Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
5. sayfa BirinciBirinci ... 3456 SonuncuSonuncu

körfez köprüsünün geçiş ücretinin 95tl olması

    REKLAM ALANI
  1. #81

    Üyelik
    03 Mayıs 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    İNTEGRA gitti şuan 50cc (150cc)arora vesta scooter
    eskiden boğaz köprüsünde olduğu gibi nakit çalışırlar,girişlere 20 tane gişe koyar parayı veren geçer,bence büyük ihtimal öyle olur,yakın zamana kadar boğaz köprüsünde bile nakit varken ,bu köprüde boğaz köprüsü kadar yoğunluk olmayacağına göre hayde hayde kaldırır nakit çalışmayı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #82
    metinkilic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650 S ABS
    Motorsiklet geçiş ücreti belli olmasa bile kesinlikle pahalı olacağından eminim. Yazılanları baştan sona okudum. Bazı yazan arkadaşlar savunmuşlar, bazıları bence haklı olarak tepkilerini dile getirmişler.

    Anayasamızda yazan SOSYAL DEVLET olma kuralı maalesef unutulmuş.

    Devlet mutlaka vergi toplar. Buna bir itirazım yok. Ancak; her kesten ve geliri ölçüsünde toplaması lazım. Ülkemizde ise devletimiz vergiyi çok kazanandan çok, az kazanandan az toplayamadığı için dolaylı vergiler ile (bunlar; yakıttan, sigaradan, diğer mallardan vb.) KDV, ÖTV adı altında toplar ki asıl adaletsizlik burada başlar. ayda 1000 tl geliri olan da ekmekte aynı kdv'yi öder, köprüden geçerken aynı ücreti öder. Aylık geliri 100.000 TL olan da ekmekte aynı kdv'yi öder, köprüden aynı ücretle geçer. eğer sizce bu durum gayet normal ise zaten söylenecek bir şey yok.

    Sorarım size etrafınızda düzgün gelir vergisi ödeyen bir tane esnaf, işletme, şirket vb.var mı? Bence yok. O zaman bizler de köprüden geçerken o ücreti, benzin alırken o vergiyi vb.kuzu kuzu öderiz.

    Vergi kanunlarını düzenleyecek, vergi kaçakçılığını en büyük cezalar ile önleyecek olan sen, ben, biz değiliz. Devlet ve onu yönetenler. Her kanunu bir günde çıkaranlar bu kanunları neden değiştirmezler hiç düşündünüz mü?.

    Gelelim yap işlet devret olayına. Anlaşma yapılırken devletimiz, aylık ve yıllık geçiş miktarlarını garanti etmiştir. Yani anlaşmada belirtilen araç miktarı kadar geçiş olmaz ise, kalan miktarını devletimiz ödeyecektir. Sözleşme kamuya açık yapılmadığı için bu miktarlar hakkında bilgimiz yok. Yani her olasılıkta devletimiz bu şirkete para ödeyecektir. Diğer kapitalist ülkelerde şirketler yol, köprü, bina, hastane vb.yaparlar, ancak devletler onlar için garanti ücret kabul edip ödemezler. Yani risk tamamen şirketindir. Ancak ülkemizde hiç bir zaman bu böyle yapılmıyor, risk her zaman devletin sırtına biniyor. Bu şartlar altında, verirlerse ben de en büyük projeleri yapmaya talibim. Çünkü hiç bir zaman zarar etmem imkansız.
    Bilmem anlatabildim mi.
    PcK0PaT bunu beğendi.

  3. #83

    Üyelik
    13 Eylül 2014
    Şehir
    Samsun
    garanti olmasa kim gelip bu ülkeye yatırım yapar, parasını ziyan eder, bukadar basit açıklaması..

    esas sıkıntı, neden köprüyi devlet arge ile yapamıyor.. kursun toki gibi bir kurum, sağa sola köprü dikip dikip dursun işte ala ala.. ben 1 saat o yolu giderim 10tl ye, o köprüyüde kullanmam nokta.
    jimi_hendrix bunu beğendi.

  4. #84
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul-beşiktaş
    Motosikleti
    RKS Cruiser 250
    Alıntı metinkilic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gelelim yap işlet devret olayına. Anlaşma yapılırken devletimiz, aylık ve yıllık geçiş miktarlarını garanti etmiştir. Yani anlaşmada belirtilen araç miktarı kadar geçiş olmaz ise, kalan miktarını devletimiz ödeyecektir. Sözleşme kamuya açık yapılmadığı için bu miktarlar hakkında bilgimiz yok. Yani her olasılıkta devletimiz bu şirkete para ödeyecektir. Diğer kapitalist ülkelerde şirketler yol, köprü, bina, hastane vb.yaparlar, ancak devletler onlar için garanti ücret kabul edip ödemezler. Yani risk tamamen şirketindir. Ancak ülkemizde hiç bir zaman bu böyle yapılmıyor, risk her zaman devletin sırtına biniyor. Bu şartlar altında, verirlerse ben de en büyük projeleri yapmaya talibim. Çünkü hiç bir zaman zarar etmem imkansız..
    zamana çocukları bu yazdıklarınıza "wuuuuu beybi züpperr" derler heralde ne güzel iş, köprü ücretini yüksek tut, ne kadar az araç geçerse o kadar az sorun olsun nasılsa devlet eksik kalan kısmı ödeyecek, ne anladım ben işten yapanın zarar etme riski yok o zaman devlet yapaydı da geçiş yarı fiyatına olsaydı ...
    Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...

  5. #85
    anılbel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2010
    Şehir
    İzmir - Kuşadası
    Motosikleti
    Wolf 125/ VSTAR
    Garip bulmayın , işte hendek işte deve , bekler görürüz memleketin içine nasıl yapıldığını ...(Ben yeterince gördüm gerçi)Medeniyet dediğimiz şey pek de faydalı birşey olmasa gerek ???

  6. #86
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    Bu köprüyü arabayla yılda en az 3-4 kez kullanacak biri olarak fiyatı için şunu söylüyorum, ince ayar sözkonusu...

    Herzamanki gibi, milletin isyan ettirecek bir sınırın hemen altı, yani ''pahalı ama napalım geçiyoruz mecbur'' seviyesi

    Ayrıca Lütfen pahalı bulanlar körfezi dolansın, devletin köprüsüne herkes karışamaz Geçmiş yorumlar da böyle bir savunma var çünkü

  7. #87
    braveguy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2013
    Şehir
    212
    Motosikleti
    '14 NNJ300SE
    Alıntı drtayfun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Köprüyü özel şirket kendi parasıyla yapıyor konuyu iyi inceleyin. Ve evet Kapitalist sistem böyle çalışır, kar edecek ki şirket büyüsün. Ve ayrıca bu Hükümet TC tarihinin en Kapitalist dostu Hükümetidir, bunlar normal.
    Üstelik devlet yapan firmaya yıllık belli bir miktar geçişi garanti etti.
    Bu ne demek, örneğin devlet işletmeciye bu köprüden yılda 100bin araç geçecek diye garanti veriyor, eğer yıl sonunda devletin taahhüt ettiği miktarda araç geçmezse (diyelim 20bin araç geçti) kalan 80bin aracın geçmemesinden kaynaklanan kaybı devlet işletmeciye hem de nakten ödeyecek.
    Aynı sistem 3.havalimanı için de geçerli.
    Çok para ödenecek hazineden bu yap/işlet firmalarına.
    İşin garibi bu işler normal maliyetlerinin en az 2.5 3 kat fazlasına mal ediliyor. Ve devletin işletmecilere verdiği taahhütler mantıklı sınırın üstünde.
    Kısaca vergiler yine birilerine nakten ödenecek.
    Sarıhan bunu beğendi.

  8. #88
    rehberoguz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2015
    Şehir
    İstanbul / Çanakkale
    Motosikleti
    BMW R 1200 GS
    Bence köprüyü geçene kadar DAYIII diyelim )

    evet benzer örenkelerini dünyanın pek çok ülkesinde görebiliriz, onların yanında belki ucuz bile diyebiliriz ancak karşılığı milletten misli misli çıkarılan yatırımların kalkıpta icraat gibi siyasi parti reklamlarında afişe edilmesi ve kullanılması bana pek mantıklı gelmiyor, ha yap kardeşim feribot parasına vatandaşta feribotu kullanırsam aynı parayı veririm ama yakıttan tasarruf edrim veya feribotu kullanmazsam daha fazla yl giderim aynı parayı da köprüye vereceğim için bana bu yol daha pahalıya gelse de zamandan kazanabilirim in hesabını yapsın ve hatta bunu tartışsın. 95 lira nedir arkadaşım vatandaş her hafta iki kere geçse asgari ücreti köprüye bıraktı anasını satiim.
    yanlış ters...

    ama adamlar yol yaptı...

  9. #89
    Berkec. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Spacy
    Alıntı bugay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hll spr dvm.

    e plaka kapatmak şart olur.


    http://www.ensonhaber.com/izmit-korf...014-10-06.html
    Böyle dandik haber sitelerine pek güvenmiyorum ama feribotlar 60 Lira aldığına göre(5 kişilik otomobiller için) bu köprüyü 5 lira yapsak da geçecekler 60 lira yapsak da geçecekler diye düşüneceklerdir. Ben 60-75 civarı olacağını tahmin ediyorum

  10. #90
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    İDO kafasıyla işletilirse bi halta yaramaz..İDO napıyor kitliyor...kafesindeki çay pahalı biletleri pahalı...patron benim diyor...millet eşek gibi bana mahkum diyor...vatandaş bana muhtac diyor...Devletten alırken zaten aynı zihniyet aldı sonucta...İDO aleyhine gleişecek bir duruma HÜKÜMET müdahale eder..vatandaşı düşünmez bu yandaş elemanların çıkarları menfaatleri doğrultusunda hareket eder..köprü işide buna benziyor...ücreti makul tutarlarsa İDO grubu ağlamaya başlayacak..vay biz zarar ediyoruz diye...ama makul olursada uzun vadede bu yap işlet devret konsorsiyumu (Nurol, Özaltın, Makyol, Astaldi, Yüksel ve Göçay Şirketleri kazanacak...



    İDO grubu ise bu...Tepe-Akfen-Souter-Sera Ortak Girişim Grubu...bakalım iktidara en yakın grup hangisi..hangisinin borusu ötecek...


    ama şöylede bir durum var argadaşlar...eğer Bursaya bile uğramayacaksam direkt Ege Bölgesine gideceksem üşenmem Herekeye gider bu yolu kullanırım ...fakat ikiside farklı işlevselliğe sahip gibi...bakın motorcular olarak feribot bize çok şey kaybettirmiyor...hem çayımızı içiyoruz hem dinleniyoruz...hem de gezi ritüelinin bir parçası sanki...ben köprü yapılsa fiyatıda 50 lira üstü olsa aptalmıyım ki Dilovasına inecem çıkacam Herekeye gidicem vesaire...

    bizlerin farkında olmadığı ne işler dönüyor kimbilir...bu projelerden önce kimler hangi arazileri kapattı asıl mesele bu...

    bence 95 olmaz olamaz mantığa aykırı...atıyorum karşıdan bir çıkış verirler orada gişe bulunur...orası 40-45 olur eski usül nakit tahsilat vs. (kişisel tahminim...ama ücreti yüksek olur her türlü...Çamlıca Gişeleri gibi olur...kısa mesafe ayrı olur uzun mesafe ayrı olur...yani Bursa çıkışında da gişeler olur ..95 verip tek ücret saçma geliyor bana...


    ya da konuşulduğu gibi 95 olur en baştan gişelerden nakit tahsil edilir sonra istediğin yerden çıkarsın falan karşışık işler yani...bu yolun amacı İzmir yolu olması agalar bize yararmı Allah bilir..akıllı olurlarsa harika olur...
    Sarıhan bunu beğendi.

  11. #91
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    egeye gidecek olan neden tekirdağ gelibolu ordan karşıya geçip gitmez merak ediyorum
    ne güzel virajlar var maksat motosiklet le gezmekse bedava yapsalar gene de vapura binmem kısa yol kullanmam kaç km olduğuna bakmam yolun keyfini çıkarırım
    mete_han ve Berkec. bunu beğendiler.

  12. #92
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    egeye gidecek olan neden tekirdağ gelibolu ordan karşıya geçip gitmez merak ediyorum
    ne güzel virajlar var maksat motosiklet le gezmekse bedava yapsalar gene de vapura binmem kısa yol kullanmam kaç km olduğuna bakmam yolun keyfini çıkarırım
    ganga o olay sol elinle sağ kulağını tutmak gibi birşey olur...

    mesela ben her sene Uşağa giderken sizin o Sakarya kadar gelmiyorum..Karamürsele gelmeden Altınoavadan İzniğe oradan Bileciğe girmeden Eksişehir yoluna giriveriyorum...yani adamlar öyle bir yol yapmış ki ebesinin şeysinden dolanıyor...mühendislere inat bildiğim yoldan gidiyorum hem yoldan hem zamandan hem benzinden kazanıyorum...bak aslında olması gerekeni söyleyeyim...köprü değilde Manş Tüneli gibi bişey yapılabilir Marmaranın altından yap millet geçsin Gebzeden Yalovaya...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  13. #93
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ganga o olay sol elinle sağ kulağını tutmak gibi birşey olur...

    mesela ben her sene Uşağa giderken sizin o Sakarya kadar gelmiyorum..Karamürsele gelmeden Altınoavadan İzniğe oradan Bileciğe girmeden Eksişehir yoluna giriveriyorum...yani adamlar öyle bir yol yapmış ki ebesinin şeysinden dolanıyor...mühendislere inat bildiğim yoldan gidiyorum hem yoldan hem zamandan hem benzinden kazanıyorum...bak aslında olması gerekeni söyleyeyim...köprü değilde Manş Tüneli gibi bişey yapılabilir Marmaranın altından yap millet geçsin Gebzeden Yalovaya...
    sana da hak vermek lazım amk 150 cc ile keyif alınmıyordur
    ama şöyle benim gibi litrelik makinan olsa yolu uzatmak için bahane ararsın emin ol o yolu uzatan mühendise dua edersin anasına rahmet okumazsın
    mete_han ve Ahmet Turan Peker bunu beğendiler.
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  14. #94
    acemi60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    @Metehan'ın da yazdığı gibi motosiklet ile yaptığımız yolculuklarda eğer acelemiz yoksa feribot bizim için gayet uygun. Dinlenme, hava alma, kahvaltı yapma olanağı da verir. Fakat, otomobil ile yapılan yolculuklarda köprü daha cazip gelecektir. Bu nedenle ben, fiyatı biraz insaflı belirlemelerini bekliyorum. Fiyat belirlemede Avrupa ülkelerinin esas alınması mantıklı değil. Çünkü, çalışanların ücretleri belirlenirken örnek alınmayan Avrupa, köprü geçiş ücreti belirlenirken de örnek alınmamalı. Feribottan daha pahalı olacaktır tabii ki. Bu fark yüzde 20 olursa makul sayılabilir. Daha fazlası bizim şartlarımıza göre fazla olur. Sadece varlıklı kişilerin otomobili yok. Bizler de ucuzundan da olsa otomobil kullanıyoruz. Köprü geçişine kazık bir fiyat konursa köprünün başına bir tabela koysunlar. "Zengin olmayanlar geçemez"
    F54 ve mete_han bunu beğendiler.

  15. #95
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sana da hak vermek lazım amk 150 cc ile keyif alınmıyordur
    ama şöyle benim gibi litrelik makinan olsa yolu uzatmak için bahane ararsın emin ol o yolu uzatan mühendise dua edersin anasına rahmet okumazsın
    Alıntı acemi60 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @Metehan'ın da yazdığı gibi motosiklet ile yaptığımız yolculuklarda eğer acelemiz yoksa feribot bizim için gayet uygun. Dinlenme, hava alma, kahvaltı yapma olanağı da verir. Fakat, otomobil ile yapılan yolculuklarda köprü daha cazip gelecektir. Bu nedenle ben, fiyatı biraz insaflı belirlemelerini bekliyorum. Fiyat belirlemede Avrupa ülkelerinin esas alınması mantıklı değil. Çünkü, çalışanların ücretleri belirlenirken örnek alınmayan Avrupa, köprü geçiş ücreti belirlenirken de örnek alınmamalı. Feribottan daha pahalı olacaktır tabii ki. Bu fark yüzde 20 olursa makul sayılabilir. Daha fazlası bizim şartlarımıza göre fazla olur. Sadece varlıklı kişilerin otomobili yok. Bizler de ucuzundan da olsa otomobil kullanıyoruz. Köprü geçişine kazık bir fiyat konursa köprünün başına bir tabela koysunlar. "Zengin olmayanlar geçemez"
    bu köprü vesilesiyle belkide ince bir rekabet oluşur bilinmez...


    şöyle bir örnek vereyim...şu an Bursaya gitmek istesem Yenikapıdan Bursa Güzelyalı bazı saatlerde 45 lira..bazı saatlerde 75 lira mesela...Yenikapı Yalova bazı saatlerde 30..bazı saatlerde 45 lira motosikletle...tek sürücü...


    yazın en kral zamanda fix rakam 80 liraydı...her şekilde büyük cc için İDO daha karlı gibi...hesaplıyorum...İstanbul Merkezden 160 km Bursa...feribot dahil zaman kaybı cabası...uzun yolda sadece dönüş için kullanılabilir...veya tek gidiş için zarar sineye çekilir..küçük cc için kesinlikle zarar...günün gezinin kalitesini arttırmak için bu zarar sineye çekilebilir...ama Yenikapıdan Yalova kesinlikle zarar değer...çünkü yol çekilmiyor...


    farzedelim köprü yapıldı..köprünün yan ayaklar Gemlik tepelerinden görülüyor...yine dolaşıyosun..ben Gemlik yolunu tercih ederim şahsen...Herekeye gitmek bir kere eziyetin kralı...İzmire gitmek istesem Bandırma İDO yu kullanırdım şahsen...neden Herekeye gideyin aga...bence bu yol Egeye inen kamyon ve tırlara yarayacak...3.köprüye entegre bir şekilde İstanbul Bursa Merkezlere uğramadan teyit geçer...bize çok yaramaz...

    bana yıllardır hep derler neden hep Çınarcık taraflarında dolanıyosun yeni bir aksiyonun yok mu yeni bi rotan yok mu...yani aslında yok...bu yüzden..ulaşım sorunu yaşamamak günü yolda geçirmemek için maalesef o hatdan çıkmıyorum..köftecide Yalovada açılınca artık benim Bursaya gitmem için bir neden kalmadı Yalovada köfte Çınarcıkda deniz ve orman havası...yaylalar şelaler vs bana fazlasıyla yetiyor...

  16. #96
    bilalefe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2012
    Şehir
    Istanbul
    kimse kimseye zorla o yola sokturmuyor.
    misal istanbul(gebze)dan cikip guney marmara veya ege bolgesine seyahat halinde iken varis noktasini bursa(altinova) olarak dusunursek......

    1. tamamen karayolu ile ulasimin saglandigini dusunursek ORTALAMA 100 km... herhangi bir piyasa bulunan karma yakit tuketimi ele alirsak 6-7 lt. ORTALAMA 30 tl . harcanan zaman ORTALAMA 1 saat.

    2. eskihisar-topcular feribotunu kullanirsak odeyecegimiz tutar 60 tl .gecen zaman 30 dk .

    3. pendik-yalova ido arabali feribotu kullandigimizi varsayalim gebzeden pendige aracla gecip ordan feribot kullandigimizi varsayalim . ortalama 70-90 tl arasinda benzin ve feribot masraflari odenebiliyor. bu sure oORTALAMA 45 dk .

    hemen bir ozet geciyorum ..

    1. karayolu . 30 tl . 1 saat
    2. feribot . 60 tl . 30 dk .
    3. ido feribot. 80 tl 45 dk .

    elde edilen sonuclar bunlar. yillardir bunlari kullaniyoruz. tek sart ve kosula bagli kalmamanin keyfi ile diledigimiz hissiyat ile tercih yapiyoruz.
    yukarida belirttigim istikamet haricinde devletimiz 6 dakika ya 95 tl diyor. hemen ekliyoruz tabloya.

    1. karayolu . 30 tl . 1 saat
    2. feribot . 60 tl . 30 dk .
    3. ido feribot. 80 tl 45 dk .
    4. kopru.. 95 tl . 6 dk .

    4 secenek arasinda secim yapilabilir. kimse kimseyi zorla o yola da sokmuyor.
    tamam sence pahali olabilir. kullanmak zorunda degilsin... zamanindan kisip daha hesapli gidebilirsin. ama bu demek olmuyor ki SENCE sana uymayan bir bir fikri diger tum halka yobaz etmek.... proje buyuk. ayrintisina girmeden dinlemeden arastirmadan etmeden bilmeden yorum yapmayin ... kendi kisiliginizin yanlislarini diger insanlara yansitmayin.....

    Proje hakkinda detayli bilgi icin buyrun bir linke goz atin...

    http://www.otoyolas.com.tr/?page_id=5124
    NASIL BAKARSAN OYLE GORURSUN...

  17. #97
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Alıntı redlion999 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar.. Sırbistan ve ispanyada bulunmuş biri olarak bu gibi ülkelerde ne gibi sorunlarla karşılaştınız da Türkiye'yi bu kadar özlediniz acaba?

    İspanyayı geçtim yine ekonomik olarak bir yerde ancak sırbistanın ekonomisi berbat desek yeridir.. Ona rağmen günlük hayattaki birçok unsurda bizden iyiler.. Yolları düzgün ve trafiği kaldırabilecek şekilde, yapılaşma belli bir düzen içinde.. Çoğunda eski araba ve benim 3 sene önceki telefonum olsa da spora ve sosyal aktiviteye baya zaman ayırabiliyorlar.. Ülkede devletin ve polisin gücü Türkiye den daha fazla hissediliyor ancak yine de halkın ekonomi dışında pek problemi yok..

    Geçelim ülkeyi kurtarma aşamasına.. Üniversite son sınıf öğrencisiyim(biyomedikal müh).. Üniversitemin projelere ayırdığı bütçe ne kadar biliyor musunuz? 0.. 3 senedir hiçbir projeye ödenek çıkmamış en son güneş panelli otomobil yapılmış ki şuan okulun en alt katına atılmış durumda(tabiki geliştirilmiyor).. Bir diğer olay da asistanlara sigorta yapmamak için öğrenci statüsünde tutuyorlar ve verdikleri maaş normalin yarısı civarı..

    Söyleyin bana.. Bir yere gelmiş olsam bile niye bu ülkeyi kurtarmaya çalışayım? Sırf bu ülke topraklarında doğup büyüdüğüm için mi? Tamamen yabancısı olduğum ülkelerdeki insanlar yaya grçidinde bana yol vermesine rağmen kendi ülkemdeki insanlar ışıklarda benim hakkım iken üzerime sürdükleri için mi Türkiye için uğraşmalıyım?

    Benden çok daha iyi olan mühendis arkadaşlarım şuan hollanda ve kanada da.. başka bir çok iyi arpist olan lise arkadaşım dünya çapında konser veriyor..Bu insanlar keyiflerinden ülkelerini terk etmediler..

    Hükümetini geçtim sorun insanlarında.. Şimdi söyleyin yukarıda yazdıklarım sizce hiçbirşey yapmayıp bok atan biri mi yoksa kendi ülkesi tarafından dışlanmış biri mi?
    Merhaba, Söylemek istediğimi tam olarak anlayamamışsın ) Bahsettiğim ülkede herşey kanunlarca belirlenyor fakat kanun koyucu yok Bir sabah bakıyorsunuz ki birşeyler yasaklanmış. Hemen örnek vereyim. Yılbaşı akşamı insanlar kutlama yapacak bizde yapacağız kendimize eğlenecek mekan bakıyoruz. Bakıyoruz bakıyoruz, ama bulamıyoruz çünkü o gece yasak ) Mekanları polis kapatmış. Zar zor izin almış biyer bulduk koca mekanda iki masa eylenecektik ki saat 22.00 de hesap önümüze geld. Polis bu kadar yeter demiş. )


    Ekonomik olsun siyasal olsun. Özgürlük den daha kıymetlisi yok. Paran olmayabilir ödeneğin olmayabilir. Ama Özgürlüğün yoksa asıl o zaman fakirsindir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 06:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:48 ----------

    1. karayolu . 30 tl . 1 saat
    2. feribot . 60 tl . 40 dk . ( Bu yolculuk 40 dakika sürüyor. Sıra bekleme hariç. )
    3. ido feribot. 80 tl 45 dk . ( Sıra bekleme bilet bulamama gibi sorunları var )
    4. kopru.. 95 tl . 6 dk . ( Bunda ne çıkar bilemiyoruz )

    Köprü geçiş ücretinide 28 USD olarak hatırlıyorum Kur 3.0 TL den hesaplarsak 84 TL
    Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........

  18. #98

    Üyelik
    25 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KZGN
    Alıntı YERUÇAĞI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bu 95 tl otomobiller için konulan fiyat motorlar için aynı fiyat uygulanmaz,çünkü geçen ay feribotla karşıya geçtim,normalde otomobillerden 50 tl ücret alınıyordu,bana yalnız gidiş alırsan 12 tl ama gidiş dönüş alırsan 20 tl fiyat söylediler bende gidiş dönüş 20 tl aldım

    yani otomobilin 5/1 fiyatı verdimki en kötü ihtimal 3/1 olur boğaz köprüsü misali,otoyla aynı olmaz

    Alıntı YERUÇAĞI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşım 1 sayfa geride ben yazdım motorsiklet geçiş ücretini,,oto 50 motor 12 normal geçiş ücreti ben motorla geçtim gidiş dönüş bilet aldım 20 tl verdim yani 10 tl gidiş dönüş alırsan
    -Siz gidiş dönüş beraber aldığınız için mi indirim oldu?
    -Yoksa sabahın erken saatlerine denk geldiğiniz için mi?

    Saat/zaman aralığı belirtmediğiniz için anlam veremedim kusura kalmayın anlayıp öğrenmek için sordum?
    скиталец

  19. #99
    natila - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf150 + HD sporster xl 1200 custom cb
    bildiğim 35 dolar +kdv olacak

  20. #100
    eren3736 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2015
    Şehir
    Ümraniye/İST
    Motosikleti
    Mondial Drift - TVS APACHE 150(çalındı) - Cbr 125
    'Pahalı gelenler kullanmasın' diyerek akıllarınca hükümeti savunmaya çalışanlar umarım bir hastayı bir hamileyi hastaneye yetiştirirken o yolu kullanmak ister ve kullanamaz.
    Arkadaşın biride ucuz olursa yoğunluk olur demiş adamın beyin çürümüş haberi yok

    Adamlar 3. havaalanı, körfez köprüsü gibi projelerle en alt tabakadan oy topladı ama bu yolları kullanacak olanlar zenginler
    F54 ve polo34 bunu beğendiler.


5. sayfa BirinciBirinci ... 3456 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)