körfez köprüsünün geçiş ücretinin 95tl olması
Reklamlar
-
eskiden boğaz köprüsünde olduğu gibi nakit çalışırlar,girişlere 20 tane gişe koyar parayı veren geçer,bence büyük ihtimal öyle olur,yakın zamana kadar boğaz köprüsünde bile nakit varken ,bu köprüde boğaz köprüsü kadar yoğunluk olmayacağına göre hayde hayde kaldırır nakit çalışmayı
Reklamlar
-
Motorsiklet geçiş ücreti belli olmasa bile kesinlikle pahalı olacağından eminim. Yazılanları baştan sona okudum. Bazı yazan arkadaşlar savunmuşlar, bazıları bence haklı olarak tepkilerini dile getirmişler.
Anayasamızda yazan SOSYAL DEVLET olma kuralı maalesef unutulmuş.
Devlet mutlaka vergi toplar. Buna bir itirazım yok. Ancak; her kesten ve geliri ölçüsünde toplaması lazım. Ülkemizde ise devletimiz vergiyi çok kazanandan çok, az kazanandan az toplayamadığı için dolaylı vergiler ile (bunlar; yakıttan, sigaradan, diğer mallardan vb.) KDV, ÖTV adı altında toplar ki asıl adaletsizlik burada başlar. ayda 1000 tl geliri olan da ekmekte aynı kdv'yi öder, köprüden geçerken aynı ücreti öder. Aylık geliri 100.000 TL olan da ekmekte aynı kdv'yi öder, köprüden aynı ücretle geçer. eğer sizce bu durum gayet normal ise zaten söylenecek bir şey yok.
Sorarım size etrafınızda düzgün gelir vergisi ödeyen bir tane esnaf, işletme, şirket vb.var mı? Bence yok. O zaman bizler de köprüden geçerken o ücreti, benzin alırken o vergiyi vb.kuzu kuzu öderiz.
Vergi kanunlarını düzenleyecek, vergi kaçakçılığını en büyük cezalar ile önleyecek olan sen, ben, biz değiliz. Devlet ve onu yönetenler. Her kanunu bir günde çıkaranlar bu kanunları neden değiştirmezler hiç düşündünüz mü?.
Gelelim yap işlet devret olayına. Anlaşma yapılırken devletimiz, aylık ve yıllık geçiş miktarlarını garanti etmiştir. Yani anlaşmada belirtilen araç miktarı kadar geçiş olmaz ise, kalan miktarını devletimiz ödeyecektir. Sözleşme kamuya açık yapılmadığı için bu miktarlar hakkında bilgimiz yok. Yani her olasılıkta devletimiz bu şirkete para ödeyecektir. Diğer kapitalist ülkelerde şirketler yol, köprü, bina, hastane vb.yaparlar, ancak devletler onlar için garanti ücret kabul edip ödemezler. Yani risk tamamen şirketindir. Ancak ülkemizde hiç bir zaman bu böyle yapılmıyor, risk her zaman devletin sırtına biniyor. Bu şartlar altında, verirlerse ben de en büyük projeleri yapmaya talibim. Çünkü hiç bir zaman zarar etmem imkansız.
Bilmem anlatabildim mi.
-
garanti olmasa kim gelip bu ülkeye yatırım yapar, parasını ziyan eder, bukadar basit açıklaması..
esas sıkıntı, neden köprüyi devlet arge ile yapamıyor.. kursun toki gibi bir kurum, sağa sola köprü dikip dikip dursun işte ala ala.. ben 1 saat o yolu giderim 10tl ye, o köprüyüde kullanmam nokta.
-
metinkilic adlı üyeden alıntı
Gelelim yap işlet devret olayına. Anlaşma yapılırken devletimiz, aylık ve yıllık geçiş miktarlarını garanti etmiştir. Yani anlaşmada belirtilen araç miktarı kadar geçiş olmaz ise, kalan miktarını devletimiz ödeyecektir. Sözleşme kamuya açık yapılmadığı için bu miktarlar hakkında bilgimiz yok. Yani her olasılıkta devletimiz bu şirkete para ödeyecektir. Diğer kapitalist ülkelerde şirketler yol, köprü, bina, hastane vb.yaparlar, ancak devletler onlar için garanti ücret kabul edip ödemezler. Yani risk tamamen şirketindir. Ancak ülkemizde hiç bir zaman bu böyle yapılmıyor, risk her zaman devletin sırtına biniyor. Bu şartlar altında, verirlerse ben de en büyük projeleri yapmaya talibim. Çünkü hiç bir zaman zarar etmem imkansız..
zamana çocukları bu yazdıklarınıza "wuuuuu beybi züpperr" derler heralde ne güzel iş, köprü ücretini yüksek tut, ne kadar az araç geçerse o kadar az sorun olsun nasılsa devlet eksik kalan kısmı ödeyecek, ne anladım ben işten yapanın zarar etme riski yok o zaman devlet yapaydı da geçiş yarı fiyatına olsaydı ...
Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...
-
Garip bulmayın , işte hendek işte deve , bekler görürüz memleketin içine nasıl yapıldığını ...(Ben yeterince gördüm gerçi)Medeniyet dediğimiz şey pek de faydalı birşey olmasa gerek ???
-
Bu köprüyü arabayla yılda en az 3-4 kez kullanacak biri olarak fiyatı için şunu söylüyorum, ince ayar sözkonusu...
Herzamanki gibi, milletin isyan ettirecek bir sınırın hemen altı, yani ''pahalı ama napalım geçiyoruz mecbur'' seviyesi
Ayrıca Lütfen pahalı bulanlar körfezi dolansın, devletin köprüsüne herkes karışamaz Geçmiş yorumlar da böyle bir savunma var çünkü
-
drtayfun adlı üyeden alıntı
Köprüyü özel şirket kendi parasıyla yapıyor konuyu iyi inceleyin. Ve evet Kapitalist sistem böyle çalışır, kar edecek ki şirket büyüsün. Ve ayrıca bu Hükümet TC tarihinin en Kapitalist dostu Hükümetidir, bunlar normal.
Üstelik devlet yapan firmaya yıllık belli bir miktar geçişi garanti etti.
Bu ne demek, örneğin devlet işletmeciye bu köprüden yılda 100bin araç geçecek diye garanti veriyor, eğer yıl sonunda devletin taahhüt ettiği miktarda araç geçmezse (diyelim 20bin araç geçti) kalan 80bin aracın geçmemesinden kaynaklanan kaybı devlet işletmeciye hem de nakten ödeyecek.
Aynı sistem 3.havalimanı için de geçerli.
Çok para ödenecek hazineden bu yap/işlet firmalarına.
İşin garibi bu işler normal maliyetlerinin en az 2.5 3 kat fazlasına mal ediliyor. Ve devletin işletmecilere verdiği taahhütler mantıklı sınırın üstünde.
Kısaca vergiler yine birilerine nakten ödenecek.
-
Bence köprüyü geçene kadar DAYIII diyelim )
evet benzer örenkelerini dünyanın pek çok ülkesinde görebiliriz, onların yanında belki ucuz bile diyebiliriz ancak karşılığı milletten misli misli çıkarılan yatırımların kalkıpta icraat gibi siyasi parti reklamlarında afişe edilmesi ve kullanılması bana pek mantıklı gelmiyor, ha yap kardeşim feribot parasına vatandaşta feribotu kullanırsam aynı parayı veririm ama yakıttan tasarruf edrim veya feribotu kullanmazsam daha fazla yl giderim aynı parayı da köprüye vereceğim için bana bu yol daha pahalıya gelse de zamandan kazanabilirim in hesabını yapsın ve hatta bunu tartışsın. 95 lira nedir arkadaşım vatandaş her hafta iki kere geçse asgari ücreti köprüye bıraktı anasını satiim.
yanlış ters...
ama adamlar yol yaptı...
-
bugay adlı üyeden alıntı
Böyle dandik haber sitelerine pek güvenmiyorum ama feribotlar 60 Lira aldığına göre(5 kişilik otomobiller için) bu köprüyü 5 lira yapsak da geçecekler 60 lira yapsak da geçecekler diye düşüneceklerdir. Ben 60-75 civarı olacağını tahmin ediyorum
-
İDO kafasıyla işletilirse bi halta yaramaz..İDO napıyor kitliyor...kafesindeki çay pahalı biletleri pahalı...patron benim diyor...millet eşek gibi bana mahkum diyor...vatandaş bana muhtac diyor...Devletten alırken zaten aynı zihniyet aldı sonucta...İDO aleyhine gleişecek bir duruma HÜKÜMET müdahale eder..vatandaşı düşünmez bu yandaş elemanların çıkarları menfaatleri doğrultusunda hareket eder..köprü işide buna benziyor...ücreti makul tutarlarsa İDO grubu ağlamaya başlayacak..vay biz zarar ediyoruz diye...ama makul olursada uzun vadede bu yap işlet devret konsorsiyumu (Nurol, Özaltın, Makyol, Astaldi, Yüksel ve Göçay Şirketleri kazanacak...
İDO grubu ise bu...Tepe-Akfen-Souter-Sera Ortak Girişim Grubu...bakalım iktidara en yakın grup hangisi..hangisinin borusu ötecek...
ama şöylede bir durum var argadaşlar...eğer Bursaya bile uğramayacaksam direkt Ege Bölgesine gideceksem üşenmem Herekeye gider bu yolu kullanırım ...fakat ikiside farklı işlevselliğe sahip gibi...bakın motorcular olarak feribot bize çok şey kaybettirmiyor...hem çayımızı içiyoruz hem dinleniyoruz...hem de gezi ritüelinin bir parçası sanki...ben köprü yapılsa fiyatıda 50 lira üstü olsa aptalmıyım ki Dilovasına inecem çıkacam Herekeye gidicem vesaire...
bizlerin farkında olmadığı ne işler dönüyor kimbilir...bu projelerden önce kimler hangi arazileri kapattı asıl mesele bu...
bence 95 olmaz olamaz mantığa aykırı...atıyorum karşıdan bir çıkış verirler orada gişe bulunur...orası 40-45 olur eski usül nakit tahsilat vs. (kişisel tahminim...ama ücreti yüksek olur her türlü...Çamlıca Gişeleri gibi olur...kısa mesafe ayrı olur uzun mesafe ayrı olur...yani Bursa çıkışında da gişeler olur ..95 verip tek ücret saçma geliyor bana...
ya da konuşulduğu gibi 95 olur en baştan gişelerden nakit tahsil edilir sonra istediğin yerden çıkarsın falan karşışık işler yani...bu yolun amacı İzmir yolu olması agalar bize yararmı Allah bilir..akıllı olurlarsa harika olur...
-
egeye gidecek olan neden tekirdağ gelibolu ordan karşıya geçip gitmez merak ediyorum
ne güzel virajlar var maksat motosiklet le gezmekse bedava yapsalar gene de vapura binmem kısa yol kullanmam kaç km olduğuna bakmam yolun keyfini çıkarırım
-
F54 adlı üyeden alıntı
egeye gidecek olan neden tekirdağ gelibolu ordan karşıya geçip gitmez merak ediyorum
ne güzel virajlar var maksat motosiklet le gezmekse bedava yapsalar gene de vapura binmem kısa yol kullanmam kaç km olduğuna bakmam yolun keyfini çıkarırım
ganga o olay sol elinle sağ kulağını tutmak gibi birşey olur...
mesela ben her sene Uşağa giderken sizin o Sakarya kadar gelmiyorum..Karamürsele gelmeden Altınoavadan İzniğe oradan Bileciğe girmeden Eksişehir yoluna giriveriyorum...yani adamlar öyle bir yol yapmış ki ebesinin şeysinden dolanıyor...mühendislere inat bildiğim yoldan gidiyorum hem yoldan hem zamandan hem benzinden kazanıyorum...bak aslında olması gerekeni söyleyeyim...köprü değilde Manş Tüneli gibi bişey yapılabilir Marmaranın altından yap millet geçsin Gebzeden Yalovaya...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
mete_han adlı üyeden alıntı
ganga o olay sol elinle sağ kulağını tutmak gibi birşey olur...
mesela ben her sene Uşağa giderken sizin o Sakarya kadar gelmiyorum..Karamürsele gelmeden Altınoavadan İzniğe oradan Bileciğe girmeden Eksişehir yoluna giriveriyorum...yani adamlar öyle bir yol yapmış ki ebesinin şeysinden dolanıyor...mühendislere inat bildiğim yoldan gidiyorum hem yoldan hem zamandan hem benzinden kazanıyorum...bak aslında olması gerekeni söyleyeyim...köprü değilde Manş Tüneli gibi bişey yapılabilir Marmaranın altından yap millet geçsin Gebzeden Yalovaya...
sana da hak vermek lazım amk 150 cc ile keyif alınmıyordur
ama şöyle benim gibi litrelik makinan olsa yolu uzatmak için bahane ararsın emin ol o yolu uzatan mühendise dua edersin anasına rahmet okumazsın
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
@Metehan'ın da yazdığı gibi motosiklet ile yaptığımız yolculuklarda eğer acelemiz yoksa feribot bizim için gayet uygun. Dinlenme, hava alma, kahvaltı yapma olanağı da verir. Fakat, otomobil ile yapılan yolculuklarda köprü daha cazip gelecektir. Bu nedenle ben, fiyatı biraz insaflı belirlemelerini bekliyorum. Fiyat belirlemede Avrupa ülkelerinin esas alınması mantıklı değil. Çünkü, çalışanların ücretleri belirlenirken örnek alınmayan Avrupa, köprü geçiş ücreti belirlenirken de örnek alınmamalı. Feribottan daha pahalı olacaktır tabii ki. Bu fark yüzde 20 olursa makul sayılabilir. Daha fazlası bizim şartlarımıza göre fazla olur. Sadece varlıklı kişilerin otomobili yok. Bizler de ucuzundan da olsa otomobil kullanıyoruz. Köprü geçişine kazık bir fiyat konursa köprünün başına bir tabela koysunlar. "Zengin olmayanlar geçemez"
-
F54 adlı üyeden alıntı
sana da hak vermek lazım amk 150 cc ile keyif alınmıyordur
ama şöyle benim gibi litrelik makinan olsa yolu uzatmak için bahane ararsın emin ol o yolu uzatan mühendise dua edersin anasına rahmet okumazsın
acemi60 adlı üyeden alıntı
@Metehan'ın da yazdığı gibi motosiklet ile yaptığımız yolculuklarda eğer acelemiz yoksa feribot bizim için gayet uygun. Dinlenme, hava alma, kahvaltı yapma olanağı da verir. Fakat, otomobil ile yapılan yolculuklarda köprü daha cazip gelecektir. Bu nedenle ben, fiyatı biraz insaflı belirlemelerini bekliyorum. Fiyat belirlemede Avrupa ülkelerinin esas alınması mantıklı değil. Çünkü, çalışanların ücretleri belirlenirken örnek alınmayan Avrupa, köprü geçiş ücreti belirlenirken de örnek alınmamalı. Feribottan daha pahalı olacaktır tabii ki. Bu fark yüzde 20 olursa makul sayılabilir. Daha fazlası bizim şartlarımıza göre fazla olur. Sadece varlıklı kişilerin otomobili yok. Bizler de ucuzundan da olsa otomobil kullanıyoruz. Köprü geçişine kazık bir fiyat konursa köprünün başına bir tabela koysunlar. "Zengin olmayanlar geçemez"
bu köprü vesilesiyle belkide ince bir rekabet oluşur bilinmez...
şöyle bir örnek vereyim...şu an Bursaya gitmek istesem Yenikapıdan Bursa Güzelyalı bazı saatlerde 45 lira..bazı saatlerde 75 lira mesela...Yenikapı Yalova bazı saatlerde 30..bazı saatlerde 45 lira motosikletle...tek sürücü...
yazın en kral zamanda fix rakam 80 liraydı...her şekilde büyük cc için İDO daha karlı gibi...hesaplıyorum...İstanbul Merkezden 160 km Bursa...feribot dahil zaman kaybı cabası...uzun yolda sadece dönüş için kullanılabilir...veya tek gidiş için zarar sineye çekilir..küçük cc için kesinlikle zarar...günün gezinin kalitesini arttırmak için bu zarar sineye çekilebilir...ama Yenikapıdan Yalova kesinlikle zarar değer...çünkü yol çekilmiyor...
farzedelim köprü yapıldı..köprünün yan ayaklar Gemlik tepelerinden görülüyor...yine dolaşıyosun..ben Gemlik yolunu tercih ederim şahsen...Herekeye gitmek bir kere eziyetin kralı...İzmire gitmek istesem Bandırma İDO yu kullanırdım şahsen...neden Herekeye gideyin aga...bence bu yol Egeye inen kamyon ve tırlara yarayacak...3.köprüye entegre bir şekilde İstanbul Bursa Merkezlere uğramadan teyit geçer...bize çok yaramaz...
bana yıllardır hep derler neden hep Çınarcık taraflarında dolanıyosun yeni bir aksiyonun yok mu yeni bi rotan yok mu...yani aslında yok...bu yüzden..ulaşım sorunu yaşamamak günü yolda geçirmemek için maalesef o hatdan çıkmıyorum..köftecide Yalovada açılınca artık benim Bursaya gitmem için bir neden kalmadı Yalovada köfte Çınarcıkda deniz ve orman havası...yaylalar şelaler vs bana fazlasıyla yetiyor...
-
kimse kimseye zorla o yola sokturmuyor.
misal istanbul(gebze)dan cikip guney marmara veya ege bolgesine seyahat halinde iken varis noktasini bursa(altinova) olarak dusunursek......
1. tamamen karayolu ile ulasimin saglandigini dusunursek ORTALAMA 100 km... herhangi bir piyasa bulunan karma yakit tuketimi ele alirsak 6-7 lt. ORTALAMA 30 tl . harcanan zaman ORTALAMA 1 saat.
2. eskihisar-topcular feribotunu kullanirsak odeyecegimiz tutar 60 tl .gecen zaman 30 dk .
3. pendik-yalova ido arabali feribotu kullandigimizi varsayalim gebzeden pendige aracla gecip ordan feribot kullandigimizi varsayalim . ortalama 70-90 tl arasinda benzin ve feribot masraflari odenebiliyor. bu sure oORTALAMA 45 dk .
hemen bir ozet geciyorum ..
1. karayolu . 30 tl . 1 saat
2. feribot . 60 tl . 30 dk .
3. ido feribot. 80 tl 45 dk .
elde edilen sonuclar bunlar. yillardir bunlari kullaniyoruz. tek sart ve kosula bagli kalmamanin keyfi ile diledigimiz hissiyat ile tercih yapiyoruz.
yukarida belirttigim istikamet haricinde devletimiz 6 dakika ya 95 tl diyor. hemen ekliyoruz tabloya.
1. karayolu . 30 tl . 1 saat
2. feribot . 60 tl . 30 dk .
3. ido feribot. 80 tl 45 dk .
4. kopru.. 95 tl . 6 dk .
4 secenek arasinda secim yapilabilir. kimse kimseyi zorla o yola da sokmuyor.
tamam sence pahali olabilir. kullanmak zorunda degilsin... zamanindan kisip daha hesapli gidebilirsin. ama bu demek olmuyor ki SENCE sana uymayan bir bir fikri diger tum halka yobaz etmek.... proje buyuk. ayrintisina girmeden dinlemeden arastirmadan etmeden bilmeden yorum yapmayin ... kendi kisiliginizin yanlislarini diger insanlara yansitmayin.....
Proje hakkinda detayli bilgi icin buyrun bir linke goz atin...
http://www.otoyolas.com.tr/?page_id=5124
NASIL BAKARSAN OYLE GORURSUN...
-
-
YERUÇAĞI adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bu 95 tl otomobiller için konulan fiyat motorlar için aynı fiyat uygulanmaz,çünkü geçen ay feribotla karşıya geçtim,normalde otomobillerden 50 tl ücret alınıyordu,bana yalnız gidiş alırsan 12 tl ama gidiş dönüş alırsan 20 tl fiyat söylediler bende gidiş dönüş 20 tl aldım
yani otomobilin 5/1 fiyatı verdimki en kötü ihtimal 3/1 olur boğaz köprüsü misali,otoyla aynı olmaz
YERUÇAĞI adlı üyeden alıntı
arkadaşım 1 sayfa geride ben yazdım motorsiklet geçiş ücretini,,oto 50 motor 12 normal geçiş ücreti ben motorla geçtim gidiş dönüş bilet aldım 20 tl verdim yani 10 tl gidiş dönüş alırsan
-Siz gidiş dönüş beraber aldığınız için mi indirim oldu?
-Yoksa sabahın erken saatlerine denk geldiğiniz için mi?
Saat/zaman aralığı belirtmediğiniz için anlam veremedim kusura kalmayın anlayıp öğrenmek için sordum?
-
bildiğim 35 dolar +kdv olacak
-
'Pahalı gelenler kullanmasın' diyerek akıllarınca hükümeti savunmaya çalışanlar umarım bir hastayı bir hamileyi hastaneye yetiştirirken o yolu kullanmak ister ve kullanamaz.
Arkadaşın biride ucuz olursa yoğunluk olur demiş adamın beyin çürümüş haberi yok
Adamlar 3. havaalanı, körfez köprüsü gibi projelerle en alt tabakadan oy topladı ama bu yolları kullanacak olanlar zenginler
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)