Yüksek devir kullanmak mı daha zararlı yoksa Düşük devir mi ?
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar KUBA CR1 motorum var haftada 2-3 kez köye gidip geldiğimden yokuş yukarı 15-20 km kadar yol çıkmam gerekiyor
1.viteste 10-11 devir ile çıkabiliyorum
2.vitese takarsam 2-4 devir ile çıkabiliyorum
hangisi yaparsam motosiklet daha az zarar görür acaba ?
Reklamlar
-
1. Vites 5-6 bin devir ile cikmayi tercih ederdim
-
1.vites 10 11 devir zarar verir ya 1 vites 5 6 bin devir civarı çıkacaksın yada 2.vites ile 4 5bin devir arası olursa daha iyi olur.
-
1. viteste 4bin devirle sessiz 20km hız ile cikarsin 10 11 devir motoru bagırtarak zorluyosun
-
Yüksek devir kullanmak da düşük devir kullanmak da yerine göre değişmekle birlikte zararlı olabilir. Kısaca motosikletin çekişten düşmediği en düşük devir ve dolayısıyla en yüksek vites idealdir. Gereksiz yüksek devir hem daha fazla aşınmaya hem de fazla yakıt tüketimiyle beraber sarf malzemelerinde erken değişime neden olabilir. Dolaylı olarak birçok zararı var, hiç girmeyelim bunlara anlatmak istediğimi anlamışsındır umarım.
Etraftan duyduğun her şeyi kabullenme, benim yazdığımı da... Araştır öğren, doğrusunu kendin bul. Bu sorduğun soruyla ilgili o kadar şey yazılıp çiziliyor ki okumaktan göz torbası çıkartırsın, kolayına kaçma işin böyle. Ben genelde bu konulara cevap yazmıyorum çünkü bu şekilde hiçbir yere varılmıyor, yarın öbür gün birşey merak ettiğinde araştırmak yerine cevabını hazır ve hızlı şekilde buradan aldığın için buraya soracaksın. İşin içinden çıkamazsan anlamadığın şeyleri elbette sor ama araştırdıktan sonra.
-
yol neyi gerektiriyorsa o şekilde gaz verirsin şimdi misal araba beni sıkıştırıyoken yada kırmızı ya 4 sn kala ben köklemeyipte motorun sağlığını mı düşünücem
-
yakıt tüketimi tamamen gaz kolu açıklığı ile alakalı diye biliyorum,
yoksa at 5. vitese, düşük devirde gidersin ama motorun çekiş sağlaması için gazı daha çok açman gerekir, düşük vites-yüksek devir kombinasyonundan daha fazla yakıt tüketirsin.
motosikletinin çin malı olduğunu hesaba katarak söylüyorum, öyle hep 1. , 2. viteslerde 9-10.000 devirlerle dolaşırsan çabuk yersin motoru, şehir içi 4-6.000 devirler arası iyidir, yeri gelir 2-3.000e de düşersin zararı olmaz, yeterki uygun vitesde ol.
7-8.0000 devir ve üstünü ben ani hızlanmam gereken durumlarda yada topspeed hedeflediğim otoyollarda kullanıyorum.
-
Yüksek devirde kullanmak motor ömrünü kısaltır. Esasen motorun ömrü kilometreyle ölçülmez. Örneğin motor ömrü 100bin km değilde 5milyon devirdir bu sebeple racing makinaların ömürleri diğerlerine göre daha kısadır. 4 teker 2 teker genelde böyledir. Cruiserlar düşük devirli makinalar olduğu için uzun ömürlüdür. Kamyonlar ve otobüslerde genelde 2000 devir civarı çalıştığından milyon kmleri görürler.
Kullanım bakımından ideal olan max torku verdiği devrin 500-1000 devir sonrasında vites değiştirmektir. Motor ömrü ve yakıt tüketimi bakımından sağlıklı olan budur.
-
o nasil bir vites oranidir. ilginc. az gaz motordan, cok gaz benzinden yer derler.
-
Esas soru " o nasıl bir yokuştur? 15-20 kilometre " , mümkünse 3. vites 5-7 bandı arası, değil ise 2.vites 4-6. tork bayılmayacak yahut yüksek devir eşiğini geçip tork kayb olmamalı , bunun ynanında motoru cayır cayır bağırtmamalı, şayet extrem bir yokuş değil ise.
Bildiğim en tatlı ve 10-15 kilometre kadar olanı Belen - geçidi Hatay, , sizin bahs ettiğiniz yer neresi acaba?
Ne yazsak boş, en iyisimi o yerlerden bi geçivermek
-
Devire neden bakıyorsun ki?
Titreşimi hisset ve sesi dinle sana doğru olanı söyleyecektir.
-
Yüksek devirde hiçbir motor zarar görmez, ama uzun süreli yüksek devir, açılmış gazı kapatmamak, motorun hararetini yükseltir veya uzun süreli yüksek hararette makine çalışır, buda motorun ömrünü etkiler, diğer arkadaşların dediği gibi rampa veya yokuş zaten normalde hızlı çıkılmaz yani rampada yokuşta hız yapılmaz, tabiki herkesin zevki aynı olmaz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)