ABS siz Yuksek CC Motorlar ve Tecrubeler.
Reklamlar
-
porsuk80 adlı üyeden alıntı
Dostum ne alakası var pegleri yere değdirerek viraj almanın konumuzla? Virajda fren yapıyor musun? Hayır. Sen değil kimse yapamaz nereye yapıyorsun bu yollarda şaka mı yapıyorsun? Yukarda abs devredeyken yön değiştiriliyor mu diye soruyorsun, sonra kalkıp virajda fren yapılır diyorsun anlamadım. Pist harici ve zorunlu durumlar harici virajda fren yapılmaz. Zorunlu hallerde de cart diye ön freni sıkmazsın yine arka frenle açını dikleştirir, kasmadan ön arka kombine yaparsın.Milleti yanlış yönlendiriyorsun dünya kadar tecrübesiz motosiklet kullanıcısı var herkezi kendin gibi görme. Adamın biri kalkıp denemeye kalkacak.
yolların kötülüğünden bahsediyorsun ben de viraj yapıyoruz kötü değil ayrıca virajda frene de basılır abi sizin kafanıza kim sokuyor bunları?
söylüyorsun cart diye düzken de ön fren sıkamazsın diye kim diyo virajın içinde cart diye sık diye. virajın içindeyken hızımı azaltırım düşmem.
tecrübesiz motor sürücüleri konusunda haklısın fakat bu durumu o şekilde anlatmak daha doğru olur. bu bir tekniktir. VİRAJDA FREN SIKILMAZ GAZ KESİLMEZ ABS SİZ MOTORA BİNMEK İNTİHARDIR bunların hepsi aynı kapıya çıkıyor. bundan bahsetmek istiyorum. ya abs siz motora binmek ölümle dans etmekdir diyen adam var ya. siz dalga mı geçiyosunuz bizimle? ben de yukarda söylediğim gibi. abs güvenlik önlemidir. olmazsa olamz değildir. deli gibi abs savunan arkadaşların ve abs beni kurtardı abs devreye girdi diyen arkadaşların büyük bir kısmının da fren yapmayı bilmediğine iddiaya girerim.
özet: abs güvenlik önlemidir. olmazsa olmaz değildir. her durumda da kurtarmaz sizi. abs ye güvenmek yerine fren yapmayı öğrenmek daha güvenli bir sistemdir. bişeye böyle körü körüne bağlanmayın.
matbaayla fren sistemini karşılaştıran arkadaşı da tebrik ediyorum :D
Reklamlar
-
Abs li bi tek f700 gs kullandım şu an cbr 250 sahibiyim. Benim düşüncem fren yapmayı bilmek. Yeri geliyor hafif arka frene yüklenerek motorun arkasını kaydırarak giriyorum viraja ve kuru havada cart diye asılırım motor yatık değilse arka frene. Lastiklerim kötü olmasına rağmen daha hiç isteğim dışı bi kayma yaşamadım çünkü çok pratik yaptım. Abs ye gelince belki çok kaygan bi zeminde yağmurlu hava ve kötü lastik mesela işe yarayabilir. Ama ben f700 ü kullanırken yer kuruydu ve abs olmadan zaten kitlenmeyecek yerde abs devreye girip frenimi kötü etkiliyordu hiç sevmemiştim. Abs yi bi kriter olarak görmek bana fren bilmemek gibi geliyor
-
telike adlı üyeden alıntı
hocam ben de virajın içinde fren yapıyorum yaptığım oluyor. gaz açtığım da oluyor. yani virajda KESİNLİKLE gaz açılmaz fren yapılmaz diye bir kaide yok. tecrübe lazım bunu yapabilmek için. daha 1000. km de yatıkken yavaşliyim diyemezsin zaten.
ayrıca laf meclisten dışarı virajda frene basılmaz yok gaz açılmaz lafları sosyetik abilerimizin yeni başlayan kardeşlerimiz için "ilk virajda ölmeyin bari" uyarısıdır. yok abs siz motor motor değildir yok virajda fren yapılmaz. abi siz şaka mısınız ya? adamın 50bin km tecrübesi altında 60bin liralık motoru var viraj dönerken nerdeyse inip motorun yöönünü değiştircek. yatırmaya korkuyo sonra geliyo burda yok abs siz motor motor değildir. yok virajda fren yapılmaz ahkam kesiyo.
Abi şaka mısın anlamadım ki ? Virajda nasıl gaz açılmaz ya ? Virajda gazını böyle tatlı tatlı açmazsan motorun dikleşir ve en iyi ihtimalle karşı şeritte veya refüjde patlarsın. Gaz açmaktan kastım tabi ki gaza abanıp kontrolsüzce hızlanmak değil. Tatlı tatlı, viraja giriş hızını muhafaza edecek ve ağırlık merkezini daha kalın dolayısıyla sana daha çok yol tutuşu sağlayacak arka lastiğe kaydıracak ve orada tutacak kadar.
Siz hala ABS'yi tartışa durun, Avrupa Birliği ülkelerinde 1 Ocak 2016 tarihinden itibaren 125cc ve üzeri tüm motosikletlerde ABS zorunlu olacak. Scooter'lar dahil. AB normlarına uymak adına canım ülkemde bu konuda neler yapılacak çok merak ediyorum. Eğlenceli günler bizi bekliyor.
"I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen
-
ARKADASLAR bi konuda benim fikrim su
oncelikle motorunuzu iyi taniyin nasil durur fren mesafesi nedir iyice bakin alisin motora sonra yola iyi konsantre olun kafaniz baska yerde iken onunuze cikacak tehlikeleri ongoremezsiniz mesela sagdaki cocuk yola firlayabilir suradan araba cikabilir yaya cikabilir bisiklet firlaya bilir onceligin o olsun bos alanlarda fren calismasi yapin ki motora olan hakimiyetiniz artsin
ABS olmazssa olmaz deyiildir Ama ozellikle duz yollar da yagmurlu havalarda kaygan zeminde frenlemeye onemli artisi vardir ama basta dedigim seylere dikkat etmesseniz kendinizi yola adapte etmesseniz abs mizde olasa olabilecek kazalar felakete yol acar
ayrica virajlarda abs fren nin calismasi motorsiklet kontrolunu zorlastirdigi konusunda tartismalar var
EN GUZELİ ONCE DUZGUN FREN NASİL YAPİLİR OGRENMEK VE PRATİK OLARAK CALİSMAK COK ONEMLİ
AYRİCA viraja yattinizda ani bir sey cikarsa onunuze once arka frenler motoru biraz diklestirmeli ondan sonra on fren sikilmali yoksa hemen one asilirsan yapisirsin yere ayrica ani kacis manevralarida calismak sizd faydda. saglar
panik fren konusu bence farkli bir konu hiza surate gore fark eder 60 la yapilan panik fren 120 yapilan panik fren arasinda cok fark vardir bence bos alanlarda onuda calismak lazim
-
dekmanci adlı üyeden alıntı
ARKADASLAR bi konuda benim fikrim su
oncelikle motorunuzu iyi taniyin nasil durur fren mesafesi nedir iyice bakin alisin motora sonra yola iyi konsantre olun kafaniz baska yerde iken onunuze cikacak tehlikeleri ongoremezsiniz mesela sagdaki cocuk yola firlayabilir suradan araba cikabilir yaya cikabilir bisiklet firlaya bilir onceligin o olsun bos alanlarda fren calismasi yapin ki motora olan hakimiyetiniz artsin
ABS olmazssa olmaz deyiildir Ama ozellikle duz yollar da yagmurlu havalarda kaygan zeminde frenlemeye onemli artisi vardir ama basta dedigim seylere dikkat etmesseniz kendinizi yola adapte etmesseniz abs mizde olasa olabilecek kazalar felakete yol acar
ayrica virajlarda abs fren nin calismasi motorsiklet kontrolunu zorlastirdigi konusunda tartismalar var
EN GUZELİ ONCE DUZGUN FREN NASİL YAPİLİR OGRENMEK VE PRATİK OLARAK CALİSMAK COK ONEMLİ
AYRİCA viraja yattinizda ani bir sey cikarsa onunuze once arka frenler motoru biraz diklestirmeli ondan sonra on fren sikilmali yoksa hemen one asilirsan yapisirsin yere ayrica ani kacis manevralarida calismak sizd faydda. saglar
panik fren konusu bence farkli bir konu hiza surate gore fark eder 60 la yapilan panik fren 120 yapilan panik fren arasinda cok fark vardir bence bos alanlarda onuda calismak lazim
hay canına kurban derdimi anlatmışsın.
benimle aynı şeyi düşünen arkadaş bile bana ateş etmiş :D bana mı ters gidiyonuz anlamadım ki :D virajda gaz açılmaz gaz kesilmez diyen adamlar var diyorum arkadaş diyor ki "şaka mısın sen tatlı tatlı gaz açılır virajda" diyor. shibumi dostum ben nediyorum? aynısından bahsediyorum ben de.
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
-
Merhabalar;
Videodaki motor yıllardır kullandığım Suzuki SV650S 2004 yılı sonrası motordur. Bandit değil. ABS siz modelini kullanıyorum 2008 den beri ön çift disk, arka tek disk frenli hiç bir zaman durmada, panik frende problem yaşatmadı; ki zaten L moturun sıkıştırması sayesinde elinizi gazdan çekince çok iyi motor freni yapar. Ama tabikide videodeki gibi ıslak performansını hiç bir zaman denemedim çok şükür;ki TR yollarında abs li versiyonunda videodaki gibi ıslak zeminde performans sergileyeceğini hiç düşünmüyorum.
Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.
-
Yok arkadaş , bizim milletimiz böyle.
Abs li motoru bırak sürmeyi, üstüne oturmamış adam gelip abs yi eleştiriyor.
Bari abs hakkında bilginiz yok , susun.
Ki insanlar yanlış bilgi sahibi olmasınlar.
Millet 125 cc de bile abs şartı koşacak.(Ab ülkeleri)
Biz hala abs yi eleştirelim.
Hayır , abs kullanmış adam dese bunu içim acımayacak.
-
mertaltinok adlı üyeden alıntı
Merhabalar;
Videodaki motor yıllardır kullandığım Suzuki SV650S 2004 yılı sonrası motordur. Bandit değil. ABS siz modelini kullanıyorum 2008 den beri ön çift disk, arka tek disk frenli hiç bir zaman durmada, panik frende problem yaşatmadı; ki zaten L moturun sıkıştırması sayesinde elinizi gazdan çekince çok iyi motor freni yapar. Ama tabikide videodeki gibi ıslak performansını hiç bir zaman denemedim çok şükür;ki TR yollarında abs li versiyonunda videodaki gibi ıslak zeminde performans sergileyeceğini hiç düşünmüyorum.
Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.
MEMLEKET yollari ozellikle otobanlar haric buz pisti gibi duzgun ve uzun omurlu yapilmyor
duydum ki takip ediyorlarmiş !! tekrarımız yok iyi seyirler
-
telike adlı üyeden alıntı
hay canına kurban derdimi anlatmışsın.
benimle aynı şeyi düşünen arkadaş bile bana ateş etmiş :D bana mı ters gidiyonuz anlamadım ki :D virajda gaz açılmaz gaz kesilmez diyen adamlar var diyorum arkadaş diyor ki "şaka mısın sen tatlı tatlı gaz açılır virajda" diyor. shibumi dostum ben nediyorum? aynısından bahsediyorum ben de.
Telike arkadaşım, zaman zaman virajda gaz açtığımda oluyor demişsin. Ben de diyorum ki gazı virajda ZAMAN ZAMAN açıyorsan o işte bir yanlışlık var. Daha önce de dediğim gibi, gazı sürekli, mutedil bir şekilde, motorun ağırlık merkezi arkaya kayacak şekilde HER ZAMAN açık tutacaksın ki arkadaş güzel güzel dönsün. Eğer sen de bunu demeye çalışıyorsan problem yok.
Ve evet, normal şartlar altında virajda fren yapılmaz ve gaz KESİLMEZ. Ama bu tabiki ilahi bir emir değildir. Viraj içinde öngöremediğin bir engel ile karşılaşırsan ne yapacaksın ? Fren yapmayayım, gaz kesmeyeyim diye çotanank diye çarpacak mısın engele ? Usulüne göre fren yapılabilir. Arka fren tercih edilmelidir. Hafif arka fren motoru yavaşlattığı gibi, viraj içine de yatıracaktır. Yani dozajında bir arka fren bizi engelden kurtarabilir. Gaz kesmek ise çok büyük ihtimalle durumu daha da kötüye götürecektir. İçgüdülerin aksine, virajda gaz vermek bana daha emniyetli geliyor. Tabi ki virajda gazı artırabilmek için, viraja, elinde emniyet sübabı olarak kullanabileceğin gazı verebilecek bir süratte ve viteste gelmen gerekir.
Bu arada arkadaşlar hakikaten bir konuyu anlamakta zorluk çekiyorum. Kimse ABS'li motor sahiplerinin frenleme eğitimi yapmasına gerek yok falan demiyor. Tabi ki herkes gitsin müsait yollarda, zamanlarda frenlemeyi çalışsın, hangi süratte ne kadar mesafede durabileceğini tecrübe etsin. Benim anlamadığım adamlar motora bir emniyet sistemi koymuşlar, hani olmaz ya !!! fren yaparken hata yaptın, senin yaptığın bu hatayı kompanse ederek lastiklerin kitlenmesini engelliyor ve senin motoru kontrol etmene yardımcı oluyor. Yani böyle bir sistemden neden bu kadar tukaka yapılır anlamak mümkün değil.
ABS'li bir motorunuz varsa ve ABS istemiyorsanız, ABS sistemini söküp fren sistemini bildiğimiz konvansiyonel manadaki fren sistemine döndürmek çocuk oyuncağı. İzmir'deki arkadaşlara ben yardımcı olurum. Çıkan ABS parçalarını da uygun bir fiyata bırakırsınız bana artık
"I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen
-
ABS, motosiklet üzerinde hayatta kalma şansını 1/3 oranından fazla arttırır.
Araştırmak isteyenler için: link.
Önce 2003-2008 yılları arasında yapılan ve sonra 2003-2013 yıllarını kapsamak üzere güncellenen yukarıdaki çalışmaya göre, aynı motosikletlerin ABS'li ve ABS'siz modellerinin yaptığı kazalarda yaşanan ölüm oranları incelenerek bulunmuş sonuçlardır. Bunu teyid eden farklı araştırmalar da var, konuyu merak eden ve İngilizcesi yeterli arkadaşlar araştırabilirler.
Ayrıca, arkadaşların da belirttiği üzere 2012'de geçirdikleri bir düzenleme uyarınca Avrupa Birliği'nde 1 Ocak 2016'dan itibaren ABS'siz motosiklet satışı mümkün olamayacak. Hem de 125 cc ve üzeri bütün motosikletler için.
Neticede benim kendimce, bu konu hakkında yaptığım araştırma sonucu vardığım karar ABS'siz motosiklete binmemektir. Evet belki bazı koşullarda sorun yaratabilir ama istatistikler çok net ortada.
Tüm bunların üzerine, ben ortalamadan çok daha iyi fren yaptığım için ABS bana gereksiz/o kadar da gerekli değil diyen arkadaşları da psikolojide Dunning-Kruger etkisi denilen olguyu biraz araştırmalarını öneririm.
-
Yahu kaç gündür sessizce okuyorum da yazılanları herkes kitaptan okuyarak öğrendi hrtalde motosikleti.
Abdli motoklete de bindim ve ilk defa abs yi devreye soktupumda bu niye devreye girdi ki demiştim. Çünkü abssiz başka bir motosiklette aynı yer ve aynı hızda freni ezmeye devam edebiliyorum. Absli vstrom ve capanord kullandım, özellikle vstromdaki abs iyive kötüydü. Abs yararlıdır, fakat benim için sadece yağmurda. Sendromdan falan değil kullandım, gördüm, test ettim, abssiz bir motosikletle daha erken durmak mümkün. Absli bir hayabusa ile abssiz bir enduro tabiki aynı durmayacaktır, hayabusa dururken enduro gider de gider. (enduro dediğimr bakmayın, ağır yol motosikletlerinden bahsediyorum) madem hayatınız motosikletle geçti, madem oradan buradan okuyarak öğreniyorsunuz dünyayı bir de fren yapmaktan kotkmayan bir arkadaşınıza verin absli motosikletinizi ve o da aynı klasmandaki abssiz motokletiyle bir fren yapsın bakalım sonuç ne oluyor.
Fren yapmayı biliyorsanız eğer evet biliyorsanız ön tekerin ne zaman kilitleyeceğini, ne kadar gücü taşıyabileceğini bırakın asfalttan, lastik kalitesinden... fren manetinden anlarsınız. Bu şartlarda abs siz motosiklet dururken siz absli motosikletletiniz ile fren maneti, fren pedalı sonuna kadar kapanmış bir şekilde nerede duracağınızı bile düşünecek zamanda durmayı beklersiniz. (son model yüksek spor motosikletlerin son model absleri biraz daha iyidir heralde. Ya da kaliperleri daha iyidir) Velhasıl kelam güvenlik güvenlik aman aman vay vay teknoloji, matbaa, avrupada zorunlu olacak, siz absli motor mu gördünüz, ve fren yapmayı bildiğinizi sanıyorsunuz ama o sendromcular biraz daha fren çalışıp hangisinin daha erken duracağını bir deneyin. Ya bunu tartıştığıma bile şaşıtıyorum aslında. Motosiklet kullanıcıları burada abs yararlı, yararsız demiyorum yine atıp tutmadan önce bunu bir algılayın. Ama bu uzay teknolojisi değil, avantajı varsa dezavantajı da var ve ben bundan bahsettim. Olayı kişisel algılayıp egolarınızla, absli alıp en iyisinin o olduğunu düşündüğünüz için laf ettirmez tavırlarınızla değerlendirmeyin lütfen
-
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Yahu kaç gündür sessizce okuyorum da yazılanları herkes kitaptan okuyarak öğrendi hrtalde motosikleti.
Abdli motoklete de bindim ve ilk defa abs yi devreye soktupumda bu niye devreye girdi ki demiştim. Çünkü abssiz başka bir motosiklette aynı yer ve aynı hızda freni ezmeye devam edebiliyorum. Absli vstrom ve capanord kullandım, özellikle vstromdaki abs iyive kötüydü. Abs yararlıdır, fakat benim için sadece yağmurda. Sendromdan falan değil kullandım, gördüm, test ettim, abssiz bir motosikletle daha erken durmak mümkün. Absli bir hayabusa ile abssiz bir enduro tabiki aynı durmayacaktır, hayabusa dururken enduro gider de gider. (enduro dediğimr bakmayın, ağır yol motosikletlerinden bahsediyorum) madem hayatınız motosikletle geçti, madem oradan buradan okuyarak öğreniyorsunuz dünyayı bir de fren yapmaktan kotkmayan bir arkadaşınıza verin absli motosikletinizi ve o da aynı klasmandaki abssiz motokletiyle bir fren yapsın bakalım sonuç ne oluyor.
Fren yapmayı biliyorsanız eğer evet biliyorsanız ön tekerin ne zaman kilitleyeceğini, ne kadar gücü taşıyabileceğini bırakın asfalttan, lastik kalitesinden... fren manetinden anlarsınız. Bu şartlarda abs siz motosiklet dururken siz absli motosikletletiniz ile fren maneti, fren pedalı sonuna kadar kapanmış bir şekilde nerede duracağınızı bile düşünecek zamanda durmayı beklersiniz. (son model yüksek spor motosikletlerin son model absleri biraz daha iyidir heralde. Ya da kaliperleri daha iyidir) Velhasıl kelam güvenlik güvenlik aman aman vay vay teknoloji, matbaa, avrupada zorunlu olacak, siz absli motor mu gördünüz, ve fren yapmayı bildiğinizi sanıyorsunuz ama o sendromcular biraz daha fren çalışıp hangisinin daha erken duracağını bir deneyin. Ya bunu tartıştığıma bile şaşıtıyorum aslında. Motosiklet kullanıcıları burada abs yararlı, yararsız demiyorum yine atıp tutmadan önce bunu bir algılayın. Ama bu uzay teknolojisi değil, avantajı varsa dezavantajı da var ve ben bundan bahsettim. Olayı kişisel algılayıp egolarınızla, absli alıp en iyisinin o olduğunu düşündüğünüz için laf ettirmez tavırlarınızla değerlendirmeyin lütfen
Bakın abs siz motorada sahiptim.
İsterseniz Honda cbr 250 de arka frene bir basın sertçe!
Odan sonra motoru toparlamak için uğraşın.
Evet , önün açık , düz yolda Abs siz daha iyi durursun. Kabul. Ha tabiki iyi fren yapmayı bilmek gerekiyor.
1 hafta önceye kadar abs diye çokta ısrar etmiyordum.
Hiç beklemediğim yerden 3-4 metre kala taksi fırlayana kadar. Taksinin sürücü kapısına dümzid şekilde vuracaktım. Tamamen taksinin hatası . Ara yoldan frene bile basmadan fırladı.Ki nasıl anlatsam bilmiyorum ama ara yol bile görülmüyor. Çok kötü bir yoldu.
A an cbr 250r ın tepesinde olsam yerdeydim açık ve net.
Çünkü aniden yan yoldan biri çıkınca ne limon gibi sıkmak kalıyor ne başka birşey.
Dibine kadar basıyorsunuz. Ben arka frene bile basamadım. Çok ani gelişti çünkü.ön frene sonuna kadar bastım. Abs devreye girdi.Ön lastiği kitleyip , düşmeden durabildim bu sayede. Belki 10cm ya var ya yoktu durduğumda taksiyle aramda.
Dediğim gibi herzaman düz yolda görerek fren yapamıyoruz.
Çok ani olaylar gelişebiliyor.Saniyelik olaylar.
Toparlamam gerekirse.
Boş ve ani gelişmeyen olaylarda Abs siz motor bir tık iyi durur.
Fakat ani gelişen , yolun ıslak olduğu durumlarda Abs hayatı kurtarır.
Ayrıca abs devreye girdiğinde motora hala tam anlamıyla olmasada hakim olabiliyorsunuz. Hala ipler biraz sizde oluyor.
Fakat lastikler kitlenince yolu bırakıp dengeyle uğraşıyorsunuz.
Ayrıca.
Abs var diye illa devreye girecek diye birşey yok.
Eğer iyi fren yapıyorsanız sanki abs yokmuş gibi kitlemeden durursanız zaten abs girmez devreye.
Yani abs sizin freninizi etkilemez.
Abs lastik kitleneceği an giriyor zaten devreye.
Şahsen kendi motorumda abs var. Ve çoğu zaman Abs yi devreye sokmadan duruyorum. Nadir abs yi kullanamk zorunda kalıyorum, ozamanda abs çok işime yarıyor.
-
Gercekten ogrenmek ve anlamak adina soruyorum. Eger tekeri kitlemezseniz ve cok iyi fren yapiyorsanız, ABS'siz motor neden ABS'liden daha kısa mesafede duruyor? Yukarı yazılanlardan anladigim, zaten duzgun fren yapiyorsanız, ABS devreye girmeyecek. E abi cepte dursun ABS, her zaman ideal frenleme nasil yapacagiz allah askina? Kafan dalgin olur, atiyorum yagmurda vizoru siliyor olursun v.s. bir anda tamamen refleks ile asilabilirsin frene, insaniz sonucta. Kanımca, ABS olmasinda fayda var. Kendi adima motorda ABS olmasina ragmen devreye sokmamaya, o sekilde durabilmeye azami gayret gosteriyorum. Ama orada birilerinin oldugunu bilmek guven veriyor...
-
beko12345 adlı üyeden alıntı
Bakın abs siz motorada sahiptim.
İsterseniz Honda cbr 250 de arka frene bir basın sertçe!
Odan sonra motoru toparlamak için uğraşın.
Evet , önün açık , düz yolda Abs siz daha iyi durursun. Kabul. Ha tabiki iyi fren yapmayı bilmek gerekiyor.
1 hafta önceye kadar abs diye çokta ısrar etmiyordum.
Hiç beklemediğim yerden 3-4 metre kala taksi fırlayana kadar. Taksinin sürücü kapısına dümzid şekilde vuracaktım. Tamamen taksinin hatası . Ara yoldan frene bile basmadan fırladı.Ki nasıl anlatsam bilmiyorum ama ara yol bile görülmüyor. Çok kötü bir yoldu.
A an cbr 250r ın tepesinde olsam yerdeydim açık ve net.
Çünkü aniden yan yoldan biri çıkınca ne limon gibi sıkmak kalıyor ne başka birşey.
Dibine kadar basıyorsunuz. Ben arka frene bile basamadım. Çok ani gelişti çünkü.ön frene sonuna kadar bastım. Abs devreye girdi.Ön lastiği kitleyip , düşmeden durabildim bu sayede. Belki 10cm ya var ya yoktu durduğumda taksiyle aramda.
Dediğim gibi herzaman düz yolda görerek fren yapamıyoruz.
Çok ani olaylar gelişebiliyor.Saniyelik olaylar.
Toparlamam gerekirse.
Boş ve ani gelişmeyen olaylarda Abs siz motor bir tık iyi durur.
Fakat ani gelişen , yolun ıslak olduğu durumlarda Abs hayatı kurtarır.
Ayrıca abs devreye girdiğinde motora hala tam anlamıyla olmasada hakim olabiliyorsunuz. Hala ipler biraz sizde oluyor.
Fakat lastikler kitlenince yolu bırakıp dengeyle uğraşıyorsunuz.
Ayrıca.
Abs var diye illa devreye girecek diye birşey yok.
Eğer iyi fren yapıyorsanız sanki abs yokmuş gibi kitlemeden durursanız zaten abs girmez devreye.
Yani abs sizin freninizi etkilemez.
Abs lastik kitleneceği an giriyor zaten devreye.
Şahsen kendi motorumda abs var. Ve çoğu zaman Abs yi devreye sokmadan duruyorum. Nadir abs yi kullanamk zorunda kalıyorum, ozamanda abs çok işime yarıyor.
kardeşim yeni motosikletin hayırlı olsun nasıl memnunmusun sıkıntı yok deyilmi
-
Eyvallah anlaşamadığımız nokta yok o zaman. Hocam işleyiş sistemini bilmiyorum ama motosiklet en ufak kaymayı bile tolere etmediği için o tekerlek dönüyor da dönüyor. Absli motorlar abs devreye girinceye kadar (Aprilia, bmw, yamaha, honda, triumph, suzuki... hepsini izledim)güzel yavaşlıyor fakat abs devreye girdiği andan itibaren hızı 20-30 bile olsa motosiklet akmaya devam ediyordu. Bir de benim anlam veremediğim bizim tekerleklerimiz gerçekten bu kadar çok kayıyor da biz mi hissetmiyoruz. Dediğim gibi beklemediğim yerde abs devreye girmeye başlıyordu.
-
Zaferce nickli arkadaşımızın yazısından alıntıdır. keserek linkliyorum
"...Üstelik salgılanan adrenalin yüzünden el kaslarımızın maneti ne kadar güçlü sıktığını anlayamayabiliyoruz. Bu durumlarda acilen maneti bırakamazsak düşeriz. Bunun önüne geçen bir sistem ABS. Freni daha güçlü yapmaz. Biz fren manetini hızlıca tüm gücümüzle sıktığımızda freni kendisi bırakıp tekrar devreye alarak düşmemize engel olur. ABS’nin çalıştığını manette ve arka fren pedalında bir tıkırtı halinde hissederiz. Bu esnada o tıkırtı hissinden korkup freni bırakmamak gerekir.
ABS, freni bırakıp tekrar devreye aldığı için fren mesafesini artırır. Ancak acil durumlarda bazı sürücüler maneti çat diye sıkıp düşerken bazıları da düşme korkusuyla yeteri kadar güçlü fren yapamazlar. Islak zeminde olduğunun farkında olan bir sürücü de aynı şekilde ön tekerin kaymasından korktuğu için maneti yeterince güçlü sıkamaz. Bu iki sürücü de bu ani durumlarda aslında ön tekerde yol tutuşun limitlerine bile yaklaşmamış olmalarına rağmen yeterince güçlü fren yapamadıkları için çarparlar. ABS bu tür sürücülerin daha kısa mesafede durmalarını sağlar. Bu durumlarda ABS’li motor kullanıcısı maneti korkmadan dibine kadar çeker, ABS devreye girer ve motor durur. Belki çok usta ve antrenmanlı bir sürücü aynı koşullarda aynı motoru ABS’siz iken daha kısa mesafede durdurabilir ancak bu durum panik halindeki adrenalin salgılamış ölümlüler için geçerli değildir. O yüzden ABS candır. Motorda zorunlu olsa yeridir. Biz yine ABS’sizmiş gibi güzel fren yapmayı bilelim ama beceremediğimizde bizi düşürmeyecek bir donanıma sahip olabiliyorsak da tercih edelim."
Araç aralarından kavşaklardan ağaç arkasından abartın aklınıza ne geliyorsa sayısız sürprizde ön tekerin kitlenmesiyle yere yapışma süremiz olan 1,5 saniyede bize yardımcı olacak tek teknolojidir absdir.
Diğer durumda görüş mesafemizin açık irademiz dahilinde yaptığımız frenlemede de abs li motor ile abs siz motorun duruş sürelerinin birbirinden farklı olması tamamen traştır. abs karşıtlarının dediği gibi fren yapmayı biliyorsan, yani ön tekeri kitlemiyorsan(limon sıkar gibi tabir edilen), yani abs yi devreye sokmuyorsan aynı marka modelin absli ve abssiz modeli aynı sürede aynı mesafede duracaktır.
-
flea adlı üyeden alıntı
Gercekten ogrenmek ve anlamak adina soruyorum. Eger tekeri kitlemezseniz ve cok iyi fren yapiyorsanız, ABS'siz motor neden ABS'liden daha kısa mesafede duruyor? Yukarı yazılanlardan anladigim, zaten duzgun fren yapiyorsanız, ABS devreye girmeyecek. E abi cepte dursun ABS, her zaman ideal frenleme nasil yapacagiz allah askina? Kafan dalgin olur, atiyorum yagmurda vizoru siliyor olursun v.s. bir anda tamamen refleks ile asilabilirsin frene, insaniz sonucta. Kanımca, ABS olmasinda fayda var. Kendi adima motorda ABS olmasina ragmen devreye sokmamaya, o sekilde durabilmeye azami gayret gosteriyorum. Ama orada birilerinin oldugunu bilmek guven veriyor...
Aynen öyle benimde anlatmak istediğim bu.
Zaten iyi fren yapıyorsak abs devreye girmiyor. Şahsen ben yoplasan şuana kadar 3-4 defa soktum belki abs yi devreye.
barodi adlı üyeden alıntı
kardeşim yeni motosikletin hayırlı olsun nasıl memnunmusun sıkıntı yok deyilmi
Abi teşekkür ediyorum. Evet çok memnunum. Yukardaki sert uslubum sana değildi. Kusura bakma yanlış anladıysan. Mash zamanından beri biliyoruz zaten birbirimizi sen naptın kawasaki alacağım diyordun ?
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Eyvallah anlaşamadığımız nokta yok o zaman. Hocam işleyiş sistemini bilmiyorum ama motosiklet en ufak kaymayı bile tolere etmediği için o tekerlek dönüyor da dönüyor. Absli motorlar abs devreye girinceye kadar (Aprilia, bmw, yamaha, honda, triumph, suzuki... hepsini izledim)güzel yavaşlıyor fakat abs devreye girdiği andan itibaren hızı 20-30 bile olsa motosiklet akmaya devam ediyordu. Bir de benim anlam veremediğim bizim tekerleklerimiz gerçekten bu kadar çok kayıyor da biz mi hissetmiyoruz. Dediğim gibi beklemediğim yerde abs devreye girmeye başlıyordu.
Kesinlikle . Hatta şöyle anlatayım.
Bildiğim kadarıyla Abs zaten lastik kitlendiğinde devreye giriyor.
Hatta bir kere bir yerden dönerken fazla gaz verdim, arka saldı o an ayağım frene gitti yanlışlıkla , bir baktım abs devreye girmiş.
Yani lastikleri kitlemeden abs siz yavaşlayabiliyorsunuz. Lastik kitlendiği an abs çalışıyor.
Belki arka teker için olmassa olmaz değil ama ön teker için çok gerekli diye düşünüyorum. Hani videolarda izliyoruzya adam kafasını başka yere çeviriyor dalgınlıkla. Sonra önüne baktığında öndeki araç fren yapmış ve ona iyice yaklaşmış oluyor. Motor sürücüsüde panik yapıp ön frene asılıp düşüyor. Aslında panik yapmasa duracakken. İşte Abs burada işe yarıyor.
Abs devreye girince motorun fren mesafesi kesinlikle uzuyor tartışmaya gerek bile yok zaten bu kesin.
Fakat motor kilitlenip savrulmuyor, abs devredeyken kullanıcıya manevra yeteneği veriyor.
Hatta gittiğim bir eğitimde şunu söylemişlerdi.
Önce kaçış manevrası yapın sonra fren yapın. Fakat biz tamtersini yapıyoruz o anda.
Kaçışa gitmeden direk fren yapıyoruz. Öyle olunca kaçamayıp dümdüz gidiyoruz.
İşte abs bu hatamızı kapatıyor kısaca. Frene asılıp kaçacağımız yere kaçabilmek için kontrol hala bizde oluyor.
Ve tabiki tekrar belirtiyim. Ani araç fırlamalarında ABS direk hayat kurtarıyor.
Çünkü insanız ve o an elimiz ayağımız dolaşır. Ha belki çok soğukkanlıdır bilmem ama.
Şahsen araç. 3-4 metre ötemden fırlayınca tüm güç lap diye sıkıyorum.
Bu durumdada ABS sayesinde düşmekten kurtuluyorum kısaca bundan ibaret.
-
beko12345 adlı üyeden alıntı
Bakın abs siz motorada sahiptim.
İsterseniz Honda cbr 250 de arka frene bir basın sertçe!
Odan sonra motoru toparlamak için uğraşın.
.
Kusura bakma hocam ama bunu gördükten sonra devamını okumadım. Cbr 250 gibi dengeli kullanımı kolay bi motorda arka frene basınca motorun dağıldığını ve toparlamaya uğraştığınızı söylüyorsanız iyi ki abs li motor almışınız gerçekten.
''Uçmayı seviyorsan, düşmeyi de bileceksin. Korkarak yaşıyorsan, yalnızca hayatı seyredersin.'' #99 JL
-
94CanRR adlı üyeden alıntı
Kusura bakma hocam ama bunu gördükten sonra devamını okumadım. Cbr 250 gibi dengeli kullanımı kolay bi motorda arka frene basınca motorun dağıldığını ve toparlamaya uğraştığınızı söylüyorsanız iyi ki abs li motor almışınız gerçekten.
Yapmayın. Bunumu anlıyorsunuz bu dediğimden.
Herhangi bir motorda da arka frene sonuna kadar(aniden) basarsanız kayacaktır. Cbr eski kullandığım motor olduğu için örnek verdim.
Ben orda cbr arkayı salmadan durmuyormu dedim ? Hayır. Aniden ve sert basarsanız dalgınlıkla kayar demek istedim . Amacınızı anlamayadım sizin.
Gelipte bana fren yapmayı bilmiyorsun demeyin bu sözümden.
-
[QUOTE=beko12345;3459964]Aynen öyle benimde anlatmak istediğim bu.
Zaten iyi fren yapıyorsak abs devreye girmiyor. Şahsen ben yoplasan şuana kadar 3-4 defa soktum belki abs yi devreye.
Abi teşekkür ediyorum. Evet çok memnunum. Yukardaki sert uslubum sana değildi. Kusura bakma yanlış anladıysan. Mash zamanından beri biliyoruz zaten birbirimizi sen naptın kawasaki alacağım diyord
Estağfurullah biliyorum bana söylemediğini.
Ben şuan çok memnunum xj 6 dan
.z 1000 sx .i düşünmüyorum cunku daha xj6 nin hakkini vermem lazim . 14000 km oldu 30000 km yapim inşallah. Ondan sonra absli z 1000 sx ikinci el almayi
Düşünüyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)