körfez köprüsünün geçiş ücretinin 95tl olması
Reklamlar
-
Bu haberi paylastiginiz site nasil satilmis bir site ben anlamadim.
Kopruden para alan ulkelerde milletyol vergisi diye bir b.k oduyor mu acin bakin bakalim.
Onlarin sisteminde insablar kullandigini oduyor.
Bizim hirsizlar hem genel vergisini topluyor hem de kullanimdan cepcilik yapmaya calisiyor.
Gerci bunu idrak edecek adam zaten akp ci degildir ya neyse.
Reklamlar
-
kurubuz adlı üyeden alıntı
Plakayı söküp geçeceğim. O tarafta işim olmasa da inadına kaçak geçmek için Yalova'ya gideceğim. Bu da benim sivil itaatsizlik eylemim olacak .
Sivil itaatsizlik eyleminize dis mihrak olarak Almanya`dan destek veriyorum. Derhal Merkel`i bilgilendiriyorum.
-
1- Böyle bir köprünün maliyeti nedir?
2- Devletin ürettiği bu hizmet bir kamu malı (public good) niteliğinde midir?
Bu köprünün maliyeti, ufak bir internet araştırması neticesindeki kaba tahminle 2.5 Milyar Amerikan Dolarıdır. Kısaca, Türkiye'de yaşayan herkesin bu köprünün yapımı için 35 Dolar vermesi gerekir sadece ve sadece yatırım giderleri için (bir de tabi işin işletme giderleri boyutu var). Şimdi, böyle büyük maliyette bir projenin finansmanının sırf kamu kaynaklarından sağlanarak tam kamu malı olarak kullanıma sunulması haliyle pek mantıklı değildir.
Hayal görmeyiniz, kapitalizme sövelim veya AKP'ye sövelim bazı üstünden analiz yapılmaz. Dünyada herşeyin bir bedeli vardır, ve o bedelin en adaletli dağılmasının yolu da o hizmeti alanların o bedele katlanmasıdır. Ben Ankara'da otururken İstanbul'dan İzmir'e tatile gidenlerinizin oluşturduğu maliyeti ödemek istemem, ha evet devletin ulaşım ağlarını güzelleştirmesi ülkenin ve benim de yararıma olduğundan bir miktarına vergilerimle katılmam gerekir ama sanki herkes bu hizmetten eşit yararlanıyormuşçasına maliyeti herkese yükleyip geçişleri de ücretsiz/düşük ücretli yapmak mantıklı değildir. Eğer bu hizmet için istenen bedel karşılayamayacağınız bir maliyetse, zamanınızdan verip uzun yolu tam kamu hizmeti olarak (bedavaya) kullabilirsiniz. Bu opsiyon var oldukça bence sorun yok diledikleri fiyatı koyarlar. marjinal maliyetlerin de düşük olduğu düşünüldüğünde fiyatın belirlenmesi talep meselesidir. Kısacası koydukları fiyatı uygun bulan geçer, bulmayan geçmez. Eğer istediklerinden az geçiş varsa fiyatı düşürürler, köprüde geçişleri aksatacak bir trafik oluşuyorsa da daha az kişi geçsin diye fiyatı yükseltirler.
-
Beyinsiz habercilik anlayışı ile avrupa ülkeleri ile bizim ücretleri bir tutmuyorlar mı, asıcaksın bu haberi yapanı ya.
-
bağırmaya çağırmaya, kapitalist sistem bu beyenmiyosanız kübaya gidinden öte insanları söyleyemeseler bile dertlerini bi anlamaya çalışın.
herkes ödediği vergilerin nereye gittiğini öğrenmek istiyor. köptü ücretini sorgularken alamadığı çöp toplama hizmetinin, doğru düzgün yol kaplamasının yapılmadığını düşünerek böyle aşırı tepki veriyor.
-
Moderatör
phradrel adlı üyeden alıntı
bağırmaya çağırmaya, kapitalist sistem bu beyenmiyosanız kübaya gidinden öte insanları söyleyemeseler bile dertlerini bi anlamaya çalışın.
herkes ödediği vergilerin nereye gittiğini öğrenmek istiyor. köptü ücretini sorgularken alamadığı çöp toplama hizmetinin, doğru düzgün yol kaplamasının yapılmadığını düşünerek böyle aşırı tepki veriyor.
O değil de ciddi ciddi Küba'ya yerleşmek düşüncesi içerisindeyim. Yaşayan birilerini bulup bilgi alabilsem keşke.
Tüm çalışanların 20 dolar maaş alıp tüm sosyal haklarının eşit olduğu ülkede yaşama fikri kulağa hoş geliyor.
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
Lucas adlı üyeden alıntı
O değil de ciddi ciddi Küba'ya yerleşmek düşüncesi içerisindeyim. Yaşayan birilerini bulup bilgi alabilsem keşke.
Tüm çalışanların 20 dolar maaş alıp tüm sosyal haklarının eşit olduğu ülkede yaşama fikri kulağa hoş geliyor.
) Hiç tavsiye etmem.
10 gün oluyor öyle bir yerden geleli.
Elektrik, su, doğalgaz, ev telefonu, ısınma, benzin bedava belediye otobüsü 10krş senelik izin 1 ay. Maaşlar 200-300 dolar seviyesinde.
Açık hava hapisanesinden farkı yoktu. Zor durdum 6 ay.
3 kişiden 1i polis diğeri 2 si de her an polisi sana karşı kullanıp cebndekini alma peşinde.
Paranoyak bir miller.
Fazla uzun sürmüyor seninde paranoyak olman.
Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........
-
Biraz tozlu sayfalardan çekip çıkarma oldu...
Alerji yapmaz umarım.
Başlık da araçlar için 95tl gibi bir ibare yazıyor
Enflasyon ile ince bir ayar çekilir mi?
Son durumda güncel fiyat ve/veya motosiklet geçiş fiyatı için bir açıklama oldu mu?
Bir bilen var mı ?
-
yandaş site fiyatı savunmak için başka ülkelerden örnek vermiş. acaba o ülkelerin asgari ücretlerinden alım güçlerinden bi haberler mi?
-
http://www.radikal.com.tr/ekonomi/de...risir-1062949/
2015 yılı baharında, şu anda körfezi dolaşarak 70 dakika, feribot ile bir saat olan körfez geçiş süresi 6 dakikaya inecek. Tamamlandığında 3 kilometrelik uzunluğuyla dünyanın sayılı köprülerinden biri olacak 1.1 milyar dolarlık İzmit Körfezi Geçiş Köprüsü, yollarda bir devrimi işaret etse de, geçiş ücretiyle de tartışmalara neden oldu. Çünkü mesafeyi 6 dakikaya kadar kısaltan köprüden geçmek için bir aracın 35 dolar+KDV ödemesi gerekiyor. Bu fiyat yüksek karşılansa da, dünyadaki benzerleri ile kıyaslandığında aslında o kadar da pahalı değil. Örneğin, dünyanın en pahalı köprüsü olan Danimarka’daki yaklaşık 8 kilometrelik Oresund Bridge’ten geçmek araç başına 40 euro. İngiltere , Kanada ve Yunanistan’da da durum farksız. En ucuzu ise yine Çin’de. İşte dünyayı birbirine bağlayan en önemli köprüler ve geçiş ücretleri...
Severn Bridge (İngiltere): İngiltere, köprü geçiş ücretleri konusunda diğer ülkelere oranla biraz daha ekonomik. Gloucestershire ve Bristol şehirlerini birbirine bağlayan Severn Bridge’den otomobiller 10 dolar, otobüsler ise 27 dolara geçebiliyor. Köprünün uzunluğu ise 1.6 kilometre.
Huangpu (Çin): Huangpu nehri üzerindeki Huangpu köprüsü 423 metre uzunluğa sahip. Köprüden günde ortalama 150 bin araç geçiyor ancak geçiş ücreti dünyadaki benzerlerinin çok altında. Otomobillerden sadece 1 dolar alınıyor.
Oresund Bridge (Danimarka): 7.8 kilometre uzunluğundan olan köprü dünyanın en pahalı köprüsü. Otomobiller 40 euroya, yolcu otobüsleri 200 euroya köprüyü kullanabiliyor. Günlük ortalama 17 bin araç bu köprüyü kullanıyor. Danimarka’nın ikinci pahalı köprüsü olan The West Bridge ise otomobiller için 31, otobüsler için ise 140 euro.
Confederation Bridge (Kanada): Geçiş ücretlerinin pahalı olduğu ülkelerden bir de Kanada. 12.9 kilometre uzunluğundakiConfederation Bridge, Prince Edward adası ile Kanada’yı bağlıyor. Günde ortalama 4 bin aracın kullandığı köprüden geçiş 43 dolar.
Rio–Antirrio (Yunanistan): Komşumuz Yunanistan’ın Peloponnese ve Antirion şehirlerini birbirine bağlayan Rio–Antirrio, uzunluğuna oranla pahalı olan köprülerden. Yarım kilometreden biraz uzun köprü için otomobillerden 13 euro, otobüslerden ise 60 euro alınıyor.
Millau Viaduct ( Fransa ): Avrupa ’nın en ucuz geçiş ücretine sahip olan köprüleri arasında yer alan Millau Viaduct’ten geçmek için otomobiller 6 euro ödüyor. 2.4 kilometre uzunluğunda olan köprüyü günde ortalama 20 bin araç kullanıyor. (Ekonomi Servisi)
YORUMA GEREK VARMI
-
35 dolar + kdv diye biliyorum 95 tl biraz iyimser olmus
-
Linki verilen web sitesinde "dünyadaki emsallerine yakın fiyatlandırma " denilmiş ama behey gafiller o ülkelerdeki GSMH ortalamalarını da yazsaydınız da canım memleketimdeki "saplamanın" boyutu daha net ortaya çıksaydı.
Her şey bitti, bütün istanbul ve çevresi bitti, sıra İzmir'i iğrençleştirmeye , zaten bozulan insan profilini daha berbet hale getirmeye geldi değil mi ? Şunu iyi anlayalım ; birileri biryerlere 3-5 şerit yol yapıyorsa dejenerasyon-yıkım-keşmekeş-pislik de peşinden gelir.
Otoban ne LAN !
-
Herkeşin köprü geçiş ücretine hiç kimse karışamaz. Adamlar yapmışlar. Çok ta güzel iyi güzel olmuş
-
anılbel adlı üyeden alıntı
Linki verilen web sitesinde "dünyadaki emsallerine yakın fiyatlandırma " denilmiş ama behey gafiller o ülkelerdeki GSMH ortalamalarını da yazsaydınız da canım memleketimdeki "saplamanın" boyutu daha net ortaya çıksaydı.
Her şey bitti, bütün istanbul ve çevresi bitti, sıra İzmir'i iğrençleştirmeye , zaten bozulan insan profilini daha berbet hale getirmeye geldi değil mi ? Şunu iyi anlayalım ; birileri biryerlere 3-5 şerit yol yapıyorsa dejenerasyon-yıkım-keşmekeş-pislik de peşinden gelir.
Otoban ne LAN !
Kardeş kusura bakma da bu düşüncelerin(geçişle ilgili olanlar değil onlar normal) çoooook paranoyak yani bu devirde yol yapımından bu şekli ile şikayetci olan kaç kişi vardır merak ederim.Haddim değil sizi eleştirmek sadece garip buldum tekrar kusura bakma
“Ey îmân edenler! Şarap, kumar, dikili taşlar (putlar) ve fâl okları ancak şeytanın işinden bir(er) pisliktir; öyleyse ondan kaçının ki kurtuluşa eresiniz.
-
Sinan Er adlı üyeden alıntı
Bu şekilde düşünmeden önce başka ülkeleri de görmeni ve bir müddet orda yaşamanı tavsiye ederim.
Son 7 ayını polislerin bile silah taşımadığı insanların birbirine sesini bile yükseltemediği yaya geçidine geldiğinde araçların durup yol verdiği bir ülkede yaşamış biri olarak konuşuyorum. Ah memleketim sen ne kıymetliymişsin. Cennetmişsin de ben senin kıymetini bilemedim dedim hergün.
Hiçbirşey göründüğü gibi değil. Kısa yoldan çözüm adı altında ülkenize bok atacağınıza biraz daha yaratıcı olup ülkenize katkıda bulunmanızı tavsiye ederim.
Merhabalar.. Sırbistan ve ispanyada bulunmuş biri olarak bu gibi ülkelerde ne gibi sorunlarla karşılaştınız da Türkiye'yi bu kadar özlediniz acaba?
İspanyayı geçtim yine ekonomik olarak bir yerde ancak sırbistanın ekonomisi berbat desek yeridir.. Ona rağmen günlük hayattaki birçok unsurda bizden iyiler.. Yolları düzgün ve trafiği kaldırabilecek şekilde, yapılaşma belli bir düzen içinde.. Çoğunda eski araba ve benim 3 sene önceki telefonum olsa da spora ve sosyal aktiviteye baya zaman ayırabiliyorlar.. Ülkede devletin ve polisin gücü Türkiye den daha fazla hissediliyor ancak yine de halkın ekonomi dışında pek problemi yok..
Geçelim ülkeyi kurtarma aşamasına.. Üniversite son sınıf öğrencisiyim(biyomedikal müh).. Üniversitemin projelere ayırdığı bütçe ne kadar biliyor musunuz? 0.. 3 senedir hiçbir projeye ödenek çıkmamış en son güneş panelli otomobil yapılmış ki şuan okulun en alt katına atılmış durumda(tabiki geliştirilmiyor).. Bir diğer olay da asistanlara sigorta yapmamak için öğrenci statüsünde tutuyorlar ve verdikleri maaş normalin yarısı civarı..
Söyleyin bana.. Bir yere gelmiş olsam bile niye bu ülkeyi kurtarmaya çalışayım? Sırf bu ülke topraklarında doğup büyüdüğüm için mi? Tamamen yabancısı olduğum ülkelerdeki insanlar yaya grçidinde bana yol vermesine rağmen kendi ülkemdeki insanlar ışıklarda benim hakkım iken üzerime sürdükleri için mi Türkiye için uğraşmalıyım?
Benden çok daha iyi olan mühendis arkadaşlarım şuan hollanda ve kanada da.. başka bir çok iyi arpist olan lise arkadaşım dünya çapında konser veriyor..Bu insanlar keyiflerinden ülkelerini terk etmediler..
Hükümetini geçtim sorun insanlarında.. Şimdi söyleyin yukarıda yazdıklarım sizce hiçbirşey yapmayıp bok atan biri mi yoksa kendi ülkesi tarafından dışlanmış biri mi?
-
ya bu ülkede insana saygı, insan hayatına değer, hak hukuk adalet yokki...
Ekonomimiz iyi olsa ne olur...ha o da berbat ya, ancak kendimizi (!) kandırıyoruz (ben yemiyorum ama mağlesef her 2 kişiden biri afiyetle yemiyormu bunları...)
Konu dışına çıktık kusura bakmayın...
Kısaca bizim devlet sanki Avrupa ülkesiymişiz gibi alır ama Afrika ülkesiymişiz gibi verir halkına..normal yani bu ücretler... Benzin4 küsür lira, az bile olmuş bu ücret.....
-
Sapla tayyar ağa, eşek çok. adamlar şirketi düşünüyor ya, kafayi yemissiniz
-
Son 7 ayını polislerin bile silah taşımadığı insanların birbirine sesini bile yükseltemediği yaya geçidine geldiğinde araçların durup yol verdiği bir ülkede yaşamış biri olarak konuşuyorum. Ah memleketim sen ne kıymetliymişsin. Cennetmişsin de ben senin kıymetini bilemedim dedim hergün.
Kardeş kafam karıştı. Son yedi ayını geçirdiğin ülke yazdığına göre manyak güzel bi ülke...
Neden -Ah memleketim dedin.
-
Galiba 30-35 dolar arası bir ücreti vardı o zamanlar 70 küsür tl ye denk gelecekti sonra dolar yükselince köprünün fiyatı tl ye göre arttı yani dolar yukselirse dahada artacak
bazı arkadaşlar fiyat duser demıs ama dusmez cunku devlet garantılı yanı şirketin vaad edilen bellı bır ucret kotası var dolduramadıgı kadar devlet hazıneden odeyerek sırketın ucretını odeyecek
zaman sıkıntısı olmayan gemiyle manzarayı ızleyerek geçer
-
arkadaşlar bu 95 tl otomobiller için konulan fiyat motorlar için aynı fiyat uygulanmaz,çünkü geçen ay feribotla karşıya geçtim,normalde otomobillerden 50 tl ücret alınıyordu,bana yalnız gidiş alırsan 12 tl ama gidiş dönüş alırsan 20 tl fiyat söylediler bende gidiş dönüş 20 tl aldım
yani otomobilin 5/1 fiyatı verdimki en kötü ihtimal 3/1 olur boğaz köprüsü misali,otoyla aynı olmaz
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)