çinlisi yapılana kadar bekliycez artık
çinlisi yapılana kadar bekliycez artık
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
Hayır biz sizi yanlış anlamadık, yazınızı da gayetiyi okuduk. Yarış motosikletlerine gereksiz demişsiniz ve binenleri de kendinizden örnek vererek cahillikle itham etmişsiniz. Hatta yazınızın sonunda "güçlü ve hızlı motosiklet gereksizdir" demişsiniz. Hadi yarış motorlarını bir kenara bırakalım, bugün 600cc üzeri bir enduro, touring, scooter ve hatta chopper bir motosiklet bile 200 km civarı hızları çok rahat görebiliyorken, onlardan ortalama %50 daha hızlı gidebilen, sizin tabirinizle "yarış motoru", bizim tabirimizle Super Sport (SS) kategorisindeki motosikletlere "gereksizdir, saçmadır, kullanmak cahilliktir vb." gibi söylemlerle fikir belirtmek, 20 yıllık sürüş tecrübenize yakışmıyor. Sizin mantığınızla 150cc üzeri tüm motosikletler gereksiz ve fuzulidir demekki. Şuanki motorum olan Honda Varaderoyla da 210 km küsür süratlere çok rahat çıkabiliyorum mesela bir önceki yazımda da dediğim gibi "gaz kolunu çevirip çevirmemek kullanıcının kendi insiyatifindedir ve çevirmediğiniz müddetçe de altınızdaki motosiklet 500 hp de olsa sizi öldürmez!
Güçlü motosikletler ufak motorlara göre aksine daha güvenlidirler. Lastik kaliteleri, fren sistemleri, elektronik sürüş asistanları, malzeme kaliteleri, ağırlıkları vb gibi nedenlerden dolayı yolda daha sağlam ve güvenli giderler, yere daha sağlam basarlar ve motorları da daha güçlü oldukları için çoğu tehlikeden (iki aracın arasında kalmak, önünüze yan yoldan çıkmakta olan bir kamyon vb gibi...) frene basarak değil de gazı açarak rahatça kurtulursunuz...kendimden örnek vermem gerekirse bugüne kadar atlattığım tehlikelerin %80'inden frene basarak değil, gaz açarak kurtuldum...
Güvenli sürüş denilen şey " yavaş git, hız yapma, hayatta kal" demek değildir. Hangi hava şartlarında, hangi hızda olursan ol, nerede ne yapman gerektiğini bilmek demektir. Bu dediklerimi bilen sürücü de zaten her bulduğu yerde gazı açmaz ve kendini de riske atmaz.
Yani demek istediğim (herkes için söylüyorum), eğitim alın. Viraja nasıl yaklaşılır, nasıl girilir, apex oktası nedir, virajdan nasıl çıkılır, panik fren nedir, bakış noktası nedir, kontra nedir vb gibi terimleri öğrenin ondan sonra isterseniz gidin hayabusa sürün... Ne kadar güçlü olursa olsun hiçbir motordan korkmaya gerek yok, yeterki kendinize ve sağ bileğinize hakim olmayı öğrenin...
Güç, yerinde kullanıldığında her zaman faydalıdır...
Suzuki amca fena kızmışdır.
Hayabusa nın babası Yolda dır çoktan.
Herşey bir yana günümüz ss lerinin motor ömrü (özellikle ülkemizde) 80-90.000 kmlere geldiginde sallantıya girebildigine göre bu motor normal şartlarda veya agresif kullanımda kaç km de dagılır ? H2R hakkında aklıma gelen ilk soru buydu. Kolay degil arka lastikte 300 Hp . Diger racingler gibi bir ömrü olması için nerdeyse motorun tüm parçalarını titanyum vb. malzemeden yapmaları gerekir. yatak silindir, piston sekman vs... Okadar yüksek beygir gücüne ve torka başka türlü nasıl dayanır merak ediyorum doğrusu
Zaten kawa'ya geçmişten gelen sağlamlıkla ilgili ön yargı vareken birde bu H2R 40.000 km de kol çıkartırsa kawa bundan sonra anca tekne motoru satar
Bu arada yukardaki arkadaşa katılıyorum. Suzuki amca fena içerlemiştir. Şimdiden busanın üstünde oynamaya başlamıştır. Millet kendi çabasıyla zaten 400 hp yapıyordu. Suzuki bi 450-500 hp yapıp "alın size BusaCharger" derse şaşırmayın
Turbo değil supercharge beslemelidir. Moto GP ve Superbike da bile motorları 250 beygirde sınırlıyorlar. Hatta artık olmayan iki zamanlı 500 cc kategorisinde ( eski moto gp) bile 250 beygirden çok daha fazla güç ürettikleri halde kontrolü zor diye 250 beygirde sınırlandırırlardı.
Pist yarışında bile 250+ beygir fazla gelirken race - replikasını 300 beygir yapmak ne derece mantıklıdır tartışılır.
Race replika falan değil çünkü, birebir pist motoru. Hayatında pistte sürmemiş insan için hiçbir şey ifade etmeyebilir ama yurtdışında düzenli pist sürüşü yapan kişiler için oldukça heyecan verici bir motor olarak çıkmış.
Asıl sokak versiyonunu ve sonrasında supercharger'ın daha düşük cc'lerde yakıt tüketimini azaltmak için kullanıldığı motorları bekliyorum.
Umarım tecrubesiz ellere geçmez bu motor.
cbr1000rr yaris motoru degildir bir kere.
sen surememissin, korkumussun. o kadar. coluk cocukla ne alakasi var? ha belki cahillikle alakasi olabilir tabi.
senin surus disiplinin yoksa 125 cc motor bile tehlikeli olur.
hiz gereksizse ucaga, hizli trenede binme o zaman.
tabanvay yakisir sana
motor kimine gore spor, kimine gore keyif, kimine gore hiz, kimine gore mekanik, yani her insan gore baska birsey.
su bu gereksizdir diyemezsin.
gayet iyi motor yapmis kawasaki. ucurmus. tabi 300 hp den yi drag pistinden ve tuz çöllerinden baska nerede ful potansiyel alinir bilemem daha kitlelere hitap eden bir motor beklerdim tabiki, böyle poster motoru değil.
ama kawa gucunu gostermıs, gerısı gelir. hoda, suzuki, yamaha danda gelir. o yuzden iyi oldu.
h2r nin fiyati yurt disinda 40,000 usd, h2 yol versiyonu ise 20,000 usd olacak diyorlar. artik turkiye de ne kadara satarlar, hesap ediniz.
Kawasakinin sağlamlığını sorgulayan bir kişi ne gördüm ne duydum sen ilksin Gökhan karde
nereden ne duydun soyle de bilelim
Abi heycana gerek yok almaya çalışsak alamayız. Bi 20 sene sonra paramızı denkleştirip MT ailesi olarak bir tane alırız ortak kullansın herkes.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:50 ----------
Yav bakın bi arkadaş daha açmıştı bu motorun konusunu aynısını orayada yazdım. Motor harikulade fakat son derece gereksiz yani :D basmadan olmaz bassan ya 50 km sonra depo fullersin yada depoya tuvaletini yapa yapa götürürsün. malum ülkemizde benzin fiyatları... Bir de bunu alan kesin ölür diye kesin ölür diye bişey yok ama ölür :D olsa fena olmaz ama. Adamlar yapmış. Bende suzukiden bunun üstüne bir hamle bekliyorum. "BusaCharger" iyimiş :D
Görseller muhteşem bence ve gücüylede kendine aşık edebilir ama işte o amayı siz gayet iyi biliyorsunuz..
ulaşımda bize uzay çağını tanıttı Kawasaki
uzamak isteyen bu modelde kask takmama hakkına sahiptir
O değilde sefaköy dolmuş son durakların orada dolmuşun sıkıştırdığı h2r'ı bi hayal ettimde içim kalktı be
H2 piyasaya çıktığında açılabilecek konubaşlıkları geliyor gözümün önüne
- Kafa kanatçıklarını dahada uzatsak motor uçarmı
Radara giren masum kawasaki,polis abi inan daha 2. vitese katmadım motoru
Diğer motosiklet üreticileri hırsından çatlamıştır.
MADE İN KAWASAKİ
Bu ülkeye Ducati Panigale geldi satıldı.Hp4 3 5 adet değil 20den fazla satıldı.Keza Agustanın 100000+ fiyatlı bir kaç modelide satıldı.Onu geçtim Tt custom çılgın paralara son sahibi olunacak makineler yapıyor...H2'nin road modeli daha ulaşılabilir daha usturuplu olacaktır eminim...R modeline gelirsek o ne kadar olur bilemem ama inanıyorum 10 adet rakamına ulaşacak.
Şahsen bende kendimi dipleyerek kullanabilecek kapasitede görmüyorum.Ciddi bir güç...Elbetteki maddi imkanlarım yeterse düşünmeden tadına bakmak isteyeceğim o ayrı
Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)
Kawasaki H2r Motosikletse Biz Ne Kullanıyoruz denmiş
bizimkiler motorda o motor değil başka bir şey (gücünden dolayı özellikle )
www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den
R1 Z vücuda gelmeden bir yorum yapmak istemiyorum.
Bunun içinde kasim ayini beklememiz gerekecek.
ohannesburgerinho....
yarış motorlarını çok sevmem ve genelde estetikten uzak bulurum. ama bu tam bir sanat eseri.
bunu kim tasarladı acaba?
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)