynı dozajda frenleme yaparak giriyorlar.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)